'Barcelona gooit handdoek en verlegt belangstelling naar 'onhaalbare' Eriksen'

'Barcelona gooit handdoek en verlegt belangstelling naar 'onhaalbare' Eriksen'

zaterdag 12 augustus 2017 om 08:02

FC Barcelona verlegt de concrete belangstelling voor Philippe Coutinho (Liverpool) naar Christian Eriksen (Tottenham Hotspur). Dat meldt The Independent.

Barça deed de afgelopen weken verwoede pogingen om Coutinho naar Camp Nou te halen, maar Liverpool gaat de Braziliaan ondanks een transferverzoek niet verkopen. Omdat de Catalaanse grootmacht ziet dat ook een bod van 99,5 miljoen niet voldoende is om Liverpool te overtuigen, wordt er gewed op andere paarden. Eriksen zou de belangrijkste kandidaat zijn.

Het beste Tottenham-paard van stal moet de nieuwe aanvallende middenvelder van Barcelona én opvolger van de blessuregevoelige Andrés Iniesta worden, zo meldt The Independent. De technische staf van Barca, onder leiding van de nieuwe trainer Ernesto Valverde, zou zeer gecharmeerd zijn van Eriksen.

Hoe kansrijk Barcelona is, is de vraag. The Independent betitelt Eriksen 'misschien nog wel onhaalbaarder dan Coutinho', omdat de oud-Ajacied uit Denemarken vorig jaar nog zijn handtekening zette onder een contract tot medio 2020. Tottenham-voorzitter Daniel Levy staat bovendien bekend als een keiharde onderhandelaar.

Lees ook: De laatste stap naar de top: cruciaal seizoen voor onderschatte Eriksen

Poll

Is Eriksen een betere optie dan Coutinho?

(2174 stemmen)

Plaats een reactie

RocknRoll +1000
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:04
Dat wordt hem ook niet
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:07
Ik zou hem heel graag bij Barcelona willen zien en met zijn verleden bij Ajax trots dat er weer een oud ajacied bij barcelona zou spelen.
Vind ik leuk
Sigma +1672
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:58
Hier ben ik het mee eens....
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:27
Ik ook wel, alleen ben ik zelf ook een Tottenham-supporter. Als Eriksen dan toch weg gaat, dan maar Barcelona in plaats van Real Madrid bijvoorbeeld...
Vind ik leuk
El Pibe +376
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:08
Dit zou wel de club zijn waar Eriksen ooit voor op aarde gezet is.
Ajax, Spurs, Barca...
Kun je mee thuis komen
Vind ik leuk
chicken +6528
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:29
Eerst een gooi naar het kampioenschap vd pl..
Vind ik leuk
buddha +5206
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:09
Odense niet vergeten te vermelden aub. anders lijkt het net alsof hij bij ajax vandaan komt en zoveel eer gun ik jullie nou ook weer niet ;)
Vind ik leuk
El Pibe +376
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:36
Very true, maar volgens mij op zn 15de al naar Ajax. Zijn eerste profcontract hier getekend...
Anders moet ik zijn buurtelftal ook vermelden.
Vind ik leuk
buddha +5206
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:14
ook maar doen dan :)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:09
De maker van de poll zat nog te slapen. Eriksen speelt al enige tijd de sterren van de hemel bij Tottenham.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:14
niet verkeerd als het temperament wat verminderd word t in die ploeg
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:26
Zo leuk zijn Eriksen bij Barca en Ajax krijgt vast een zeker een leuk bedrag voor doorverkoop. Komop Spurs gewoon 100+ vragen
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:30
Eindelijk komen ze bij de man die ze echt sterker gaat maken. Bij Ajax was hij al voorbestemd om op een dag naar Barcelona te gaan.
Vind ik leuk
Nashua +5717
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:44
Modric had de perfecte man geweest maar ja. . . tè laat. Barca is te blijven modderen met Iniesta.

Er is geen voetbalvisie meer bij Barcelona


Vind ik leuk
Sigma +1672
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:00
Het zou zomaar kunnen dat de Spurs hem verkopen....zodat ze Ziyech en Sanchez gaan halen...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:20
De kans dat Eriksen naar Barca gaat is nog kleiner dan dat Coutinho naar Barca gaat.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:57
90 mil voor beide dan!
Zijn 2 belangrijke spelers voor Ajax, als die weg gaan word het een verloren seizoen.
Vind ik leuk
Zippy +2836
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:07
Eriksen maak geen schijn van kans.
Ik denk dat Ousmane Dembélé de opvolger van Neymar wordt.
Let op mijn woorden.

Vind ik leuk
Nick Kools +12197
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:55
Staat duidelijk dat Eriksen de opvolgen van Iniesta moet worden :)
Niet voor Neymar dus Zippy.
Vind ik leuk
Zippy +2836
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:32
Volgens verschillende media stond er gisteren te lezen dat Barca
interesse had in twee spelers, geen Eriksen:

Philippe Coutinho van Liverpool en Ousmane Dembélé van Borussia Dortmund staan op het verlanglijstje van FC Barcelona. De Catalanen hebben al een paar keer geboden op deze beide spelers.

Vind ik leuk
Nick Kools +12197
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:40
Dat is om Neymar op te volgen, Eriksen zeker niet .
Die willen ze op de positie van Iniesta, waaraan je kunt zien dat Barca maar een beetje aan t kutten is en niet echt weten wat ze willen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:05
Niet alleen dat volgensmij word er al 1,5 jaar geroepen dat barca interesse in eriksen heeft of dat ze hem bekijken voor in plaats van iniesta, ooit zal het ervan komen dat die ermee stopt.
Eriksen is gewoon bijna elke wedstrijd goed, speelt hij voetballend minder werkt hij harder.
Hij zou moeiteloos bij elke top club kunnen spelen.
Ik denk dat jij toch wel iets over het hoofd ziet of gewoon weinig van hem heb gezien Zippy.
Vind ik leuk
Nick Kools +12197
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:17
Ben t helemaal met je eens. Eriksen heeft zich echt heel goed ontwikkelt tot een volwassen voetballer die technisch heel goed uit de voeten kan bij Barca!
Zou t een veel betere aankoop vinden dan bv Couthino of Dembele. Eriksen is voor zijn veel belangrijker dan die ddie andere 2 die ik net noemde.
Vind ik leuk
Zippy +2836
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:17
Mijn indruk is dat je de transfert politiek van Barca niet zo goed begrijpt.
Als het is om Iniesta te vervangen halen ze beter een Coutinho aan boord de transfert som betaald z'n eigen terug door een 200 miljoen tellend inwoners land dat Brazilië is.
En zeker niet te vergeten: Messi, die bepaald wie hij wil of niet wil.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:48
Ja ik praat alleen over het voetballende gedeelte.
Maar als barca de championsleague finale wint met 1-0 zou hij zomaar de maker kunnen zijn en dan vliegen de shirtjes ook over de toonbank met zijn naam erop.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:09
Mooie aanwinst voor barcalona. Ook al gun ik ze het niet.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:23
@ FOOTBALL HUB
waar slaat? dat nu op idioter kan echt niet wat hebt gij daar nu mee in uw zak
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:27
Als Barça 100 miljoen wil neertellen moet je em toch gewoon verkopen!Zometeen zitten ze bij de Spurs ook met een teleurgestelde speler.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:59
Denk niet dat deze speler zo in elkaar zit.
Hij is altijd heel netjes geweest.
Vind ik leuk
Gustavo +336
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:43
Als er nou 1 club geen geld nodig heeft...
Vind ik leuk
Nick Kools +12197
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:53
The Independent betitelt Eriksen 'misschien nog wel onhaalbaarder dan Coutinho',

VP: Onhaalbaarder is geen bestaand Nederlands woord!!

Eriksen zou wel passen bij Barca. En ze kunnen hem goed gebruiken.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:04
zeer goede speler die Eriksen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:19
Daar ben ik het niet mee eens Iniesta is altijd een van de beste spelers geweest hem nu zo onderuithalen vind ik laag bij de grond
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:38
Ik vind de Engelse teams wel heel irritant ook Dortmund weigert om mee te werken aan transfers.

Dembele, Virgil, Eriksen, Coutinho, ect.

Misschien moeten wij ons pootje ook wat stijver gaan houden met een Sanchez, Dolberg, Vilhena, Jorgensen, Ziyech ect
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:24
Hu? Je eigen spelers proberen te behouden is toch niet irritant te noemen. Of begrijp je verkeerd?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:05
Sanchez gepakt door Tottenham eriksen foir Barcelona... Haha
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:45
Waarom gaat barca niet voor mata. Die zit bij man united toch alleen maar op de bank. Omdat mourinho alleen maar fysieke en hele lange spelers wil.
Vind ik leuk
JanTa48 +1556
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:02
Als Barcelona hem 2 jaar eerder hadden aangetrokken dan hadden ze hem voor een fractie kunnen krijgen van wat er nu op tafel moet komen. Als Eriksen gaat dan zal het zeker niet voor onder de 100 miljoen gaan.
Vind ik leuk
Gerro +3684
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:44
Tja Barca moet toch ernstig rekening houden met bedragen van boven de 100 miljoen als men dit soort spelers wil gaan halen uit de PL. daarnaast deze spelers ook iet heel veel meer kunnen gaan verdienen bij Barca.
Vind ik leuk
United +39113
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:45
Toch is dat wel zijn eindstation in mijn ogen. Eriksen lijkt mij een prima opvolger van Iniesta. Maar of hij haalbaar is betwijfel ik.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:57
Heeft Ajax nog een percentage bedongen?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:56
Heeft Ajax nog recht op een doorverkoop %? Want 10% van 100 miljoen is toch ff kassa.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:29
Ideale speler voor Barca en dan nog het geluk hebben dat Spurs al een vervanger in huis heeft
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Barcelona gooit handdoek en verlegt belangstelling naar 'onhaalbare' Eriksen'