'Chelsea wijst al mogelijke Conte-opvolger aan: voormalig Barça-coach in beeld'

'Chelsea wijst al mogelijke Conte-opvolger aan: voormalig Barça-coach in beeld'

zaterdag 17 juni 2017 om 18:12

Hoewel Chelsea momenteel in een vete is verwikkeld met Antonio Conte, kan de manager nog altijd een nieuw contract ondertekenen op Stamford Bridge. De Engelse topclub houdt echter wel de ogen open voor mogelijke vervangers.

Dat meldt de Britse kwaliteitskrant The Telegraph. Chelsea zocht nog geen toenadering tot managers, maar kent de onvrede van Conte. Mocht het tot een breuk komen, dan is Luis Enrique de belangrijkste kandidaat om hem op te volgen op Stamford Bridge. De Spaanse oefenmeester trok deze zomer de deur bij FC Barcelona achter zich dicht.

Enrique kondigde in maart zijn vertrek bij de Catalanen aan en vertelde een sabbatical te willen nemen, maar desondanks denkt Chelsea hem te kunnen overtuigen. The Blues hopen echter dat het niet zover komt. Conte krijgt niet meer zeggenschap in het transferbeleid, maar met enkele aankopen hoopt de club in de komende weken het brandje te blussen.

De oorsprong van de onenigheid tussen Conte en Chelsea ligt in een berichtje van de manager aan spits Diego Costa, die daarin overbodig werd verklaard. De club was daar op zijn zachtst gezegd niet blij mee, waarna Conte op zijn beurt zijn onvrede uitsprak over het transferbeleid.

Plaats een reactie

zaterdag 17 juni 2017 om 18:22
Luis is op het juiste moment vertrokken. Denk dat het verder bergafwaarts gaat met barca
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 19:05
Of ze krijgen nu een trainer die het elftal weer laat functioneren als een team. Enrique liet alles over aan die 3 voorin.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:26
Klopt deels maar met alleen een goeie aanval kom je er niet.
Verdediging en middenveld is toe aan wat nieuws. Dus als ze weer slecht inkopen dan gaat Barca inderdaad bergafwaarts
Vind ik leuk
Nashua +2433
zaterdag 17 juni 2017 om 18:22
Conte, you know Piet de Visser?

No?

How can it be?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 18:23]
Vind ik leuk
BigBoi +1887
zaterdag 17 juni 2017 om 18:45
Deze Conte speelt het perfect. Doordachte fout gemaakt, beetje stoer doen, ontslagen worden en een hele dikke afkoopsom opstrijken. Terug naar Italië naar gezin en de familie conte is blij.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 19:27
Zou ik toch wel beetje respect voor hebben als dit waar was.

Conte toptrainer hoor. In tegenstelling tot een Mourinho of van Gaal heeft hij nog nooit ergens echt gefaald
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 20:55
HIj moet dat nieuw dikke contract nog ondertekenen :)
Had ie beter eerst kunnen doen voordat hij moeilijk ging doen.
De afkoopsom zal nu zo heel erg groot zijn.
Vind ik leuk
Ricky +3526
zaterdag 17 juni 2017 om 18:47
Ik weet niet of Luis Enrique pas bij Chelsea
Vind ik leuk
United +23973
zaterdag 17 juni 2017 om 19:43
Dat denk ik ook niet.
Vind ik leuk
United +23973
zaterdag 17 juni 2017 om 19:42
Ik zie Conte nog niet vertrekken eerlijk gezegd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Chelsea wijst al mogelijke Conte-opvolger aan: voormalig Barça-coach in beeld'