'Bosz zet mes in Dortmund-selectie: verdediger voor 10 miljoen naar Bilbao'

'Bosz zet mes in Dortmund-selectie: verdediger voor 10 miljoen naar Bilbao'

maandag 17 juli 2017 om 15:08

Borussia Dortmund raakt opnieuw een verdediger kwijt. Mikel Merino gaat de overstap maken naar Athletic Bilbao. Dat meldt sportkrant AS maandag. 

Merino (21) levert Dortmund ongeveer tien miljoen euro op. De onderhandelingen over de Baskische stopper zijn inmiddels in een vergevorderd stadium aanbeland. Merino speelde slechts één seizoen in de Bundesliga. Een jaar geleden betaalde BVB zo'n vier miljoen euro aan Osasuna voor de jeugdinternational. 

Peter Bosz gaat blijkbaar akkoord met een vertrek van de verdediger. Eerder deze maand raakte de opvolger van Thomas Tuchel al twee andere spelers uit zijn achterhoede kwijt. Sven Bender verkaste afgelopen week naar Bayer Leverkusen en Matthias Ginter maakte de overstap naar Borussia Mönchengladbach. Zij leverden samen dertig miljoen euro op. 

Dortmund trok ook al twee nieuwe stoppers aan: Ömer Toprak (Leverkusen) en de achttienjarige Dan-Axel Zagadou (Paris Saint-Germain). 

Plaats een reactie

maandag 17 juli 2017 om 15:09
Is Bosz die man die t vlees snijdt?
Vind ik leuk
United +40207
maandag 17 juli 2017 om 15:54
Nou op zondag niet ;)
Vind ik leuk
John M. +2573
maandag 17 juli 2017 om 15:57
Ik hoorde zeggen dat Bosz vegitarier is maar of dat juist is weet ik niet.
Vind ik leuk
United +40207
maandag 17 juli 2017 om 17:26
Hij houdt vast wel van het meest veelzijdige stukje vlees ;-)
Vind ik leuk
Gu3rilla +13356
maandag 17 juli 2017 om 15:11
Merino is geen verdediger hij is een middenvelder met de voorkeur voor verdedigend middenveld.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 15:11]
Vind ik leuk
Gozert +2111
maandag 17 juli 2017 om 15:13
Precies wat ik dacht. VP zit er wel vaker naast met de posities.
Vind ik leuk
Gu3rilla +13356
maandag 17 juli 2017 om 15:14
"VP zit er wel vaker naast"

Fixed that for you.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:28
Ik zit er gelukkig nooit naast.
Vind ik leuk
Foebele +30114
maandag 17 juli 2017 om 15:14
Ze laten Bosz wel allemaal flink het mes in zijn selecties zetten he? Ben benieuwd of Dortmund hem dan ook snel laat gaan, waardoor het effect van die bezem door de selectie redelijk te niet gedaan wordt gezien het gebrek aan continuiteit..
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:15
Prima deal voor Bilbao
Vind ik leuk
Sil95 +2046
maandag 17 juli 2017 om 15:21
Wat mij opvalt is dat overal waar Bosz komt selecties enorm worden uitgedund en aangepast. Hij heeft klaarblijkelijk toch wel het één en ander te zeggen. Ik zou liever zien dat de clubs gewoon de regie bewaren. Trainers zijn passanten die overal over het algemeen weer snel vertrokken zijn.
Vind ik leuk
R2 +1745
maandag 17 juli 2017 om 15:27
Kijk maar naar zijn jaartje Ajax.
Vind ik leuk
Sil95 +2046
maandag 17 juli 2017 om 15:31
Daarom. Als Ajacied zijnde ben ik hem erg erkentelijk voor de fantastische resultaten die met name in Europa geboekt zijn.

Echter zijn er veel spelers ( met name jeugdige talenten) waarvan Ajax dacht dat het goud in handen had toch voor relatief lage bedragen verkocht. Dan kun je toch wel spreken van kapitaalvernietiging.

Die jongens zijn dermate ontevreden geworden ( Tete, Riedewald) dat ze zelfs onder een nieuwe trainer niet meer wilde knokken voor een basisplaats.
Vind ik leuk
Bien +5959
maandag 17 juli 2017 om 15:30
Sil wat is er met je account gebeurt?
Vind ik leuk
Filip_FCU +6015
maandag 17 juli 2017 om 15:33
Deze sil is 6 jaartjes ouder.
Vind ik leuk
Sil95 +2046
maandag 17 juli 2017 om 15:33
Niets jongen. Ik ben een nieuw lid. Is er nog iemand met exact dezelfde gebruikersnaam dan?
Vind ik leuk
Bien +5959
maandag 17 juli 2017 om 15:43
Excuus ik verwarde je met de andere Sil.
Vind ik leuk
Sil95 +2046
maandag 17 juli 2017 om 15:46
Geen enkel probleem kerel ;)
Vind ik leuk
kerel +619
maandag 17 juli 2017 om 17:33
dat ben ik..
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:41
Welke debiel schrijft nu weer dat hij een verdediger is? Is een middenvelder. Kwam weinig aan spelen toe, wel talentvol, logische transfer.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 18:26
Totaal geen verlies.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Bosz zet mes in Dortmund-selectie: verdediger voor 10 miljoen naar Bilbao'