Neymar, Mbappé, Dybala, Alli: transfer van 222 miljoen zet voetballerij op z'n kop

Neymar, Mbappé, Dybala, Alli: transfer van 222 miljoen zet voetballerij op z'n kop

zaterdag 22 juli 2017 om 14:30

85 miljoen euro voor Romelu Lukaku, een bankzitter van Real Madrid die 70 miljoen kost, AC Milan dat letterlijk een heel nieuw elftal koopt. Het is deze zomer smullen op de transfermarkt, maar het wordt de komende weken waarschijnlijk nog véél gekker. Een vertrek van Neymar naar Parijs kan voor een sensationeel sneeuwbaleffect gaan zorgen. 

Spaanse media weten het zeker: het transferrecord van 105 miljoen euro - Manchester United betaalde het een jaar geleden voor Paul Pogba - wordt deze zomer vermorzeld. Neymar da Silva Santos Júnior, aanvoerder van Brazilië en vedette van FC Barcelona, zou namelijk besloten hebben om naar Paris Saint-Germain te verkassen. De 25-jarige aanvaller heeft een prijskaartje van exact 222 miljoen euro. Met een beetje hulp van wat suikerooms uit Qatar is PSG in staat om dat bedrag op te hoesten. 

De op handen zijnde megadeal van Neymar kán natuurlijk een slinkse schijnbeweging zijn van de vedette en zijn management. Wordt Barça zo gedwongen om de Braziliaan een verbeterd contract aan te bieden? Marca denkt van niet. De sportkrant heeft begrepen dat Neymar niet langer in de schaduw wil staan Lionel Messi. Een astronomische transfer naar de Ligue 1 en een jaarsalaris van pakweg dertig miljoen euro zijn blijkbaar nodig om het ego van de Zuid-Amerikaan te strelen. 

Eén ding is zeker: mochten Barcelona en PSG het inderdaad eens worden, dan wordt het sowieso smullen op de transfermarkt. De 222 miljoen voor Neymar - dat is de vastgelegde afkoopsom in zijn contract - zal niet meer overtroffen worden, maar we kunnen zeer waarschijnlijk nog meerdere klappers verwachten. Barça zal na het verlies van een van zijn belangrijkste krachten sowieso spierballen moeten tonen. 

Vorige week versterkte de club van nieuwe trainer Erneste Valverde zich al met rechtsback Nélson Semedo. Hij kwam voor ruim 30 miljoen euro over van Benfica. Een spelmaker en een aanvaller staan nog op het verlanglijstje van de Catalaanse grootmacht. Marco Verratti is de gedroomde versterking voor het middenveld. Pikant genoeg staat de Italiaan onder contract bij PSG. Mogelijk wordt hij zelfs betrokken in de Neymar-deal. Zo niet, dan kan Barça een groot deel van de geïncasseerde 222 miljoen snel weer terugboeken naar de bankrekening in Parijs. Verratti kost ongeveer 60 miljoen euro. 

Een alternatief voor de international is Philippe Coutinho. Volgens Britse media bracht Barça enkele dagen geleden een bod van zo'n 70 miljoen euro uit op de collega-international van Neymar. Liverpool weigerde; Coutinho is namelijk 'absoluut niet te koop'. De Spanjaarden gaan ongetwijfeld een nieuwe poging wagen in juli of augustus. Liverpool-manager Jürgen Klopp wil zijn elftal dolgraag versterken met Virgil van Dijk (Southampton) en Naby Keïta (RB Leipzig). De Oranje-verdediger en de Guinese middenvelder kosten opgeteld minimaal 130 miljoen. 

AS kwam een week geleden met het verhaal dat Messi bij de leiding van Barcelona hoogstpersoonlijk heeft aangedrongen op de komst van Dele Alli. De smaakmaker van Tottenham Hotspur is in de ogen van de Argentijn een potentiële wereldtopper. Voor Spurs zou het verlies van Alli zéér pijnlijk zijn. Vorige week werd basiskracht Kyle Walker ook al verkocht. Manchester City betaalde een kleine zestig miljoen euro voor de rechtsback. 

Dan de directe opvolger van Neymar in Camp Nou. Letterlijk iedere aanvaller droomt er waarschijnlijk van om aan de zijde van Messi en Luis Suarez te schitteren in het blauw-rood. Juventus moet bij een verkoop van Neymar serieus vrezen. Paulo Dybala lijkt voorbestemd om voor Barça of Real Madrid te spelen. De Argentijnse stilist wordt door sommigen zelfs gezien als de natuurlijk opvolger van Messi. Voor de Argentijn zal minimaal 100 miljoen euro op tafel moeten worden gelegd - en mogelijk zelfs een stuk meer. 

Rond Kylian Mbappé zal het ook nog wel even onrustig blijven, al lijkt voor zijn werkgever AS Monaco de maat vol. De kampioen van Frankrijk is woest over het feit dat Mbappé (18) achter de rug van de club om benaderd is door diverse ploegen uit de Europese elite. PSG, Real Madrid, Arsenal én Barça worden gelinkt aan het wonderkind. Ook Mbappé kost minimaal 90 à 100 miljoen. 

Peter Bosz ligt vermoedelijk wel een nachtje wakker wanneer Barcelona met ruim 200 miljoen euro de topcompetities in Europa gaat afstruinen. De Borussia Dortmund-trainer beschikt met Ousmane Dembélé over een megatalent dat een grote toekomst voor zich heeft. Dembélé deed het fantastisch tijdens zijn debuutseizoen in de Bundesliga. Een jaar geleden betaalde BVB zo'n dertien miljoen euro voor de Fransman. Dembélé levert Bosz twaalf maanden later mogelijk het achtvoudige op. Niets is te gek in de voetballerij, zullen we in de komende weken opnieuw gaan ondervinden. 

Poll

Wie is de beste opvolger voor Neymar?

(1686 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 22 juli 2017 om 14:33
Nou smullen zeg... ik word er eerder misselijk van.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 juli 2017 om 14:34]
Vind ik leuk
T&T +9184
zaterdag 22 juli 2017 om 14:58
Juist...Mar wij supporters moeten wel realistisch En geloofwaardig zijn met onze verwachtingen.

Tja..

Joh...ik puf en zucht nog een paar keer.!
Vind ik leuk
darmianto +5338
zaterdag 22 juli 2017 om 23:51
Dat gebeurt uiteindelijk met iedereen die maar blijft dooreten.
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 23:57
Maar Ja het is allemaal zo lekker he..
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 23:53
Het voetbal gaat op deze manier erg snel kapot !
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 23:58
Hoe sneller hoe beter! Kunnen we weer opnieuw beginnen.
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 14:35
Noem het maar smullen. Het is compleet waanzinnig. Als één of andere debiel het wil koopt hij de complete top van onze eredivisie in een keer. Eigenlijk is het niet leuk meer .
Vind ik leuk
Lonsdale +1194
zaterdag 22 juli 2017 om 14:35
Ja nu word het nog gekker omdat die grens word bereikt, na Bale werd het nog gekker en nu na Neymar gaat het weer nog gekker worden in dit tempo worden middelmatige spelers als St Juste dadelijk nog 60 miljoen waard..
Vind ik leuk
R2 +991
zaterdag 22 juli 2017 om 15:21
Het leidt eigenlijk tot een soort hyperinflatie in het voetbal. En als de bubbel knapt..
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 14:37
Waarschijnlijk wordt Ronaldo nu boos omdat iemand een paar miljoen meer gaaf verdienen.
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 22 juli 2017 om 18:36
Ronaldo verdient meer dan 30 miljoen per jaar bij Real...
Vind ik leuk
Libero +2269
zaterdag 22 juli 2017 om 14:45
Hier kun je een heleboel hongerige kinderen lang van laten eten. :"(
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 14:52
Gelukkig viert realisme hier nog hoogtij
Vind ik leuk
Truth +2274
zaterdag 22 juli 2017 om 14:50
Dat schaduw verhaal lijkt mij een verzinsel want in eerdere berichten kon je vaak lezen hoe neymar echt denkt over messi !
Hij zou niet tevreden zijn las ik omdat de barca top weinig doet met de spelers die hij graag wil zien komen nl coutinho en lucas lima het liefje van zijn zus !
Messi wil dybala en veratti dus denkt hij ik doe ook eens mijn mond open...wordt vervolgd !
Vind ik leuk
FCKip +217
zaterdag 22 juli 2017 om 14:50
130 miljoen voor Dembele lijkt me wat overdreven VP.
Vind ik leuk
zondag 23 juli 2017 om 01:33
En 222 miljoen voor iemand als Neymar niet?
Vind ik leuk
FCKip +217
zondag 23 juli 2017 om 15:16
Goed punt! XD
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 14:53
Buiten het feit om dat de bedragen schandalig hoog liggen. Vind ik dit wel een ijzersterk artikel, vaak zitten een paar halve gare tussen maar dit is een goed artikel.
Vind ik leuk
Vamos M +1268
zaterdag 22 juli 2017 om 14:59
Hoezo heb je de zelfde account als stratum?
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 15:56
Het is niet hetzelfde account want anders was er maar 1 van. Ik was niet zo bekend op VP dus wist niet dat we al een stratumseind hadden. Wil niemand z'n eer stelen, dat weet hij zelf ook.
Vind ik leuk
Farmer +3402
zaterdag 22 juli 2017 om 15:08
Enne? Dubbele account of zit je een naam tte kopiëren?
Vind ik leuk
R2 +991
zaterdag 22 juli 2017 om 15:18
Volgens mij is dit gewoon een andere. Bovendien is het stratumseind een van de populairste bezienswaardigheden in Eindhoven. En is het uiteraard een eer om je namens het stratumseind hier te kunnen profileren.
Vind ik leuk
Vamos M +1268
zaterdag 22 juli 2017 om 15:29
Er is maar een echte stratumseind tevens ook god..
Vind ik leuk
R2 +991
zaterdag 22 juli 2017 om 15:30
Haha slijmbal!
Vind ik leuk
Vamos M +1268
zaterdag 22 juli 2017 om 15:31
Nee hoor dat is gewoon de realiteit en de feiten.
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 14:54
verratti 60miljoen? Eerder deze transferzomer werd nog een bod van 90miljoen afgewezen. waarom nu ineens 60? dan had Barca hem al lang gekocht
Vind ik leuk
Vamos M +1268
zaterdag 22 juli 2017 om 14:54
Ik geloof het pas als ik Neymar zie tekenen, maar ik heb het uitgelegd in mijn beleving dat het voor Neymar goed zou zijn om naar paris te gaan dan heb je geen Messi die hem in de weg zit en kunnen we eindelijk de Neymar van Brazilie zien waar die zo schittert.
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 14:54
Bespottelijk
Vind ik leuk
Guust +2414
zaterdag 22 juli 2017 om 14:56
Smullen voor wie? Alleen maar de spelers. Die scheve verhoudingen van salarissen kan ook nooit positief werken in een team.
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 14:57
Als dit zo door gaat spelen Barca, PSG, City, Real, Juventus enz, enz straks in een soort elite competitie waar bedragen van 500 mio de normaalste zaak van de wereld is. Of het voetbal blaast zichzelf op, omdat de kijker en support zich afwendt van dit soort gekkigheid!!! En dan maar denken dat Ajax een rijke club is, not!!!
Vind ik leuk
Lemon +1054
zaterdag 22 juli 2017 om 14:57
Dit artikel illustreert in essentie wat er mis is met de hedendaagse 'voetballiefhebbers'. Dit smullen noemen.. het is compleet krankzinnig, gestoord en gedreven door ziekelijke sensatiezucht.
Vind ik leuk
Leffe +260
zaterdag 22 juli 2017 om 14:58
Met al dat geld, Zeker bij Barca en ook bij Real zou zo de crisis in Spanje worden opgelost, hoogste jeugdwerkloosheid van Europa, en de clubs geld uitgeven en verdienen alsof het normaal is.Het zijn filmsterren ipv- van hard werkende trainende voetballers.
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 15:01
Zou blij zijn als de olie een keertje OP raakt, ben benieuwd waar de oliesjeiks zich dan mee gaan bemoeien.
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 15:04
Achterlijk, niks leuks meer aan op deze manier
Vind ik leuk
Vato75 +392
zaterdag 22 juli 2017 om 15:10
Dybala is een spits dus hij zou de perfecte opvolger van suarez zijn niet van neymar
Vind ik leuk
Filip_FCU +5082
zaterdag 22 juli 2017 om 15:38
Dybala heeft dit seizoen bijna alleen maar op linksbuiten of op 10 gestaan dus waar haal jij vandaan dat hij een spits is? Daar speelt Higuain het hele seizoen.
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 15:14
Ik snap heel de ophef niet. Begreep het wel, maar het is nu toch wel duidelijk dat dit soort bedragen er zijn en komen.
Is net alsof Minister Rutte zegt, Oh nooit verwacht dat asielzoekers moeilijk aan een baan komen.
Iedereen weet het wel, maar we doen alsof we van niks wisten, zo zie ik het.
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 15:15
Waanzin, wanneer komt er nu eens een limiet? Zou het spel eerlijker en leuker naken. Gewoon transfer max 50 miljoen en salaris max 3 pj en fraudevzwaar bestraffen
Vind ik leuk
Truth +2274
zaterdag 22 juli 2017 om 15:19
Dat zal er niet komen want de reden is simpel ...kijk om je heen ...volg het nieuws ...conclusie ! Niks of niemand is zo achterlijk als de mens !
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 17:12
Dat weet ik ook wel was slechts een wens
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 15:18
Doe mij maar 2 neymarretjes . Wat een bedragen zeg. Gekkenwerk
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 15:41
Ik snap het wel! Een speler als Neymar moet niet in de schaduw van Messi spelen. Hetzelfde geldt voor Gareth Bale bij Real. Als ik alleen al denk aan de vrije trappen dan kan ik het me goed voorstellen dat zij voor hun eigen kansen willen gaan.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 juli 2017 om 15:42]
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 22 juli 2017 om 18:41
Snap ook niet dat Ronaldo nog vrijetrappen neemt.
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 15:45
Zit niet zot te zeuren het is jouw geld niet en als psg neymar 222m waard vind dan is het maar zo, probeer hier nou maar gwn van te smullen ipv overal zo negatief over zijn
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 15:53
Belachelijk salaris voor zo een extreem matige voetballer als Neymar
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 16:06
Ik vind het geweldig. Goed voor het voetbal. Jammer dat NL er niet aan mee kan doen maar dat is een ander verhaal.
Vind ik leuk
Jajem +243
zaterdag 22 juli 2017 om 16:19
Zo is natuur
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 16:33
Ik zie het voetbal zo na de klote gaan, niemand grijpt in iedereen vindt het normaal binnen de uefa en fifa,
Kleinere landen gaan niet meer meedoen, wij raken steeds verder op, hoezo smullen, wordt er eerder kotse ziek van.
Vind ik leuk
Eendracht +5419
zaterdag 22 juli 2017 om 16:35
Ik mis Luuk de Jong bij de namen hierboven..
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 17:35
Dat ze dit smullen durven te noemen!
Tis om te koste!
Gr Smul smurf.
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 22 juli 2017 om 18:34
Dan moeten ze gelijk voor Dybala gaan! Eigenlijk kan Barca het geld wel goed gebruiken voor meerdere versterkingen.
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 22:32
Misschien dat het eens tijd wordt dat iemand, de FIFA? de boel halt toe roept. Of dat de clubs die de boel zonnodig moeten verzieken zich gaan afsplitsen mbt een 1 of andere eigen Europese competitie.. Doet de rest mee aan de CL/EL.

Eerlijk is eerlijk ik vind het prachtig om die grote clubs te zien spelen, zeker onderling. En wat mij betreft moet dat zeker ook zo blijven, maar wel met "marktconforme" prijzen.
Vind ik leuk
Liwwadder +3160
zaterdag 22 juli 2017 om 23:03
Dat zeg ik toch..voetbal gaat kapot zo.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Neymar, Mbappé, Dybala, Alli: transfer van 222 miljoen zet voetballerij op z'n kop