Ajax kan zich opmaken voor heet avondje: stadion Nice razendsnel uitverkocht

Ajax kan zich opmaken voor heet avondje: stadion Nice razendsnel uitverkocht

maandag 17 juli 2017 om 13:23

OGC Nice ontvangt Ajax op 26 juli in een uitverkocht huis in de derde voorronde van de Champions League. De Franse club heeft bevestigd dat alle kaarten voor de thuiswedstrijd tegen de Amsterdammers binnen 36 uur waren verkocht. Dat is een record voor Nice.

In de Allianz Riveira is plaats voor ruim 35 duizend toeschouwers. Nice was vorig seizoen ijzersterk op eigen veld. De nummer drie van de Ligue 1 verloor thuis slechts één competitiewedstrijd. Deze voorbereiding verloopt minder voorspoedig voor Nice. De ploeg van coach Lucien Favre ging zondagavond met liefst 4-1 onderuit tegen Slavia Praag.

Favre leek daar evenwel niet al te veel waarde aan te hechten. "We moeten niet vergeten dat we de wedstrijd eindigden met een gemiddelde leeftijd van 20 of 21 jaar", liet hij onder meer weten. Nice speelt donderdagavond ook nog een vriendschappelijke wedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach. Daarna beginnen de Fransen aan de voorbereiding op het duel met Ajax.

De return in de Arena staat voor 2 augustus op het programma.

Lees meer over:OGC NiceAjax

Poll

Gaat Ajax het redden tegen Nice?

(1844 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 17 juli 2017 om 13:27
Ze moeten zorgen dat ze daar gelijkspelen met minimaal een uitdoelpunt. Thuis gaat het publiek er volledig achter staan en dan zou het wel eens kunnen gaan lukken.
Vind ik leuk
Enden +1114
maandag 17 juli 2017 om 13:27
Het is een mooie maar zware loting.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 18:29
Het is geen PSG of Monaco hoor! En het is CL en geen EL!!
Vind ik leuk
Enden +1114
maandag 17 juli 2017 om 23:04
Geen PSG of Monaco. Maar vorig seizoen thuis maar 1 keer verloren. Dus tegen 1 van die twee grote ploegen een aardig resultaat gezet
Vind ik leuk
Frenkie +449
maandag 17 juli 2017 om 23:12
Ja maar ze werden compleet weg gespeeld tegen PSG, hopelijk spelen ze tegen Ajax niet zo laf als tegen PSG.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:28
2 clubs in de CL zou heel mooi zijn voor Nederland.
Vind ik leuk
Filip_FCU +2793
maandag 17 juli 2017 om 14:18
Weet het niet hoor, als Ajax in de Europa League komt winnen ze waarschijnlijk meer wedstrijden en dat levert meer Europese punten op.
Vind ik leuk
yuuup +3966
maandag 17 juli 2017 om 17:19
Kan ook via de CL natuurlijk
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 18:31
Kan zeker in de CL. Wanneer heeft Ajax voor het laatst overwinterd inm de CL? Volgens mij 2004. Voor de UEFA Coëfficiëntenlijst is wellicht de EL meer geschikt omdat Ajax daar meer punten zal pakken. Maar het zou top zijn als Ajax natuurlijk in de CL hoge ogen gooit.
Vind ik leuk
yuuup +3966
dinsdag 18 juli 2017 om 05:06
Ik bedoel natuurlijk via de CL instromen in de EL.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:30
Tuurlijk, kunnen ze in Nice eens tegen Ajax spelen, wil iedereen er bij zijn. Dat is logisch.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:38
Hehe ;)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:31
Ik geef Ajax weinig kans met de selectie die ze nu hebben en met de situatie rondom Nouri. Dat hakt er namelijk wel in. Bovendien is de selectie nog lang niet compleet en het begint al bijna. Ik snap niet waarom Ajax nog zo lang wacht met aankopen vlak voor een zo belangrijke wedstrijd. Ik heb maar ook op Ajax geklikt bij de pol maar dat is tegen beter weten in.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 13:32]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:34
dus als tete en westerman niet weggegaan waren had je ze een grote kans gegeven
Vind ik leuk
Ruud40 +4383
maandag 17 juli 2017 om 14:15
De selectie zal ook niet echt het probleem zijn.

Waar ik me meer zorgen om zou maken is dat het met een UITwedstrijd begint.

Afgelopen seizoen werd afgesloten met een toch wel dramatische uit-reeks: Kansloos tegen Manchester, ontsnapt bij Lyon, in grote problemen tegen Schalke, verloren tegen Kopenhagen en niet geweldig tegen Legia.

Daar zat qua prestatie een flink dalende lijn in, alhoewel het ondanks dat op de finale na steeds net goed ging.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 14:17]
Vind ik leuk
Frenkie +449
maandag 17 juli 2017 om 23:20
Je hebt in het voetbal wat geluk nodig anders kom je niet ver en Bosz heeft Europees ook gewoon wat fouten gemaakt. Uit heeft hij veel te aanvallend gespeeld. Beetje in zijn eigen arrogantie gaan geloven. Legia was achteraf gezien helemaal geen slechte ploeg, Kopenhagen uit verliezen is niet erg. Dat kon Ajax thuis makkelijk afmaken. Tegen Schalke en Lyon kruip je door het oog van de naald maar het spel werd wel steeds beter dus om te zeggen dat er een dalende lijn in zat klopt helemaal niks van. Het spel werd juist beter.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:34
Selectie van Ajax is de beste van Nederland, aankopen die er nu nog bij komen zullen de selectie alleen nog maar beter maken.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:53
in de breedte misschien maar niet op elke positie. vind de linksback en rechtsback een zwakke plek. als daar nou nog iets aan gedaan zou worden dan hebben we inderdaad de beste selectie van nl.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:23
Je hebt gelijk dat dat mindere posities zijn nu en in de breedte moet er ook nog wat bij, maar zonder dat allemaal hebben we alsnog de beste selectie.

Wie zou een sterkere selectie hebben volgens jou dan?
Vind ik leuk
Frenkie +449
maandag 17 juli 2017 om 23:25
Nee ik denk dat het juist een verzwakking wordt als Ajax 2 nieuwe backs haalt. Je moet een groep niet teveel veranderen want het duurt effe voor die spelers zich inpassen in je spel.
Vind ik leuk
2cents +26839
maandag 17 juli 2017 om 13:38
Je moet eens uit die kantine komen en op het veld kijken als de selectie daar loopt. Dan zie je dat Ajax 2 basisspelers is kwijtgeraakt waarvan er één vrijwel een heel seizoen werd verketterd door velen.

Met de ploeg is niets mis (kwalitatief dan). Bij de selectie mag nog wel iets bij, maar dat wordt (buiten een linksback) toch niet direct voor de basis.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 13:38]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:36
De positie van Klaassen daar loopt het probleem. Van de Beek is te licht voor die positie en achterin mis je veel kwaliteit voornamelijk in de breedte. Met deze selectie ga je gigantisch in de fout als je geen versterkingen haalt. Als er iemand ahteirn geblesseerd raakt dan hang je al. Buiten dat geloof ik dat Ajax weinig kans maakt tegen Nice. Kwalitatief loopt Ajax echt wel achter op Nice.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 14:38]
Vind ik leuk
2cents +26839
maandag 17 juli 2017 om 14:51
Van De Beek is goed zat om Klaassen te vervangen. Achterin voor de breedte moet er wat bij, maar niet per se voor de basis. Maw je overdrijft.

Vorig jaar hadden ze ook geen kans tegen Schalke en vervolgens weer niet tegen Lyon. Dat zegt niet alles.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:56
Van de Beek is te licht die kan Klaassen niet echt doen vervangen. Die gaat er echt niet veel inschieten wat ik Klaassen wel zie doen. Ik hoop echt dat Ajax nog een goede aankoop doet voor het middenveld. Als je echt voor de titel wilt gaan dan heb je ook goede spelers voorin nodig.
Vind ik leuk
Kwikwek +1835
maandag 17 juli 2017 om 15:19
Ik denk eigenlijk dat van de beek een veel betere schot heeft dan klaassen, alleen klaassen kon weer beter positie kiezen. Ik denk dat Donny er ook aardig wat in gaat leggen dit seizoen.
Vind ik leuk
2cents +26839
maandag 17 juli 2017 om 16:10
Zal best dat hij minder gaat scoren. Zeker in het begin. Dan moet dus Ziyech meer gaan scoren. Van De Beek doet ook weer dingen beter dan Klaassen. Zo had Klaassen afgelopen seizoen opvallend veel balverlies. Donny is op dat gebied juist vaster.

Nogmaals, de doelpunten moeten vooral eens van Ziyech komen. Dat heeft hij in zich maar kwam er vorig jaar totaal niet uit.

Voorin heeft Ajax genoeg goede spelers met extra scorend vermogen achter de hand in de vorm van Huntelaar.

Met name links achterin heeft Ajax behoefte aan extra mankracht.
Vind ik leuk
GAEfan +77
maandag 17 juli 2017 om 13:47
Ik ben het wel met je eens, de spoeling achterin is ook heel dun. De gebeurtenissen rondom Nouri zullen ook niet helpen. En daar komt nog bij je hebt een andere trainer. Ik hoop natuurlijk dat Ajax het red heb veel sympathie voor het beleid wat ze voeren en het voetbal wat ze op de mat leggen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:32
Ik hoop op een geniepige 0-1.. thuis kunnen wij wel van ze winnen in de Johan cruijf arenA. Uit wedstrijden zo vroeg in de voorbereiding zijn altijd lastig, ik zou gewoon counteren. Morgen tegen Lyon kijken hoe het gesteld is met de spelwijze. Conditie zal nu zoiezo niet top zijn dus hard trainen jongens.. kom op we kunnen het!!!
Vind ik leuk
Leffe +85
maandag 17 juli 2017 om 13:32
Laat Ajax maar dat vergeten daar, want dat gaan ze niet winnen.Nice gaat thuis gewoon winnen en uit counteren voor gelijkspel.Fysiek gaan ze gewoon tekort komen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:14
Fysiek komt Ajax inderdaad veel tekort maar wat wil je met een ploeg waarvan de leeftijd gemiddeld 22 jaar is ? Aan de andere kant heeft Ajax wel individuele klasse en dat zal wel de doorslag moeten geven. Ik gok op een gelijkspel uit en thuis op een kleine overwinning.
Vind ik leuk
Jozef +13633
maandag 17 juli 2017 om 13:41
Als Ajax maar eventjes een beetje presteert in Europa, dan speelt het direct weer voor volle stadions.

Toch fijn om je dit te realiseren. De naam Ajax is nog altijd groots.
Vind ik leuk
666 +3227
maandag 17 juli 2017 om 13:55
Whut??

Stadion van Nice verkoopt uit omdat het ajax is dat langskomt?
Heeft idd vast niks mee te maken dat OGC Nice nooit nog in de CL heeft gespeeld en er nu kans op maakt....

De arrogantie neemt steeds nieuwe vormen aan.
Vind ik leuk
Jozef +13633
maandag 17 juli 2017 om 16:36
Haha, man, man...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:46
Ajax krijgt het heel zwaar maar ik hoop dat ze het halen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:48
Voor Nice is dit DE grote dag dat het tegen Ajax kan spelen...Voor Ajax is het een normale woensdag...Snap wel dat het zo snel uitverkocht raakt!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:50
Waarom telkens die arrogantie?
Vind ik leuk
666 +3227
maandag 17 juli 2017 om 13:56
ga je er nooit uitkrijgen.
Vind ik leuk
United +35257
maandag 17 juli 2017 om 14:12
Dat krijg je als je zoveel prijzen hebt gepakt ;p
Vind ik leuk
Jozef +13633
maandag 17 juli 2017 om 16:38
Hanjo is voor MVV geloof ik.

Hoe voelt dat nou om op de kast gejaagd te worden?

Tjongejonge.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:47
Reageer je op mijn post?
Vind ik leuk
Jozef +13633
maandag 17 juli 2017 om 19:01
Zonder te willen kutten: ja.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 21:30
Ok Jozef. Kon t niet plaatsen dat ik op de kast gejaagd over kwam. Maar dat mag jouw conclusie zijn hoor.
Vind ik leuk
Jozef +13633
maandag 17 juli 2017 om 21:39
Ah, gelukkig. Waarschijnlijk zat je maar een beetje te kutten door te zeggen dat we telkens weer arrogant zijn.

Vind ik leuk
035 +1778
maandag 17 juli 2017 om 16:57
Het is gewoon de Amsterdamse bluf, meer niet. Geeft wat sjeu aan de discussies. :-)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:01
Mag hoor. Komt alleen beetje naar/triest over naar mijn mening. Ieder zijn ding!
Vind ik leuk
035 +1778
maandag 17 juli 2017 om 17:22
Jammer dat het voor jou naar en triest overkomt. Helaas wordt het ook al snel overdreven. Euforie of bluf hoeft nog geen arrogantie te zijn. Dit wordt namelijk wel erg snel geroepen.
Sommige Ajax fans zijn wat overmoedig. Maar ja, wat wil je?
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 17:25]
Vind ik leuk
Itsese +1142
maandag 17 juli 2017 om 13:57
Hehe, tuurlijk wil elke Nice supporter zien hoe ze de groepsfase halen. 3-0
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:03
Wanneer ze dat zo graag willen zien volgens jou dan zouden ze toch beter kunnen wachten tot de volgende ronde? Al zouden ze winnen van Ajax ( wat ik niet hoop, ik blijf positief en ga er van uit dat Ajax het gaat redden ) dan nog spelen ze geen groepsfase CL, de volgende horde moet dan nog genomen worden!
Vind ik leuk
Leffe +85
maandag 17 juli 2017 om 16:55
Nou hanjo.,, t Franse voetbal acht ik wel veel hoger als het Ned voetbal, zeker mentaal. Zullen we het eens hebben over Franse voetballers.,, die kunnen wel 2-elftallen sturen naar het WK om 1-en2-te worden.En ja, Nice is een middenmoot, maar in mijn ogen toch beter dan Ajax.,,
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:49
Foto en capaciteit doen me denken aan t Philips stadion. Kan dus idd een heet avondje worden vrees ik....
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:50
Ben erg benieuwd of de spelers zoals vd Beek hun koppie er bij kunnen houden.
Dit is verre van een walk-over. Mooi affiche.
Vind ik leuk
Strijp +3407
maandag 17 juli 2017 om 14:02
Hopelijk zet ajax de lijn door
Vind ik leuk
United +35257
maandag 17 juli 2017 om 14:09
Ze willen allemaal graag naar Ajax kijken :D
Vind ik leuk
orion73 +149
maandag 17 juli 2017 om 14:12
Nice moet toch te doen zijn. Nice is alles behalve een wonderteam. Zou me erg tegenvallen van Ajax als ze hierdoor zouden worden uitgeschakeld.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:52
Met een gemiddelde leeftijd 20/21 jaar begint en eindigt ajax iedere wedstrijd...
Vind ik leuk
Zultkop +1340
maandag 17 juli 2017 om 17:14
Ik wou em niet maken :)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:39
Ik zie dit zwaar in voor Ajax. Denk dat dit weer de zoveelste keer is dat ze kansloos zijn in de voorronde van de CL. Jammer
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:44
Is er al meer informatie wanneer de kaartverkoop voor de uitwedstrijd van start gaat?
Vind ik leuk
14forever +4514
maandag 17 juli 2017 om 15:53
Leuke tegenstander , kan je gelijk zien waar je staat..
Vind ik leuk
Zultkop +1340
maandag 17 juli 2017 om 17:19
Europees uit, dat was vorig seizoen niet echt flitsend....
Vind ik leuk
14forever +4514
maandag 17 juli 2017 om 23:38
Nieuw seizoen, nieuwe trainer en ook de kwalificatie gaat over 2 wedstrijden. Misschien mogen we dus ook thuis spelen.
Vind ik leuk
Zultkop +1340
maandag 17 juli 2017 om 17:18
Ik ben benieuwd hoe die nieuwe trainer zich gaat houden op het cl podium...
Vind ik leuk
Gerro +1635
maandag 17 juli 2017 om 23:56
Heet avondje tja het zal er ergens rond de 30 graden zijn dus das logisch.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 13:31
@Feyenoord seizoen 2017-2018.
Het is in 1971 voorgekomen dat Feyenoord (als winnaar EC1) en Ajax (als landskampioen 1970) beiden Nederland vertegenwoordigden. Feyenoord verloor in de eerste ronde van UT Arad en Ajax werd winnaar in 1971. Geloof mij maar heel Nederland vreesde in 1971 een clash tussen Feyenoord en Ajax.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax kan zich opmaken voor heet avondje: stadion Nice razendsnel uitverkocht