Van de Beek stipt grootste probleem aan: Dat wordt onderhand wel een dingetje

Van de Beek stipt grootste probleem aan: "Dat wordt onderhand wel een dingetje"

vrijdag 18 augustus 2017 om 08:50

Donny van de Beek vindt dat het grootste probleem van Ajax bij het maken van doelpunten ligt. Tegen Rosenborg vlogen de ballen er maar niet in voor de Amsterdammers.

"Ik heb eigenlijk geen idee waarom het maken van doelpunten niet lukte", zei Van de Beek na de onthutsende 0-1 nederlaag voor de camera van AT5. "Dat is weer het grootste probleem. We scoren gewoon niet en dat wordt onderhand wel een dingetje, denk ik."

In tegenstelling tot een aantal ploeggenoten, waaronder de uitgesproken Hakim Ziyech, wil Van de Beek zich niet bemoeien met het transferbeleid van Ajax. "Ik ben geen directeur. We zullen het op dit moment toch met deze selectie op dit moment moeten doen. Of er nog versterking bij moet komen, daar heb ik niets over te zeggen. We zien het wel", aldus de middenvelder.

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 08:56
Overmars heeft geld genoeg. Had allang wat vervanging kunnen halen
Vind ik leuk
Ruud40 +6906
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:34
"Ik heb eigenlijk geen idee waarom het maken van doelpunten niet lukte"

Tja.
Younes liep vorig jaar iets van 1 doelpunt per 30 kansen.
Kluivert is nog jong, heeft veel dreiging maar scoren als zijn vader is er niet bij.
Dolberg is een verhaal apart. De kwaliteit druipt ervan af, maar het lijkt er veel op dat hij op dit moment nog steeds heel afhankelijk is van zijn ploeggenoten voor kansen. Het zelf creeeren uit het niets is iets wat hij nog te weinig doet.

Ik ben bijna zo ver dat ik Traore ga missen.
En als dat gebeurd dan denk ik dat het puur om fysieke krachte voorin gaat. De drie lichtgewichten die er nu staan (en die op de bank als Cerny \ Neres) kunnen tegen dit soort ploegen niet zo veel.

Dus als vdBeek niet ziet waarom er niet gescoord wordt: Het is veel te licht voorin en de enige die eindelijk wat vorm heeft (Younes) schiet alle ballen de tribune in.

Dus als Overmars wat gaat halen, zorg voor brute kracht ala Troare. Want de huidige voorhoede bestaat uit lichtgewichten. Huntelaar is de meest fysieke verschijning en ook hij heeft bepaald geen indrukwekkende verschijning
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 09:36]
Vind ik leuk
Youri99 +5547
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:57
Wat jij zegt klopt als een bus. Vaak zie je dat Ajax pas een geweldig seizoen beleeft wanneer ze 1 of 2 typische niet-ajax spelers haalt.

Vorig jaar Davinson Sanchez. In het verleden bijvoorbeeld Wouters, Galasek.

Typische Ajax spelers kunnen vaak geweldig voetballen maar fysiek delven ze het onderspit, mentaal zijn ze niet weerbaar. Daarom moet je gewoon wat fysiek inbrengen en het liefst een aanjager. Die ben je kwijtgeraakt met Davinson en Klaassen.

Het klinkt wellicht idioot wat ik nu zeg maar Ajax zou een type als Leroy Fer kunnen gebruiken op de plek van Klaassen. Duikt altijd op in de 16, is fysiek sterk en heeft enorm loopvermogen. Zou voor Fer zijn carrière goed zijn en voor Ajax. Helaas heeft die een Feyenoord verleden wat nogal gevoelig ligt.
Vind ik leuk
Ruud40 +6906
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:27
Nou of Ajax Fer nodig heeft, betwijfel het.
En weet ook zeker dat het probleem niet met 1 speler is opgelost.

Vorig jaar was er een zeer forse kwaliteits injectie in de selectie puur omdat dat ABSOLUUT noodzakelijk was.

Ziyech, Troare hadden zich buiten Ajax al bewezen. Sanchez, Dolberg, Onana waren 3 geweldige aankopen die veel extra kwaliteit inbrachten. Kluivert, vdBeek, deLigt konden daardoor makkelijk aansluiten en mee op het hoge niveau.

Maar ja, als het goed gaat bij Ajax dan staat Overmars onmiddelijk voor het raam te springen om te verkopen wat er te verkopen is. Vraag maar aan Frank de Boer. En alleen maar om het geld veilig op te bergen.

Dit jaar is weer een "Frank de Boer" seizoen. In de zomer wordt een groot deel van de kwaliteit door Overmars verkocht (Sanchez, Klaassen, Traore, Riedewald, Tete) waardoor er een buitengewoon gemakeerde selectie overblijft die en veel te smal is en veel te weinig kwaliteit en creativiteit heeft.

En er komt gewoon niks voor terug. Ja Huntelaar die alleen op de positie van Dolberg kan spelen. Dijks die al 2x te licht bevonden is maar kennelijk voor Overmars toch 3x beter is als Riedewald.... of zou het zijn dat Riedewald wel voor miljoenen te verkopen is en DIjks niet?

Het is gewoon huilen met de pet op.
Tegen het beleid van Overmars kan geen trainer op. Elke keer als ie de kans krijgt sloopt ie het hele elftal door elke speler die er ook maar een klein beetje bovenuit steekt te verkopen.

En het helpt ook niet dat er vorig jaar een pipo als trainer zat die middelmaat als Veltman, Sinkgraven, Viergever en Schone een sterrenstatus gegeven heeft bij Ajax.

Dit waren vorig jaar zeker niet de sterksten en juist op deze posities had er kwalteit bij gemoeten. Hetzij gekocht of uit de jeugdopleiding (vdBeek)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 10:30]
Vind ik leuk
Youri99 +5547
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:02
Ik stel ook totaal niet dat Ajax met 1 aankoop gered is. Fer is wel het type speler dat Ajax kan gebruiken en financieel haalbaar is.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:45
Overmars staat helemaal niet voor het raam te springen. Dacht je nou werkelijk dat we Sanchez hadden kunnen houden? Die kwam hier al met Ajax als tussenstap naar de échte Europese top in het achterhoofd. Zelfs als Ajax hetzelfde had geboden als die Engelsen, dan nóg had ie gegaan!
En je kunt niet de ene speler een wereldsalaris bieden zonder de rest ook op te waarderen. Anders krijg je allemaal scheve gezichten in de kleedkamer, dan gaat een Onana aan het rebelleren, Viergever, Veltman, Neres, Younes, noem ze allemaal maar op. Allemaal kloppen ze dan bij Overmars op de deur om er een paar miljoen bij te krijgen.|
Nee, het is puur de belachelijke bedragen die men in het buitenland voor spelers neer kan tellen, de grandeur van de Engelse en Spaanse stadions vergeleken met het kunstgrasveldje van Heracles... En daar kan Overmars bitter weinig aan doen!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 11:45]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:31
daarnaast, het feit dat Sanchez nu pas verkocht is zegt ook wel genoeg denk ik. Bod van 40 miljoen afwijzen getuigt niet bepaald van 'voor het raam staan springen om te verkopen'
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 12:34]
Vind ik leuk
glenn +807
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:07
klopt volkomen maar als ze bij mij kwamen om evenveel te verdienen als Sanchez dan zou ik ze even een video voor houden van de prestaties van Sanchez en dan hun eigen prestaties er naast leggen en wedden dat ze dan eg zijn of....weg willen.....en dat is dan klaar en duidelijk wat er bij moet VOOR de start en niet einde augustus.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:18
En op die video zouden dan zijn sterke of zijn zwakke momenten staan? Want juist die laatste categorie zal door de rest worden uitvergroot als hij kapitalen gaat verdienen. Daarbij denk ik nog steeds niet dat ie gebleven was, al hadden ze hem zes miljoen per jaar geboden. Het was vanaf dag 1 een tussenstap voor hem naar de échte competities. Zou me niet verbazen als hij zijn vizier nog steeds op Barcelona of Madrid gericht zou hebben - óók daar in Engeland
Vind ik leuk
glenn +807
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:32
klopt ook hij zou idd nog niet gebleven zijn maar dat zegt meer hoe de Nederlandse competitie ervoor staat de laatste jaren
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:36
Inderdaad, daar zeg je een waar woord. Maar daar kan Overmars niks aan doen. Dat zijn de Sparta's, de Heraclessen, de Excelsiors die op dat vermaledijde kunstgras willen spelen en deze competitie daarmee gigantisch devalueren!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:22
Ik mis 2 komma's in je 1e verhaal.
En dat voor iemand die 25 jaar voor de klas heeft gestaan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 16:23]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:03
Komma's zijn arbitrair...
Vind ik leuk
loek +76
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:45
Ajax geeft spelers zelf het gevoel dat bij hoog bod ze mogen vertrekken als Ajax gewoon poot stijf houd en stelt dat je gewoon blijft tot einde contract dan hoef je als speler ook geen illusie te hebben dat je weg kan wanneer het jou uitkomt Overmars en bestuur Ajax zijn slappelingen en hebben zich neergelegd bij hegemonie buitenlandse clubs
opleiden voor andere clubs??? wat een idioten dus feitelijk hebben ze schijt aan supporters want supporters willen resultaten en zeker 1x in paar jaar een grote prijs winnen.
Wie wilt er nu jaar in jaar uit naar elftal in opleiding kijken
iedereen liep warm voor Ajax afgelopen jaar zelfs Johan Derksen maar nu nog geen 3 maanden later is alles alweer kapot gemaakt en moeten ze weer opnieuw beginnen wie verkoopt nu ze goede spelers Tete, Riedewald, Bazoer voor je goede vervangers hebt.
Alleen Sanchez hield verdediging staande afgelopen jaar nu valt hij weg en gelijk is Ajax weer gatenkaas.
Sanchez gaf rust en vertrouwen in verdediging en daardoor aan hele team.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:08
Ajax is dan realistisch. Als een speler(-smakelaar) naar de burgerrechter stapt met een contract dat vier keer hoger ligt dan het bod van Ajax, dan ontbindt de rechter het contract als zijnde onbillijk en kan Ajax helemaal naar de centen fluiten! Krijgen ze nog een symbolische vergoeding of zo...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:04
"De ballen vlogen er maar niet in".....Bedoeld ie dat ene schot van Youness? Want meer ging er niet tussen de palen hoor!
Vind ik leuk
glenn +807
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:34
bonk erop....1 schot tussen de palen voor 45 euro de goedkoopste zitplaats
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:07
Het verschil met vorig jr is volgens simpel maar ook een onverklaarbaar iets.....namelijk geluk/vorm.
Neem Dolberg vorig veranderde alles wat hij aanraakte in goud (assists/goals). Dezelfde Dolberg nu lijkt meer op n 5e klasse voetballer waarbij niets vanzelfsprekend lijkt.
Het vervelende voor Ajax is...dat vele nu in deze situatie verkeren ziyech de ligt oa vorig jr top dit jr flop. Vorig jr had je nog n Klaassen als aanjager. Die mis nu gewoon.... vd Beek is daar op dit moment nog niet goed genoeg voor.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:38
Da's wel wat simpeltjes gedacht. Dacht je werkelijk dat een topspeler voor de kunstgrasvelden, deze Mickey Mouse competitie en het idiote belastingklimaat kiest? Nee, die gaat gewoon naar Spanje, Italië, Duitsland, Engeland... Wij moeten het zoeken in de aanstormende talenten. Maar dat vergt veel meer zoek- en scoutwerk dan gewoon honder miljoen op tafel gooien en maar hopen dat die speler dat brengt. Zie Neres: 12 miljoen en nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld...
Vind ik leuk
glenn +807
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:36
dat zag je toch al vanaf de eerste match dat Nerez noppes nul komma nul is en tja 12 mil door de plee.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:25
Honderd met een d. Niet honder.
Zie je wel? Het gebeurd jezelf ook.
En zie je nou hoe irritant het is? Terwijl het om de inhoud gaat.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:06
gebeurt... Er is echter een significant verschil tussen typo's en pure spelfouten. Maar goed, jij maakt er een punt van, ik niet...
Irritant? Nou nee... Het valt me alleen op...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:22
Jij maakt er geen punt van ...? Zo net houd je een heel betoog over grammatica.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:56
Het is idd een probleem maar niet hét probleem. Het was gewoon los zand, geen aansluiting, geen collectief afjagen, geen passie. Dat speelt ook een grote rol.
Vind ik leuk
darmianto +7226
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:01
Ik denk dat Klaassen daar een grotere rol in had dan we denken, was er wel een die de boel opzweepte en het wordt nu ook pijnlijk duidelijk dat Sanchez de rotzooi opruimde voor Veltvrouw en co (ook schone trouwens die echt te traag is geworden). Hoe vaak gebeurde het wel niet dat Sanchez met een weergaloze sprint en sliding redding moest brengen? Vaak dus.. dat is ook de reden dat Tottenham zon bedrag neer legt.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:10
Ik denk eerder Bosz
Vind ik leuk
darmianto +7226
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:13
Dat ook, Keizer begint nu al te huilen, Bosz was een veel sterkere persoonlijkheid, bij Jong Ajax kon hij relatief in de luwte werken met een selectie die kwalitatief gezien veel beter was dan de rest.

Niet voor niets (en daar maakte ik me al zorgen over), gaf Keizer van te voren al aan zn twijfels te hebben toen de directie hem vroeg..
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:11
Zowel klaassen als bosz idd. Ook scheelt het dat traore, tete en riedewald nog bij de selectie zaten waardoor er meer kwaliteit, een hoger niveau op de training en meer keuze is voor de trainer. Ajax is nu gewoon een kaalgeplukte kip waarvan een paar veren er met tape weer opgeplakt worden. Het ziet er natuurlijk niet uit en ajax moet snel actie ondernemen om de boel nog te redden. Hoop dat ze rosenborg iig verslaan.
Vind ik leuk
Niellie078 +20185
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:20
gewoon 1 groot drama .. het is ongelofelijk maar waar ..
Vind ik leuk
Objectief +2629
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:57
Dikbek Ziyech kan nog veel leren van broekie V/d Beek.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:58
Maar weer over tot de orde van de dag ...
Nog leuke wedstrijden dit weekeinde?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:05
Nac-PSV
Vind ik leuk
DubRtd +14997
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:58
Die pinch-hitter die nou al een keer of 5 hard nodig was, die doet het ook goed, hè?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:13
Heeft nog geen bal gehad sinds hij mocht invallen ja 1 van Younes met 100 km per uur op zijn knie.
Ik zeg geef hem maar eens 2 wedstrijden vol.
Vind ik leuk
DubRtd +14997
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:16
Aardige kopkans gisteren en ook tegen Heracles, de momenten waar het om gaat bij een pinch-hitter.
Probleem bij Huntelaar is alleen dat ie al zijn hele carrière de statistieken doelpunten maakt en niet de goals die wat opleveren.
Maakt een hat-trick als je al 4-1 voorstaat, dat bedoel ik dus met statistieken goals
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 09:16]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:20
Bal viel te hoog boven op zijn hoof als je goed kijkt.
Hij stond goed gepositioneerd als de voorzetten dan zo hoog komen dat je er net niet bij kan word het lastig een spits wil de baal voor zich niet niet half achter hem.
Ik heb daar nog wel vertrouwen in hoor.
Neres vond ik ook te snel afgebrand liep constant vrij aan de flank maar werd niet betrokken terwijl hij toch wel een paar keer liet zien er een leuke actie uit te kunnen gooien.
Younes is een leuke voetballer maar zijn Moyenne is gewoon 0,0 niks dus daar koop je niets voor.
Vind ik leuk
DubRtd +14997
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:30
Huntelaar heeft vorig seizoen 16x op het veld gestaan in Duitsland.
7x basis, 9x invaller
2 goals in wedstrijden waar hij in de basis stond. Dus 0 als invaller\pinch-hitter

Zet dat eens af tegen... Michiel kramer?
4x scoren waarvan 1 als basisspeler (8-0 GAE)
3 als pinch hitter waarvan 2 die 4 punten opleverden
En zelfs die ene tegen Ajax had nog een beetje waarde ivm met doelsaldo.

Pinch-hitter is een vak apart.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:36
Dat klopt maar ik moet ook eerlijk zeggen dat Huntelaar niet echt een pinchhitter is.
Hij is dodelijk in de zestien maar dan moet er wel aanvoer komen, zolang dat uitblijft heb je vaak niets aan Klaas.
Vind ik leuk
DubRtd +14997
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:53
Maar ik weet niet beter dan dat ie daar wel min of meer voor is gehaald.
In elk geval niet als 1ste spits.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:16
Wellicht weten we niet dat Dolberg misschien toch wel verkocht gaat worden voor een hoog bedrag en word er weer schijn opgehouden.
Er word aan die jongen getrokken en zoals het nu loopt zou die best weleens kunnen denken ik ga.
Vind ik leuk
Johan_D +3216
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:54
Duitsland is geen Nederland , vraag dat maar aan Luuk de Jong.
Vind ik leuk
DubRtd +14997
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:52
Niet het beste voorbeeld, wel?
Scoort tegenwoordig in Nederland net zo vak las hij in Duitsland deed.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:06
Ben ik als Ajacied volledig met je eens hoor. Snapte ook nooit dat er bij Oranje ooit discussie was om Huntelaar. Van Persie was en is gewoon altijd veel beter geweest.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:17
Eens maar niet in de zestien.
En het Moyenne bij Oranje per gespeelde minuut is hoger van Huntelaar dan van Persie.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:30
Persoonlijk kijk ik liever naar de waarde en de impact van een doelpunt.

Hoe vaak kwam een beslissende goal van Huntelaar?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:03
Bij Schalke best veel hoor bijvoorbeeld tegen Arsenal en heel vaak tegen Bremen.
Bij Ajax kan ik me nog herinneren tegen Psv om de knvb beker.
Huntelaar heeft hele goede periodes gehad bij Oranje maar kreeg steeds het vertrouwen niet dat was gewoon jammer toen hij op dreef was werd alsnog voor andere gekozen.
En beslissend zijn als invaller is steeds maar lastig ik denk dat zijn moyenne nog veel hoger had gelegen als hij meer speelde.
Alleen Bakhuis staat boven hem zegt genoeg lijkt me.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:14
Tja, ik wil Huntelaar zijn verdiensten niet ontkennen, maar ik zeg gewoon dat ik hem minder en minder beslissend vond dan van Persie. Bij van Persie denk ik dan aan de goal tegen Spanje. Daar en op dat moment in de wedstrijd zo subliem scoren op een manier waar de klasse vanaf druipt.

Kijk eens op voetbalstats om te zien hoe Huntelaar zijn doelpuntentotaal bij elkaar speelde en hoe van Persie. Misschien begrijpen we elkaar dan wat beter..
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:00
Precies Donny. Zeiken is voor wijven zeg ik altijd maar.
Er is geen enkele aankoop die Ajax had kunnen doen die er wel direct even zou staan.
Behalve Sneijder. Sneijder die 4 miljoen per jaar zou kosten en Ziyech naar de bank zou verwijzen.
Die laatste speelde als een drol, maar zou ook alleen maar gedoe opleveren. Notabene Ziyech zeikt het meest...

Je speelt met bijna dezelfde 11 als vorig seizoen. Maar wel na:
- een kut voorbereiding
- met spelers die in de belangstelling staan na een top seizoen
- een nieuwe trainer

Alles klote dus. Gevolg van een goed europees seizoen en niet weten hoe daarmee om te gaan als club.
Vind ik leuk
Peb +70
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:07
De spijker op de kop....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:13
bijna dezelfde 11 = je 3 beste spelers van vorige jaar doen niet mee...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:40
Het probleem ligt niet de in de defensie. Dus Sanchez is niet het probleem. En die was er wel gewoon 2x bij tegen Nice.

Klaassen wordt prima vervangen. Zijn vervanger was notabene 2x geweldig tegen Nice.
Traore is trouwens wél een gemis ja.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:58
Je heb met die Klaassen en Traore een kleine 25 a 30
doelpunten ingeleverd ten opzichte van vorig jaar.
En hoeveel doelpunten zijn daar voor terug gekocht???

Ik zou het eerder bij het TH zoeken.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:05
als ik jou lees hebben zij de laatste tijd super gespeeld, iedereen wordt prima vervangen ! Nu weer terug naar de werkelijkheid. De toko staat in de brand en de brandweer is nog niet onderweg.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:19
Arie, volgens mij stort het allemaal een beetje in zonder Sachez.

En nooit gedacht dat er een Ajacied zou zijn die Traoré zou gaan missen... Kluivert en Neres mogen volgens mij elk nog 20 wedstrijden niks laten zien om hem te evenaren...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:20
Mee eens, de enige juiste reactie van Donny. Spelers moeten niet zo zeiken dat er geen spelers zijn gehaald en gewoon voetballen. Eerst zelf presteren en dan mag je wat zeggen
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:18
Arie, even over Ziyech...

Ik was ervan overtuigd dat Ziyech een zeer goede aankoop was. Is hij werkelijk alles verleerd, of zou Ajax - ook onder Bosz - hem gewoon verkeerd gebruiken. Ziyech is een rasvoetballer, geen loper en geen sloper; het enige waar ik hem gisteren om waardeerde is zijn werklust... daar heb ik onze echte rasartiesten eigenlijk nooit om gewaardeerd....

Laat de dravers draven, de slopers slopen en de echte voetballers voetballen zou ik zeggen. Ziyech loopt 3 km meer per wedstrijd dan in zijn Twente tijd en exact daar ligt het probleem. Zelfs als je dat van Messi in zijn goede tijd had gevraagd, dan was het een matig spelertje geworden... Bosz is en was niet heilig, met Ziyech doet hij en nu ook Keizer het volledig verkeerd.

Keizer valt me sowieso tegen. Ik was vóór zijn aanstelling, maar zie een hopeloos geestelijk verdwaalde man de leiding nemen. Het geval Appie is ons allen bekend, maar we moeten ijskoud verder. Hij stelt de verkeerde elf op (Younes moet je iig rust geven en Schöne, ach...), wisselt beroerd en grijpt zelfs nu nog steeds niet in. Hij slaat niet met zijn knuisten op tafel voor directe broodnodige versterkingen in de verdediging.
Wat ik als Ajax leiding nu zou doen is Keizer per direct ontslaan (beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald) en centen aanwenden voor een toptrainer die de autoriteit heeft om weer een vaste lijn in te zetten met Ajax, die de boel wat husselt en de spelers weer scherp maakt.

Dáár ontbreekt het gewoon aan, dus aan een messcherpe trainer die durft aan te pakken en in te grijpen en niet vies is van keiharde maatregelen (beginnend coach Cruijff zette ooit de grote Rijkaard opzij, je moet het maar doen...). Op dit moment lijkt het mij bij Ajax toch vooral een mentale kwestie.

Misschien zijn we niet zo goed als dat we dachten, maar verdomme, zo slecht als nu beweerd wordt, ook dat is onzin!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 10:22]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:01
Jij bent het probleem van de Beek. In plaats van een goede vervanger voor Klaassen te halen blijven ze aanmodderen met deze kleuter. Klaassen had nog verdedigende kwaliteiten en dat heeft van de Beek niet. En dan denken dat hij er nu al staat. Van de Beek had je eerst moeten verhuren voor een seizoen. Deze jongen is er nog lang niet klaar voor. Overmars wordt wakker!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:06
Heb je poep in je ogen? Van de Beek is de enigste die het gras opvreet. Als de andere 10 dat niet doen, wordt het zelfs voor hem lastig. Op een middenveld met opa Schone die een draaicirkel en snelheid van een containerschip heeft en Ziyech die van de 9 balcontacten, de bal 8x verspeeld.
Vind ik leuk
Quareck +2987
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:44
Een containerschip haalt gemakkelijk 50 kilometer per uur! Ruim voldoende om olympisch kampioen te worden op de 100 meter.. ik zou je voorbeeld veranderen in een lekke kano..
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:59
Hoe lang duurt het voordat het containerschip op de 50 KM/u te halen? Usain Bolt (olympisch kampioen) doet er 9.56 sec over.....
Vind ik leuk
Quareck +2987
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:39
Dan had hij moeten zeggen "de startsnelheid van een containerschip" Haha
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:25
Haha Schöne, de lekke kano...

Ben toch bang dat dit niet echt meewerkt aan een juiste beeldvorming... Schöne is een prima gast, maar komt al sinds hij bij Ajax is net een beetje tekort in topwedstrijden. Niet erg, maar meer een feit.
Vind ik leuk
Quareck +2987
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:40
Je punt was vrij duidelijk, maar toen ik het las vroeg ik me ineens af hoe snel zo een schip gaat, dus Google heeft ons weer wat geleerd vandaag!
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:46
Snelheid is niet alles. Rommedahl liep ooit volgens mij de honderd meter in 9,5 seconde, maar dat tempo kon de bal niet aan....;-)
Vind ik leuk
Peb +70
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:06
Jij hebt er ook geen verstand van. Eindelijk een verstandige speler die zegt wat er eerst moet gebeuren. Voetballen en geen beleid bepalen....
Vind ik leuk
Hansdeg +362
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:01
Tja de 7 vette jaren zijn voorbij nu komen er 7 ...............
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:05
Die zijn op sporttief gebied al 3 jaar voorbij, dus wel een late ractie van je.
Vind ik leuk
Peb +70
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:08
Beter dan 18 magete jaren....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:02
vorig jaar bijna de bokaal, nu vechten tegen een groot schandaal.
maar er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken.
Vind ik leuk
Peb +70
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:04
Eindelijk een verstandige speler. Ga voetballen en begin met inzet. En zeker niet met beleid bepalen als speler.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:06
Vorig seizoen ging het scoren ook moeizaam. Weinig spelers die kunnen scoren en misschien ook eens wat bruikbare voorzetten geven voor de verandering?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:09
Lekker voor jullie
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:14
Goed verhaal lekker kort doen we niets mee.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:10
Vooral het bal tempo is gewoon veel te laag. zit bij de meeste gewoon geen passie in.

als je vorig jaar bijna met het zelfde elftal de EL finale haalt. dan mag dit gewoon niet gebeuren.

voor het seizoen dachten we toch allemaal dat Ajax beter moest worden dan vorig jaar, dat de vervangers al klaar stonden van de beek voor Klaassen

Kluivert / Neresvoor Traore.

denk niet dat het aan het matriaal ligt maar meer aan de spelers zelf. te weinig inzet, te weinig durg enz enz

Achterin, gaat eerst elke bal breed of terug, er gaat bijna geen enkele bal gelijk naar voren, dan haal je het tempo er uit.

op het middenveld is er nooit eens een speler die een mannetje uitspeeld om zo een 1 tegen 1 te creeren voorin.

en op het ogenblik Dolberg uit vorm, waardoor alle ballen van zijn voet sprngen.

blijf er bij dat het niet zo zeer aan de selectie ligt. maar meer aan de spelers zelf. zit totaal geen vertrouwen in.

wordt ook totaal geen druk gezet, het snelle afjagen van vorig jaar is niets meer van over.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:11
Hakim moet eens leren om tussen de palen te schieten net als Schone ik zie alleen maar vuurpijlen afgaan Younes net zo.
De gene die het meest schieten kunnen niet tussen de palen schieten.
Man man man zelfs ik schiet nog beter dan hun.
Het grootste gevaar moet komen van van der Ligt die kun je niks kwalijk nemen als cv dat hij hem er eens over peert maar die zit tenminste nog tussen de palen, op zijn kopbal na dan als je zo dichtbij staat en je kopt zo hard naar de grond is ook wel een beetje knullig gewoon rechtdoor koppen en het netje bolt.
Neres ook zo wild een rustig schuivertje en hij hangt.
Het probleem is het voetbal niet maar het afmaken moesten er gewoon 4 100% in en als dat je al niet lukt dan houd het een keer op natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:26
Ziyech moet eerst leren in welke kleur shirt Ajax speelt. Zoveel balverlies kan niet op dit niveau
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:27
Verplicht minder en slimmer lopen.

Dan houdt hij de energie over om beter te voetballen en te kijken.

Soms is het leven toch zoooo simpel.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:17
De nul houden (achterin) begint ook wel een beetje een dingetje te worden.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:19
Ik denken dat het een optel som is van vele factoren waarom het niet loopt. Als ik.naar het spel kijk lijkt het me niet dat Keyzer het heel anders aanpakt dan Bosz ik heb juist het gevoel dat de trainer meer en eerder de diepte wil zoeken.

Waar ze last van hebben is het missen van vertrouwen in hun zelf en als ploeg. Door alles wat er rond het team is gebeurd met Nouri en wat er nu gebeurd met de transfers lukt het maar niet om zelfvertrouwen op te doen. Ajax is juist nu gebaat bij rust rondom de selectie.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:20
Donny ongelooflijke leuke in potentie wereldtopper, jij kan Klaassen momenteel nog niet vervangen, daarnaast kan je beter op 6 uit de voeten en dan Frenkie de Jong ervoor met Ziyech. daarnaast mist ajax momenteel ervaring en een aanjager maar vooral een aanjager die het ajax spelletje begrijpt.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:22
Ach mensen, al dat negatieve gedoe! Wie was er nou betet? JUIST! Dus: borst vooruit, want wij zijn AJAX!
Vind ik leuk
Quareck +2987
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:45
Er was niet echt iemand beter..
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:24
Nuchtere gast. Prima
Vind ik leuk
Cappie +5486
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:40
Starten met Huntelaar.
Dolberg is iets te rustig. Leuk zo iemand die praktisch niet juicht als hij scoort, maar het begint er op te lijken alsof het hem ook geen reet interesseert.

Wij krijgen als PSV-ers wel eens het verwijt dat PSV geen of een slecht beleid heeft. Maar PSV heeft een excuus, namelijk te weinig geld. Ajax heeft dat excuus niet. Ik begrijp niet dat er niet al vroeg in de transferperiode gekeken wordt naar versterkingen. Vorig jaar was de paniekaankoop Ziyech, wie zal het nu worden? Volgens Overmars een stuk of 4. Maar als je die al op het lijstje hebt staan, waarom heb je die dan niet al gekocht? Aan het aanwezige geld kan het echt niet liggen. Dat de EL eventueel gemist wordt boeit niet, dat de CL alweer aan Ajax voorbij gaat is zorgelijker.

Nou ja, boeit verder ook niet, ik wacht wel op de reacties van de mensen die altijd het hardst schreeuwen over het wanbeleid bij PSV, die heb ik nu nog niet gehoord.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:56
Misschien dat die 3 of 4 versterkingen gewacht hebben met hun ja of nee, om te zien of ze eventueel CL spelen? En nu dat ze EL spelen of helemaal geen Europees voetbal dat ze niet willen spelen bij Ajax ongeacht het salaris.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:33
Cappie, het overschot aan geld is bij Ajax ook geen aangeboren luxe. Sinds een jaar of zeven geleden is er een ander beleid ingezet. Het hebben van zoveel geld is dus een kwestie van gevoerd beleid. Natuurlijk zullen er wel fouten gemaakt zijn, maar je kunt moeilijk zeggen dat er geen aardig beleid is gevoerd.

Punt is gewoon dat we bijna jaarlijks opnieuw moeten bouwen. Tegen Nice vond ik het helemaal niet onaardig, maar sinds Heracles missen we naast Klaassen ook Sanchez en daar is niks aan te doen. Ook Ajax ontbeert de mogelijkheden om dit wel ff op te vangen. Dat werd gisteren nog maar eens zeer pijnlijk duidelijk...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 10:34]
Vind ik leuk
Cappie +5486
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:50
Oké, dat ligt er dan inderdaad aan wat het doel van je beleid is. Geld op de bankrekening of sportief succes. En ja, in die 7 jaar (dat jaartal noem je niet voor niets, dat begrijp ik :P) hebben jullie 4 kampioenschappen mogen verwelkomen, maar is dat nu nog voldoende?

Dat jaarlijks opnieuw moeten bouwen heeft iedere beetje succesvolle club in Nederland last van. En dit jaar ben je in principe alleen Klaassen kwijt (en nu dan Sanchez). Bij PSV mocht dat nooit als excuus worden gebruikt (zelfs niet toen we van een basiselftal alleen Willems overhielden vele jaren geleden).

En als het beleid is om het vertrek van dragende spelers intern op te vangen dan is dat een mooi beleid, maar moeten de fans ook niet zeuren als je nu door Rosenborg uitgeschakeld wordt. Maar dan wordt je dus wel uitgeschakeld door het eigen gevoerde beleid.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:15
Hmm ja, misschien vind ik je toch iets te kort door de bocht vliegen. Het vertrek van Sanchez is gewoon een enorme aderlating en beleidsmatig niet in te plannen. Die jongen tekende een jaar terug voor vijf jaar en vertrekt dus na een succesvol seizoen. Eigenlijk is dat moeilijk te voorzien. Een vertrek over een en twee jaar is meer gebruikelijk lijkt me. Maar door de - eigenlijk totaal niet verwachte - leuke EL campagne vorig jaar staat Ajax voor de sportieve en financiële gevolgen van een toch heel leuk voetbaljaar. Een ander zou zeggen dat we nu met de gebakken peren zitten...

En hoe mensen op PSV hebben gereageerd, tja, dat is moeilijk. Ik kan slechts mijn mening geven en niet die van anderen... Globaal vind ik dat elke club het op die manier moet doen die hen het meeste heeft gebracht en dat respecteer ik eigenlijk wel...
Vind ik leuk
Cappie +5486
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:33
Oh, maar Sanchez alleen is toch niet het hele probleem? Als hij wel zou zijn gebleven had er volgens diverse spelers ook nog gewoon wat bij gemoeten. Niet 2 verdedigers, 1 middenvelder en 1 aanvaller, maar 1 verdediger, 1 middenvelder en 1 aanvaller ;)

Ja, een tevreden Sanchez had nu tegen Heracles en Rosenborg misschien wel iets verschil gemaakt, maar 1-1 tegen Heracles en 0-0 tegen Rosenborg was ook niet goed geweest.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:37
Ik kijk liever naar het Ajax tegen Nice met Sanchez. Helemaal slecht vond ik het bepaald niet en ja, wat versterking zou fijn geweest zijn, maar ik vond het wel acceptabel. Die wedstrijden hadden we kunnen winnen, maar zeer zeker niet met een Younes en een Schöne die waarlijk alles verkeerd mogen doen. Dat heb je toch ook kunnen zien?
Vind ik leuk
Cappie +5486
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:49
Tegen Nice was het aardig inderdaad. Maar, de roep om versterking komt van de selectie zelf he. Ook toen Sanchez er nog wel was.
En het is ook best erg om dus blijkbaar te moeten constateren dat Ajax Sanchez is/was.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:58
Ja, helaas. Al denk ik dat het probleem momenteel vooral mentaal is. Op een of andere manier lijkt het nu allemaal ineens teveel en breekt alles op. Het begon bij helaas bij Nouri. Als die jongen als bij wonder wakker wordt en zich kan realiseren wat er nu aan de hand is, dan zal hij het niet kunnen geloven vermoed ik...
Vind ik leuk
Mvhbb +12
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:00
Ik heb me weer kapot geërgerd!!!
Maar waar het aan ligt is dat er voorin veel te weinig beweging is. Ja dan ontkom je niet aan balletjes terug eb breed. Verder wordt het denk ik hoog tijd dat Veltman terug gaat naar het centrum want op rechts wordt het gewoon niks!!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:01
Hey Donnietje, weet je wat jullie grootste probleem is: dat je alleen maar in de spiegel kijkt of je haar goed zit!
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:34
En jij typt maar wat.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:02
Tegen Groningen krijgt deze ploeg het ook moeilijk en de trainer ook denk ik.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:12
We scoren gewoon niet?? Jongen dat hele elftal deugt voor geen meter. Balans is volledig weg. Als die Keizer vandaag biet schreeuwend voor die kleine mafklapper staat dan kan hij over drie wedstrijden zijn hokje leegruimen.
Lekkere warme club.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:37
He lef, wij zijn niet de club die voorop loopt met praat over warmte en zo.

We hebben wel gezien dat het er ook bij ons kan zijn toen de ellende met Nouri er was.

Voor de rest zou ik als de wiede weerga Keizer zijn hokje leegruimen. Hij stond voor een moeilijke opdracht en is heel erg duidelijk gezakt voor zijn examen. Dat moet je Ajax zijnde voor jezelf durven erkennen en keihard doorpakken.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:17
En ze hebben een spits die door alle Europese topclubs wordt begeerd, tenminste dat roepen ze zelf.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:41
Dat zal vast een leugen zijn.

Hetzelfde werd beweerd over Klaassen en Sanchez en de genoemde bedragen waren al helemaal uit de duim gezogen.

Toch?

Misschien is dit maar goed. Stel dat Ajax goed speelde gisteren, dan zou er geen houden meer aan zijn. Ondanks het slechte spel hoop ik wel dat het klaar is met verkopen. Dus laat dat matige Dolbergje maar bij ons blijven. Zo tevreden?
Vind ik leuk
Kuip +3152
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:24
Gebrek aan kwaliteit. De spelers zijn veel te wild voor het doel. Dit gaat met deze spelers ook niet beter worden. Younes zal nooit veel scoren, Dolberg is al tijden uit vorm, Ners heeft geen kwaliteit. Van de Beek zal wel regelmatig gaan scoren, Schone scoort alleen af en toe uit vrije trappen, Ziyech mist op dit niveau ook de beheersing en zal ook nooit veel scoren. Het moet dus van Dolberg en Van de Beek komen. Erg magertjes dus.
Vind ik leuk
666 +5056
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:34
Zoveel dikke kansen waren er toch niet?
Ging volgens mij wel gelijk op.

En Rosenborg heeft de eerste 70 minuten eigenlijk niks gedaan.
Gewoon afwachten en de tegenstander laten uitrazen.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:39
Nee 666, het was gewoon schijtberoerd.

Ajax is een schip met een beroerde kapitein. De beste schepen kunnen dan op de klippen lopen....;-)

Vind ik leuk
666 +5056
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:49
Nou om dan in die termen te blijven...

Hij moet ook roeien met de riemen die hij heeft.
En zonder zijn eerste bootsjunge, roeien die riemen ook nog niet eens dezelfde kant op.
Ook zijn sommige riemen hard aan vervanging toe.

De kapitein, die vorig seizoen nog in de kombuis stond, als de kwade genius te betitelen is te makkelijk.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:21
Misschien wel ja, maar elke beslissing die hij nam qua tactiek, opstelling en wissels vond ik ronduit slecht. Dat is gewoon een oordeel op basis van wat ik zie hoor.
Vind ik leuk
666 +5056
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:25
Dat geloof ik wel.
Maar ik denk niet dat hij het grootste probleem is.
Hij is iig niet de man die het probleem gaat oplossen.

De tol die het TH betaald voor het aanstellen van een handpop als trainer ipv een persoonlijkheid.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:28
Tja, soms lopen dingen niet zoals je wilt.
Dat gebeurt en je bent pas geen knip voor je neus waard als je het niet erkent en niet ingrijpt...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:46
Donny Je bent geen klaasen ! Dat is het probleem. Was de enige fatsoenlijke speler
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:07
Verstandige Van Beek!!~Tijd zal het leren.
Vind ik leuk
vivaldi +1395
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:15
We hebben nu ons talentje vd.Beek gezien, bij elke hoge bal sprong hij
als een debiel omhoog,draaide in de lucht, zodat de bal alle kanten heen
vloog, behalde goede. Ook vd.Beek heeft enkele schietkansen gehad,
maar alleen hij sprong er verkeerd mee om. Hij had er, in tegenstelling
tot onzichtbare Dolberg, er minstens 3 kunnen maken. Ziyech deed bijna
alles verkeerd, alleen Younes was in de mood om iets te doen, spelers
die absoluut een onvoldoende scoorde: de Ligt-Viergever-Veltman-
Dijks-vd.Beek-Dolberg-Schone. En niet de zwijgzame langs de lijn:
Keizer, hij valt nu al zwaar door de mand. Die moet maar terug naar
de Jupilerdivisie. Een verdiende nederlaag voor Ajax, dag EL.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2052
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:49
Laten we eerst beginnen met een andere trainer...
Kijken of Litmanen er zin in heeft.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 11:51]
Vind ik leuk
vivaldi +1395
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:31
Zelfs schutter Huntelaar, die 3 geweldige kansen kreeg, ging behoorlijk
de fout in, door naast, en over te koppen en schieten. Dolberg is toch
echt niet zo,n geweldige spits, wat iedereen beweert, maar staat
konstant ingesloten, zodat hij geen kant uit kan. Almenteros had denk
ik een beter alternatief geweest voor Huntelaar, die duidelijk op zijn
retour is, die alleen veel beweegt, en overtredingen maakt, maar de
kansen mist.
Vind ik leuk
klaas +146
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:08
ik zal je uitleggen hoe dat komt ,je heb geen buitenspelers die een voorzet geven ,ze lopen allemaal naar binnen ,gevolg is dat dolberg niet in positie kan komen om de bal erin te knikken,in het midden is het een grote mierenhoop en zie daar maar eens doorheen te komen ,buitenspelers scoren helemaal niet en dolberg nog sporadisch ,meeste goals worden gemaakt door middenvelders
Vind ik leuk
vivaldi +1395
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:48
Als vd.Beek nu eens begint zelf die kansen tegen die Noren erin te schieten !!
En beginnen te trainen op koppen en schieten !!
Vind ik leuk
Guust +3696
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:01
Dolberg word betiteld als geweldige spits, hij heeft maar 15 doelpunten gemaakt. Dat kan echt niet voor een club als Ajax, je bent verplicht om er minimaal 20 in te leggen. Veel wedstrijden en nu ook weer geeft hij niet thuis, laat Huntelaar maar spelen, kijken wat hij doet na een paar wedstrijden 90 minuten spelen, Dolberg moet geduldig zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van de Beek stipt grootste probleem aan: "Dat wordt onderhand wel een dingetje"