'Denswil vervolgt carrière in Duitsland; Ajax profiteert en krijgt 1,5 miljoen'

'Denswil vervolgt carrière in Duitsland; Ajax profiteert en krijgt 1,5 miljoen'

zondag 16 juli 2017 om 23:06

Stefano Denswil lijkt zijn loopbaan voort te zetten in de Bundesliga. BILD meldt zondagavond dat Club Brugge in verregaande onderhandeling is met Hamburger SV over een transfer. 

HSV gaat ruim zeven miljoen euro betalen voor de 24-jarige verdediger, die in januari 2015 Ajax inruilde voor Brugge. De Belgische grootmacht is er nog niet helemaal uit met HSV. Er moeten nog wat puntjes op de i worden gezet, meldt BILD, maar waarschijnlijk volgt er komende week witte rook. 

Denswil debuteerde in 2012 in het shirt van Ajax. Eind 2014 werd bekend dat het contract van de stopper niet verlengd zou worden. Denswil verkaste een maand later naar België en groeide in Brugge uit tot een basiskracht. Met Blauw-Zwart werd hij in 2016 kampioen. 

Bij de verkoop van Denswil aan Club Brugge zou zijn afgesproken dat Ajax in het geval van een verkoop twintig procent van de transfersom incasseert. Dat betekent concreet dat de Amsterdammers nu een kleine 1,5 miljoen euro kunnen bijschrijven. 

Plaats een reactie

zondag 16 juli 2017 om 23:10
Het geld klotst tegen de plinten op. Nog even en Ajax kan Ronaldo of Messi halen.
Vind ik leuk
HWET +876
maandag 17 juli 2017 om 00:50
Marc handelt pas als hij Ronaldo EN Messi kan halen. tot die tijd, rustig doorsparen.
Vind ik leuk
Old Star +3924
maandag 17 juli 2017 om 06:35
Tegen de tijd dat ie ze allebei kan halen zijn ze 60 +. Kunnen ze mooi mee hobbelen in t veteranen team. ;-)
Vind ik leuk
rpaulp50 +3168
maandag 17 juli 2017 om 01:24
Ik zou al tevreden zijn met een behoorlijke defensie.........dus twee verdedigers als Sanchez plus een ervaren, fysiek sterke, middenvelder.
In een paar oefen partijtjes weer 5 doelpunten tegen.....
Vind ik leuk
Sanji +583
maandag 17 juli 2017 om 05:32
Aan de verdediging is anders niks verandert, tenminste niet de basis.

Verder kan het verklaard worden doordat spelers met hun concentratie bij andere zaken zijn, lees nouri.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3168
maandag 17 juli 2017 om 07:30
Dat is juist het probleem.....
Twee echt goede verdedigers al la Sanchez erbij plus een ervaren fysiek sterke middenvelder ( en geen omgebouwde middenvelders of lichtgewichten ) heeft Ajax nodig. Ze gaan er te makkelijk in.


( Nouri effect is niet in te schatten )
Maar doelpunten maken kunnen ze wel en ze spelen niet slecht, dus ik denk dat voetballen een goede manier is om niet verder weg te zakken in verdriet en frustratie.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 07:31]
Vind ik leuk
Sanji +583
maandag 17 juli 2017 om 07:48
Hoezo is dat het probleem?
Vorig jaar kregen ze anders niet veel doelpunten tegen en werd de verdediging juist geprezen.

Wellicht voor jou is het Nouri effect niet in te schatten, maar voor de meesten wel.
Niet alleen zul je momenten hebben van concentratieverlies wat juist zich uit in tegendoelpunten. Maar ook zal het lastig zijn diep tot het gaatje te gaan of die laatste sprint of tackle in te zetten. Nouri kreeg dit uit het niks, dus spelers die het zagen zullen de schrik hebben.

Als Nouri nou wat had, of dagelijks wat had gevoeld. Dan kan je als speler nog zeggen, ik voel niks dus ik heb het niet. Maar nu kan je het op geen manier uitsluiten en dat speelt altijd in je hoofd.

Verder moet je juist geen verdedigers als Sanchez erbij. Eentje is voldoende, je had met tete er nog eentje op vleugel kunnen hebben. Maar centraal heb je op zijn hoogst alleen een type sanchez nodig als vervanger.
Sanchez kan zeer goed verdedigen maar zelfs simpele passes, laat staan diep gaan spelen zodat het spel dynamisch blijft en een middenvelder ook kan schuiven kan die niet.
Dus twee van zulke verdedigers en ajax verliest de mogelijkheid om van achter op te bouwen en bij een onderschepping direct door te schakelen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3168
maandag 17 juli 2017 om 08:26
Je ziet met twee oefenwedstrijden 5 doelpunten tegen waar het probleem ligt, erg simpel.
Winnen tegen Lyon met 4-1 is leuk maar als je er dan ( met geluk ) meteen ( maar ) 3 achter je oren krijgt uit dan is toch duidelijk waar het probleem ligt.
Het gaat niet over een speler(s) die exact als Sanchez speelt, maar verdedigers met een zelfde fysiek, Tete was een goede.....
( Over Nouri wil ik het verder niet hebben)
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 08:29]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:24
Van nouri was bekend dat hij een zwak hart had. Wat je zegt klopt dus niet.
Vind ik leuk
zomer +537
zondag 16 juli 2017 om 23:11
Doodzonde, deze speler is beter dan viergever en Veltman
Pfff blijf het jammer vinden
Vind ik leuk
chicken +6162
zondag 16 juli 2017 om 23:14
Ben ik niet met je eens..vond het bij ajax verdedigend niet goed genoeg en voetballend al helemaal niet.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:14
In welk opzicht vindt je hem beter?
Vind ik leuk
zomer +537
zondag 16 juli 2017 om 23:20
Zowel verdedigend als aanvallend, heeft een bijzonder goed overzicht.
Heeft bij Ajax bijzondere leuke dingen laten zien, alleen een terugval gehad. Maar ja dat gebeurd bij de meeste jonge spelers.
Veltman heeft welliswaar geen terugval gehad, maar is ook nooit beter geworden.
Denswil is echt veel beter geworden, heb zelfs gelezen dat barca hem voor de winterstop volgde.
Iedereen kon in zijn begin periode zien dat hij veel potentie had
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:15
Ik vond het erg jammer toen hij transfervrij vertrok bij Ajax, was de ideale opvolger geweest voor Moisander. Was vaak wat dromerig, maar heeft dat er nu wel uitgespeeld in Belgie. Hopelijk keert hij terug, dat is alléén wel onwaarschijnlijk, helaas.
Vind ik leuk
chicken +6162
zondag 16 juli 2017 om 23:20
Dromerig is wel het juiste woord. Was met al zijn handelingen een fractie te laat en bracht zo zichzelf en de ploeg in moeilijkheden.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:16
Kijk, dat zijn nog eens percentages.
Vind ik leuk
Gwadt +2534
zondag 16 juli 2017 om 23:37
Mag ook wel als je een jonge speler gratis laat gaan.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:16
Tja, prima vervanger voor Sánchez.. En veel beter dan Veltman en Viergever. Helaas weg. 1.5M schrale troost.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:26
Lekker 1,5 miljoen tekenpremie is binnen voor Sneijder.
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 23:38
Win win!!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:37
Morgen komt hij aan CHUCKY THA BOMB
Vind ik leuk
Pvdsluis +2239
zondag 16 juli 2017 om 23:41
60% van 'Chucky'*
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:39
Leuk voor die kaan
Vind ik leuk
Borusse +174
zondag 16 juli 2017 om 23:39
Degradatievoetbal, daar word je blij van!
Vind ik leuk
14forever +6829
zondag 16 juli 2017 om 23:41
Kachingggg!!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 00:22
Kijk das nog eens goed nieuws voor ajaxfans , weer 1,5 erbij .
Daar worden ze zo blij van al dat geld , leuk man.
Die prijzenkast komt steeds voller te liggen met bankafschriften.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:26
Meer meer meer!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:27
Met geld kan je bier kopen he, nu jij weer.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:14
Un kratje kost hier mog geen tientje dus met 100 euriekes per week hou je het wel vol...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:46
Heb je een goed punt, denk dat Overmars elke dag wel een kratje kan wegtikken in dat geval.
Vind ik leuk
yuuup +5499
maandag 17 juli 2017 om 01:38
En ondertussen mag Keizer met een uitgekleed elftal de CL gaan proberen te halen. Als dat mislukt is komt er een belachelijk dure aankoop.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 06:52
Nu gaat hij misschien wel o een oproeping voor oranje krijgen
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 06:54
De Belgische competitie wordt echt wel onderschat in Nederland, nu gaat hij misschien wel een oproeping krijgen voor oranje.
Vind ik leuk
Truth +2753
maandag 17 juli 2017 om 08:04
7 miljoen is veel te weinig als club nog eens 20% moet afstaan voor een basisspeler
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Denswil vervolgt carrière in Duitsland; Ajax profiteert en krijgt 1,5 miljoen'