Barça strikt landgenoot en concurrent Ajacied Sánchez: 'Altijd zijn droom geweest'

Barça strikt landgenoot en concurrent Ajacied Sánchez: 'Altijd zijn droom geweest'

zondag 16 juli 2017 om 09:20

FC Barcelona heeft zich verzekerd van de komst van Yerry Mina. Dat claimt de zaakwaarnemer van de 23-jarige Colombiaan, die in 2018 de overstap moet maken naar Camp Nou.

"Het is altijd zijn droom geweest om voor de Blaugrana te spelen", vertelt Felipe Russo aan FCInternews.it. "Hij blijft nog een seizoen bij Palmeiras, omdat hij hier gelukkig is en in vorm wil zijn voor het WK. Maar daarna vertrekt hij naar Spanje. De kans dat daar nog wat aan verandert, is voor mij nul procent."

De komst van Mina naar FC Barcelona hing al enige tijd in de lucht. De Catalanen bedongen eerder een optie op de speler voor naar verluidt negen miljoen euro. Barça zoekt al langere tijd naar een jonge centrale verdediger. Ook Mina's landgenoot Davinson Sánchez zou in beeld zijn in Camp Nou. Ajax wil hem echter niet voor minder dan veertig miljoen euro laten gaan.

Mina speelt sinds 2016 voor Palmeiras, dat hem overnam van Independiente Santa Fe. Hij werd meteen kampioen van Brazilië met de ploeg. De mandekker speelde tot dusver negen interlands voor Colombia, waarin hij drie keer scoorde.

Plaats een reactie

Maxidi +1850
zondag 16 juli 2017 om 09:26
Heeft Barca nu de mindere variant van Davinson Sánchez....
Vind ik leuk
alffie +266
zondag 16 juli 2017 om 09:31
Ja :)
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 09:38
Ik denk dat ze er bij Barcelona meer kijk op hebben dan wij hier. Ze zullen deze jongen wel hebben gescout en beter hebben bevonden dan Sanchez. Ik weet in ieder geval zeker dat er hier maar weinig mensen de Braziliaanse competitie volgen en deze jongen regelmatig in aktie hebben gezien. Dus nu al stellen dat Mina minder is dan Sanchez vind ik vreemd.
Vind ik leuk
Maxidi +1850
zondag 16 juli 2017 om 09:47
Hahaha, 9 of 45 miljoen...Ze kunnen Davinson Sánchez niet betalen...
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 10:03
Tja er worden gewoon belachelijke bedragen voor spelers gevraagd. 45 miljoen voor een speler uit de Eredivisie zou ik ook niet doen als ik Barcelona was. Ze zullen toch ook gewoon de wedstrijden in Gelsenkirchen, Lyon en de finale hebben bekeken en die wedstrijden als graadmeter hebben genomen ipv de wedstrijden tegen Heracles of Vitesse. Ik denk niet dat er een club zo gek zal zijn om 45 miljoen uit te geven voor een verdediger die niet uit een topcompetitie komt.
Vind ik leuk
Maxidi +1850
zondag 16 juli 2017 om 10:07
Nou heb ik nieuws voor je, voor het einde van deze transfer periode is het gebeurd... 45.000.000
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 10:17
We zullen zien. Ik verwacht het niet, maar je weet nooit natuurlijk. Er zijn natuurlijk al meer spelers voor belachelijke bedragen vertrokken dit seizoen. Karsdorp, Kongolo, Klaassen zijn bijvoorbeeld ook voor veel meer geld dan ze waard zijn verkocht dus wellicht krijg je gelijk.
Vind ik leuk
Maxidi +1850
zondag 16 juli 2017 om 10:20
Ik hoop het niet, maar de voetbal wereld is gek met die bedragen... Als Real Madrid Davinson Sánchez wil, tikken ze het zonder discussie zo af...
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 10:27
Dat zouden ze zo kunnen doen. Ze waren destijds ook al zo gek om 11 miljoen voor Drenthe af te tikken. Aan de andere kant zullen ze ook Madrid wel hebben onthouden dat spelers uit de Eredivisie meestal de verwachtingen niet waarmaken bij de grootste clubs in Europa. Die jaren met al die Nederlanders waren niet bepaald succesvol te noemen.
Vind ik leuk
Maxidi +1850
zondag 16 juli 2017 om 10:29
Dat zijn meestal de Nederlandse eredivisie spelers....
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 10:43
Ik denk niet dat clubs naar een nationaliteit van een speler kijken. Wel naar het niveau van de speler in verhouding tot het niveau van de competitie waarin hij uitkomt.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:50
Die spelers hadden met het Nederlands elftal ook niet gepresteerd natuurlijk die daar allemaal naartoe gingen. Was volgens mij na wk 98
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 11:55
Ja klopt, zon 10 jaar na het WK in Frankrijk. Sneijder hoorde ook bij dat groepje. Al heeft Sneijder natuurlijk nog een fantastische carrière daarna gehad.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:33
Ik vond hem super in die wetstrijden alleen dat naar voor lopen in laaste minuut moet hij niet doen hij is echt minmaal wel 40 waard beste CV eredivisie nu
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 10:39
Oké, ik vind niet één speler in de Eredivisie meer dan 15 miljoen waard op dit moment. De enige die straks zeker meer waard gaat worden dan 15 miljoen is Justin Kluivert. Dat vind ik een geweldige speler. Maar nogmaals, er zijn dit jaar al een aantal spelers voor bizarre bedragen vertrokken dus wie weet?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:43
Vind ik juist niet gwn betalen zo veel mogelijk waarom moet hier alles weg voor een appel en ei dan kunnen we nooit vooruit als nl clubs zijnde.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 10:43]
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 11:53
Dat kunnen we toch niet aangezien de de top 2 en Feyenoord er elk jaar weer voor zorgen dat de competitie zwakker en zwakker wordt. Maar buiten dat. Als Sanchez 45 miljoen moet kosten vind ik het best hoor. Maar ik vind hem hooguit 9 miljoen waard.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:49
Niet meer denken dicky.
De scouts bij Ajax zullen echt niet onder doen dat de scouts van Barcelona.
Enige verschil continu is dat barca bijna al het geld van de wereld heeft en een club als Ajax vergeleek met barca met wisselgeld spelers moeten kopen.
Vind ik leuk
Frenkie +449
zondag 16 juli 2017 om 19:09
"Ik denk dat ze er bij Barcelona meer kijk op hebben dan wij hier."

Als je het aankopenbeleid van de afgelopen jaren bekijkt dan heb ik daar toch men twijfels bij. Er zijn genoeg mensen op dit forum die betere spelers had kunnen halen dan de aankopen van de afgelopen jaren.

Geldt trouwens niet alleen voor Barca maar ook voor vele andere topclubs. Soms heb ik echt de indruk dat ze kopen om te kopen.
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 19:17
Ja dat heb ik ook. Karsdorp voor 14 miljoen bijvoorbeeld. Het gaat inderdaad helemaal nergens meer over. Maar dan nog zal Barcalona echt wel hebben bekeken wie ze beter kunnen halen. Want zoals je zelf al zegt. Ze kijken niet naar een miljoentje meer of minder.
Vind ik leuk
Sniper1 +217
zondag 16 juli 2017 om 09:46
Mindere.... Betere.... Die 2 vullen elkaar aan. Mina had niet misstaan in Amsterdam
Vind ik leuk
Nashua +2876
zondag 16 juli 2017 om 10:04
Sanchez & de Ligt, niets mis mee
Vind ik leuk
Sniper1 +217
zondag 16 juli 2017 om 10:32
Klopt, maar op ons nivo heb je meerdere goeie verdedigers nodig, vooral met de omloopsnelheid van de selectie. Kan hij volgend jaar Sanchez opvolgen. Om maar iets te noemen.
Vind ik leuk
Nashua +2876
zondag 16 juli 2017 om 11:23
Eerst in je eigen opleiding kijken toch ?
Vind ik leuk
Sniper1 +217
zondag 16 juli 2017 om 11:29
Jawel, maar dan hadden we Sanchez ook niet gehad toch?? ☺️ ☺️
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:03
Hoezo concurrentie VP??? Is er interesse? Is ie verkocht???
Vind ik leuk
HJR +2678
zondag 16 juli 2017 om 10:21
Nee ze spelen samen in het Colombiaanse team centraal achterin. Dus daarom een concurrent ;)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:35
Sanchez heeft geen concurrentie ;-)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:39
Ter info Sanchez staat altijd wissel bij het Colombiaanse team
Vind ik leuk
Zippy +1945
zondag 16 juli 2017 om 10:11
Toen ik hier enkele tijd geleden verkondigde dat er honderden Davinson Sánchez's rond liepen in Zuid America werd ik hier voor gek verklaard.
Maar ik denk dat men voor de prijs van EEN Davinson Sánchez er in Zuid America 10 kan vinden en ja dat weten ze in Spanje en zeker Portugal veel beter dan wij.
Vind ik leuk
Frenkie +449
zondag 16 juli 2017 om 19:14
Honderden Davinson Sanchez's rondlopen? Als dat het geval was dan zouden er wel meer Zuid Amerikanen in Europa voetballen en dan had Ajax niet de Europa League finale gehaald. Dat er in Zuid Amerika goede voetballers rondlopen is zo maar niet alles uit Zuid Amerika is goed. Sanchez is gewoon een buitencategorie voetballer net zoals Suarez dat is. Maar ik ken ook heel veel Zuid Amerikaanse voetballers die er niks van bakken.
Vind ik leuk
Jozef +13633
zondag 16 juli 2017 om 20:08
Stt.

Dit wil hij niet horen. Hij heeft het al lastig genoeg dat Ajax spelers altijd graag gewild zijn en altijd goed in de markt liggen. Hij ziet het al jaren dat het niks is met Ajax en tot zijn grote afschuw blijft Ajax maar enorme bedragen opstrijken voor zijn spelers. Dat wekt enige jaloezie en dat kan onze überbelg nooit onder stoelen of banken steken gezien zijn immer gefrustreerde reacties.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:51
Prima!

Zie onderstaande link voor tactiek:

https://m.facebook.com/deanalyserendetrainer
Vind ik leuk
United +35257
zondag 16 juli 2017 om 13:30
Prima dan laten ze Sanchez nog even met rust.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Barça strikt landgenoot en concurrent Ajacied Sánchez: 'Altijd zijn droom geweest'