Alves fileert Maradona: 'Zou er niet trots op zijn als ik zo een WK won'

Alves fileert Maradona: 'Zou er niet trots op zijn als ik zo een WK won'

zondag 18 juni 2017 om 11:35

Daniel Alves kan weinig waardering opbrengen voor Diego Maradona, die door de FIFA is verkozen tot beste speler van de twintigste eeuw. De Braziliaanse verdediger van Juventus vindt Lionel Messi echter een betere speler.

Maradona zal naast zijn exceptionele voetbalkwaliteiten ook altijd worden gelinkt aan zijn beroemde 'Hand of God'-doelpunt tegen Engeland tijdens het WK 1986. "Ik zou er niet trots op zijn als ik een WK had gewonnen dankzij een handsbal", sneert Alves in gesprek met het Braziliaanse televisiekanaal Canais Esporte Interativo. "Ik moet er niet aan denken dat ik mijn zoon moet uitleggen dat ik een WK heb gewonnen door zo'n doelpunt. Een sportman zoals hij kan geen voorbeeld zijn voor jongeren."

De Juventus-speler heeft meer bewondering voor Messi, met wie hij jarenlang succesvol samenwerkte bij Barcelona. "Hoeveel Gouden Ballen heeft Maradona gewonnen?", vraagt Alves zich hardop af. "Je wilt Messi vergelijken met Maradona? Dat kan niet." 

Plaats een reactie

Carl +309
zondag 18 juni 2017 om 11:44
Helemaal mee eens. En dan ook nog eens zijn vermeende drugsgebruik en belachelijke gedrag op het veld en richting journalisten. Ook al was hij een goede voetballer, hij is zeker geen voorbeeld voor de jeugd.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 11:48
Amen
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:36
Maradona werd wereldkampioen in 86 en werd 2e in 90. met een heeeeel matig team. Messi speelt alleen maar met topspelers om hem heen. Dan is excelleren niet zo heel moeilijk als je elke bal precies krijgt aangespeeld. Maradona moest bij wijze van spreken alles zelf doen.
Tuurlijk drugs/dope gebruik is fout..... maar er waren velen die gebruikte in de 70 en 80-er jaren. Maar ik heb Maradona ook bewust meegemaakt itt andere op dit forum. Misschien daardoor niet he lemaal objectief :-)
Vind ik leuk
United +23974
zondag 18 juni 2017 om 13:57
Dus daarom kan hij gewoon de prullenbak in net als wielrenner Armstrong...
Vind ik leuk
mcmodd +2223
zondag 18 juni 2017 om 14:28
Je kunt leeftijd niet een maatstaf laten vormen voor objectiviteit Castromann. In de kern heb je wel gelijk, maar dan is drugsgebruik in de sport nog niet goed te praten. Ook slechter spelen door drugsgebruik kwam voor, misschien wel in het team waar Maradonna speelde? Het door Dani Alves gestelde is juist: Je kunt niet trots zijn op een Wk-winst als het zo gaat. Het bleef nu bij het schorsen van een scheids die "het" niet heeft gezien. De arme man kon het ook helemaal niet zien en zijn assistent stond verkeerd opgesteld.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 11:55
Dat maakt Maradona zo speciaal. Als Messi daadwerkelijk beter is waarom is Maradona God(naast stratumseind) in Argentinië?
Vind ik leuk
Truth +1490
zondag 18 juni 2017 om 11:56
Een goede voetballer ? Je mag zeggen wat je wil over dingen buiten het voetbal maar als je over Maradona de voetballer spreekt spreek je enkel in superlatieven volgens mij .
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 11:57]
Vind ik leuk
Carl +309
zondag 18 juni 2017 om 12:02
Sure... valsspelen, drugsgebruik en wangedrag. Niet echt superlatieven die ik vaak gebruik, but there you go.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:07
Carl Sure....., vermeende belastingontduiking en collega's gele kaart aannaaien spreekt van superlatieven.
Vind ik leuk
Pino61 +1591
zondag 18 juni 2017 om 12:15
Vermeende drugsgebruik?
Die man was zijn tijd ver vooruit.
Tegenwoordig is de hele jeugd aan de coke of de pillen, ze proberen allemaal vals te spelen en gunnen een ander weinig tot niets.
HET voorbeeld voor de jeugd .
Vind ik leuk
HWET +623
zondag 18 juni 2017 om 13:37
Ik lees dag Maradona de beste voetballer van de 20e eeuw was. Daar valt natuurlijk over te twisten met Cruijff en Pels. Maar om dan met Messi aan te komen is erg vreemd. Ik kan me zijn doelpunten en hoogtepunten in de 20e eeuw namelijk niet heugen....
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 11:45
Volkomen mee eens!!
Vind ik leuk
Haarbal +705
zondag 18 juni 2017 om 11:46
Als het aan Marco van Basten ligt mag je binnenkort ook scoren met je hand
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 18:24
Die mag van mij een haarbal inslikken ipv uitspugen :p
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 11:48
Dani Alves heeft helemaal gelijk, grote voetballer maar een naar mens!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 11:48
Alleen al zijn warming up bij Napoli is genieten. liever Maradona dan een zogenaamde ideale schoonzoon.
Vind ik leuk
Jozef +12435
zondag 18 juni 2017 om 11:59
Inderdaad altijd genoemd bij zijn hoogtepunten. Zegt veel, zoniet alles. Wad een der groten, maar beslist niet de grootste. Had helpende hand nodig voor zijn wereldtitel.... Natuurlijk is Pele de grootste allertijden. Drie wereldtitels en eentje niet, toen was ie geblesseerd. Scoorde meer dan 1000 doelpunten...
Misschien zou Messi hem kunnen benaderen, in clubverband pakt hij meer prijzen en heeft alles laten zien, maar bij het nationale team lijkt God een handje te moeten toesteken....
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:03
Jozef, hand of niet het blijft mooi. Soms moet je gewoon genieten. Een slalom tegen Engeland of een Wereld assist tegen Duitsland , daar geniet ik van. Een wereldbeker is iets belangrijker dan Europese prijzen.
Vind ik leuk
Jozef +12435
zondag 18 juni 2017 om 12:29
Klopt wel, het hoort gewoon inmiddels bij de geschiedenis van het voetbal.

Pele ook, vandaar mijn persoonlijke voorkeur...
Vind ik leuk
Truth +1490
zondag 18 juni 2017 om 11:51
Iedereen zijn mening over Maradona maar dit is de mijne !
randzaken zeggen mij niks ...hij sprak met zijn voeten meer dan genoeg en wat een genot om naar te kijken !
Vind ik leuk
Jozef +12435
zondag 18 juni 2017 om 12:00
Dat was het zeker en vergelijken is zinloos. Ben meer onder de indruk van Pele.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:03
Niet te vergelijken maar ik was ook fan van Roger Milla. Ook geweldig om naar te kijken was dat.
Vind ik leuk
Jozef +12435
zondag 18 juni 2017 om 12:12
Ja, die was vooral heel leuk.
Vind ik leuk
Dicky +4971
zondag 18 juni 2017 om 12:18
Mila was een geweldenaar, net als bijvoorbeeld George Weah. Helaas kwamen zij uit voor Kameroen en Liberia zodat zij nooit iets konden winnen met hun land en zij eigenlijk ondergewaardeerd zijn.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:23
Weah was er ook zo eentje ja, daar keek je echt met plezier naar. Wist je dat Weah nu een politicus is in Liberia?
Vind ik leuk
Dicky +4971
zondag 18 juni 2017 om 12:42
Ja dat weet ik. Hij heeft volgens mij zelfs een poging gedaan om president te worden van het land.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:44
Klopt, goeie vent.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:43
Ik zal het dansen bij de cornervlag van Mila nooit vergeten. Wat een held!
Vind ik leuk
Truth +1490
zondag 18 juni 2017 om 12:17
Elk heeft zijn voorkeur ...tis moeilijk kiezen want er zijn zoveel goeie spelers !
Kies je op basis van goals , titels , goed gedrag en zeden , uitstraling etc etc ?
Vind ik leuk
Jozef +12435
zondag 18 juni 2017 om 12:21
Je hebt wel gelijk. Eigenlijk kies ik op basis van goals zoals Maradonna die scoorde tegen Engeland, maar dan zonder hands... Dan kom je al gauw bij onze Braziliaanse vriend...
Vind ik leuk
Truth +1490
zondag 18 juni 2017 om 12:45
Pele heeft een indrukwekkend palmares daar kan je niet naast kijken maar wat een beetje tegen hem spreekt is dat hij nooit in een grote competitie zijn kunnen heeft laten zien en daarom zal er altijd discussie zijn ...
Vind ik leuk
Jozef +12435
zondag 18 juni 2017 om 12:56
Tja, maar als dat het criterium is, dan is Maradonna maar subtop. Hij maakte modale club Napoli weliswaar enkele keren eigenhandig kampioen, maar Europees kwam hij nooit verder dan Uefacup winst...
Vind ik leuk
Truth +1490
zondag 18 juni 2017 om 13:02
Zoals ik zei het zal altijd een discussie blijven en je voorkeur is vrij duidelijk maar je kan toch niet ontkennen dat Maradona een fenomeen was ? Los van die handsbal speelde hij in 86 op zo een hoog niveau dat je bijna kan zeggen dat hij wereldkampioen werd op zijn eentje ...velen zullen dat ook zeggen maar de werkelijkheid is dat er ook nog anderen liepen die hun aandeel hadden zoals burruchaga , voldano , ruggeri , brown
Vind ik leuk
DubRtd +5728
zondag 18 juni 2017 om 12:50
Kijk voor de lol maar eens wat clips van Maradona's tijd en de schoppen die hij kreeg en ontweek.
Ronaldo (vooral hij) en Messi hadden die tijd niet overleefd.
Maradona maakte zijn land ongeveer alleen wereldkampioen.

Vind ik leuk
Truth +1490
zondag 18 juni 2017 om 12:53
Reageer je op mijn reactie of die van jozef ?
Vind ik leuk
DubRtd +5728
zondag 18 juni 2017 om 12:57
Hierop:

"Elk heeft zijn voorkeur ...tis moeilijk kiezen want er zijn zoveel goeie spelers !
Kies je op basis van goals , titels , goed gedrag en zeden , uitstraling etc etc ?
"

Overzicht raakt wat weg bij veel reacties op 1 post...
Vind ik leuk
Truth +1490
zondag 18 juni 2017 om 13:06
Een goede voetballer ? Je mag zeggen wat je wil over dingen buiten het voetbal maar als je over Maradona de voetballer spreekt spreek je enkel in superlatieven volgens mij

Dit was een reactie van mij op een andere reactie en idd soms verlies je het overzicht ;-)
Vind ik leuk
Jozef +12435
zondag 18 juni 2017 om 12:57
Maradonna was Goddelijk, maar zit niet alleen op die troon.
Vind ik leuk
DubRtd +5728
zondag 18 juni 2017 om 13:00
Plus hij won prijzen met ploegen die niet overduidelijk de beste waren.
Napoli had een aardig ploegie maar AC Milan met de 3 Nederlanders was beter.
Zelfde met Argentinie.

En Maradona deed dit:
https://www.youtube.com/watch?v=9ZXelXpHYWs
Vind ik leuk
Jozef +12435
zondag 18 juni 2017 om 13:05
Vind vergelijkingen nooit eerlijk. Zonder Cruijffie had Ajax als Europees klein ploegje nooit vier EC1-finale gespeeld en er drie op rij gewonnen.

Vind ranglijstjes gewoon onzin. In niks zijn spelers en omstandigheden te vergelijken.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 13:13]
Vind ik leuk
DubRtd +5728
zondag 18 juni 2017 om 13:12
Klopt. Je kan hooguit spreken van "de beste van zijn tijd"
Commercie heeft er ook veel te veel belang bij om de Messi en Ronaldo maar keer op keer als beste uit te roepen.
In 2014 was Robben de beste ter wereld en zat niet eens bij de laatste 3
Vind ik leuk
Truth +1490
zondag 18 juni 2017 om 13:47
Die ranglijsten zijn meer voor de lol dan voor iets anders want je kan gewoon geen vergelijkingen maken !
Pele was een grootheid in zijn tijd , net als Maradona en Messi nu ...vroeger speelden ze op bij wijze van spreken klompen en knollevelden...dus als ze lijstjes willen maken moeten ze dat tijdperk per tijdperk doen vind ik
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 13:48]
Vind ik leuk
Jozef +12435
zondag 18 juni 2017 om 14:54
En dan nog.... ik zou gewoon genieten van mooi spel en goede voetballers...
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:02
Voeten?

Hij was ook handballer.
Vind ik leuk
Truth +1490
zondag 18 juni 2017 om 12:47
1 handsbal maakt je een handballer ?
Okay dan ben ik vele dingen geweest in mijn leven ;-)
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:52
Ga je er werkelijk serieus op in?

Hahaha ouwe handballer ;)
Vind ik leuk
Truth +1490
zondag 18 juni 2017 om 12:54
Beetje reageren op zijn zondags hé lmao
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:56
Oh ja het is zondag ;)
Vind ik leuk
Jozef +12435
zondag 18 juni 2017 om 13:14
Haha, truth.

Ik moet even toegeven dat ik je toevoeging imao niet snapte. Was steeds te lui om ff te googelen, maar ik vind hem echt wel leuk: in mijn arrogante opinie...
Vind ik leuk
Degraaf +4350
zondag 18 juni 2017 om 13:28
1 handsbal, maar wel verstrekkende gevolgen...
Vind ik leuk
Truth +1490
zondag 18 juni 2017 om 14:31
Klopt maar daar zullen ze in argentinië lak aan hebben en zeker omdat het tegen engeland was
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 13:19
Hij sprak met zijn voeten en handen bedoel je.
Beste van de 20ste eeuw, hoezo wordt Messi er dan bin gehaald?
Die speelt in de 21ste eeuw!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 11:59
Hij zou niet trots zijn op een handbal lees ik maar wel trots op alle schwalbes in zijn Barcelona tijd dus. Alves is trots op Duitsland hahaha.
Alves moet niet zo zeuren,of is azijn in Turijn ook al in de aanbieding:):)
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:10
Dani Alves mocht willen dat hij een WK kon winnen. Ik heb die gozer schwalbes zien maken waar de beste toneelspelers een puntje aan konden zuigen. Geloof me, als deze pannekoek in de laatste minuut van een WK bij een 1-1 stand de kans krijgt om de bal er met zijn hand in te volleyen, dan doet hij dat. Politiek correct gelul.

Daarbij gaat hij volledig voorbij aan de manier waarop Maradona dat WK gedomineerd heeft. Zijn 2-0 tegen de Engelsen na een solo vanaf eigen helft, de manier waarop hij het Argentijnse team naar een prachtige eindzege leidde. Dat is Messi nooit gelukt, en daarom zal hij in Argentinië nooit de status bereiken van Maradona. Overigens is Messi onlangs ook veroordeeld toch...? Of mag belastingontduiken wel aks je al €100 miljoen op de bank hebt.

Dan als laatste: het is compleet onzinnig om spelers uit verschillende tijdsperioden te vergelijken. Voetbal nu is lastiger dan voetbal in de jaren '70 of '80. Sneller, fysieker, gewoon een ander spelletje. Messi isnu één van de beste, Maradona in de jaren '80, samen met Platini, Tigana, Boniek, Laudrup, Zoff. Mooie tijd was dat. Mijn kinderkamer hing vol met posters van deze helden!
Vind ik leuk
Arbee +375
zondag 18 juni 2017 om 12:17
Mijn voorkeur gaat ook uit naar Messi, maar dat heeft er wellicht ook mee te maken dat ik van kinds af aan al Barcelona fan ben en Maradona en Pele alleen van de archiefbeelden ken. Als je gaat kijken naar de randzaken, verdient geen van die drie het om de beste speler ooit genoemd te worden. Maradona staat nog stijf van de coke, Pele is een enorme zelfingenomen kwal en Messi heeft een voorwaardelijke celstraf op zijn naam staan.
Vind ik leuk
Truth +1490
zondag 18 juni 2017 om 12:56
De vraag blijft als we gaan vergelijken of randzaken , goed gedrag en zeden ook meetellen of dat we puur naar de voetballer kijken ? Want Mr Perfect ken ik enkel van reinigingsproducten LOL
Vind ik leuk
pos +3064
zondag 18 juni 2017 om 12:23
Vergelijken is en blijft lastig. Waar Alves wel gelijk in heeft is dat je je mag schamen voor een handsbal in de WK-finale en dat vervolgens de hand van God noemen. Maar goed ieder zal het erover eens zijn dat Maradona als mens een volkomen mislukte niksnut is.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:29
Het was niet de finale, maar de kwartfinale...
Vind ik leuk
pos +3064
zondag 18 juni 2017 om 12:38
Helemaal gelijk. Op 1 of andere manier voelt die wedstrijd tegen Engeland altijd een beetje als de finale. Waarschijnlijk door die handsbal en die andere wel aardige goal van Maradona.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 13:08
Dat kan ik begrijpen. Had ook te maken met alle spanning tussen beide landen nav de Falklands oorlog. En het was een heel spannend potje voetbal!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 14:11
Handsbal in de finale.... je weet waarover je praat?!
Vind ik leuk
pos +3064
zondag 18 juni 2017 om 15:11
Hehe sukkel.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:41
Wie is hier nou een sukkel..... sukkel
Vind ik leuk
pos +3064
zondag 18 juni 2017 om 18:09
Nou jij vooral met die irritante toevoeging "je weet waarover je praat". Het is verdorie 31 jaar geleden en ik maak een foutje. Nogmaals sukkel.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 18:32
Droevige druif....
Vind ik leuk
DubRtd +5728
zondag 18 juni 2017 om 12:48
Nee... kan je beter de halve finale met 7-1 op je hol krijgen. Dat trekt wel volle zalen ten slotte
Vind ik leuk
Guust +1476
zondag 18 juni 2017 om 13:25
Over zijn voetballende kwaliteiten hoef je niet te discuseren, Maradona was echt goed. Zijn drugs gebruik na zijn carrière is een ander verhaal. Hij maakte Argentinië bijna in zijn ééntje wereldkampioen, en dan nog bij Napoli, buitengewoon was hij. Mensen moeten maar eens googlen die het niet weten, Messi heeft altijd een geweldig team om zich heen en bij Argentinië is hij niet zo goed. Dus voor mij qua voetbal Maradona
Vind ik leuk
United +23974
zondag 18 juni 2017 om 13:46
Messi is beter dan Maradonna!! Maradonna was een geweldige voetballer maar heeft al zo'n gek verleden met drugs en dergelijke. Die gebruikte ook gewoon op het veld. Dus eigenlijk mag hij niet eens genomineerd worden.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 14:10
Beste voetballer ooit.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 14:24
Maradonna neemt alves in zn broekzak mee...
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 14:28
Het is dat hij met Messi heeft gespeeld. Anders zou een braziliaan nooit toegeven dat een argentijn beter is dan pele
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 19:32
Helemaal eens met Castromann.
Vind ik leuk
Johan.l +729
zondag 18 juni 2017 om 23:42
Pffff iedereen heeft zo zijn afwijking maar om een drugsverslaafde idioot als voorbeeld te laten dienen, is te bezopen voor woorden, ze hebben een fare play klassement, laat ze daar eerst zelf eens mee beginnen. Het word steeds gekker met die club.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Alves fileert Maradona: 'Zou er niet trots op zijn als ik zo een WK won'