Ajax wijst eerste bod van 40 miljoen af en doet ongekend voorstel aan Sánchez

Ajax wijst eerste bod van 40 miljoen af en doet ongekend voorstel aan Sánchez

zaterdag 12 augustus 2017 om 11:00

Ajax laat Davinson Sánchez niet zomaar naar Tottenham Hotspur vertrekken. Volgens De Telegraaf heeft directeur spelerszaken Marc Overmars de Colombiaanse verdediger een voor Nederlandse begrippen 'ongekende contractaanbieding' gedaan.

De krant meldt dat Tottenham Hotspur zich officieel heeft gemeld bij Ajax voor Sánchez. De Engelse club is bereid veertig miljoen euro te betalen. Dat bod is door de Amsterdammers geweigerd. Overmars bevestigt dat Ajax Sánchez een nieuw contract heeft voorgeschoteld. "Ajax heeft Davinson een topaanbieding gedaan voor een nieuw contract", aldus de directeur spelerszaken.

Het nieuwe contract zou doorlopen tot medio 2022. Bij het ondertekenen van de verbintenis 'schiet Sánchez door het salarisplafond'. Overmars komt ook terug op zijn eerdere uitspraak dat Sánchez voor veertig miljoen euro mag vertrekken. Dat bedrag is nu hoger. Real Madrid en FC Barcelona zijn ook bovenmatig geïnteresseerd.

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 11:03
Hahahaha, met andere woorden: we spelen hard to get, maar er is geen houden meer aan. Hij is zich nu alvast aan het indekken door te zeggen dat ze sanchez een betere aanbieding hebben gedaan, zodat hij straks niet weer de strontkar over zich heen krijgt. Strategisch Marc!!

Maandag is sanchez weg, 45 miljoen. Noteer het maar mensen
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 11:08]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:18
Mooie prijs waar we zo in Z-Amerika drie of vier verdedigers van dit kaliber op kunnen halen met een beetje gerichte scouting...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:19
Jij denkt dat ze daar op de plank liggen? Dit is wel gewoon een international hè..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:22
Precies, er lopen vast niet nog 30 stuks zoals sanchez voor het oprapen
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:28
Tuurlijk wel maar alles heeft een prijs,verkoop hem voor 60 miljoen ;) en veltmate zoekt wel weer een paar goeie op
Vind ik leuk
Lurton +1580
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:19
Als Overmars deze speler nog weer te behouden deze zomer heeft hij echt uitstekend werk verricht.

Ik schat die kans persoonlijk hee klein in.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:56
Geen 30 maar ze kunnen vast voor 5 a 10 miljoen nog wel een dergelijke speler vinden als ze goed zoeken.
Als ze slim zijn, wisten ze dat dit kon gaan gebeuren en hebben ze al een alternatief of meerdere op het oog
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:35
Klopt, maar ook Sanchez heeft zijn beperkingen: bij vlagen slordig, leest een wedstrijd niet goed. Ik verwacht inderdaad dat er in oost-Europa en Z-Amerika best nog wel meer Sanchez' rondlopen. Zal je d'r drie halen waarvaan er twee mislukken, dan hou je nog vijftien tot twintig miljoen over voor een fatsoenlijke linksbuiten....
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:42
We gaan even drie verdedigers halen... volgens mij leef jij echt in een andere wereld. In de echte wereld heeft Ajax al een hele kluif om 1 versterking te halen.. we hebben nog twee week een het is de afgelopen anderhalve maand niet gelukt..
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 11:43]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:46
Mensen vergeten even dat Ajax vanaf nu het dubbele mag betalen aangezien ze in zuid Amerika ook gewoon mee krijgen dat Ajax de hoofdprijs beurt na een jaar.

Dan heb ik het nog niet eens over de aanpassingsproblemen waar de meeste zuid Amerikanen last van hebben, waar sanchez gelukkig minder moeite mee had. Bijna iedere nieuwe speler heeft de tijd nodig

Als sanchez nu wordt verkocht, kan je gewoon een streep door het seizoen zetten, ook dat mag je noteren
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 11:47]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:40
Streep door de rekening haha Paniekzaaier
Vind ik leuk
Ale +900
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:07
Gewoon realistisch denken heet dat!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:52
Ben het helemaal met je eens.
Aanpassings problemen hebben ze vaak, het is hier gewoon te koud misschien haha.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:49
Wellicht moeten we de scouting van Ajax in Z-Amerika dan wat uitbreiden.. Heb je enig idee hoeveel voetballers er rondlopen in Zuid Amerika? Zou daar nou echt geen tweede Sanchez tussen zitten?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:52
Zelfs als er nog een tweede Sanchez rondloopt, moet je hem nog wel even halen hè. Als een speler daar vijf goede wedstrijden speelt, staat de Premier League ook al voor de deur met een zak vol geld. Het is niet allemaal zo eenvoudig.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:01
Niemand zegt dat het eenvoudig is. Maar als die Engelsen Sanchez gek maken met astronomische bedragen, dan blijf je straks zitten met een ontevreden speler. Dan kan je beter de centen pakken en er maar het beste van zien te maken.
En volgens mij hebben ze inmiddels al weer een Zuid-Amerikaan binnen gehaald die eventueel het gat op zou moeten gaan vullen, maar dat heb ik niet helemaal helder voor de geest staan...
Vind ik leuk
maandag 14 augustus 2017 om 10:49
Olerjuela hebben ze gekocht, maar dit is een rechtsback. heeft in de nationale jeugdelftallen naast Sanchez gespeeld.

Ik zie het er nog van komen dat Olerjuela rechtsback word en Veltman weer naar het centrum verhuisd.

( hopen dat ze toch echt wat beters gaan kopen.. Misschien kunnen we Tete of Riedewald wel kopen... )
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:58
Die is er wel degelijk!
Een 18-jarige bij national, was de opvolger van Sanchez daar en die doet het daar ook zo goed!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:28
Carlos Cuenca en wij hebben al Olerjuela
Vind ik leuk
Pino61 +8396
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:22
Laat maar, juist hij heeft een beperking.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:25
Wacht maar af met Olejuela en Cuenca
Vind ik leuk
JanTa48 +1449
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:58
je kraamt onzin uit! Sanchez is een verdediger die van een uitzonderlijke klasse is maar ook bij hem zie ik nog leermomentjes dat er uit moet. Binnen 2 á 3 jaar zal hij tot de absolute wereldtop gaan behoren en daar wil Ajax bij hoge uitzondering best ver door zijn salarisplafond gaan want dat word een investering dat dubbel en dwars terug verdiend word. Niet voor niets dat grote clubs nu jacht op hem gaan maken, de Nieuwe Zlatan bij Ajax maar dan in verdedigend opzicht.
Vind ik leuk
Pino61 +8396
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:28
Je hebt gelijk, fans van andere clubs in Nederland zie hem graag vertrekken en iedereen weet waarom. Overmars zal hem proberen te behouden en als m dat lukt dan is dat in samenspraak met de speler gegaan. Hij gaat echt niet iemand tegen zijn zin houden bij Ajax. Sánchez weet ook wel dat hij nog kan groeien, dus ik hoop dat ie voor een juiste stap kiest in zijn carrière en bij Ajax blijft
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:48
Nou niet dit kaliber hoor, hier en daar zie je nog dat hij moet groeien maar ik weet zeker dat je zulke spelers niet snel vind xD
Netzoals dat er ook geen 2de Jaap stam rond loopt.
Vind ik leuk
furgist +1425
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:55
Dat werkt niet zo, Davinson is een schot in de roos geweest. Als de top van La Liga achter hem aan gaat, kan je stellen dat ze zelf niets soortgelijks kunnen vinden. Je kan ook niet zeggen dat ze te lui zijn om talent te scouten, real en barca scouten als een malle..
Dus nee, niet mee eens
Vind ik leuk
chicken +5883
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:06
Het hoeven niet zo nodig verdedigers te wezen maar spelers waarvan je al weet dat het toppertjes worden.

Hoop dat hij blijft. Zou ook een verkeerd signaal wezen als spelers na 1 seizoen al mogen vertrekken. Vrees wrl dat fritz gelijk gaat krijgen, is immers dikke winst voor heren bestuurders..
Vind ik leuk
AFC +3786
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:44
Een Sanchez ga je in geen 20 jaar vinden.. vanaf dag 1 stond hij er al..,Dit is een uniek geval
Vind ik leuk
chicken +5883
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:55
Onana idem...Al was hij er wat langer. Maar zegt veel over de kwaliteit van een speler..
Vind ik leuk
AFC +3786
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:56
Zeker weten... Ook de hele attitude bij deze 2 is geweldig ..
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 09:06
Ik trek zijn kwaliteiten verder ook niet in twijfel, maar als ie weg WIL, dan kan je 'm beter niet tegen wil en dank binnenboord houden.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:40
Nou ja, denk niet alleen zeggen.. Stel dat je deze speler wilt houden en de speler zou niet zozeer op geld uit zijn.. Wil je dan allereerst niet met goede investeringen proberen de CL te halen om deze jongen 'meer qua beleving' te binden? Onana zei het onlangs juist na de uitschakeling, leuk dat er twee keepers zijn aangekocht, nu is het tijd voor andere posities..

Dat is geen compliment aan het adres van de directie. Het komt uit de mond uit een potentiële klasbak, net als Sanchez dat is.. Die jongens hebben ambities. Met alle respect...het is toch ook niet verwonderlijk dat Özil en Sanchez bij Arsenal het niet zo naar hun zin hebben?

Hebben respectievelijk voor Real en Juve/Barca gespeeld en moeten zich dan vervolgens maar onderscheiden met 'middelmatige' voetballers om zich heen die Wenger als enorme talenten beschouwd.

Van Persie was een talent, Kanu, Viera, Bergkamp, Henry... maarre sindsdien?!?!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:56
Ik vind Ramsey, Oxlaide-Chamberlain echt wel goede spelers. Lacazette liet zich goed zien. Vind het vooral achterin wat minder.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:02
Lacazette is nieuw en ik heb het over het algemeen.
Ramsey en Oxlaide staan in ieder geval NIET bij Barca, Bayern of Real op het lijstje..

En daarbij... Dus we hebben Özil, Sanchez, Oxlade en Ramsey... Spelen we 4 tegen 4? Of 4 en 7 halven tegen 11 helen? Waar denk je dat die magere jaren vandaan komen dan?

Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:17
Nee klopt dat zij niet op dat lijstje staan, maar dat ligt meer aan de blessuregevoeligheid dan talent.

Ik gaf al aan dat ik vind dat het achterin wel mager is. Dus ik ben het met je eens dat ze tekort komen, maar dat kwamen Sanchez en Ozil ook. Plus dat ik Barca verdedigend ook niet heel sterk vind.

Qua magere jaren ben ik het niet met je eens. Arsenal pakt toch de beker en draait structureel in de top van Engeland mee. Kampioen worden is gewoon erg moeilijk...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:23
Kom op zeg! Graag even realistisch blijven... Ramsey en Oxlade zonder blessures bij Barca of Real?? En dat geloof jij? Zou wel 10 spelers op kunnen noemen die alleen al op hun positie beter zijn.

Je zou ze bijna op een gelijke hoogte zetten als een Bale of Beckham. No way!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:09
Ik denk dat de kans groter is dat Sánchez dan zijn contract met 1 jaar heeft verlengd. Dan had Overmars Ziyech ook kunnen verkopen toch?
Vind ik leuk
Garinsha +2493
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:37
Zoals hij altijd doet.. vieze trucjes.. en supporters maar zoet houden met spelers die lijken de komen maar toch niet komen..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:06
Je kunt Overmars niets kwalijk nemen hoor, als Sanchez weg wilt.... Ik vind dat Overmars als Directeur prachtig werk verzet
Vind ik leuk
Jozef +19125
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:51
Goh, een realist hier.
Natuurlijk verricht Overmars wondertjes. Je moet voor de lol eens becijferen wat hij in precies een jaar tijd financieel en sportief voor elkaar kreeg. houthakker Milik verkopen voor 33 miljoen, Ziyech, Sanchez en die andere Colombiaan halen voor samen 21 miljoen, reserves Bazoer, Tete, El Ghazi en Riedewald verkopen voor gezamenlijk ruim dertig miloen, eigen talent Klaassen verkopen voor 35 miljoen en op dit moment knippert niemand nog met de ogen als er voor Overmars aankopen Dolberg en Sanchez 80 miljoen wordt geboden....

Degene die Overmars wanbeleid verwijt is echt niet helemaal gezond hoor.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 13:54]
Vind ik leuk
chicken +5883
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:11
Overmars doet het prima en weet echt wel waar hij mee bezig is. Zeker gezien de beperkingen waarmee hij te maken heeft verdient hij wel een extra vakantie dag haha.

Geld stroomt wel lekker binnen maar daar krijg je geen prijs voor. Anderzijds hoeven we de arena niet meer te kopen, we kunnen zelf een nieuw stadion betalen..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:45
Klopt en dan heeft Overmars nog het bestuur die aan hem zit te trekken omdat die bepaalde belangen hebben.
Het technisch hart wat bepaalde dingen wil.

De achterban waar je het nooit goed kunt doen. Staat er jeugd dan roept iedereen om ervaring en aankopen.
Doen zij aankopen dan komt er weer gezeur van er staat te weinig jeugd of de nieuwe aankoop staat de jeugd in de weg.

Al met al vind ik ook dat Overmars puik werk levert en daar nu toch al een aantal jaren zit in die slangenkuil.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:05
Ik hoef niets hier aan toe te voegen. Een spits met slechts een redelijk linkerbeen voor 32 miljoen slijte is knap. Youness (die ik zwaar Ajax-onwaardig vind) voor amper 2,5 halen (lees; zo lang onderhandelen dat hij voor een schijntje gehaald kon worden)`, Sanchez halen en alle ontevreden (lees; zwakke mentaliteit-hebbende no-no's) en nu gewoon circa 15 miljoen kunnen krijgen
weigeren.... Chapeau,
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:35
Ga door ga door heerlijk die inmengen van PSV en Feyenoord supporters.
Allemaal willen ze fat Sanchez vertrekt en daar zijn wij ook bang voor masr de ergenis van die PSV en Feyenoord supporters is als dat gebeurd dat ajax een astanomis bedrag vangt.
Heerlijk toch.
Vind ik leuk
AFC +3786
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:42
Als je 40 afwijst en zeg niet te koop dan zal er Minimaal 50 op de tafel moeten komen... Alleen maar respect voor Overmars.. Is geen strategie om geen gezeik te krijgen maAr strategie om het onderste uit de kan te krijgen... Overmars is de juiste man op de juiste plek
Vind ik leuk
maandag 14 augustus 2017 om 10:44
Ze hadden die aanbieding 3 maanden eerder al moeten doen met afkoop clasule van 75M
Vind ik leuk
Korm +20586
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:03
Doet Marc slim, een topcontract aanbieden!
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:05
dat is het enige waar Marc slim in is
. laten we het maar niet hebben over hoelang het soms duurt om er een speler bij te krijgen
Vind ik leuk
Korm +20586
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:06
Tja met goede jeugd is de noodzaak om een speler te halen niet hoog natuurlijk
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:10
We hebben al zo weinig verdedigers.. maar als Tottenham interesse heeft ben je bij voorbaat al kansloos.. nu nog het juiste bedrag
Vind ik leuk
Korm +20586
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:12
Al zou het voor 40 zijn dan kunnen ze die andere Colombiaan overnemen dus dek je het gat ook weer, en voor die andere 35 miljoen kan je echt wel versterken in de defensie ;)
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:16
daar heb je een punt .. maar dan moet die jongen op zijn minst wel de helft zo goed zijn als sanchez .. de ligt is ook nog maar jong
Vind ik leuk
Sytz +826
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:22
Als je geen type als Sanchèz kan vinden, (jong, sterk en volwassen spelend) zou ik voor een ervaren kracht gaan. Met dit geld zou je toch iemand als Vermaelen kunnen halen. Een jongere verdediger erbij kopen die dan even kan wennen maar niet meteen basis hoeft te staan. Het lijkt me perfect! Nou ben ik een Feyenoorder dus heb ik geen ervaring met een enorm potje tot je beschikking te hebben, toch lijkt me dit de juiste oplossing.
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:29
dat vind ik ook .. geen Vermaelen maar wel Vertonghen bijvoorbeeld ..
die zouden ze toch ook wel in de deal kunnen betrekken?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:31
Wat moet je in godsnaam met Vermaelen? Dat zou echt een klap in het gezicht van de Ajax-supporter zijn zo bij de start van de competitie.

Probleem blijft simpelweg dat wanneer er iemand van het kaliber Sanchez vertrekt, je veel geld krijgt, maar de vervanger altijd minder is. Betere spelers willen niet in NL spelen. Ook niet als je €15 miljoen kan uitgeven. Je wil ook niet iemand in je selectie die 3x het salaris van de trainer krijgt. Als diegene 2 wedstrijden klote speelt, heb je een probleem binnen je selectie...

Dilemma dus...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:45
Daartegen kun je Sanchez gerust 3 miljoen laten verdienen.. voor dat bedrag haal je natuurlijk geen vervanger (transfer en salaris) en als er geen hele gekke dingen gebeurt houdt hij zijn waarde wel.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:58
Vermaelen is gewoon een goede speler, maar te weinig fit. Je zou er een prestatiecontract van kunnen maken? Vertonghen gaat echt nog niet komen.
Vind ik leuk
chicken +5883
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:16
Wat heb je aan iemand die stuk gaat als de wind uit de verkeerde hoek waait? Veel geld neerleggen voor een verdediger is prima maar dan moet je er het hele seizoen plezier van hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:50
Je bedoelt een type Heitinga/Westerman? ;-) Ook die liggen niet voor het oprapen natuurlijk.
Vind ik leuk
Stranger +1363
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:32
Ik denk dat je er daar genoeg van hebt;-)
Vind ik leuk
bdr +113
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:18
geloof dat mark met inkoop van sanchez ,ziech en milik ...en vervolgens meer dan 100 mln voor terug vangt ...ongelofelijk goed bezig is financieel voor de club ...dan mag er tussen door best een misser bij zitten ..qua aankoop ..niemand scoort meer dan 75 %. op dat gebied ...sportief is t jammer ..maar daar moeten we voorlopig mee leven als nederlandse clubs ...zolang ze in t buitenland toren hoge bedragen kunnen en willen neertellen ...
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:21
tuurlijk mag er een misser tussen zitten ..
financieel is Marc de beste ..
maar wij willen sportief succes
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:33
Ja maar door meer geld wordt je ook beter en om zo bij de topclubs komen is dit de manier,koop goedkoop in en verkoop voor veel
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:35
ja maar de prijzen stijgen gewoon abnormaal hard.. voor die extra 10 miljoen kun je zelf ook weer meer investeren en je merkt nu er veel geld dat ook Ajax weer risico's neemt .. neres 12 miljoen zijn toch serieuse investeringen
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:39
Klopt maar daar moet ajax goed mee inspelen er zijn nog genoeg landen waar je echt goede speler voor een prikkie kan halen,heb vertrouwen in veltmate
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:41
zeker veltmate is een prima scout .
heb er ook wel vertrouwen in

Vind ik leuk
furgist +1425
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:04
ja, wat mij betreft investeren in de club, scouts, faciliteiten en salarisplafonds omhoog. Het lijkt erop dat we financieel redelijk kunnen gaan aanhaken als deze trend zich doorzet in Europa
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:35
Is financieel natuurlijk een enorme klapper en niet tegels te houden. Maar voor het seizoen en eventuele prijzen is dit natuurlijk ruk net voor de start.
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:37
absoluut.. erg slecht timing .. daarom beter niet verkopen , en anders met optie om hem iig nog een half jaar te mogen huren , totdat we een waardige vervanger hebben
Vind ik leuk
Jozef +19125
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:59
Ach kom, Nielie. Ik vond afgelopen jaar heel leuk. Prijzen gaan we heus nog wel winnen.

Ik durf zelfs te zeggen dat we er elke dag dichterbij komen...;-)
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:01
dat denk ik zelf ook hoor .. er gaan jaren komen dat we weer domineren en vind dat we erg lekker op weg zijn .. nu moeten we eigenlijk oogsten
Vind ik leuk
chicken +5883
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:18
Dan moet je zorgen dat ze 3 keer slikken voordat ze een torenhoog bedrag aftikken. Laat het maar pijn doen bij ze. Het moet niet zo zijn dat bij ajax voor weinig spelers te halen zijn anders is om het seizoen een elftal weg.
Vind ik leuk
rpaulp50 +2325
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:22
Om een speler te kopen voor 5 miljoen en te verkopen voor 40 / 45 miljoen, een topprestatie van Marc met een rendement van 8 a 900% in 1 jaar, een resultaat waar veel zakenmensen en banken jaloers op zijn. Business is business en prijzen winnen is niet meer zo belangrijk, daar maken alleen de echte supporters zich nog druk om. De Ajax leiding denkt: Gewoon lekker aanvallend leuk voetballen en niks winnen, ze komen toch wel, een kinderhand is gauw gevuld, dit in tegenstelling tot de bankrekening van Ajax.
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:27
ja financieel mogen we zeker niet klagen .. na 100 missers nu wel echt een hele goede waar je veel voor vangt ..
milik was ook een voltreffer..
maar nu moeten we toch geen b spelers meer kopen ? gewoon eigen jeugd en waar nodig is een aankoop.
Vind ik leuk
rpaulp50 +2325
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:39
Het probleem is dat je het nooit weet.......ik bedoel Ajax koopt Sanchez en Cassierra, Sanchez doet het en Cassiera niet.
Piet de Visser heeft ook meer missers dan toppers, maar die toppers maken het verlies meer dan goed.
Neres ook zo'n verhaal in negatieve zin en dan is er ineens Dolberg....ha ha er komt een hoop geluk bij kijken hoor.
Dieper investeren in scouting en dan moet je het risico aanvaarden. Ajax kan geen succesvolle spelers die er al helemaal staan betalen ( moeten ze ook niet doen ) gewoon die jongens kopen die er tegen aan zitten en als je dan van de 5 aankopen er 2 goede tussen zitten ben je spekkoper.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:53
Eindelijk een inhoudelijk verstandige reactie.
Vind ik leuk
Bullet +1303
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:42
heb jij Neres nu echt al afgeschreven? die is een half jaar in NL.. j
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:52
Wat heb ik als supporter aan een vette bankrekening waar niets mee gedaan word. Als supporter wil ik het kampioenschap. Anders geven ze maar korting op een seizoenskaart. Van mij mogen Sanchez, Dolberg en Ziyech weg, maar ik ben dan niet echt objectief, maar als je als club zijnde een hele grote kans maakt om kampioen te worden kun je het naar de supporters niet maken om dat niet te doen.
Ik snap dat geld belangrijk is, maar je moet het sportieve voor laten gaan. Maar dat is mijn mening.
Vind ik leuk
bdr +113
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:30
ik ben een echte supporter ...maar wel zo realistisch dat er tegen zulke bedragen nooit nee word verkocht ...daar zijn al veel voorbeelden van bij transfers in aug .
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:53
Jep Sneijder en Chivu gingen ook op de laatste dag weg. Milik ook tegen het einde van de transfertijd. Hebben wij nog geluk gehad dat Dolberg het zo goed deed.
Vind ik leuk
furgist +1425
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:07
inderdaad. zakenmannetjes neuken de sport, laat eigenlijk maar klappen die boel. Ik zit er in voor de sport, liever lege bankrekening en Europa league pakken
Vind ik leuk
lexy88 +1015
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:15
Gelukkig weet jij vanwege je jarenlange ervaring hoe makkelijk het is gelijkwaardige vervangers voor een prikkie op te halen, binnen een week. Ajax had ook St Juste of Diks kunnen halen, maar dat is gewoon niet het niveau wat we zoeken geloof ik.

Lekker makkelijk scoren van de zijlijn... bah.
Vind ik leuk
Jozef +19125
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:55
Niellie, ik ben bepaald niet ontevreden over Overmars. Hij koopt niet bij als een kip zonder kop, dat klopt ja...
Vind ik leuk
Jur74 +1669
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:17
Stel dat hij tekent, wat dan met de eventueel scheve gezichten?
Vind ik leuk
Stranger +1363
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:30
Inderdaad een topcontract aanbieden. Alleen gaat de rest daarin wel mee. Of denk je dat een Ziyech nu denkt leuk voor Sanchez maar ik ben tevreden,of de Ligt dat die het wel goed vindt bij de volgende stappen die hij maakt?
Als je bij een speler gigantisch door het salarisplafond gaat ,gaan andere ook meer eisen. En Ajax heeft nu geld genoeg ,alleen moeten de inkomsten ook minimaal gelijk aan de uitgaven staan.
Vind ik leuk
chicken +5883
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:13
Dat contract had hij weken geleden onder zijn neus moeten schuiven. Niet pas als de nr2 van pl op de stoep staat te zwaaien met een riant salaris en cl die ajax gemist heeft..
Vind ik leuk
Mo +6332
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:03
Juist Overmars, alles aan doen om die man in Amsterdam te houden!
Vind ik leuk
bdr +113
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:26
daar ben ik t mee eens aan 1 kant ...maar als zo n jongen ook nog eens 2 miljoen per jaar of meer word geboden ...dan ben je er snel uit ....
Vind ik leuk
Mo +6332
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:28
Het is te hopen dat Davinson een verstandige jongen is en nog 1 jaartje bij Ajax blijft om daarna die stap te maken
Vind ik leuk
bdr +113
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:32
dat zou perfect zijn ....zeker met t oog om dit jaar weer de titel te pakken ...en denk dat hij dan ook 10 mln meer waard is
Vind ik leuk
Mo +6332
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:35
Als hij weer zo'n seizoen draait zeker
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:03
goed nieuws
niet gelijk overstag gaan
50 miljoen en niks minder ..
anders lekker oprotten met al die lage kut bedragen
Vind ik leuk
Korm +20586
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:05
ene kant ben ik het met je eens, andere kant moet hij geen terugval krijgen want dan kan je fluiten naar je geld. 39 miljoen is gewoon erg veel geld voor een speler die maar 1 seizoen heeft laten zien wat hij kan...
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:08
ja maar het was pas zijn eerste seizoen .. tegen Nice zag je al dat er weinig verval gaat zijn .. Tottenham komt niet voor niks ..
50 miljoen is toch niet heel veel geld voor een Engelse club ?
Vind ik leuk
Korm +20586
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:11
zoals ik aangaf ben ik het wel met je eens ;)

maar Willems had ook 2 goede seizoenen bij PSV en zie voor hoe weinig hij weg is gegaan. hetzelfde geldt voor propper waar PSV een bod rond de 20 afwees...

ik zie dit bij Sanchez ook niet snel gebeuren maar om eerlijk te zijn zag ik het ook niet bij Willems gebeuren maar die is na zijn blessure nooit meer terug gekomen. Dat kan bij Sanchez ook gebeuren...
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:15
daar heb je ook wel gelijk in .
maar zou het bij Willems geen mentaliteitsprobleempje zijn geweest ? heb het idee dat hij zichzelf nog al goed vond, en hij voortdurend dacht dat er wel een topclub voor hem zou komen ..
sanchez lijkt me daarin tegen wel een koele kikker die het niet te hoog in zijn bol heeft
Vind ik leuk
Alain2708 +2522
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:21
Ik denk dat je Willems qua mentaliteit absoluut niet met Sanchez kunt vergelijken en daarom denk ik dat Sanchez alleen nog maar beter wordt.

Willems dacht na een paar goede wedstrijden meteen dat hij het mannetje was, maar wat is hij daarna hard op zijn muil gegaan. Sanchez heeft, denk ik, gewoon een veel betere mentaliteit.

Nu maar hopen dat hij geen blessure krijgt!

Dus gewoon minimaal 75 miljoen vragen!
Doe ook een gek... hahaha
Vind ik leuk
rpaulp50 +2325
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:13
De verhoudingen zijn : dat het een fortuin is voor Ajax en voor een buitenlandse club een aanvaardbare prijs.
Gewoon doen Ajax, niet te behouden.
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:17
gewoon het onderste uit de kan halen ..
niet zomaar overstag gaan met een hoog bod ..
ze laten zelf eriksen ook niet zomaar gaan
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 11:17]
Vind ik leuk
rpaulp50 +2325
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:27
Ja, een eerste bod wordt natuurlijk altijd geweigerd, het is echter ongelofelijk dat je in 1 jaar 35 / 40 miljoen maakt op 1 speler terwijl er niets gewonnen is.
Ajax moet gewoon dieper investeren in scouting wereldwijd, daar ligt het geld kennelijk, laag in kopen hoog verkopen, het is gewoon handel.
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:31
ja tuurlijk daar moeten wij het in Amsterdam ook gewoon van hebben..
maar Dit komt ook wel door een transfer zoals die van neymar
. 220 miljoen (50miljoen) is niet eens 1/4 de
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:13
als je het geld hard nodig zou hebben dan ben ik het met je eens, niet als je meer dan 100 miljoen op de bank hebt staan.
Vind ik leuk
3ismo +2912
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:19
gewoon 45mlj en jansen gratis erbij binnen harken dan is overmans pas echt een sluwe vos en dan dollberg voor 70 slijten aan monaco! heb ne 120 binnen geharkt verdien je niet eens als je CL wint!
Vind ik leuk
PimNEC +175
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:34
Waarom zou je in hemelsnaam Janssen willen als je Dolberg en Huntelaar al hebt?
Vind ik leuk
3ismo +2912
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:52
dollberg word door veel clubs gevolgd en is niet meer te houden voor ajax! gebruik maken van deze kans! en ajax weet waar ze aan toe zijn met dollberg!
Vind ik leuk
rpaulp50 +2325
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:44
Jij weet niet wat de achterliggende gedachten van Ajax zijn.
( ik ook niet )
Maar ze willen de Arena kopen.....
Aandeelhouders staan niet te springen om te verkopen.
Ajax kan dan het dreigement gebruiken de Arena te verlaten tzt
en elders een Stadion te bouwen, je kan dat dreigement alleen maar kracht bijzetten met een sterke cash flow positie.
Ik noem maar 1 scenario waarbij een zeer gezonde balans belangrijk zou kunnen zijn in toekomstige onderhandelingen.
Vind ik leuk
3ismo +2912
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:02
ajax moet een club kopen in engeland en naar het model van redbull gaan meerdere clubs in bezit. en naar verder bouwen aan naams uitreiding. de eredivisie is dood aan het bloeden! en daar kan je ook meer verdienen als je het goed doet?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:04
Ze zien eindelijk het licht in Amsterdam! :D
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:05
dat werd tijd ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:08
Ja als je hem laat gaan is de verdediging dit seizoen weer zo lek als een mandje
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:12
ja maar voor 50 miljoen is hij wat mij betreft onhoudbaar.. en we hebben zo goed als zeker zijn vervanger al in huis .. zijn oude ploegmaat.. misschien is hij wel net zo goed ..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:17
Ja dat is natuurlijk altijd nog maar afwachten.

Ik denk dat je met Sanchez wel een deal kan sluiten over een x aantal % bij verkoop zodat hij nog een jaartje wil blijven om ze maatje De ligt en die nieuwe Colombiaan bij te staan dit belangrijke jaar
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:20
ja eigenlijk zou dat het beste zijn , verkopen voor 40 , gelijk mogen huren en dan 20 % doorverkoop percentage bij zijn eerst volgende transfers ..
mooie deal dan toch ?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:25
Bovendien hebben we verder niets op de bank hè.. Dijks, Dankerlui, Bergsma en Zeefuik.. iedereen staart maar op de eerste vier, maar je komt een seizoen niet blessurevrij en schorsingsvrij door. Sanchez verkopen is wat mij betreft een streep onder je sportieve ambities. Dan kunnen ze de Coolsingel weer gereed maken voor een huldiging.
Vind ik leuk
14forever +6712
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:04
Kijk marc, zo doe je ons een plezier. Niks laten gaan, maar er gewoon alles aan doen om hem te behouden.
Vind ik leuk
Thijs76 +148
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:08
nog even onderhandelen 45 miljoen beuren, strik er omheen en op zoek naar de volgende parel!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:08
Dergelijke bedragen kan je als NLse club eigenlijk niet weigeren. Het is ook voor Ajax begrippen een enorme zak met geld - 50% van je jaarlijkse begroting. Sanchez kan (god behoede het) morgen een been breken....
Vind ik leuk
Gerro +2854
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:14
Als je zo gaat redeneren kun je beter niet gaan voetballen.
Vind ik leuk
reggie +643
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:11
Meteen verkopen, geldt trouwens voor elke Nederlandse club die zo'n bod krijgen op hun spelers.
Hij speelt wel goed hier in de eredivisie maar Engelse competitie is wel even wat anders.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:12
heeft wel al een contract tot 2021

ps: eerste bod van 40 miljoen???? dit gaat serieus worden
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 11:12]
Vind ik leuk
Gu3rilla +13828
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:18
In het artikel staat niet dat er geboden is maar dat Spurs bereid is om 40m te betalen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:21
"Dat bod is door de Amsterdammers geweigerd."
Wat lul je nou koekwous
Vind ik leuk
Gu3rilla +13828
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:28
In het originele artikel staat dat Spurs bereid is 40m te betalen en dat Ajax dat zal weigeren.

Vind ik leuk
2cents +32704
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:14
Ik lees ook nergens dat er een bid is gedaan. Het lijkt erop dat media zo hijgerig zitten te wachten op transfernieuws rond deze speler dat een half woord rustig heel wordt gemaakt om vervolgens te publiceren.

Dat spel is als net zo gek als de nu genoemde bedragen.
Vind ik leuk
Gabs +216
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:12
Helemaal met Overmars eens! Proberen te laten oplopen tot minstens 50 mil! Als je kijkt naar wat voor bedragen er betaald worden, gewoon hard to get spelen!
Vind ik leuk
inimini +1440
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:14
100 miljoen
Vind ik leuk
Eendracht +6793
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:14
Ben bang voor Ajax dat dit mosterd na de maaltijd is.
Zal wellicht iets worden met een erg riant salaris en een reusachtige afkoopsom.

Wel goed dat je hiermee gewoon extra druk probeert te zetten op Tottenham en evt andere geinteresseerden.
Vind ik leuk
Gu3rilla +13828
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:37
Hij is te goed voor de ED en hij weet dat en Ajax weet dat vandaar de contract aanbieding die hij waarschijnlijk niet gaat tekenen want dan zit hij nog langer vast in een 'tussemstap' die hij nu al ontgroeid is.

Ajax gaat hem verkopen voor 40m.
Vind ik leuk
Eendracht +6793
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:50
Denk dat er bij Ajax wordt gehoopt dat door dit te doen er een biedingsoorlog zal ontstaan, wat niet ondenkbaar is natuurlijk.
Vind ik leuk
Morris +13736
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:03
In de basis willen we hem niet kwijt. Wat moet je als er een bod komt wat half je begroting is?
Elke Nederlandse club zou het accepteren.
Vind ik leuk
2cents +32704
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:11
Tegelijkertijd kan hij in Engeland zomaar op de bank belanden en onderhoudt zijn droomclub (Barcelona) al langere tijd contact met hem.

Maw hij moet zelf ook eerst nog maar naar de Spurs willen.
Vind ik leuk
Gu3rilla +13828
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:42
Dat klopt maar volgens de geruchten is Wimmer bij Spurs opweg naar de uitgang en moet Sanchez met Vertonghen en Alderweireld achterin spelen als een back 3.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:14
Aan alle overmars haters. Wat een topper is het. Ik hoop dat Overmars nog jaren blijft. Las gister mensen die hem in de gracht wilde gooien met stenen erbij. Te triest voor woorden sommige figuren hier. En hulde als hij alsnog 45 miljoen voor hem krijgt hem krijgt .
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:14
Die gaat echt niet weg!

Vind ik leuk
Casuals88 +1639
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:17
Bijtekenen en naar het WK voor 60 miljoen verkopen !
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:18
Nou doet Overmars eindelijk wat en dan krijgt ie nog commentaar, waarom?
Ik ben blij dat hij vecht voor het behoud van Sanchez! Laat ze maar flink betalen voor spelers uit de Nederlandse competitie, zodat ze door krijgen dat het hier geen uitverkoop is.
Vind ik leuk
Sil95 +2610
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:19
Fantastisch! Dat is het nieuws waarop je hoopt als Ajacied zijnde. Gewoon de poot stijf houden! Laat ze maar flink betalen voor onze Colombiaanse sloper.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:20
Colombiaanse Tank gaat zeker niet weg, samen met Luis achterin buffelen.
Vind ik leuk
3ismo +2912
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:29
die luis dat is echt een goudmijntje. daar gaat dollberg zo van profiteren! die kan jongen kan echt alles! goede trap snel kan een man voorbij verdedigend ook top ppffff word genieten!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:20
Hier gaan we heel veel aan verdienen, zou me niks verbazen als we 50 mil gaan krijgen. Super deal, maar wat een verlies. Wat een super verdediger zeg
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 11:20]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:23
Mijn seizoenkaart komt te koop te staan als Sanchez verkocht wordt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:24
Minstens 50 miljoen. Poot stijf houden Marc.
Vind ik leuk
ajax1973 +1335
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:26
lijkt me normaal dat je hem verkoopt na wat onderhandelen
het is alleen erg jammer voor de fans
ajax word elk jaar zwakker en zwakker het is niet eens dat de rest dichter bij komt maar gewoon dat ajax te veel op het geld zit
dan kopen ze een twijfelaar als zyech omdat fans dan weer zwijgen
al die jonge talenten die ze door laten stromen is leuk maar allemaal te licht nog die hebben een paar jaar nodig koop dan wat ervaren spelers met de leeftijd waar de jeugd wat op kan leunen en ze beter kunnen groeien
er blijft gewoon een te jong te licht en te zwak team over
ajax moet zich schamen en dan klagen dat fans weg blijven
Vind ik leuk
DEWEE +1579
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:51
Ben het deels met je eens... vooral dit seizoen is te selectie veel te mager.

Maar Ajax en aankopen is nooit helemaal een goed huwelijk geweest en vaak doet een jeugdspeler het beter dan een aankoop.

Tuurlijk zijn er genoeg voorbeelden van aankopen die het fantastisch hebben gedaan, zoals Sanchez maar er zijn er ook genoeg geflopt.

De filosofie van Ajax is gewoon met zoveel mogelijk jeugd en waar nodig aankopen doen. Ik ben het met je eens dat het evenwicht daartussen niet juist is.

Maar je moet niet een club worden die alleen maar met aangekochte spelers voetbalt, dat kun je doen zolang je prijzen pakt en goed mee kan doen in Europa.
En dat kunnen Nederlandse clubs niet ieder jaar. Dus moet je al snel terugvallen op de jeugd.

Lukt je dat jaren achter elkaar niet, dan gaat er meer geld uit dan er binnenkomt en dat is Ajax al eens bijna fataal geworden. Nu kan Ajax zich het permitteren.

Financieel zijn ze super gezond. Ze zijn in de positie om nu biedingen te kunnen weigeren. Al moet de speler zelf ook willen blijven.
Maar er mag inderdaad 1 a 2 ervaren spelers bij. Maar zo simpel is dat ook weer niet door deze Mickey Mouse competitie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:29
Als het wel doorgaat ook nog maar even een doorverkoop percentage erbij in.
Vind ik leuk
DEWEE +1579
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:29
Oké Marc goed bezig! Laat ze maar lekker tegen elkaar opbieden.

En ik vind het bod simpel weg te laag. Als je ziet welke voetballers worden verkocht voor > 40 miljoen, waar ik nog nooit van gehoord heb, is dit veel te laag.
Iedereen kan zien dat dit een top verdediger kan worden. En de finale gehaald van de Europa League..... hij is meer waard.


Maar het liefst nog een jaartje Ajax aub!!! Al zal dat heel erg lastig worden. Dat ligt ook vooral aan Sanchez zelf.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 11:30]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:29
Sanchez zegt ja over een nieuw contract

Hoppa nu is ie 55 miljoen waard om te gaan verkopen
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:30
gewoon contrakt uit dienen en daarna zelf je zak vullen
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:32
Zo moet dat, lekker afwijzen als je t kan permitteren.
Vind ik leuk
JustG +207
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:34
Als het over Ajax, Fey, Psv gaat dan ontploft hier de boel altijd!!

Zou wel is willen weten wat de percentages van de supporters zijn op VP. Hoeveel supporters van elke club zijn. Je kan dan ook een primeur site maken van 3 clubs.

PAFPRIMEUR. NL
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:04
fapprimeur klinkt beter
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:34
Eindelijk gewoon 5 miljoen per jaar aanbieden
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:35
voetballend is hij (nog) geen meerwaarde maar hij verdedigt als een beest en hij is eigenlijk nu al het niveau van de eredivisie ontstegen. Als Spurs uiteindelijk met een miljoentje of 45 over de brug komt vrees ik dat hij voor Ajax niet te houden is.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:35
Waarom iemand een verbeterd contract aanbieden terwijl hij nog paar jaar onder contract ligt? Snap die logica niet helemaal..... Gewoon nee zeggen tegen clubs helpt ook...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 11:36]
Vind ik leuk
Bennie498 +1003
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:35
Laat ik voorop zeggen dat hij echt een topper is !!!! Maar iedereen weet ondertussen dat in Engeland het geld niet op kan dus die bieden op alles wat een bal kan raken . En weet ik zeker zoals meer mensen hier zeggen je kan voor 3 miljoen heel veel van dit soort voetballers uit Zuid Amerika halen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:38
Aan de andere kant, het is maar een verdediger. En het is wel veel geld.

Je gaat mij niet vertellen dat er niet ergens, op de toekomst of in de JL, een boomstam rondloopt die je op zijn plaats kan zetten!
Vind ik leuk
DEWEE +1579
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:47
Ik ga het je toch vertellen;)

Hier in Nederland loopt er niemand rond die hem kan vervangen. Dan had die namelijk allang op moeten vallen.
Zo een rots in de branding als Sanchez, kunnen ze nergens vandaan halen of het moet weer een gelukstreffer zijn zoals Sanchez. Maar dan komt die in ieder geval ergens vanuit Zuid Amerika.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:40
Sánchez, we hebben van je genoten op de Nederlandse voetbal, ook ik als niet Ajax supporter... hier lijkt geen houden meer aan. Hierdoor lijkt defensieve versterking nóg een grotere noodzaak, Veltman als CV worden we niet vrolijk van..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:40
Zou ontzettend stom zijn om Sanchez voor 40 te verkopen. Ze zitten al dun in de verdedigers. Mag wel 1 bij komen en dan verkoop je er 1 en dat is dan ook de beste. Dan kunnen ze in Amsterdam de schaal wel vergeten. En we mogen hopen dat de clubs in europa het een beetje goed doen want kampioen betekent nu voorronde CL.
En gezien de selectie van ajax mag er nog wel een middenvelder bij ( 5 middenvelder in selectie).

Of ajax moet 2 hele goede vervangers op oog hebben.
En gezien dat er nog een Columbiaan bij komt zou ik hem zeker houden ter begeleiding.
Vind ik leuk
HaDe +5
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:41
Ik lees af en toe dit soort fora en schrik dat altijd weer over de ondoordachte reacties op Overmars. Ook hier opereert hij geweldig. Hij heeft vorig jaar een team bij elkaar weten te brengen waar het weer leuk is om naar te kijken. Natuurlijk wil hij Sanchez houden maar een speler met een beetje eerzucht wil op het hoogste podium spelen. Daar hoort onze allermooiste competitie de eredivisie niet bij. Dan is het beter om hem voor de allerhoogste prijs te verkopen dan hem hier tegen zijn zin te houden. Denigrerend zal er door een aantal weer over Marc Netto worden gerept. Ze vergeten echter dat hij ook het meeste geld in Nederland uitgeeft. Daar zitten spelers bij die het wel en spelers die het niet redden bij. Er zit echter wel een duidelijke filosofie achter. Een mix bij elkaar brengen van eigen jeugdspelers, aangekochte (jeugd) spelers en af en toe routine. Ga zo door Marc.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:42
Overmars hahahaha , die scout helemaal niets. Als je een goede scouting koopt (Groningen bedankt) dan gebeurd er wat.
De beste tranfer van Ajax is Veldmate !!! Heeft op alle continenten ingangen. Die verdediger waar Ajax mee bezig is werd 2 jaar geleden door Fc Groningen begeerd maar was uiteindelijk financieel onhaalbaar ......,,,
Vind ik leuk
2cents +32704
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:09
Veldmate heeft zelf al lang gezegd dat Sánchez niet uit zijn koker kwam.

Daar gaat je hele verhaal....

Byebye
Vind ik leuk
King080 +146
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:44
Die jongen wil sportief toch ook hogerop
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:44
houdoe en bedankt!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:45
Overmars had nooit een prijs moeten noemen waarvoor Sanchez weg zou mogen. Je ziet dat het voor die premier league clubs geen probleem is om dit soort bedragen op te hoesten. En het zal mij niets verbazen toen de zaakwaarnemer van Sanchez na afloop van vorig seizoen een onderhoud had met Overmars over de toekomst van Sanchez dat Overmars deze vertrekprijs van 40 miljoen mondeling met die zaakwaarnemer is overeengekomen. Overmars heeft gedacht er komt toch geen club die dit bedrag voor Sanchez betaald. En nu zit Overmars met de gebakken peren. Die zaakwaarnemer van Sanchez staat nu op de stoep bij Overmars en herinnerd hem haarfijn aan de afspraak en Overmars biedt bij overmaat van ramp Sanchez een contractverbetering aan die voor Ajax begrippen z'n weerga niet kent. Too late!
Vind ik leuk
Kuip +2822
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:46
Geweldige speler, maar voor dat bedrag zou ik hem wel verkopen. Ajax speelt toch geen CL en in de eredivisie worden ze ook zonder hem wel kampioen. Dan moet er wel een linksbenige grote sterke CV bijkomen die naast de Ligt kan spelen. Eentje met veel internationale ervaring. Die Barac was natuurlijk een prima speler, maar als dat niet doorgaat....naast hem stond ook zo'n beer van een linkspoot. Die was ook niet slecht. Maar het 'geweldige' scoutingapparaat van Ajax zal vast wel zo' n speler op de korrel hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:46
Minimaal 80 miljoen voor onze macho.
Vind ik leuk
flipper +839
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:53
Die is pleite.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:54
50 miljoen zou super zijn voor ajax. Ok een gelijkwaardige vervanger is lastig maar je kan wel 3 hele goeie spelers kopen daarvoor.
Vind ik leuk
Bizzy +5774
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:59
Verdedigend sterk, helaas in de opbouw matig. In die zin past hij prima in de PL.
Vind ik leuk
Sigma +1550
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:03
Sanchez moet blijven nog 1 x vlammen dit seizoen en hij gaat voor 60 a 70 miljoen weg....En hij moet kiezen voor de absolute top en dat is Spurs ook niet namelijk.....ben benieuwd of Sanchez gaat kiezen voor het geld want dat is het namelijk.....als hij gaat.....ieder boeren lul weet dat je in Engeland in 1 klap miljonair kan worden.....
Vind ik leuk
Gerro +2854
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:11
Miljonair kan hij bij Ajax ook worden gelet op de nieuw aanbieding het is maar waar je tevreden mee bent.
Vind ik leuk
Sigma +1550
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:14
Klopt....ik ben zeer benieuwd....het zou Sanchez nog meer sieren als hij zegt dat hij bij Ajax wilt blijven...
Vind ik leuk
Blueman +609
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:04
De voetbalwereld is helemaal krankjorum geworden!
Vind ik leuk
Gerro +2854
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:09
Dit had al veel eerder moeten gebeuren betreft nieuw contract.
Hopelijk gaat Sanchez er mee akkoord en blijft hij.
Vind ik leuk
Teo Smith +12431
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:10
Die is weg.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:12
Zou logischerwijs een fikse aderlating zijn, maar fans van Feyenoord en PSV moeten niet te snel juichen dat Sanchez zomaar vertrekt.
Het bevestigd overigens wel hoe goed hij bezig is bij Ajax!
Ajax zoekt sowieso nog een extra centrale verdediger, dit zou Mateo Barac worden van NK Osijek maar hij kwam dus niet door de medische keuring.

Stel dat Sanchez vanavond zijn laatste wedstrijd speelt tegen Heracles, dan moeten zijn vervanger(s) ook al voor 100% rond zijn.
Kan me niet voorstellen dat ze zo gek zijn om de laatste twee weken op veel spelers wanhopig te gaan bieden.
Verdedigend is het al smal centraal achterin.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:15
Past het geld niet meer in Marc z'n knip dat hij meer wil uitgeven?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:16
Na de WK kan je zomaar 60+ vangen
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:22
Misschien raakt hij geblesseerd of speelt hij een dramatisch WK.. 45m nu pakken!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:21
45M verkopen en de Colombiaan kopen die Sanchez heeft opgevolgd bij zijn oude Colombiaanse club. Winst in de pocket!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:24
Dat zou een enorme aderlating zijn.
Geld is leuk, maar wie haal je als vervanger?
Zamerikanen, moet je maar afwachten of die net zo'n impact kunnen maken als sanchez.
In nederland? Zijn wel een beetje verkocht allemaal
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:26
Geef ajax eens ongelijk met die absurde bedragen van tegenwoordig
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:27
Nieuw contract en 80 miljoen
Vind ik leuk
pinkelman +2509
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:39
Wat een bedragen, je zou zeggen dat we de toto voor vanavond alweer kunnen invullen gezien deze speler wellicht al 4x de begroting heeft van Heracles. Alleen de praktijk is net altijd weer iets anders.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:41
Goed gebaar in ieder geval. Hoop van harte dat hij blijft, het lijkt me een redelijke snugger gozer die weet dat hij volg. jaar nog meer keus heeft (als het tenminste goed is dit seizoen). Natuurlijk ook een kans dat hij weinig met de club heeft en vertrekt kan me de verleiding ook voorstellen. Maar dan hark je een enorm bedrag binnen. Maar daarmee heb je niet zomaar een vervanger. Dan gaat onze aanvoerder (de topper) naar het centrum en die nieuwe Columbiaan op de back. Laten we wel wezen daarmee kun je in de eredivisie mee om de titel ballen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:45
Eerst de speler gek maken en dan is het spel begonnen.
Vind ik leuk
Vato75 +705
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:49
Laten gaan joh ajax met dit bedrag en de rest wat op die bank staat kan je mee bieden op ousame dembele
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:50
Ik zei het toch...not for sale...totdat er een goed bod komt!...boven de 50 milj.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:51
Zo zie je maar als je een goeie scouting in het buitenland heb,dan betaalt dat zich in hondervoud terug, hier zou Feyenoord is een voorbeeld aan kunnen nemen inplaats van tv scouting want dat kan iedere boerenlul.
Vind ik leuk
ronnieb +181
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:56
De man is nog geen Euro 25 mil waard dus dit is lariekoek.
Vind ik leuk
FvE +179
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:59
Goede verdediger voor de eredivisie. In de EL met gemiddeld 2 tegengoals per wedstrijd tegen de subtop van europa te licht bevonden. De vraag is waar Ajax (en de zogenaamde supporters op deze site) mee bezig is. Volgens mij speelt Marc Overmars liever football manager dan fifa. Het beleid lijkt namelijk helemaal niet gericht op winnen, maar op zoveel mogelijk geld verdienen. Zeker voor de supporters op deze site. Iedereen roept belachelijke bedragen, maar de supporter die vind dat ze hem gewoon moeten behouden om eindelijk weer eens kampioen te worden moet je met een vergrootglas zoeken.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:15
Verkopen aan Spurs voor 40 miljoen + doorverkoop % + Jansen. Dolberg voor 30 miljoen aan Monaco als vervanger van Mbappe. Heeft Ajax 2 goede nederlandse spitsen. Lijkt me een goede deal.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 13:17]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:20
Je hebt ook mensen zoals ene FvE die in de war is met zijn Fifa 2017. Nieuw contract wat twee keer door het plafond gaat lijkt mij nou niet iets wat je doet als je geld wil verdienen.
Sommige mensen zoals jij zijn kortzichtig en dom, Ajax is afhankelijk van transfersommen om nieuwe spelers te kunnen halen en echte topspelers en ja zelfs direct daaronder kiezen al voor het grote geld Ajax is derhalve genoodzaakt om jonge talenten te scouten en te halen. Dat Barcelona Sánchez wou halen maar in hun B team wou laten spelen is nu een hard gelag want ipv. de 5 miljoen vorig jaar kost hij nu 60/70 miljoen.

Ajax haalt spelers om vooruit te komen dus wil men niet verkopen maar als de prijs dermate hoog is moet je wel verkopen omdat je anders geen goede bedrijfsvoering hebt, Ajax is een bedrijf net als alle voetbalclubs en moet dus winst maken voor aandeelhouders.
Vind ik leuk
FvE +179
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:29
Ik ben denk ik gewoon wat minder naïef dan u. Dit contractaanbod is voor de bühne en verder niks. Bedoeld voor supporters zoals u die er met gemak intrappen. Overmars kan deze speler al maanden een nieuwe contractaanbieding doen, maar komt er opeens mee als hij al halverwege Londen is. Verder zou het u sieren om inhoudelijk op het beleid van uw club te reageren waar, zeker sinds de aanstelling van Overmars, de nadruk ligt op geld verdienen ipv winnen. Ik persoonlijk vind dit een treurige ontwikkeling. Dat de meeste basisspelers van de top 3 pakweg 10/15 jaar geleden nog niet eens goed genoeg waren voor de bank is triest genoeg. Dan heeft Ajax weer eens een speler die het niveau misschien wat omhoog kan krijgen (ik ben persoonlijk nog niet overtuigd, potjes tegen PEC, NEC, etc zeggen mij niet zoveel) roepen 99 van de 100 Ajacieden alleen debiele vraagprijzen ipv "NIET TE KOOP"
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:49
Denk eerder dat je te naïef bent, door de Neymar deal zijn alle bedragen door geschoten. Wat Overmars betreft en geld verdienen, welk beursgenoteerd bedrijf is verplicht geld toe te leggen op zijn bedrijfsvoering ik ken er geen. Dat Ajax geld verdient aan spelers die niet goed genoeg zijn voor Ajax is hetzelfde als een product dat niet voldoet en verkocht wordt.

Dat jij als arme sloeber tegen de verdiensten bent van een beursgenoteerd bedrijf is je eigen probleem en niet die van Ajax of Overmars. Feyenoord heeft ook 60 miljoen eigen vermogen inmiddels dit betekend alleen maar dat beide clubs betere spelers kunnen halen dan PSV dat geen eigen vermogen heeft en spelers moet verkopen om wederom een faillissement te ontwijken.

Als jij je huis verkoopt en de een bied 100.000 maar de ander bied 500.000 dan ga jij voor het lage bod. Persoonlijk vindt ik jouw mening van iemand die erg triest en somber in het leven staat met enig afgunst naar Ajax glurend!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 13:50]
Vind ik leuk
FvE +179
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:57
Ha ha ha. Arme sloeber? Internetheld die met normale beargumentatie niet verder komt dan zijn eigen neus (pun intended). Ik wens u en Ajax het beste, gaat alleen niet gebeuren met dit beleid.
Vind ik leuk
Jozef +19125
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:07
Ik mis de gisteravond nog zo heldere kijk op de zaak van onze Butsbal.

Of zou hij nu last hebben van voortschrijdend inzicht?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:07
Hoe mijn hart vast voor de verdediging van Ajax, straks haal Ajax meer dan 100 miljoen op maar is de kwaliteit op het veld matig en zijn we Europees uitgeschakeld. Dag punten in de UEFA-coëfficiënten.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:23
De punten heeft PSV verloren met hun uitschakeling en wat Ajax betreft de opvolger van Sánchez heeft inmiddels zijn handtekening gezet moet alleen nog komende week gekeurd worden.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:12
Wat mensen hier vergeten is dat de Neymar deal niet bepaald in het voordeel werkt van Tottenham Hotspur en dat de 40 miljoen van voor de Neymar deal nu ineens 70 miljoen zal zijn. Barcelona, Bayern en Real Madrid azen op Sánchez en ook dit drijft de prijs alleen maar op en dan nog Ajax heeft reeds de opvolger bijna binnen!
Vind ik leuk
Nick Kools +12145
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:14
Goed bezig Overmars. Maar van mij mag ie vertrekken :)
Vind ik leuk
FvE +179
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:31
Overmars of sanchez?
Vind ik leuk
Nick Kools +12145
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:38
Sanchez :)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:55
Sánchez blijft wel, zolang Spanje ook een optie is! De vervanger heeft reeds een contract getekend moet nog wel gekeurd worden.

Ik ben een oude stempel liefhebber daarom zou ik ook graag zien dat Feyenoord scout in Zuid Amerika want er zijn voor mij als Ajacied maar twee clubs die er toe doen in Nederland Ajax en Feyenoord, heb niks met het provincie clubje uit Eindhoven.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 21:10
Sanchez moet vertrekken, niet gemotiveerd, werkweigering dus opzouten voor de hoofdprijs.
Vind ik leuk
EddyPG +13
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:30
Dat doet Ajax dus wel slim he. Zuig ze maar leeg die gasten.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:57
Barcelona, Bayern en Real willen hem eigenlijk ook maar wachten af, deze clubs tegen elkaar uitspelen en je pakt de jackpot.
Vind ik leuk
vinny99 +668
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:34
Hem verkopen voor minimaal 40 miljoen nadat hij voor 5 is gekocht is een top prestatie van Overmars maar hem bij Ajax houden zou een prestatie van de buiten catagorie zijn.. Hoop dat hij nog een jaar blijft.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 13:44]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:39
De gevoelsspeler Sanchez streeft op sportief gebied het hoogste echalon na en zal derhalve geen weerstand kunnen bieden aan de Loreleilokroep uit Engeland.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:51
Zou zonde zijn mocht Sanchez vertrekken zeg ik als niet Ajax fan. Uitstekende verdediger maar kan in Amsterdam voldoende leren. Zou beter eerst komend seizoen prijzen pakken, wellicht op het WK goed doen en dan de stap zetten.
Vind ik leuk
King080 +146
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:52
Voor 40 mlj. Moet je er een grote strik om heen doen en de vlag uithangen
Vind ik leuk
Bullet +1303
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:05
welke Nederlandse club kan een bod van 45 miljoen laten lopen??
Vind ik leuk
furgist +1425
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:10
Ajax
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:07
Goed bezig, drijf die prijs maar op. Als ie dan toch vertrekt, dan ook voor een gigantisch bedrag.Als Barcelona en real zich er mee gaan bemoeien zie ik het zo oplopen naar de 80 miljoen. Let op mijn worden, Dolberg gaat straks de duurste speler worden die van een Nederlandse club vertrekt naar het buitenland en dan gaat het door de 100 miljoen heen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:08
Leker bezig laat maar lekker tegen me kaar opbieden dan gaat hij straks voor 60 miljoen of mischien meer weg.
Vind ik leuk
glenn +752
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:14
laat hem maar door het salarisblafond schieten hij is het dubbel en dik waard want het is al een grote maar het word nog een veel grotere.
Vind ik leuk
United +39600
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:26
Sanchez gaat nergens heen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 21:08
Ik hoop dat hij voor veel geld opsodemieterd, wat moet je met figuren die zich niet meer kunnen motiveren met een topsalaris en een contract.
Vind ik leuk
hantayo +727
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:50
Als ie beter verdedigd en opgebouwd had tegen Nice, zou Ajax nu in de CL spelen. Hij is veelbelovend maar nog geen top hoor. 50 Miljoen, mooie prijs, ik zeg doen. Er loopt toch wel ergens een Ijzeren Rinus rond?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:24
Tchakaaaaaaa zo moet het marc
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 21:06
Ik vind alle negatieve opmerkingen over Marc Overmars onbegrijpelijk.
Wat moet je als werkgever doen als een werknemer, wat Sanchez gewoon is, zich niet aan zijn contract houd, afbeld om te spelen omdat meneer niet gemotiveerd is om zijn werk te doen, een riante salarisverhoging negeert en totaal niets met Ajax als club heeft??
Geld beuren en oprotten dus!! Dit gaat helemaal nergens meer over toch?
Geef mij maar spelers als Davy Klaassen die hier ook vaak afgebrand werd, maar met tranen in zijn ogen bij Ajax vertrok na bewezen diensten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax wijst eerste bod van 40 miljoen af en doet ongekend voorstel aan Sánchez