Kongolo reageert uitgebreid en voor het eerst: We hielden het expres stil

Kongolo reageert uitgebreid en voor het eerst: "We hielden het expres stil"

zondag 16 juli 2017 om 09:30

De overstap van Terence Kongolo naar AS Monaco kwam als een donderslag bij heldere hemel. Begin juli raakte Feyenoord Kongolo plots kwijt aan Monaco, dat zich in Zwitserland voorbereidt op het nieuwe seizoen. VoetbalPrimeur sprak daar met Kongolo over zijn transfer naar de kampioen van Frankrijk.

Emile van de Sande
MARTIGNY

Kongolo, toevallig ook geboren in Zwitserland (Freiburg), mocht ruim tien minuten spelen in het oefenduel tussen Monaco en Stoke City. Na afloop loopt hij de mixed-zone van Stade d’Octodure in. Hij vertelt over de eerste weken bij zijn nieuwe club. "Ik heb het naar mijn zin hier. Het is een leuke groep, vol met talenten. Ik ben hier warm onthaald", aldus Kongolo tegenover VoetbalPrimeur.

Tekst gaat verder onder tweet

Tegen het eind van de middag op 3 juli kwamen de eerste berichten over een transfer van Kongolo naar Monaco naar buiten. Twee uur later, iets na 18.00 uur, communiceerde Feyenoord dat de overstap van de verdediger rond was. "Voor de buitenwereld kwam dit als een verrassing, maar we waren er al een tijdje mee bezig. We hebben het binnen de groep weten te houden, we hielden het expres stil voor de buitenwereld."

Als vanzelfsprekend was Kongolo gevleid door de interesse van de Europese grootmacht. Toch moet er dan nog een hoop gebeuren eer de transfer kan plaatsvinden. "Je denkt niet meteen: dat ga ik doen. Je kijkt ook naar andere dingen, zoals de sportieve plannen van de club. Ik zei dus niet meteen ja", legt Kongolo uit.

Ondanks dat de 23-jarige verdediger een goed seizoen achter de rug had met Feyenoord, dacht hij niet meteen aan een transfer. "Ik heb een jaar goed gepresteerd, zowel persoonlijk als met het team. Maar ik dacht na afgelopen seizoen niet per se: ik wil nu een volgende stap maken. Ik dacht wel: als er een goede club komt, kan ik erover nadenken. Ik had van tevoren niet gedacht dat ik weg zou gaan."

Dat gebeurde wel en dus gaat hij niet met Feyenoord de Champions League in. Maar: "AS Monaco gaat ook Champions League spelen, het is een hele grote club. Ze hebben de Ligue 1 gewonnen en gaan de Champions League in, dus het is een mooie stap. Maar het is toch wel jammer dat ik niet met Feyenoord de Champions League inga."

Tekst gaat verder onder foto

Bij Feyenoord draaide Kongolo dienst als linksback, maar zo nu en dan ook als centrale verdediger. Monaco wil die multifunctionaliteit in stand houden. "Ik kan natuurlijk linksback en centraal in de verdediging spelen. Ik ben gehaald als verdediger, niet voor een specifieke positie. Waar de trainer mij nodig heeft, ben ik inzetbaar."

Uiteraard wil hij zich opwerken tot basisspeler, maar de voormalig Feyenoorder wil ook niet te hard van stapel lopen. "Ik wil me gaan ontwikkelen, dat is het belangrijkste. In eerste instantie zal ik me moeten gaan aanpassen in de groep. Daarna zie ik wel wat er gebeurt, qua speeltijd. Tuurlijk wil ik naast mezelf ontwikkelen ook wedstrijden spelen."

"Daarom ga ik m'n best doen op de trainingen, om de coach te laten zien dat ik bij de beste elf hoor. Ik moet mezelf ontwikkelen, dingen leren. Dan komt de rest vanzelf wel. We zitten nu in de voorbereiding, dan is het belangrijk om veel minuten te maken", stelt Kongolo.

Tekst gaat verder onder foto

Bij de Monegasken komt Kongolo terecht in een ploeg met een overvloed aan talent. Zo speelt hij sinds twee weken samen met Kylian Mbappé. De achttienjarige Fransman wordt in verband gebracht met de Europese top en zou binnenkort zomaar de duurste voetballer ooit kunnen worden. "Ja, hij is geweldig, maar er lopen meerdere grote talenten rond hier. Ik kan hier heel veel leren."

Zondag speelt Monaco om 17.00 uur in het zuiden van Zwitserland tegen PSV. Of Kongolo dan meer minuten mag maken dan tegen Stoke City? "We zullen zien wat de plannen van de trainer zijn. Hij heeft over de wedstrijd van morgen (zondag, red.) nog niets gezegd." PSV kan in ieder geval de borst natmaken. "We hebben veel talent in onze ploeg, maar ook genoeg ervaring. Daarin hebben we een mooie mix."

Poll

Is Kongolo goed genoeg voor AS Monaco?

(911 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 16 juli 2017 om 09:37
Dit vind ik een hele leuke transfer.
Vind ik leuk
Niellie078 +20185
zondag 16 juli 2017 om 09:44
precies lef

Nu hopen dat hij ook echt in de basis komt te staan en hij alleen nog maar groeit in zijn spel ..
dan kunnen wij er als oranje zijnde mooi van profiteren ..

hij speelt vandaag overigens tegen PSV.. weet iemand of dat ergens te zien is ?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 09:54
Ja fox sports 1,2&3
Vind ik leuk
Niellie078 +20185
zondag 16 juli 2017 om 09:57
thx man
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:22
www.wiziwig.eu
www.livetv.ru

Daar zoek ik vaak naar een kijkbare stream,wizi krijgt voorkeur
Vind ik leuk
John M. +3182
zondag 16 juli 2017 om 12:27
Ik lees net dat wiziwig gestopt is. Klopt dat of heb ik de verkeerde website?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:06
Google wiziwig ff.Kan zijn dat ze op ander domein zijn overgegaan.Oja,hou er rekening mee dat het zomerstop is,dus geen idee wat er wordt uitgezonden.Vandaag wel hoop voetbal geloof ik,fijne zondag maat
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
zondag 16 juli 2017 om 10:28
http://sebn.sc

Deze link kun je ziggo en fox kijken.
Zend ook andere sport uit zoals Formule 1
Vind ik leuk
Niellie078 +20185
zondag 16 juli 2017 om 10:34
thx Nick ..ik heb thuis wel gewoon sport 1 en fox sport 1.3 en 5 .. alleen internationaal niet
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
zondag 16 juli 2017 om 10:36
Graag gedaan Nellie.
Zenden van alles uit, vechtsport, tennis , wielrennen en natuurlijk voetbal :)
Vind t een fijne link met gewoon NL commentaar.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 10:43]
Vind ik leuk
Niellie078 +20185
zondag 16 juli 2017 om 10:37
beter dan kun je gewoon kijken wat je wilt .. er zijn vandaag best veel mooie oefenwedstrijden
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
zondag 16 juli 2017 om 10:44
Ja er is zat sport vandaag, EK vrouwen begint ook nog vanavond.
Even spieken vanavond dus haha
Vind ik leuk
Niellie078 +20185
zondag 16 juli 2017 om 12:50
Haha wat kijk je dan precies Nick? voetbal of vrouwen :p
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
zondag 16 juli 2017 om 12:57
Beide haha :)
Vind ik leuk
Niellie078 +20185
zondag 16 juli 2017 om 13:02
der lopen ook zat schoonheidjes rond
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:12
Ik vind het eigenlijk wel sonde.
Bij Feijenoord zou hij elke wedstrijd basis speler zijn, dus ook elke wedstrijd van de championsleague spelen.
Misschien kan hij terug verhuurd worden voor 1 seizoen?
Daarin tegen verdient hij nu iets meer en speelt hij met kwalitatief betere spelers om zich heen in Monaco.
Vind ik leuk
T&T +9952
zondag 16 juli 2017 om 14:34
Maar waarom zou Kongolo terug verhuurt willen worden!?
Ik zie het niet.

Want ik verwacht dat hij gewoon basisspeler wordt... na een halfjaar bij Monaco.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 09:40
Veel succes bij AS Monaco!

Trouwens leuk dat Psv oefent tegen Monaco!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:31
Offtopic

Ey Baileys...jij ook FeyenoorderT?
Check mijn getekende art als je daarvan houdt.
www.facebook.com/DutchDaVinci
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 10:32]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:36
Jazeker!

Ga ik doen. Ben benieuwd.
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 13:35
Talentje hoor!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:09
Awww...thnx United...nice response!
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 14:12
Ja je bent ontzettend creatief. En dat is een mooi talent.
Vind ik leuk
T&T +9952
zondag 16 juli 2017 om 15:07
Ik zou het heel graag willen zien , maar ik heb geen Facebook.
:-(
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:20
Kijk ff op Youtube...typ bij zoeken in "Mooiste woonkamer van NL"
Vind ik leuk
T&T +9952
zondag 16 juli 2017 om 15:30
Zo... Dat was indrukwekkend mooi.
Bedankt.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 15:30]
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 16:25
Ziet er goed uit! Het is dat ik niet voor Feyenoord ben. Maar denk dat menig Feyenoorder daar jaloers op is.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:35
Dankjewel United,vind ik een leuke response.Fijne zondag maat
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 16:39
Wel handig btw dat je zo'n projector gebruikt, van vroeger neem ik aan? Kennis van mij gebruikt dat voor schilderen. Die maakt allemaal portretten van bekende mensen.

Jij ook een fijne zondag! Even een lekkere toeter roken haha ;p
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:56
Ik heb geen projector,dat kan ik helaas niet opbrengen.Ik teken alles eerst op papier en dan via papier op het doek aanbrengen met potlood en dan stukje voor stukje van kleur voorzien,een hoop werk...maar ja,als je het Syndroom van Asperger hebt (een bepaalde vorm van autisme) zoals ik,dan kan je op sommige dingen perfectionistisch zijn.Soms zou ik willen dat ik dat wat minder had,maar ja...vrienden zeggen ook wel vaak:Wat ik teveel heb...dat hebben ook hoop andere mensen te weinig.Uit die woorden put ik wel hoop voor de toekomst...

PS United:Ik zit nog steeds te wachten om voor een ajacied een kunstwerk op canvas te tekenen.Heb FCU,Vitesse,PAOK Thessaaloniki,PSV,Borussia Dortmund en Arsenal al getekend...zoek me anders ff op smoelenboek: Martijn van Baarsen,Zeist
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 17:11
Aah netjes man! Dan is het nog knapper. Kan me voorstellen dat het lastig kan zijn om daar mee te leven. Maar er zijn ergere dingen. En zoals je zelf zegt dat je in bepaalde dingen perfectionistisch bent (in jouw geval artistiek) is dat ook wel weer mooi. Als je maar gelukkig bent.

Ik ga wel even checken.

Fijne zondag verder!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:17
Trying to make the best of a bad situation,maar dat leg ik je elders wel keer uit.Is hier niet juiste plek voor.Desalniettemin...jij ook een fijne zondag
Vind ik leuk
T&T +9952
zondag 16 juli 2017 om 17:31
Joh...geef het nog ff wat tijd... Nog ff en je bent om.
;-)
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 17:48]
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 17:38
Haha nee zo werkt dat niet.
Vind ik leuk
T&T +9952
zondag 16 juli 2017 om 17:50
Jawel...gewoon je Ajax pyjama uit...Feyenoord tenue aan en klaar.

Kijk bij een Feyenoorder kan dat inderdaad niet...want die moeten eerst ander bloed!

;-)
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 17:53
Ik heb ook ander bloed helaas ;)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:22
Ik heb zojuist op YouTube gekeken! Gaaf zeg!!
Vind ik leuk
Maxidi +2730
zondag 16 juli 2017 om 09:45
Altijd goed die voorbereiding op het nieuwe seizoen... Kan Kongolo alvast wennen aan de bank !!!
Vind ik leuk
Libero +2265
zondag 16 juli 2017 om 10:25
Echt ik kom niet meer bij met jou.

Vind ik leuk
Pagan1964 +1793
zondag 16 juli 2017 om 14:00
Goeie joh, doet het vast goed in groep 1+2 van de basisschool
Vind ik leuk
Johan.l +3946
zondag 16 juli 2017 om 09:48
Freiburg is dat tegenwoordig Zwitserland, toen ik nog op school zat hoorde dat bij de BDR
Vind ik leuk
SDMSIM +611
zondag 16 juli 2017 om 10:18
Het is toevallig ook een stad in Zwitserland, maar ik geef toe dat ik er ook voor moest Googlen :p
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
zondag 16 juli 2017 om 10:18
Klopt,zal wel vrije vertaling zijn, in Zwitserland ligt wel Fribourg.
Denk dat ze dat bedoelen :)
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
zondag 16 juli 2017 om 10:19
Was trouwens BRD :)
Bundes Republik Deutschland
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 09:54
Vuile geldwolf
Vind ik leuk
T&T +9952
zondag 16 juli 2017 om 10:37
Waar slaat dit nou weer op man?
Zijn er nu eindelijk spelers die Feyenoord laat me profiteren (door bij te tekenen..krijgt ie nog zo'n opmerking.
Wees blij en trots man...
Monaco verkoopt zijn spelers vaak voor Mega bedragen , en daar gaat
/kan Feyenoord ook van mee profiteren.
Dus ik snap je reactie echt niet!
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 10:40]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:40
Die kongolo zit nu te zeuren ik wil O graag met Feyenoord de CL in ! Wanne jankerd zeg, was dan niet voor het geld gegaan en 1 jaar gebleven . Dan had hij nog meer opgeleverd ! Kwiebus
Vind ik leuk
T&T +9952
zondag 16 juli 2017 om 10:44
Ja maar kijk hoelang hij al bij Feyenoord zit...
En hij is best blessure gevoelig...dus mag deze jongen dan voor zichzelf kiezen... En Feyenoord zat zelf ook niet dwars omdat zij het geld goed kunnen gebruiken.
En als hij overal had geroepen dat hij persé weg wilde.

Was zijn verkoopbedrag gekelderd.
Dus misschien is het niet zo negatief als dat jij het ziet.

Of moet ik zeggen.. Misschien niet zo negatief als dat jij het WILT zien!?
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 15:38]
Vind ik leuk
_Mark +620
zondag 16 juli 2017 om 13:02
Volgend jaar zou hij nog maar een contract van een jaar hebben. Dan had hij echt niet meer opgeleverd. Beetje respect voor Kongolo mag best sukkel.
Vind ik leuk
fr1963 +1138
zondag 16 juli 2017 om 13:10
Jij moet nog veel leren zo te zien....mag je wel al alleen oversteken?
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 13:38
Jij bent echt een azijnzeiker!
Vind ik leuk
Zippy +2751
zondag 16 juli 2017 om 10:01
........houden, we hielden het expres stil voor de buitenwereld..........

Zo iets klopt inderdaad.
De meeste transferts worden in maart, april ingezet.
Dan worden afspraken gemaakt aangaande betalingen, die gespreid worden over één, twee maar de meeste over drie jaar.
En de buitenwereld houdt zich lekker bezig met......... hier topic's te vullen met onzin.
Vind ik leuk
Libero +2265
zondag 16 juli 2017 om 10:15
Geef je groot gelijk Terence. Buiten dat het een mooie club is, zit je ook qua locatie niet verkeerd en ben er van overtuigd dat je daar stappen gaat maken.
Hopelijk zien we je ooit weer terug in Rotterdam Het ga je goed daar.

PS: Dank dat je Feyenoord hebt mee kunnen laten profiteren van het mooie transferbedrag.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:28
Ik geef deze jongen groot gelijk,hij is opgegroeid bij en heeft zich ontwikkeld bij Feyenoord.Heeft ons o.a. een KNVB Beker en een kampioensschap gegeven,dus ja...dan is het allicht tijd om "die opstap" te maken.
Dit soort dingen ga je toch niet tegen,dan kan je hem beter bedanken voor al het moois wat hij Feyenoord heeft geboden de afgelopen jaren en hem veel succes in zijn verdere carriere toewensen.Strik erom en bedanken voor zijn inzet.Het ga je goed Terence,hopelijk laten ze je niet banken
Vind ik leuk
Julio-dvd +1449
zondag 16 juli 2017 om 10:45
Er is geen speler die ik deze stap meer gun dan kongolo. Nooit een grote mond en er altijd staan en presteren. Hierna volgt hopelijk een nog mooiere club voor Terence.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:45
Offtopic

T&T Wou het gisteren al typen,maar is er bij ingeschoten.
Om heel even terug te komen op je "Big Project".
Misschien is Crowdfunding iets voor jouw plan?
Allicht dat een aantal "grote mensen" het zien als een "go".
Hopelijk heb je iets aan dit idee...was the best I could come up with...with my IQ of 79...
Vind ik leuk
T&T +9952
zondag 16 juli 2017 om 14:20
Voor dat eerste idee voor de veteranen ...had ik inderdaad crowdfunding ingedachten (in eerste instantie).
Want veteranen worden letterlijk aan hun lot overgelaten. En alle andere "mooie praatjes" van defensie en de overheid...is puur propaganda.
Er plegen niet voor niets zoveel veteranen zelfmoord.

Alle positieve inbreng is welkom.
TY!
;-)
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 15:10]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:13
Ik keek laatst een aflevering van American Ninja Warrior,en daar was een militair met PTSD...die vertelde dat hij 220 keer per dag opdrukt...10 voor elke militair die zelfmoord pleegt,als gevolg van deze ziekte,sinds ik dat heb gehoord doe ik er ook sws 22 per dag,gaat voor mij meer om het respect dan om het aantal.

Crowdfunding is idd wel een heel erg goed programma,ik hoop
dat het loskomt en dat mensen geld gaan doneren,en dat er vanuit de overheid ook wat meer support komt voor deze "fallen soldiers".
Vind ik leuk
T&T +9952
zondag 16 juli 2017 om 15:35
Ik reken er niet op dat de overheid of defensie zich ineens fatsoenlijk gaat gedragen.
Wat ze nu doen...werkt...een dode veteraan kost geen geld.
Dus ze saboteren en vertragen alles onnodig.
Doelbewust naar mijn idee.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:47
Ik krijg steeds een grotere hekel aan overheid en kabinet.Overal lopen ze te plukken en mensen die voor hun hebben gediend laten ze keihard kapot vallen.Tot ze zelf hulp nodig hebben,dan hebben ze ineens wel geld om een vertekend beeld in een geacteerd filmpje te tonen...zo vals en vies spelletje idd
Vind ik leuk
T&T +9952
zondag 16 juli 2017 om 15:53
Ja...maar de officieren hebben dit probleem niet hoor.
Bij hun is het snel geregeld en hoeven zich nergens zorgen te maken.
Ook dit is Nederland.
Vooral mooi politiek en vriendjes politiek.
Vind ik leuk
Strijp +5681
zondag 16 juli 2017 om 10:45
Ik hoop oprecht voor het nederlandse voetbal dat hij het gaat maken - nooit een hele hoge hoed opgehad van kongolo maar bij monaco hebben ze absoluut kijk op talenten
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:53
Mooie stap voor hem om z'n zakken te vullen. Zal waarschijnlijk niet zo goed zijn voor z'n voetbalcarriere. Vaak geblesseerd en vraag me af of dit niet een stapje te hoog gegrepen is voor hem.
Vind ik leuk
Libero +2265
zondag 16 juli 2017 om 11:11
Je zal je vast wel meer afvragen in het leven. Sommigen begrijpen ook gewoon weinig ;)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:39
idd ik snap deze stap wel, en ik hoop als Ajacied dat hij het heel goed gaat doen!
Vind ik leuk
T&T +9952
zondag 16 juli 2017 om 14:23
Sterker nog...ik vind het een geweldige stap.
Vooral omdat veel spellers vanuit MONACO vaak een fantastische stap kunnen maken.
Dat doet Monaco gewoon heel goed.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws