'Ik voel meer bij Davinson, omdat ik betrokken was bij zijn transfer naar Ajax'

'Ik voel meer bij Davinson, omdat ik betrokken was bij zijn transfer naar Ajax'

zondag 16 juli 2017 om 11:48

Davinson Sánchez is een betere, meer complete verdediger dan FC Barcelona-aankoop Yerry Mina. Dat zegt Reinaldo Rueda, trainer van Atletico Nacional.

Sánchez (21) heeft een indrukwekkend debuutseizoen achter de rug bij Ajax, dat hem vorig jaar overnam van Atletico Nacional. Hij is niet de enige talentvolle verdediger uit Colombia. Mina (22) is op weg naar FC Barcelona. De Catalaanse grootmacht staat op het punt hem definitief over te nemen van het Braziliaanse Palmeiras.

Met Sánchez en Mina zit men op verdedigend gebied gebakken in Colombia, maar Rueda vindt de een beter dan de andere. "Hoewel hij jonger is dan Yerry Mina, is Davinson Sánchez een stap verder. Hij is geweldig, buitengewoon. Het is ontzettend knap wat hij op internationaal niveau laat zien", aldus de succescoach van Atletico Nacional tegen Fichajes.

Rueda erkent dat hij niet helemaal onbevooroordeeld is. "Ik voel emotioneel natuurlijk ook meer voor Davinson Sánchez, omdat ik betrokken was bij zijn transfer naar Ajax. Ik ken zijn karakter, zijn vastberadenheid en zijn technische kwaliteiten. Daarmee kan hij het ver schoppen."

Plaats een reactie

zondag 16 juli 2017 om 11:55
Davinson Sánchez, 't beest uit Mokum!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 12:16
Ho, ho, hij blijft gewoon Colombiaan. We gaan niet (zo typisch Hollands) al wat positief is claimen.

"Davinson Sanchez, 't beest uit Colombia!"

(Ok, nu ik 't zo teruglees neigt het een tikkeltje racistisch. Hou maar op Mokum)
;-)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 12:33
Haha wat jij wilt ;-) hehe
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:58
't Colombiaanse beest van Mokum!!!!
Dat kan wel toch?
Vind ik leuk
Johan.l +3512
zondag 16 juli 2017 om 13:35
En dat deed jij niet bij Rijkaard, Gullit, Seedorf, Davids, Bogarde, Reiziger?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:55
Ben benieuwd of hij op 1 september nog in Amsterdam speelt. Met de dunnen selectie jan Ajax 'm gewoon niet meer missen.
Vind ik leuk
John M. +2587
zondag 16 juli 2017 om 12:12
Als hij tegen Nice meespeelt is hij voor het buitenland niet meer zo interessant want dan mag hij niet meer voor een andere club spelen in de CL.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 12:31
Tenzij Ajax de CL niet haalt, dan mag hij wel CL spelen voor een andere club
Vind ik leuk
John M. +2587
zondag 16 juli 2017 om 12:41
Je kan gelijk hebben, ik weet het niet zeker.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 12:31
telt volgens mij niet met een voorronden, maar weet dat niet zeker
Vind ik leuk
John M. +2587
zondag 16 juli 2017 om 12:40
Nu je het zegt begin ik ook te twijfelen, het is pas de voorronde hè.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:56
Zal inderdaad een grote aderlating worden als hij weggaat.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:59
Kan me niet voorstellen dat Sanchez 1 september nog in Amsterdam speelt.
Dr zal rap verdedigende versterking moeten komen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 12:03
oh? als er een club niet meer dan 40 miljoen wil betalen blijft hij gewoon.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 12:10
Prima gescout door Ajax. Ik hoop maar dat ze bezig zijn. Met een vervanger.. Sanchez is nu al rijp voor de absolute top en je wil niet op het laatste moment verrast worden met een niet te weigeren bok duiten.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:04
De ligt en Veltman waarschijnlijk.
Aangezien de laatste getekend heeft en aanvoerder word.
Dan hebben ze nog steeds een rechts en een linksback nodig.
Weet even niet of tete nou al weg is of niet?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:13
Tete is vgm weg ja
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:31
Balen xD
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 12:17
Mina ken ok niet maar Sanchez daartegen wel maar ik heb geen idee wie er beter is.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:02
Dit beest gaat naar de top !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ik voel meer bij Davinson, omdat ik betrokken was bij zijn transfer naar Ajax'