Cocu: 'Een blamage wil ik het niet noemen. We hadden 72% balbezit'

Cocu: 'Een blamage wil ik het niet noemen. We hadden 72% balbezit'

donderdag 27 juli 2017 om 22:01

Ondanks de 0-1 nederlaag tegen NK Osijek weigert PSV-trainer Phillip Cocu te spreken van een blamage. De keuzeheer vindt dat zijn ploeg dominant gespeeld heeft.

"Ik vind het een valse start", zegt Cocu tegen FOX Sports. "Een blamage wil ik het niet noemen, want we hebben dominant gespeeld. We hadden 72% balbezit. Als een tegenstander zich zo ingraaft, moet je inschuiven. Dat deden we matig en daardoor creëerden we ook weinig. Er was in de tweede helft meer dreiging, maar we slaagden er niet in om te scoren."

De opdracht in Kroatië wordt lastig. "Zij hoeven niet meer. Het is aan ons om het daar beter te doen. Daar heb je ook te maken met de warmte en een stadion dat helemaal vol zal zitten. Maar we moeten tot het laatste moment vechten voor onze kansen." De return wordt over zeven dagen gespeeld.

Poll

Eens met Cocu?

(863 stemmen)

Plaats een reactie

Diamant07 +4507
donderdag 27 juli 2017 om 21:57
Dat zijn teksten van een ajax trainer.
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 21:59
Wat een gelul, net als het verhaal van Cocu. Slaat nergens op om Ajax hier weer bij te halen...
Vind ik leuk
Diamant07 +4507
donderdag 27 juli 2017 om 22:00
Man, dit hadden teksten van Johan zelf kunnen zijn.
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:15
Nee hou toch op man. Als er iemand zelfreflectie had was die het wel.

Frank daarentegen had dit wel kunnen zeggen. We hebben gedomineerd, hadden controle over de wedstrijd, maar zij scoorden en dan wordt het lastig.
Hoe meer balbezit, hoe groter de blamage eigenlijk Philip! Je had tot de 75ste min 0 keer op doel geschoten en in de hele wedstrijd 2 keer!! Maar inderdaad wel lekker veel de bal.
Een tip: volgende week vind Osijek dat wederom geen probleem, misschien zelfs wel 85% balbezit. Zolang je niet op doel schiet kan je niet scoren...
Das logisch. Die is trouwens wel van Johan haha
Vind ik leuk
Iggy +1947
donderdag 27 juli 2017 om 22:58
Zout toch op met je gefrustreerde geleuter Calimero!
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 21:59
Als je dit geen blamage noemt, dan heb je toch echt een bord voor je kop.
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:04
Precies dit. Het gebrek aan durf om gewoon direct te zeggen: het is een blamage. Dat gebrek is key voor het huidige PSV.

Het ís een blamage pur sang. En dan met Luckassen aankomen. Niet enkel deerniswekkend; het is ook nog eens lachwekkend.

En het doet pijn want Cocu is een Nederlandse- en clublegende. Ik zou een afscheid van een clubheld zo zuur vinden, maar verandering moet NU gebeuren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 juli 2017 om 22:05]
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:37
Dit krijg je als je psv aan de bal laat, dan kunnen ze niks. Het blijft een counterploeg. Ja en als de tegenstander dan ook wil counteren wordt het lastig. Dit heeft psv afgelopen seizoen ook vaak gehad tegen de kleine ploegen in de eredivisie.
Vind ik leuk
vrijdag 28 juli 2017 om 20:52
Ze spelen niet als een counterploeg, daarvoor spelen ze niet slim genoeg en zijn ze teveel doelloos aan de bal.
Vind ik leuk
vrijdag 28 juli 2017 om 21:19
Ze waren veel aan de bal door dat de tegenstander de bal ook niet wil. En dan weet psv niet wat ze moeten doen. Psv is alleen sterk als ze kunnen counteren maar dat kon niet gisteren.
Vind ik leuk
vrijdag 28 juli 2017 om 21:32
Als je doet wat Cocu momenteel doet, dan wel. Maar er zit meer in die ploeg. Kijk alleen al naar een Lozano, Pereiro. Sterke mensen aan de bal, met loopwonders als Van Ginkel en Pröpper. Hoezo weet Cocu daar geen raad mee?
Vind ik leuk
vrijdag 28 juli 2017 om 22:13
Omdat cocu een waardeloze trainer is.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19907
donderdag 27 juli 2017 om 22:12
PSV heeft net zoals vorig jaar problemen om een mindere club die zich ingraaft kapot te spelen.
Dit kan alleen door de bal sneller te laten rollen en ook sneller diep te spelen.
Zodra je de bal breed blijft spelen, biedt je de tegenstander alle tijd zich lekker in te graven. Hier had Ajax 2 jaar geleden last van onder Frank de Boer en sinds afgelopen seizoen hebben wij hier last van :(
Vind ik leuk
vrijdag 28 juli 2017 om 08:06
Ik mis het risico nemen op de helft van de tegenstander. 72% balbezit zegt mij dat je geen risico of ruimte ontwikkelt. Want wanneer je met zijn 11 op je eigen 16 speelt zul je niet veel aan de bal zijn en zullen er ook niet veel spelers doorheen komen.

Kortom wanneer jij 72% van het balbezit hebt, dan doe je wat fout. Dan ben je te veel aan het controleren, doodt je elke creativiteit en voetbal je als een stel boekhouders.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3822
vrijdag 28 juli 2017 om 09:29
Dat is aanvallen met de handrem er op.....
Vind ik leuk
Aal +15519
donderdag 27 juli 2017 om 22:03
Nee t was hartstikke goed Phillip!
Een zeer zware tegenstander en uitstekend gespeeld.

Kom maar op met die zakdoekjes! Witte graag!
Vind ik leuk
433 +184
donderdag 27 juli 2017 om 22:19
Rooie bedoel je, ze gaan de tweede wedstrijd vechten.
Mark my words!
Vind ik leuk
United +39113
donderdag 27 juli 2017 om 23:30
Wie was ook alweer de tegenstander?
Vind ik leuk
Aal +15519
donderdag 27 juli 2017 om 23:41
Ik weet de naam nu al niet meer........ om je kapot te schamen.
Vind ik leuk
United +39113
donderdag 27 juli 2017 om 23:43
Ik bedoel maar...
Vind ik leuk
Aal +15519
donderdag 27 juli 2017 om 23:44
FC Oliesheik ofzo.....
Vind ik leuk
United +39113
donderdag 27 juli 2017 om 23:46
FC Ozeik...
Vind ik leuk
Aal +15519
donderdag 27 juli 2017 om 23:46
Met Eva Jinek in de spits.....
Vind ik leuk
United +39113
donderdag 27 juli 2017 om 23:47
Gezellig samen douchen met haar ;)
Vind ik leuk
Aal +15519
donderdag 27 juli 2017 om 23:48
Niks mis mee.... ze zijn gegroeid zag ik op tv.....
Vind ik leuk
United +39113
donderdag 27 juli 2017 om 23:49
Wat?
Vind ik leuk
Lonsdale +1133
donderdag 27 juli 2017 om 22:03
Hoe kan je nou Ajax erbij halen na onze prestaties in Europa tegen clubs waar spelers meer verdienen dan het budget van Olijek
Zeer ongepast deze opmerking.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19907
donderdag 27 juli 2017 om 22:15
Sinds 1 seizoen ja, daarvoor was het bewind van Frank de Boer met balletjes breed die ook riep 'we hadden meer balbezit'.

Dit tot mijn grote ergernis...en die ergernis is nu jegens me eigen club :(
Potverdomme wat heb ik hier zo'n gruwelijke hekel aan!!!!
Ik viel toen Ajax aan met dat gezwam en nu val ik ook mijn eigen club aan met hetzelfde gezwam. Stelletje lamballen.
Vind ik leuk
Lonsdale +1133
donderdag 27 juli 2017 om 22:19
Al was het wel in groepen met Barca, City niveau. Maar ik heb het idd over Ajax van vorig jaar en nu te ver in het verleden gaan heeft niks met nu te maken..


Ik baal van dit Psv want we waren verdomme goed bezig op de Co Efficiënt, als Psv zo speelt in de competitie prima, maar in Europa tegen deze tegenstander pfff en zo weinig zelf kritieken dat is nog het meest zorgwekkend ...
Vind ik leuk
jaja_PSV +19907
donderdag 27 juli 2017 om 22:39
eens, ik was al woest na deze drama wedstrijd en deze teksten veranderen de woede in kwadraat.
Vind ik leuk
United +39113
donderdag 27 juli 2017 om 23:32
Kop op ouwe! Volgende week gewoon ff winnen.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19907
donderdag 27 juli 2017 om 23:35
Gewoon niet...

Weet je die spelers denken voortaan dat het normaal is dat het stadion goed gevuld is.. Met zulke drama wedstrijden loopt het snel leeg.
Vind ik leuk
United +39113
donderdag 27 juli 2017 om 23:38
Ja er moet nog wel wat gebeuren. Er zit weinig tactiek in. Denk dat Cocu maar eens moet gaan. Laatste seizoen wordt dit denk ik. Een nieuwe trainer, een frisse wind. Dat heeft PSV nodig. Want er lopen best wel wat leuke spelers rond. Alleen worden ze onder Cocu niet beter.
Vind ik leuk
vrijdag 28 juli 2017 om 01:55
Jawel, kapot daar! Locadia in de spits, bergwijn eromheen. Pröpper gewoon opstellen en met schwaab heb je geen vierde verdediger nodig! 0-3
Vind ik leuk
Barbie +817
donderdag 27 juli 2017 om 22:22
Precies. Wat moet je nu met 72% balbezit?
Vind ik leuk
PatWit +1012
donderdag 27 juli 2017 om 22:23
Ik snap niet waarom mensen zelfs na een PSV blamage nog over Ajax beginnen. Helemaal niet wanneer Feyenoord fans het doen wanneer ze net 0-0 tegen Plymouth Argyle gespeeld hebben.
Vind ik leuk
Ajacied02 +2041
vrijdag 28 juli 2017 om 04:16
Kunt u dat spellen
Vind ik leuk
Julio-dvd +1472
donderdag 27 juli 2017 om 22:50
Nee dit is de Hollandse ziekte. Er is geen land ter wereld behalve Nederland waar ze überhaupt naar % balbezit kijken.
Vind ik leuk
Metal +1982
vrijdag 28 juli 2017 om 09:17
Zou de tekst van bijna elke nederlandse trainer kunnen zijn. Die blijven maar kijken naar balbezit. Ongelofelijk. Je kunt 99% balbezit hebben, maar zolang je er niets mee doet is het alleen maar leuk voor de statistieken.
Als je 72% balbezit hebt en verliest, dan is het nog meer een blamage dat je verliest. Trainers moeten eens eerlijk zijn ipv hun team te beschermen. Het team dat nota bene juist de trainer in de steek laat!

Maar zolang Cocu blijft volharen met De Jong in de spits, hoeven we van PSV niet veel te verwachten dit seizoen. Die man kan nog geen bal controleren. En hij heeft ook niet de vaardigheid om te kaatsen of in 1x door te spelen. Verkopen die man en gaan voor Locadia en Bergwijn voorin met daar omheen Pereiro in een vrije rol. Dan wordt je onvoorspelbaar en ben je lastig te verdedigen.
Vind ik leuk
royco88 +3048
donderdag 27 juli 2017 om 21:57
Wat een onzin. Haha lijkt frank de boer wel
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 juli 2017 om 21:58]
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 21:58
Hahahahahahaha
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 27 juli 2017 om 21:58
Wat een onzin zeg... Je verliest thuis tegen de nummer vier van Kroatie en dat is geen blamage???
Balbezit krijg je geen punten voor...
Vind ik leuk
Pino61 +9264
donderdag 27 juli 2017 om 22:23
Blamage
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 juli 2017 om 22:23]
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 21:59
Philip.... dit was nou een regelrechte blamage.... Wat je ook zegt, je hebt THUIS MET 0-1 VERLOREN VAN OSIJEK LUMMEL !!!!
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:01
tot vandaag nog nooit van gehoord van die club, en dan is het geen blammage. speelde vanaf de 1ste voorronden al mee. en dat doen echt alleen de aller minste ploegen.
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:15
Het was inderdaad een topprestatie die PSV leverde tegen Osijek....
Vind ik leuk
Pino61 +9264
donderdag 27 juli 2017 om 22:24
Verschrikkelijk, blamage voor het Nederlandse voetbal
Vind ik leuk
Strijp +5694
donderdag 27 juli 2017 om 21:59
Cocu; verstand genoeg, voetballend genoeg, helaas geen lef in het trainersvak.
Vind ik leuk
Zeus +3519
donderdag 27 juli 2017 om 21:59
Wellicht dat PSV weer moet doen waar PSV altijd goed in is geweest... Zakelijk voetbal. Schoenmaker blijf bij je leest.
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 21:59
al op je 99% balbezit. als je verliest van deze club thuis is dat gewoon een blamage,

wat een zachtei is deze man zeg. durft nooit eens gewoon te zeggen dat het gewoon k.t is.

en zeggen dat hij gewoon teleurgesteld is in zijn spelers. nee altijd nog een uitweg zoeken.

denk vooral om zijn eigen keuzes nog een beetje goed te praten. want wat een risicoloos coach is dit zeg.

hoop dat hij nog lang aanblijft bij PSV
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:02
ik ben het vrijwel nooit met je eens omdat je commentaar meestal nergens op slaat maar deze keer wel..
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:10
komt denk ik ook omdat we beide een andere kleur bril op hebben. dat je het zelfden met me eens bent
Vind ik leuk
jaja_PSV +19907
donderdag 27 juli 2017 om 22:18
Wellicht mijn 1e duimpje voor je, hier heb je volledig gelijk.
Hij moet verdomme woedend zijn...
2 jaar geleden waren we juist super effectief; 4 kansen, 3 doelpunten.
Nu zitten wij met de Frank de Boer filosofie opgescheept met balletjes breed en 'ja maar wij waren dominant middels meer balbezit'. Ja verdomme, super ineffectief balbezit! :(
Heb een f*cking hekel aan dit baggetaliseren, en ja dan wordt Cocu rijp om te moven...
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 juli 2017 om 22:20]
Vind ik leuk
United +39113
donderdag 27 juli 2017 om 23:41
Ajax zit diep he... lol ;-)
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 21:59
Als ie het serieus meent dan moet PSV zsm haar trainer lozen...
Vind ik leuk
Olfie +2862
donderdag 27 juli 2017 om 21:59
Hahahaha
Vind ik leuk
mylife +463
donderdag 27 juli 2017 om 22:00
als je 72% balbezit hebt moet je dat kunnen uitdrukken in doelpunten! Doe je dat niet is het een blamage en koop je voor die 72% helemaal niets. Want het spelletje gaat uiteindelijk om doelpunten niet om %
Vind ik leuk
vrijdag 28 juli 2017 om 08:14
Daar zit het probleem. Met 72% balbezit is het bijna onmogelijk om doelpunten te maken. Je tegenstander beweegt dan nauwelijks en jij bent de enige die grote fouten kan maken. Pas wanneer je tegenstander in beweging komt en ruimte maakt, dan kun je pas doelpunten maken omdat zij dan meer ruimtes komen, bewegingen en kansen op fouten van hen.
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:00
Als dat geen 'gelul van een dronken aardbei' is weet ik het ook niet meer.
Zo jammer dat Koot en Bie er niet meer zijn, had het typetje graag gezien!
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:00
Fuck off Philip, dit is wel een blamage godverdomme! Je kan best verliezen, zelfs van Osijek geen probleem. Maar dan graag wel ff het beestje bij de naam noemen. Zeggen dat het ronduit KUT was en dat ze er voor gaan knokken. Die Kroaten moet je godverdomme toch opvreten? Lul!
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:00
Nee het ging goed Pfilipje ga zo het hele seizoen maar door jongen!
dan wordt je % kampioen
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 juli 2017 om 22:03]
Vind ik leuk
remakil +1793
donderdag 27 juli 2017 om 22:00
Lul niet zo stom, Cocu! Dominant voetbal, omdat je 72% balbezit had. Dat is pure onzin! Wat heb je er in die tijd mee gedaan dan? Dominant voetbal is het, als je de tegenstander jouw wil op legt en zoek speelt. Niet als de tegenstander zegt, hier heb je de bal, dan bouwen wij wel een muur en met de 28% stemmen wij ons tevreden en ze daarin nog scoren ook...

Zeer zwakke reactie, van een tactisch zwakke coach die zijn team maar niet gemotiveerd krijgt. Maar ga lekker door zo, de 5e of 6e plaats dit jaar is goed genoeg met je dominantie...
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 juli 2017 om 22:01]
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:00
Welke flapdrol drukt er op eens met cocu!
Vind ik leuk
tikkietoe +3013
donderdag 27 juli 2017 om 22:01
Gefeliciteerd met het overmacht aan balbezit, verliezende coach.
Vind ik leuk
Harrie82 +2553
donderdag 27 juli 2017 om 22:01
Oh ja hoor. Goed dat je naar de statistieken kijkt Cocu.
Er was geen lef en het was traag. Als je dat volgende week aanpast dan ga je die wedstrijd winnen.
Dus begin van mij part met een 3-4-3 opstelling.
Zoet, met daarvoor Arias, Isimat en Brenet of misschien kan Luckassen al iets laten zien. Dan daarvoor Hendrix verdedigend, links Ramselaar er rechts Pröpper en daarvoor van Ginkel. De aanval dan verzorgen door Bergwijn, Locadia en Lozano.

Je zou zelfs Propper of Ramselaar weg kunnen halen en dan van Ginkel iets terug en Pereiro op de positie achter de Jong.
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:15
inderdaad, een redelijk goede opstelling, al ben ik bang dat Cocu dat niet durft, zeker niet De Jong passeren, en al helemaal niet met 3 verdedigers.

maar met een verdediging met Isimat en Brenet. ga je het ook gewoon niet redden. misschien luckassen als CV ipv Isimat.

en wat heb ik vandaag Willems gemist zeg, die durfde nog wel eens op te komen en was dan ook nog wel eens gevaarlijk

die had wel een actie in huis waarmee hij een speler kon uitspelen dat kan Brenet natuurlijk niet.

Vind ik leuk
Harrie82 +2553
vrijdag 28 juli 2017 om 00:04
Wat ook kan is Hendrix mee centraal, zodat hij mee kan inschuiven naar het middenveld.
Vind ik leuk
Lonsdale +1133
donderdag 27 juli 2017 om 22:02
Ongelofelijk! Kansen creëren de tegenstander bij de strot pakken drijf en scherpte! Dat is domineren! 72% niks met de bal doen is niet domineren!

Als de trainer er zo in staat, word het alleen maar zorgwekkender!
Vind ik leuk
2cents +36435
donderdag 27 juli 2017 om 22:03
Die laatste alinea...

Hij heeft het eigenlijk al opgegeven, in die warmte in dat volle stadion....
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 juli 2017 om 22:18]
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:17
vandaag had hij het al op gegeven, in een eerder bericht vanmiddag op VP had hij het al over , we moeten ze niet onderschatten want ze zijn gewoon goed en gevaarlijk,

denk dat menig ED ploeg van deze ploeg had gewonnen.

Vind ik leuk
MeAgain +3868
donderdag 27 juli 2017 om 22:03
Cocu toch, wat valt me dit tegen. Z'n wedstrijd moet je gewoon met 3-0 winnen. Wat heb je aan balbezit als je er niks mee doet? Waarom al die balletjes breed en terug? Waarom die lange ballen de 16 in en maar hopen dat Luuk weer een helder moment heeft? Waarom die lange afstandsschoten?
Vind ik leuk
derksen +7158
donderdag 27 juli 2017 om 22:04
Ahahahahah cocu toch,ik dacht echt dat je alle beginners fouten gehad had
Avarel mentaal breken, propper mentaal breken een huurspeler aanvoerder?
Goed bezig daar in Eindhoven tjongejonge





Het kan nog hé!
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:05
Hou toch op man!!!
Vind ik leuk
fritsie +248
donderdag 27 juli 2017 om 22:05
De houdbaarheidsdatum van Cocu bij PSV is nu toch wel verstreken..
Vind ik leuk
Filip_FCU +7023
donderdag 27 juli 2017 om 22:08
Hahaha ik heb zitten lachen, ja maar... wij hadden balbezit :D
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:09
Geen blamage? Dan ben je alle realiteit zin vrtloren.
Vind ik leuk
Obl93 +682
donderdag 27 juli 2017 om 22:09
Is het niet juist een blamage als je 72% balbezit hebt en geen goal weet te maken?
Vind ik leuk
stollie38 +12295
donderdag 27 juli 2017 om 22:10
Energie direct als sponsor hielp niet echt. Misschien Red Bull als sponsor.
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:14
Lijkt meer op Energie Indirect.....
Vind ik leuk
Drobtine +1926
donderdag 27 juli 2017 om 22:33
Denk dat Gwoon een betere optie is
Vind ik leuk
stollie38 +12295
donderdag 27 juli 2017 om 22:47
Simpel?
Vind ik leuk
Butsbal +4969
donderdag 27 juli 2017 om 22:47
Direct n erectie.nl
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:52
Red Bull eindjhu
Vind ik leuk
United +39113
donderdag 27 juli 2017 om 23:49
Spaarlampen komen normaal gesproken wat langzaam opgang. Misschien is het lampje wel stuk in Eindhoven...
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:10
Haha.. Cocu maakt een "Frank de Boertje" gewoon rechtzetten volgende week en door!
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:12
Kom op man Cocu! Je laat onze club mooi voor schut staan! Doe er verdomme wat aan kerel.
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:13
Je zal maar Lozano heten en denken dat je voor een topclub gekozen hebt!
Vind ik leuk
United +39113
donderdag 27 juli 2017 om 23:51
Met zijn oude club hadden ze dik gewonnen ;p
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:13
Kukeleuku heeft een zonnesteekje opgelopen.........
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:14
De penalty mag een kadootje zijn, de overtuiging in het eigen stadion, met de steun van het publiek had toch een klinkende overwinning moeten opleveren.

En als je tegen deze ploeg zoveel balbezit hebt, maar niet in staat bent om ze echt het mes op de keel te zetten en de trekker meerdere keren over te halen, dan siert het ej om als trainer te zeggen dat je het een waardeloze vertoning vindt.

Dan zou je de spelers op moeten laten draaien voor de kosten van de kaarten van je supporters die gekomen zijn.....
Vind ik leuk
Drobtine +1926
donderdag 27 juli 2017 om 22:35
Steun van supporters? Ik heb 90 minuten alleen de Kohorte van Osijek gehoord
Vind ik leuk
frankn27 +4397
donderdag 27 juli 2017 om 22:36
Ben jij die linksbuiten die af en toe mee mocht doen?
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:14
Zou bij die 72% ook de bal uit het doel halen zitten?
Vind ik leuk
ronnieron +2014
donderdag 27 juli 2017 om 22:19
Mischien vond osijek het wel prettig dat psv zoveel balbezit had phillip
Vind ik leuk
Morris +14789
donderdag 27 juli 2017 om 22:19
Kritisch naar jeugdspelers, niet kritisch naar zichzelf.. Fail..
Vind ik leuk
Teo Smith +13809
donderdag 27 juli 2017 om 22:20
Phillip... goals. Aan balbezit heb je geen klote.
Vind ik leuk
Drobtine +1926
donderdag 27 juli 2017 om 22:23
Tja als je al niet eens kunt toegeven dat het een zware blamage is dan vrees ik het ergste voor de psv supporters met deze trainer.
Vind ik leuk
daaheej +534
donderdag 27 juli 2017 om 22:23
verliezen tegen deze dramatische club is geen blamage? psv is dan zelf ook wel echt dramatisch maar alsnog zou je zelfs met dit psv van dat cluppie moeten winnen.
Vind ik leuk
Nick Kools +12215
donderdag 27 juli 2017 om 22:24
Ja op eigen helft :)
Vind ik leuk
Nick Kools +12215
donderdag 27 juli 2017 om 22:26
Ik zou hem direct contract voor t leven geven als ik PSV was :)
Vind ik leuk
Gerro +3700
donderdag 27 juli 2017 om 22:27
Balbezit is leuk maar het gaat om de doelpunten. Schreef eerder op de avond voor de wedstrijd al dat ik niet bepaald onder de indruk ben van de selectie die ze hebben.Maar dit is dus wel een regelrecht afgang.
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:28
ik hoop niet dat ie deze flauwekul ook na afloop tegen zijn spelers heeft gezegd maar ze compleet verrot heeft gescholden. Wat een aanfluiting dit zeg
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 juli 2017 om 22:28]
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:28
waar is Stratum eigenlijk , zeker geen bereik vandaag !!!
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 23:03
Ik mis ze vriendje Napolitanos ook nog
Vind ik leuk
United +39113
donderdag 27 juli 2017 om 23:55
Zo zie je maar wat zo'n wedstrijd te weeg brengt.
Vind ik leuk
vrijdag 28 juli 2017 om 00:13
Ja voor je het weet gaat het lampke uit:p
Vind ik leuk
United +39113
vrijdag 28 juli 2017 om 00:14
Is altijd zo.
Vind ik leuk
erikg +605
donderdag 27 juli 2017 om 22:29
echt Nederlands, we hebben 72 procent balbezit gehad. Kan iemand nu eindelijk eens aan onze trainers gaan uitleggen dat balbezit mooi is voor de statistieken, maar de uitslag wordt herinnerd. De ploeg die het meest scoort en minst tegen krijgt die wint, of je nu 1 procent balbezit hebt of 80, Cocu heeft zich hier een grote dikke plaat voor de kop gezet, maar waarschijnlijk om zijn team niet af te branden, want een blamage is het
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:30
Bedankt he PSV, goed gedaan.
Punten verspelen terwijl Nederland het hard nodig heeft & dit gewoon een tegenstander is die je zeker thuis met de selectie van PSV hoort op te rollen.
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:33
Verliezen is 1. Fouten maken is 2.

Maar als je dit durft te zeggen na zo'n zaadpartij dan snap je er als trainer helemaal niks van!
Vind ik leuk
robery +2722
donderdag 27 juli 2017 om 22:33
"72% balbezit"... hoor ik nu Frank dit zeggen?? Tja het zijn beste maatjes schijnbaar.
Vind ik leuk
frankn27 +4397
donderdag 27 juli 2017 om 22:33
nou ja een wijze les voor volgend jaar... foxsports hoef je niet in de zomer stop te zetten totdat het echte werk begint... want op het moment dat je het dan weer wilt kijken liggen ze er al uit
Vind ik leuk
frankn27 +4397
donderdag 27 juli 2017 om 22:34
wat een koekwaus dat hij propper wissel zet... pereiro had ik ook opgesteld of lozano
[Reactie gewijzigd op vrijdag 28 juli 2017 om 06:40]
Vind ik leuk
fr1963 +1223
donderdag 27 juli 2017 om 22:39
Hoe al die ajaccieden ineens zijn omgeslagen als een blad aan een boom zeg!
Balbezit was voor Johan heilig! Als jij de bal heb, dan kunnen zij niet scoren! Dominant, dat woord wordt in adam vaker gebruikt dan het woord voetbal volgens mij. Is ook daar bedacht en uitgevonden denk ik. Hebben ze al een Dominantenplein in adam?
Nu lees je hier al die ajaccietjes ineens dat dominant zijn niet telt....lachwekkend volkje best wel.
Vind ik leuk
vrijdag 28 juli 2017 om 04:29
We houden ook van jou
Vind ik leuk
Gu3rilla +14252
donderdag 27 juli 2017 om 22:40
#CocuOut
Vind ik leuk
Mo +8859
donderdag 27 juli 2017 om 22:41
Flikker toch op man Cocu, je verliest thuis tegen de nummer 4 van Kroatië en je vindt dat geen blamage? Wat denkt deze man wel niet
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:48
Al heb je 99 procent balbezit gaat om winnen cocutjhu.
Vind ik leuk
DEWEE +1777
donderdag 27 juli 2017 om 22:54
Ongelofelijk dat we hier in Nederland dominant voetbal aan het aantal % balbezit hangen. Schei toch uit met die 72% heb je geen klote gedaan
Niks dominant. Balletjes breed en traag klote voetbal niet meer en minder
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:56
Lachwekkende reactie van Cocu. Hoe durf je die conclusie te trekken tegen zo'n clubje in je eigen stadion. De punten voor Nederland staan op het spel. Door de finaleplaats van Ajax hebben we flink wat punten teruggepakt, maar als PSV er nu uitgaat, is het einde echt zoek hoor.
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 22:58

cocu pak je spullen samen met je vriendje de jong en laat je niet meer zien op de hertgang blamage voor psv ben je nu al voor jaar 2
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 juli 2017 om 23:01]
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 23:03
Perreiro links, De Jong in de spits en Berghuis op rechts. Op 10 Locadia die dicht tegen De Jong aanspeelt. Van Ginkel en Pröpper naast elkaar voor de creativiteit. Hendrix voor de verdediging. Achterop Brenet, Schwaab en Arias.
Perreiro en Bergwijn houden het veld breed en gooien die bal voor de pot. Locadia en De Jong komen voor de goal en Van Ginkel en Pröpper hebben het technische vermogen om de tweede bal op te pakken in de kleine ruimte. Hendrix kan een eventuele omschakeling eruit halen en de verdediging ondersteunen. Meer opportunisme en minder gebrei aub.
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 23:26
Haal je met balbezit tegenwoordig ook punten?
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 23:26
Haal je met balbezit tegenwoordig ook punten?
Vind ik leuk
United +39113
donderdag 27 juli 2017 om 23:27
Koekoek! ;p
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 23:30
Hij begint op de boer te lijken....
Vind ik leuk
donderdag 27 juli 2017 om 23:39
Deze man wilt gewoon ontslagen worden. Ik weet niet welke wedstrijd hij heeft gekeken, maar duidelijk niet deze. Jemig, zeg gewoon dat je foute keuzes hebt gemaakt, dat PSV echt niet goed was. Valse start, m'n hol. Wat zal het excuus volgende week zijn als ze weer verliezen van dit team? "Mijn ploeg heeft een geweldige prestatie afgeleverd, ondanks de zware omstandigheden. Van dit kunnen we leren en we zullen hierdoor alleen maar sterker worden".
Vind ik leuk
Hyena +20680
donderdag 27 juli 2017 om 23:41
Hahahahaha!
Vind ik leuk
vrijdag 28 juli 2017 om 00:10
Cocu kan altijd nog cabaretier worden, hij heeft gevoel voor humor. Hahahah. Deze man is toch kansloos. Heb niks met psv, al verliezen ze alles, maar dit vind ik wel heel erg zielig voor eindhoven. Trap hem eruit!
Vind ik leuk
Het Brein +2222
vrijdag 28 juli 2017 om 00:16
Volgende week dik winnen of je kan fietsen gaan stelen Cocu!!
Vind ik leuk
yuuup +5779
vrijdag 28 juli 2017 om 00:52
Slecht nieuws voor iedereen.
Vind ik leuk
vinny99 +698
vrijdag 28 juli 2017 om 01:06
Jammer dat u zo reageert Cocu... Mag hopen dat hij dit niet meent..
Vind ik leuk
Cfc +900
vrijdag 28 juli 2017 om 01:45
Mooi hoor de Nederlandse voetbalscho. Maar het is vandaag de dag compleet achterhaald. Toch blijven ze maar geilen op dat balbezit terwijl je elke wedstrijd verliest
Vind ik leuk
Vak-DD +8152
vrijdag 28 juli 2017 om 05:00
Onder Peter Bosz hadden we elke wedstrijd het meeste balbezit, maar daar wonnen we niet veel mee. Ze kunnen beter een ervaren vervanger voor Cocu gaan zoeken.
Vind ik leuk
Markus80 +1293
vrijdag 28 juli 2017 om 07:12
De Poll zegt genoeg. Sorry Cocu maar een nederlaag tegen de amateurs van NK Osijek is niet geweldig. Geef dat dan gewoon toe en ga er geen onzin-argumenten als balbezit bijhalen aub. Het is gewoon een schande, bedankt weer psv voor de bijdrage aan de Nederlandse punten.
Vind ik leuk
vrijdag 28 juli 2017 om 08:22
Gert Jan Verbeek is vrij. Prima opvolger lijkt mij. Of Eric ten Hag
Vind ik leuk
vrijdag 28 juli 2017 om 08:33
Een blamage wil ik het niet noemen... Je zou maar supporter of.. sponsor zijn van dit team.
Vind ik leuk
vrijdag 28 juli 2017 om 09:16
Weer zo'n typische Hollandse reactie. Al heb je 99% balbezit, het gaat om winnen. Slaap maar lekker verder daar in Eindhoven en ga vooral door met het aantrekken van lulletjes.
Vind ik leuk
michelhx +2217
vrijdag 28 juli 2017 om 10:01
Flikker toch op Cocu. Als je dit geen blamage vindt dan kun je beter thuis gaan zitten en je moestuintje bij gaan houden in plaats van trainer te zijn.
Vind ik leuk
Jamesco +255
vrijdag 28 juli 2017 om 11:05
Misschien dat het houden en gebruiken van een "moestuintje" wel zijn creativiteit wat aanwakkert!

Paar plantjes hier, paar schimmeltjes daar!
Vind ik leuk
Jamesco +255
vrijdag 28 juli 2017 om 11:04
Niet scoren en 72% balbezit, dan noem ik een blamage!

Oh + verliezen = zeer grote blamage!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Cocu: 'Een blamage wil ik het niet noemen. We hadden 72% balbezit'