Younes is het niet eens met teamgenoten: 'Zij doen dat wel, maar ik niet'

Younes is het niet eens met teamgenoten: 'Zij doen dat wel, maar ik niet'

vrijdag 18 augustus 2017 om 13:10

Amin Younes sluit zich niet aan bij teamgenoten Hakim Ziyech, Nick Viergever en aanvoerder Joël Veltman in de roep om nieuwe spelers bij Ajax. Hoewel de start van het seizoen in het water is gevallen, vraagt de 24-jarige Duitser om tijd.

"We hebben vorig jaar succes gehad, nu is het moeilijker. We zijn veel spelers verloren", doelt Younes in gesprek met Ajax Life op Davy Klaassen, Bertrand Traoré en mogelijk ook Davinson Sánchez. "Drie goede spelers weg? Het mag geen excuus zijn. Er staan nu jongens die tijd nodig hebben, maar het tweede jaar is altijd een beetje moeilijker, denk ik."

Younes vindt niet dat Ajax beter in had moeten spelen op de zomerse mutaties. "Ajax heeft een lijn en die trekt de club door. De jongens hebben kwaliteit, maar ze hebben tijd nodig. Iedereen heeft tijd nodig. Het geluk ontbreekt ook een beetje", aldus de linksbuiten. "Ik kan ook niet over nieuwe spelers praten. Dat is het werk van de clubleiding. Veltman en Viergever doen dat wel, maar ik ga er niet over praten. Wij moeten het doen, de ploeg staat zo."

Younes geeft wel toe dat het gemis van Klaassen groot is. "Davy kun je niet zomaar vervangen. Hij gaat voor 30 miljoen euro naar Everton en dus moet je voor 30 miljoen euro een speler terugkopen om hem te vervangen. Donny krijgt nu de kans om hem te vervangen, maar wat ik al zei: Davy heeft tijd gehad, Donny van de Beek heeft die tijd ook nodig. Iedereen."

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 13:15
Er moet zeker iemand bijkomen, zoniet, dan wordt het een lastige strijd om plaat 3. Vitesse en Utrecht schat ik nu al hoger in. Talent is leuk, maar kwaliteit en stabiliteit is belangrijker.

Er is geen balans in het team.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:15
Heel goed amin! Hij is lang niet altijd goed maar wel altijd bezig om beter te worden, speler naar mn hart
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:19
Ik vind hem in de 2e helft van vorig seizoen meer variatie in z'n spel hebben en dat is er nu helemaal uit. Hij houd misschien wel 2 verdedigers bezig maar hij heeft totaal geen overzicht en doelgerichtheid.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:34
Vind ik vaak ook maar gisteren was hij de enige met dreiging en een goed schot op doel die de keeper net pakte!!
Vind ik leuk
bits +4026
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:26
'net'. Was bijna een vangbal joh. Wat koop je voor dreiging?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:49
Dus moet je nagaan hoe slecht de rest was.
Vind ik leuk
Guust +3696
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:52
Dat houd toch niet in dat je goed genoeg bent, hij is gewoon dramatisch, dan is hij er veel mee bezig en er zit geen verbetering in. Dan had je Boilissen ook wel kunnen houden.
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:41
Boilesen dacht dat hij nivo Messi was
Vind ik leuk
Manus +390
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:52
Das de Amsterdamse bluf hè
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:06
Laat het dan ook zien op het veld
Vind ik leuk
Guust +3696
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:18
Zijn er wel meer tegenwoordig, maar Boilissen is geen Amsterdammer hoor zoals Manus zegt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 17:19]
Vind ik leuk
Manus +390
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:40
Je krijgt het vanzelf als je er voetbalt.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:15
Mooi verhaal. Laat iedereen die aan het zeiken is om versterkingen maar eens eerst 100% inzet tonen. En niet als een zoutzak rond lopen. Ze moeten trots zijn dat ze in zo'n mooi shirt mogen lopen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:16
En hier komen de shit reacties op Younes
Vind ik leuk
Pagan1964 +1795
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:19
Vind je niet dat hij heel voorspelbaar is ? En dat hij te vaak voor eigen succes gaat ?
Vind ik leuk
Guust +3696
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:55
Terecht toch, als hij eerlijk is dan zegt hij gewoon dat hij te weinig brengt al heel lang, dat hij er geen concurrent bij wilt is logisch, anders gaat hij op de bank. Maar ja, gister kon heel Ajax wel op de bank.
Vind ik leuk
ihvmmdk +3599
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:17
Die achterhoede van Ajax is Jupiler league niveau, dat kan echt niet.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:41
ligt er meer aan dat het middenveld wordt overlopen. en ze vaak niet met hun man mee lopen waardoor ze vaak in een ondertal situratie komen.

schone kan het gewoon niet meer belopen. en ziych loopt niet mee zovaak mee als vorig jaar.
Vind ik leuk
ihvmmdk +3599
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:42
Klopt, Schone is ook rete traag en zou het liefst de bal negentig minuten lang willen vasthouden, Ziyech is meer bezig met afstandschoten en Dolberg 'niet' bedienen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:44
ja klopt. Schone laat ook de bal vaak van zijn voet afspringen, en neemt de bal nooit eens mee in een vloeiende beweging,

heeft veel betekend ook nog voor dit ajax maar er zijn nu gewoon spelers die beter zijn
Vind ik leuk
oke dan +3892
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:19
Die tijd is er niet, dan is het al te laat. Er hadden al versterkingen moeten zijn. Met zoveel geld tot beschikking moet je het Bayern Munchen van Nederland zijn. Ploegen als Heracles en Rosenborg moet je ondersteboven spelen. In plaats daarvan zijn we nu het lachertje van Nederland en daarbuiten aan het worden.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:20
Hahahahaha.....Moet ie eerst maar eens bij zichzelf beginnen.Waardeloze speler is het.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:35
Voelt het goed om de man te spelen?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:21
Ik vind dat je toch wel een
Mening mag uitspreken over versterkingen vooral na de afgelopen wedstrijden ze gaan het zo gewoon niet redden. Dat er een aantal spelers op staat en er wat van zeggen is noormaal inplaats van als schapen met de menigte mee te lopen
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:22
Natuurlijk is Younes geen wereldvoetballer maar met een serieuze concurrent op linksbuiten erbij kan je Younes ook kunnen laten invallen in minuut 70. Nu is de verrassing er een beetje af
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:22
Younes voelt ook wel aan dat hij op de bank komt als er een nieuwe buitenspeler gehaald zou worden.. slim om dan te zeggen dat ze dat beter niet kunnen doen:)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:22
Als die pepernoot nou wat beter gaat voetballen praten we nergens over. Moeten wel degelijk 2 spelers gehaald worden.
Vind ik leuk
DubRtd +14997
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:23
Enige die je kwijt bent is Klaassen want dat was ongeveer de enige die scoorde vorige jaar in de europese kwalificatewedstrijdjes
Traore en Sanchez waren er volgens mij nog niet eens. (edit: ok, traore wel tegen rostov)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 13:25]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:29
Toen was er ook nog ene Riedewald en Tete.
Vind ik leuk
DubRtd +14997
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:31
Die noemt ie niet.
Hij heeft het over die 3 die ik noem
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:26
Met Haps, Ayoub, St Juste, en Lozano had Ajax er compleet anders voor gestaan.

Ajax kan dan altijd nog kijken voor een betere Linksback als Haps niet zich waarmaakt, wel heb je minimaal 2 Linksbacks nodig door de vele wedstrijden.
Vind ik leuk
mcmodd +11448
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:36
Ja, als je als Ajacied bevriend was met de mooie dochter van de scheidsrechter, de baas van de vrouw van weer een andere scheidsrechter, je vrouw bevriend was met de keeper van Cambuur, enz. Ja dan was Ajax wel kampioen geweest met 14 pnt voorsprong. Als Ajax FC Utrechtspelers of Feyenoorders en PSV-ers nodig heeft om kampioen te worden, dan hebben ze pech gehad. Wat een rare redenering trouwens, dan zou het toch Ajax niet meer zijn?
Vind ik leuk
soksa +884
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:26
Zo snel kan het gaan. Nog geen 14 dagen geleden was volgens velen Ajax de nummer 1 favoriet. Nu hoor ik geluiden dat ze met Vitesse/AZ/Utrecht moeten vechten om plek 3
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:36
Ach Ja zo gaat dat he. Voor mij zijn ze nog steeds favoriet. Een seizoen duurt minimaal 34 wedstrijden, geen 2 weken.. het is nu niet goed maar de vorm komt vanzelf.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 13:36]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:27
Lekker allemaal eenn eigen weg varen. Daar word je als team veel sterker van.
Vind ik leuk
mcmodd +11448
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:38
De verdeeldheid valt wel op ja. Als ik Keizer was (en dat ben ik gelukkig niet) dan ging ik eerst maar eens een dag of wat met de spelers de hei op om de neuzen dezelfde richting op te krijgen. Zo verdeel je ook de supporters merk ik hier.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:31
Eens, Younes. Heel goed.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:34
Verstandige taal Amin!
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:39
Natuurlijk wil Younes geen nieuwe spelers, want Ajax zal eens een linksbuiten halen die meer rendement uit zijn acties weet te halen.
Vind ik leuk
pos +4741
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:44
Younes heeft gelijk en het is jammer dat veel zogenaamde Ajax-supporters niet over zoveel realiteitszin beschikken. Nee we worden fluitend kampioen ieder jaar weer als een malloot roepen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:51
Younes was de beste man bij Ajax. Meer lof verdiend hij wel. Heeft enorm zijn best gedaan en dat kun je niet zeggen van een Dolberg, Neres en Kluivert. Zo snel mogelijk een buitenspeler kopen en het liefst 4 tot 5 goede verdedigers kopen en je doet weer mee. Maar dan moeten die spelers zo snel mogelijk komen. Liefst nog voor de return tegen Rosenburg. En als Overmars faalt dan hopelijk dat ie snel opzout bij Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:52
Dat uitgerekend Viergever en Veltman om spelers roepen is opmerkelijk. Die komen allebei in aanmerking voor vervanging.
Vind ik leuk
pico323 +3208
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:29
Veel supporters laten zich wel erg negatief uit over hun spelers terwijl het vorig seizoen alles nog zo goed was.
Vind ik leuk
Sniper1 +948
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:32
Welkom bij Ajax!
Vind ik leuk
Sniper1 +948
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:31
Verstandiger met zijn hoofd dan met zijn voeten.... :)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:53
Filip_FCU
Waar ik me gewoon aan stoor is het feit dat Younes telkens bekritiseert word.
Hij is niet de sterkste schakel maar compenseert Alles dubbel en dwars met zijn leergierigheid, willen ontwikkelen en toch alles geven.
Hij is een Ajacied
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:57
Nou Amin, je hebt er geen verstand van vent.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:01
Eindelijk een speler die met verstand praat, laten die andere praatjes makers eerst maar hun eigen kwaliteiten tot recht laten komen, en niet
hun onkunde afwentelen door te roepen dat andere het verkeerd doen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 15:02]
Vind ik leuk
mirkoff +1896
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:27
Younes de eeuwige dribbelaar, als je nou ook nog eens iets afmaakt ben je een goeie speler.
Vind ik leuk
vinny99 +690
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:37
Bang dat er concurrentie voor z'n plekje gehaalt word.. Dus daarom er maar niet over te praten...geen slapende honden bij de directie wakker maken...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 15:39]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:46
younes 1 goal per 8 wedstrijden....1 assist per 6 wedstrijden, i rest my case
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 15:47]
Vind ik leuk
Wouta80 +279
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:05
Helemaal mee eens. Zat kwaliteit. Hadden moeten winnen met 0-3 van Heracles en dat Rosenborg had er ook op gemoeten. Zat kwaliteit. Overigens Younes kan je afzeiken, soms terecht maar soms ook geweldig en nog jong. Zit tegenwoordig gewoon bij Die Mannschaft....dus hij is beter dan jij en ik soms zien / denken
Vind ik leuk
mylife +459
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:58
Younes heeft gedeeltelijk gelijk. Ajax had Tete en Riedewald nooit moeten laten gaan daar heeft Ajax een grote fout mee gemaakt. Ze hadden beter beter Dolberg kunnen verkopen die wordt zwaar overschat.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 18:20
ik snap niet waarom we niet gewoon een goede middenvelder van 30 miljoen halen om de plek van Klaassen in te vullen. geeft een stuk meer zekerheid in het team waardoor ze beter gaan spelen. en daardoor winnen ze meer en meer kans op de titel met het daarbij horende prijzengeld
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Younes is het niet eens met teamgenoten: 'Zij doen dat wel, maar ik niet'