Ook Klaassen haalt uit: Dan heb je pijn in je gewrichten, eigenlijk overal

Ook Klaassen haalt uit: "Dan heb je pijn in je gewrichten, eigenlijk overal"

vrijdag 19 mei 2017 om 20:15

Davy Klaassen is tegenstander van kunstgras en dat steekt hij niet onder stoelen of banken. De Ajax-aanvoerder vindt dat het veld veel te veel invloed heeft op het spel. 

Bovendien heeft kunstgras een behoorlijke uitwerking op het lichaam in vergelijking met een normaal grasveld. Wat Klaassen voelt na een wedstrijd op kunstgras? "Dan heb je gewoon pijn in je gewrichten, eigenlijk overal", zegt de Ajacied tegen FOX Sports. "Je kan ook niet lekker draaien... Ik vind het eigenlijk helemaal niets. De bal rolt niet, hij glijdt. Sliden kan eigenlijk ook niet. Het spel wordt heel anders."

Eerder deze week steunden twaalf aanvoerders van Eredivisie-clubs, waaronder Klaassen, Dirk Kuyt en Luuk de Jong, een manifest tegen het kunstgras. In samenwerking met de spelersvakbond werd de discussie omtrent de omstreden grasmat weer opgerakeld. De KNVB reageerde snel: clubs hebben zelf de keuze tussen een gewone grasmat of een kunstgrasmat en dat gaat (voorlopig) niet veranderen. 

Plaats een reactie

Paul1982 +1041
vrijdag 19 mei 2017 om 20:17
Gerard Nijkamp let je op. Dit is de 206e keer dat iemand hier over begint!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:19
Wie is Gerard Nijkamp?
Vind ik leuk
Paul1982 +1041
vrijdag 19 mei 2017 om 20:23
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/741451/kuyt-en-co-stemmingmakerij-verweten-weet-niet-of-ze-daar-vrolijk-van-worden-.html
Vind ik leuk
Ruud40 +3427
vrijdag 19 mei 2017 om 21:35
206x ?

Dan wordt het tijd dat de fabrikanten van asfalt en beton met een rapport komen dat je daar ook prima op kunt voetballen en dat zo'n veld nog goedkoper is als kunstgras en 10x langer meegaat.
Vind ik leuk
Paul1982 +1041
vrijdag 19 mei 2017 om 21:44
En alle goede voetballers van vroeger zijn begonnen op de pleintjes ;-) Top idee!!
Vind ik leuk
Bien +2817
vrijdag 19 mei 2017 om 20:18
IK ben het gezeik over kunstgras wel zat aan het worden. Nou weten we het wel.... Van Excelsior moet je zelf van winnen als je op het asfalt speelt. Die smoesjes allemaal. PSV won toch ook op kunstgras bij de ploegen dit seizoen, geleuter. Klaassen zoekt mooi naar smoesjes.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 20:20]
Vind ik leuk
< Niels > +6919
vrijdag 19 mei 2017 om 20:27
Net als de rest van de spelers die er een hekel aan hebben, zoals Luukje, Jørgensen, en tientallen anderen, allemaal op zoek naar smoesjes zeker?
Vind ik leuk
Bien +2817
vrijdag 19 mei 2017 om 20:32
Ja de bal rolt anders het voelt anders aan. Al die lul kreten. Ja ik ben ook een keer door mijn enkel gegaan op kunstgras maar daar lul ik niet over dit kan ook op echt gras gebeuren.
Vind ik leuk
< Niels > +6919
vrijdag 19 mei 2017 om 20:35
Jij bent ook geen topsporter, je bent weer erg dom aan het lullen. Ik speel al meer dan 10 jaar Hockey, ga mij nou niet vertellen over kunstgras, de spelers die klagen over kunstgras hebben gelijk, het is niet goed om op te voetballen.
Vind ik leuk
Bien +2817
vrijdag 19 mei 2017 om 20:38
Ja ik vind het wel fijn. We voetbalde regelmatig op kunstgras bij ons op de hockey club stiekem op het terrein. Vond het heerlijk.
Vind ik leuk
inimini +703
vrijdag 19 mei 2017 om 20:51
Op kunstgras voetballen is veredeld zaalvoetbal. Dat heeft dus helemaal niks met veldvoetbal te maken.

Op kunstgras voetballen heeft alleen een voordeel als je minder goed kunt voetballen, je hoeft namelijk minder moeite te doen om een bal te controleren en je hebt minder kracht nodig om de bal te verplaatsen omdat deze domweg gewoon sneller glijdt/rolt.
Vind ik leuk
Bien +2817
vrijdag 19 mei 2017 om 20:56
,
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 20:56]
Vind ik leuk
stranger +1608
vrijdag 19 mei 2017 om 22:02
Kut is mijn carrière verkloot door dat klotegras;-)
Vind ik leuk
Manus +90
zaterdag 20 mei 2017 om 15:08
Dat is echt onzin. Met alle respect, maar op kunstgras is juist een goede balbehandeling belangrijk. Je hebt veel meer aan je inzicht omdat ballen op het stroeve kunstgras meer reageren op het effect van de bal.
Hiernaast stuitert de bal veel hoger op en zit er minder demping in het veld.
Door het stroeve houd je er ook beste schaafwonden aan over en remmen ballen juist meer af. Mijn schaafwond van vorige week is nog steeds niet dicht.
Dat is uiteraard ook wel omdat de kunstgrasvelden bij ons van te voren niet gesproeid worden.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 mei 2017 om 15:09]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 21:04
Zegt waarschijnlijk meer over jou en jouw voetbalkwaliteiten :)
Vind ik leuk
inimini +703
vrijdag 19 mei 2017 om 23:01
Dat klopt, ik heb geen kunstgras nodig om een bal goed aan te nemen:)
Vind ik leuk
BassieN +2534
vrijdag 19 mei 2017 om 20:41
Wordt hockey op echt gras gespeeld?
Vind ik leuk
< Niels > +6919
vrijdag 19 mei 2017 om 20:50
Nee daarom zeg ik toch ook dat ik weet dat het anders is voor voetballers :)
Vind ik leuk
stranger +1608
vrijdag 19 mei 2017 om 22:03
Hockey is voetbal met een stokkie.
Vind ik leuk
stranger +1608
vrijdag 19 mei 2017 om 22:00
De dames van den Bosch spelen anders heel graag op kunstgras. En nog heel goed ook.;-)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 23:57
Maar jij speelt op amateurniveau en dat wil je toch niet gaan vergelijken met profniveau, wat een zelf-overschatting .
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:37
Van Feyenoord kan je het hele team opnoemen ;)
Vind ik leuk
stollie38 +8023
vrijdag 19 mei 2017 om 20:57
Kuikentje piep piep!
Vind ik leuk
Bien +2817
vrijdag 19 mei 2017 om 20:59
Aan kindergedrag bij jou geen gebrek ouwe :D
Vind ik leuk
stollie38 +8023
vrijdag 19 mei 2017 om 21:02
Tja broekie. :-P
Vind ik leuk
Bien +2817
vrijdag 19 mei 2017 om 21:02
Was het maar waar.
Vind ik leuk
< Niels > +6919
vrijdag 19 mei 2017 om 21:07
Hoe oud ben jij eigenlijk Bien?
Vind ik leuk
Bien +2817
vrijdag 19 mei 2017 om 21:09
dertiger.
Vind ik leuk
< Niels > +6919
vrijdag 19 mei 2017 om 21:10
Ook al een oudje aan het worden, het begint tijd te worden dat je gaat trouwen haha :)
Vind ik leuk
Bien +2817
vrijdag 19 mei 2017 om 21:10
Hahaha
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 23:54
Onzin! Qua grote voldoet het veld aan de minimale eisen, gecombineerd met plastic, dodelijk voor het voetbal. Alle plastic troep uit het betaald voetbal en kan je dat niet betalen dan hoor je daar niet.
Vind ik leuk
palko +599
vrijdag 19 mei 2017 om 20:23
Goede zaak dat ook gezaghebbende spelers en trainers zich eindelijk en duidelijk uitspreken over het spelen op competievervalsende kunstsprieten. Hopelijk luistert de KNVB daar beter naar dan de kritiek van voetballiefhebbers op de tribune. KNVB, doe er wat aan. Morgen al, en niet overmorgen.
Vind ik leuk
Butsbal +922
vrijdag 19 mei 2017 om 20:27
Net als neuken met een opblaaspop, plastic fantastic... NOT
Vind ik leuk
buddha +2500
vrijdag 19 mei 2017 om 20:35
en jij kan dat weten he ;)
Vind ik leuk
Butsbal +922
vrijdag 19 mei 2017 om 22:04
Helaas niet meer. Mn pop heeft t uitgemaakt :(
Vind ik leuk
Bien +2817
vrijdag 19 mei 2017 om 21:01
Een ervaring,s deskundigen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:42
Ik voetbal op amateur niveau en ik heb ook altijd klachten nadat ik op kunstgras heb gevoetbald . lig bij een sliding flink open. speel laatste man en op kunstgras kan je heel moeilijk herstellen als je fout staat opgesteld. Ik begrijp wel op amateur niveau dat het misschien beter is omdat anders bij wat regen de wedstrijden er uit liggen of helemaal kapot getrapt worden en dan heb je richting eind van het seizoen alleen nog zandvlaktes met kuilen etc.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:50
Echter op prof niveau moeten ze het verbieden. Gewoon goed onderhouden de velden.
Vind ik leuk
United +12927
vrijdag 19 mei 2017 om 20:48
We weten nu wel dat kunstgras kut is.
Vind ik leuk
stollie38 +8023
vrijdag 19 mei 2017 om 21:00
Vandaar dat de meeste ploegen zaadwedstrijden spelen. :-P
Vind ik leuk
stranger +1608
vrijdag 19 mei 2017 om 22:06
We weten ook dat er op een kut geen kunstgras ligt;-)
Vind ik leuk
United +12927
vrijdag 19 mei 2017 om 22:15
Dat zou kut zijn. haha
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 21:10
nieuwe knvb en kunstgras verbieden
Vind ik leuk
Xtacy +147
vrijdag 19 mei 2017 om 22:27
Gewoon naar echt gras of ga maar naar de amateurs!

Hou toch op met die onzin!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 22:55
Voorlopig laat de KNVBhet zoals het nu is. Er gaat niets veranderen.
Vind ik leuk
dinsdag 23 mei 2017 om 12:28
Helemaal mee eens! Dak erover en inschrijven in de zaalcompetitie!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ook Klaassen haalt uit: "Dan heb je pijn in je gewrichten, eigenlijk overal"