'Bayern en Juventus vinden elkaar opnieuw: deal van 40 miljoen voor aanvaller'

'Bayern en Juventus vinden elkaar opnieuw: deal van 40 miljoen voor aanvaller'

maandag 19 juni 2017 om 13:18

Douglas Costa is een stap dichter bij een transfer naar Juventus. Volgens het doorgaans betrouwbare Duitse voetbalblad Kicker heeft De Oude Dame een akkoord bereikt met Bayern München over een transfersom van veertig miljoen euro.

Costa staat zelf ook op het punt om tot overeenstemming te komen met Juventus, dat Kingsley Coman juist definitief overdeed aan Bayern. De Duitsers lichtten een optie in het huurcontract van de Franse vleugelspeler. Met daarnaast de komst van Serge Gnabry en de aanwezigheid van Arjen Robben, Thomas Müller en Franck Ribéry, was Costa niet meer verzekerd van veel speeltijd.

De Braziliaanse dribbelaar kwam in de zomer van 2015 over van Shakhtar Donetsk en maakte in zijn eerste jaar in de Allianz Arena veel indruk. Die lijn kon hij het afgelopen seizoen echter niet doortrekken. Mede door de concurrentie van Robben kwam hij niet verder dan 23 Bundesliga-optredens, waarin hij vier keer scoorde.

Bayern lijkt bovendien nog op zoek naar meer versterking voor de vleugels. Alexis Sánchez wordt gelinkt aan de Duitse kampioen, maar lijkt meer te zien in een overstap naar Manchester City.

Poll

Laat Bayern Costa te makkelijk gaan?

(1105 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 19 juni 2017 om 13:21
Tsja... zo gaan de dingen in het voetbal.... heeft geen potten kunnen breken, maar is wel een goede speler.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:22
Als Klaassen 28 miljoen waard is, dan is Costa 78 miljoen. Dus ja: Bayern laat Costa veel te makkelijk gaan.
Vind ik leuk
Haarbal +1056
maandag 19 juni 2017 om 13:36
Klopt, Costa rent achteruit nog sneller dan Klaassen
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:42
Want ? Costa heeft heel veel potentie maar zoals hier boven in het stuk ook aangegeven staat heeft hij alleen in zijn eerste seizoen wat laten zien. Afgelopen jaar absoluut niet. Waarom dan 78 mil neer tellen voor een speler waarbij het afwachten is.....

Vind ik leuk
Niellie078 +20242
maandag 19 juni 2017 om 17:55
Je heb wel een beetje gelijk .. Brazilianen zijn extreem gevoelig als het gaat om niet in de basis staan bij je club .. costa is er gewoon aan onderdoor gegaan en een nieuwe stap kan er voor zorgen dat hij weer zijn briljante niveau gaat bereiken .. hij kan wel erg dodelijk zijn
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:46
Juventus haalt altijd net niet top spelers voor op de flanken net als zo'n cuadrado doet het zeker niet slecht maar zo ga je weer een finale verliezen beter 1 topper van 80miljoen.
Vind ik leuk
Objectief +2465
maandag 19 juni 2017 om 13:53
Zonde! Robben en Ribery zijn bezig aan hun laatste seizoen.
Fantastische voetballer die wordt ondergewaardeerd. Zou gezien z'n snelheid overigens uitstekend bij Juve passen met hun countervoetbal.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:59
Dat betekent dat ze nu vol voor Alexis Sánchez gaan prima versterking trouwens.
Suppa Bayern! !!!!!!!
Vind ik leuk
United +39600
maandag 19 juni 2017 om 14:30
Goede versterking voor Juventus!
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 14:51
Jammer, toen ie kwam vorig seizoen had ik gelijk een shirtje van hem gehaald... Ben beniewd of Bayern een vervanger gaat kopen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Bayern en Juventus vinden elkaar opnieuw: deal van 40 miljoen voor aanvaller'