'Volksverhuizing bij Manchester City: viertal spelers verkast naar Spanje'

'Volksverhuizing bij Manchester City: viertal spelers verkast naar Spanje'

Gepubliceerd: donderdag 20 juli 2017 om 11:35do 20-07-2017 om 11:35

Manchester City gaat vier talenten stallen bij Girona. De Spaanse promovendus krijgt komend seizoen de beschikking over Douglas Luiz, Aleix Garcia, Marlos Moreno en Pablo Maffeo. Dat meldt sportkrant Marca donderdag. 

Het viertal zou inmiddels zelfs al meetrainen bij Girona. Manchester City bevestigt de verhuur van de spelers nog niet. Luiz werd afgelopen week voor zo'n twaalf miljoen euro overgenomen van het Braziliaanse Vasco da Gama. City kondigde toen direct aan dat er op korte termijn meer bekend zou worden over een eventuele verhuur. 

Maffeo (20) werd al twee keer eerder verhuurd aan Girona. Moreno - ook twintig jaar - deed afgelopen seizoen ervaring op bij Deportivo La Coruna. Garcia (20) werd nog niet eerder verhuurd door The Citizens. 

City beschikt over een karrevracht aan spelers en verhuurt jaarlijks veel talenten aan clubs uit heel Europa. NAC Breda heeft komend seizoen de beschikking over onder meer Pablo Mari, Manu Garcia en Paolo Fernandes. 

Lees ook: City slaat dag na megadeal Walker opnieuw toe: ruim tien miljoen voor Braziliaan

Plaats een reactie

dhrwobo +44287
donderdag 20 juli 2017 om 11:44
Zo'n bloedhekel aan clubs als Chelsea en City die buitenproportioneel talenten wegkapen en als pure handelswaar behandelen. Bah
Vind ik leuk
donderdag 20 juli 2017 om 11:48
Eens, straks krijg je nog dat het merendeel van de talenten in handen is van de absolute topclubs in Europa, de eigen identiteit van clubs verdwijnt dan gewoon.
Vind ik leuk
Vapormax +1640
donderdag 20 juli 2017 om 11:50
en clubs als PSV die daar maar al te graag huren; van Ginkel.....gaaaaap
Vind ik leuk
Noudyo. +14165
donderdag 20 juli 2017 om 11:56
Als wij hem niet zouden huren, zou iemand anders dat wel doen. Waarom dan gelijk niet van zoveel kwaliteit profiteren?
Vind ik leuk
Vapormax +1640
donderdag 20 juli 2017 om 11:59
waarom zeiken op Chelsea dan......
Vind ik leuk
Noudyo. +14165
donderdag 20 juli 2017 om 12:03
Die zijn degene die supertalenten als puur handelswaar zien door ze constant uit te lenen, alleen maar zodat ze één keer ergens een goed jaar draaien en dat ze daarna kunnen cashen voor hun. PSV kan daar ook weinig aan doen. Als PSV Van Ginkel niet zou huren, zou iemand anders dat wel doen, dus dat heeft weinig zin.
Vind ik leuk
RebelVox +10807
donderdag 20 juli 2017 om 12:38
van Ginkel houd doorstroming eigen jeugd tegen. aan gehuurde spelers hebben clubs niks, levert geen kapitaal op
Vind ik leuk
Noudyo. +14165
donderdag 20 juli 2017 om 12:43
Guardado is weg. Die wordt vervangen door Hendrix. Rigo krijgt hopelijk wisselbeurten ten koste van Van Ginkel. Marco houdt in ieder geval het niveau hoog.
Vind ik leuk
dhrwobo +44287
donderdag 20 juli 2017 om 12:04
Wat wil je hiermee zeggen kneus? PSV wilde niets liever dan Van Ginkel kopen, maar Chelsea werkt daar niet aan mee. Zo'n clubs zorgen ervoor dat clubs als PSV zo'n talenten haast niet meer kunnen kopen, want ze kopen de talenten zelf op en verhuren ze dan aan clubs als PSV. Ik snap niet wat je nou op PSV zit te janken gast..
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
donderdag 20 juli 2017 om 12:20
Ik snap het wel: Chelsea verkoopt hem na een goed seizoen voor dubbele cijfers.
Vind ik leuk
dhrwobo +44287
donderdag 20 juli 2017 om 14:35
Ja dat snap ik wel. Maar zijn opmerking over PSV slaat nergens op. Zo'n internettroller
Vind ik leuk
Spartan +7177
donderdag 20 juli 2017 om 11:56
Na NAC is ook Girona nu een opleidingsploeg voor City.

Hier moet de UEFA/FIFA toch iets aan gaan doen lijkt mij.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 juli 2017 om 11:56]
Vind ik leuk
Paul1982 +12074
donderdag 20 juli 2017 om 12:25
Er zou een max moeten komen aan het spelers dat een club per seizoen mag verhuren.
Vind ik leuk
Kayzer +3243
donderdag 20 juli 2017 om 11:49
Wanneer legt de uefa dit aan banden? Dit gaat nergens meer over. In de toekomst zijn er 6 clubs die alle spelers beheren. Echt ongelooflijk.
Vind ik leuk
Unknown007 +2140
donderdag 20 juli 2017 om 12:13
Idd. Er moet gewoon een max aan spelers komen die onder contract mogen staan bij een club. Dan dwing je ze vanzelf om wat beter te kijken naar wat er in huis gehaald wordt.
Vind ik leuk
Hyena +30525
donderdag 20 juli 2017 om 12:10
Hier moet echt eens een keer iets aan worden gedaan. Het lijken meer op handelshuizen dan op daadwerkelijke voetbalclubs.
Vind ik leuk
Gu3rilla +16027
donderdag 20 juli 2017 om 12:47
Wat moet er gedaan worden dan?

Moeten jeugdspelers die nog niet klaar zijn in een limbo blijven zitten en in de jeugd blijven spelen?

Als je commentaar hebt op Luiz of Moreno dat kan ik begrijpen die zijn gekocht en worden meteen verhuurd. De rest komt allemaal uit de jeugd en voor hun ontwikkeling moeten ze professioneel voetbal spelen anders worden ze niet beter wat ze nu zullen doen. Ze zijn niet goed genoeg voor City op dit moment maar om ervoor te zorgen dat ze niet in een limbo komen worden ze verhuurd.
Vind ik leuk
Hyena +30525
donderdag 20 juli 2017 om 12:59
Een maximum op het aantal spelers dat een club onder contract kan hebben, een verbod op het verhuren van spelers of een maximum instellen van een stuk of tien en een salarisplafond.

Wanneer spelers eenmaal terecht zijn gekomen bij een club als City of Chelsea doen ze er echt alles om je te bezitten. Ze willen de spelers voor absurde bedragen verkopen en denken alles behalve aan de carrière van de speler. Na de derde of zelfs vierde uitleentermijn hopen ze dat de speler eindelijk een keer een goed seizoen speelt, zodat ze hem voor een belachelijk bedrag kunnen verkopen (zie Traoré). Wanneer dat goede seizoen niet komt en de serieuze interesse uitblijft? Jammer dan voor de speler en zijn loopbaan, want verkopen voor een lager bedrag doen we niet. Pas wanneer een speler leuk geld oplevert, mag hij het handelshuis vertrekken.

En of jeugdspelers klaar zijn voor het eerste of niet heeft er werkelijk geen reet mee te maken, want het komt nauwelijks tot niet voor dat jeugdspelers daadwerkelijk een serieuze kans krijgen. Dat is ook helemaal niet de intentie van het halen van die jeugdspelers. Die worden niet klaargestoomd voor het eerste (want van meer dan 80% weten ze allang dat die dat nooit gaan halen), ze worden puur en alleen voor de handel gehaald.

Dit is waar ik commentaar op heb (en het wordt alleen maar erger):
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3917714/Manchester-City-28-players-loan-globe-they.html
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 juli 2017 om 13:00]
Vind ik leuk
Gu3rilla +16027
donderdag 20 juli 2017 om 13:40
Salarisplafond en verbod op verhuren en een max aantal spelers verhuren is gewoon onmogelijk.

De club met momenteel de hoogste salaris begroting dat zou dan het plafond moeten worden en dan is het nut ervan weg. Je kunt het niet niet lager zetten want dan moeten die spelers ergens andere naartoe en dat kan dan ook weer niet door hun salarissen.

Verbod op verhuren is onmogelijk en zou ook funest zijn voor de voetbalwereld. Het is onmogelijk omdat een verhuur technisch gewoon een transfer is er word alleen overeengekomen tussen de club dat hij terugkomt het zijn geen speciale contracten.

"Die worden niet klaargestoomd voor het eerste (want van meer dan 80% weten ze allang dat die dat nooit gaan halen)"

Dit geld voor elke club op aarde elke jeugdopleiding leid op voor andere clubs er zijn er altijd maar een enkeling die goed genoeg is de rest gaat ergens anders naartoe.

"Pas wanneer een speler leuk geld oplevert, mag hij het handelshuis vertrekken."

Dit geld misschien voor Chelsea maar op het moment zeker niet voor City. Spelers als Ünal, Lopes, Rekik, Guidetti, Evans, Glendon en nog meer zijn allemaal 'goedkoop'(of transfervrij terwijl ze nog contract hadden) vertrokken en zouden nog veel meer op kunnen brengen bij nog een verhuur op een hoger niveau.

Spelers als Ünal, Zinchenko, Moreno en nu waarschijnlijk Luiz worden gekocht om door te verkopen maar er word wel degelijk rekening gehouden met hun carrière kijk maar naar Ünal hij had ook weer verhuurd kunnen worden maar hij toch redelijk goedkoop verkocht.

De jeugdspelers die verhuurd worden moeten gewoon professioneel voetbal spelen dat is veel beter dan jeugdvoetbal daar zijn ze klaar.

Vind ik leuk
Hyena +30525
vrijdag 21 juli 2017 om 13:07
Ik heb geen tijd meer gehad om hierop uitgebreid te reageren. Wil echter nog wel even zeggen, hoewel wij het niet eens zijn en dat ook niet gaan worden omtrent dit soort zaken, dat ik de inhoud van jouw reacties waardeer.

Je roept in ieder geval niet zomaar iets, maar probeert het wel altijd op fatsoenlijke wijze te onderbouwen. Hoe hard je club ook af en toe wordt aangepakt. Daar zouden velen hier iets van kunnen leren. Ik hoopte ook al dat jij zou reageren (en ging er ook al vanuit dat het ging gebeuren), want dan valt er tenminste redelijk te praten.

Overigens ben ik het wel met je eens dat het erbij City iets fatsoenlijker en redelijk aan toegaat dan bij Chelsea. Bij laatstgenoemd zijn ze nog moeilijker in het laten gaan van spelers en geven ze er helemaal geen ruk om wanneer carrières kapot gemaakt worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws