'Het grote geld regeert, maar we kunnen mooie avonden beleven hier in De Kuip'

'Het grote geld regeert, maar we kunnen mooie avonden beleven hier in De Kuip'

dinsdag 12 september 2017 om 12:54

Jean-Paul van Gastel verheugt zich op zijn rentree in de Champions League. De huidige assistent-trainer van Feyenoord denkt dat De Kuip het verschil kan betekenen tussen winnen en verliezen.

Van Gastel kwam als speler twintig keer uit in het hoofdtoernooi van het miljoenenbal. Volgens de voormalige aanvoerder behoren stunts nog tot de mogelijkheden. "Aan het einde van de dag regeert het grote geld, maar dat betekent niet dat wij hier (in De Kuip, red.) geen mooie avonden kunnen beleven", zegt hij in het Feyenoord Magazine.

"Als het publiek erachter staat en de ploeg is die dag echt goed, dan kunnen we van elke tegenstander winnen. Daar ben ik van overtuigd", aldus Van Gastel. "Dat zullen we ook tegen de spelers zeggen. Maar ik ga hen ook vertellen dat ze ervan moeten genieten. Als clubvoetballer is Champions League het hoogst haalbare."

"Ik ben er nog steeds rete-trots op dat ik twintig wedstrijden op dat niveau heb gespeeld en shirts heb met die badge erop", vervolgt Van Gastel. "Onze spelers moeten die shirts later ook vol trots aan hun kinderen kunnen laten zien, net als ik."

"Maar dan wel met een aantal mooie verhalen over legendarische wedstrijden erbij, want we zijn absoluut niet van plan om voor spek en bonen mee te doen. We willen er op sportief gebied het maximale uithalen", besluit de assistent.

Lees meer over:Feyenoord

Plaats een reactie

Carl +1491
dinsdag 12 september 2017 om 13:00
Ik hoop het ook JP. Maak Nederland trots!
Vind ik leuk
GaoYao +4452
dinsdag 12 september 2017 om 15:01
Gewoon 3 punten pakken & niet bang zijn..
Vind ik leuk
Woudo +7085
dinsdag 12 september 2017 om 13:03
Ik denk dat er echt wat mogelijk is ook als je kijkt hoe hecht de spelers groep is! Word niet makkelijk maar in de kuip is alles mogelijk!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:05
Allemaal achter Feyenoord in Europa!
Vind ik leuk
jtodam +439
dinsdag 12 september 2017 om 13:07
Is goed, wij zullen niet in de fontein springen als Feyenoord verliest en ook geen vuurwerk afsteken.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:14
nee dank je
Vind ik leuk
Fredsjhe +2516
dinsdag 12 september 2017 om 13:07
Avondwedstrijden in De Kuip. Lichtmasten aan, pikzwarte hemel erboven. Pure magie. Ik heb er zin an!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:09
Fantastische wedstrijden. Wat jammer dat Ajax en PSV moeten toezien. Utrecht vond ik zeer knap tegen Zenit. Ga morgen en donderdag zeker supporteren voor Feyenoord en Vitesse
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:12
Schùim op die bekke en vlamme!
Vind ik leuk
Ealanta +120
dinsdag 12 september 2017 om 13:33
Kan niet wachten tot het morgenavond is :)
Hoop dat het droog blijft.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 13:33]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10488
dinsdag 12 september 2017 om 13:44
En dat je het droog houdt ;-)...

Ik ken trouwens ook niet wachten! Ben benieuwd :-)
Vind ik leuk
Ealanta +120
dinsdag 12 september 2017 om 14:36
Vorig seizoen zat ik droog op QQ, dit seizoen op W4.
Wel een mooi vak, bij de spelerstunnel :)
Alleen de regen zit ik niet op te wachten :P
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 14:37]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10488
dinsdag 12 september 2017 om 14:42
Moet eerlijk bekennen dat ik niet zo bekend ben m.b.t. de vakken van de Kuip :-P hehe
Vind ik leuk
Ealanta +120
dinsdag 12 september 2017 om 14:51
Kan ik me iets bij voorstellen ;)

https://www.feyenoordmedia.nl/media/93f43057c0cee030dae7c4aed6ea8199

[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 14:52]
Vind ik leuk
United FC +12789
dinsdag 12 september 2017 om 16:27
Lekker dicht op het veld!
Vind ik leuk
Ealanta +120
dinsdag 12 september 2017 om 17:41
Dat klopt en Helene staat ook dicht bij :P


Vanaf QQ heb je wel een beter overzicht.
Vind ik leuk
United FC +12789
dinsdag 12 september 2017 om 21:13
Ja uiteindelijk kijkt dat wel het fijnst als je overzicht hebt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:43
Als je realistisch bent is City wel een maatje te hoog gegrepen! Ik hoop wel dat ze voor een stunt kunnen zorgen! Zou helemaal geweldig zijn natuurlijk als ze boven Shaktar kunnen eindigen wat niet ondenkbaar is!
Vind ik leuk
Tfoe +450
dinsdag 12 september 2017 om 13:48
Jullie kunnen gewoon tweede worden hoor ...Thuis 9 punten pakken ben je al een heel eind..
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:50
Jullie? Ik ben geen feyenoord supporter haha :) Maar GEWOON tweede worden gaat niet lukken. Het is wel mogelijk om 2e te worden maar dan moet je wel wat geluk hebben. Napoli is ook erg sterk!
Vind ik leuk
Tfoe +450
dinsdag 12 september 2017 om 14:01
haha oh oke...ik ook niet maar ik gun ze in de cl het allerbeste.
Vind ik leuk
mcmodd +11368
dinsdag 12 september 2017 om 13:51
Dit zijn de woorden van een echte kerel. Als de supporters er morgenavond als echte kerels achter kan staan wordt het in ieder geval feest, hoe de uitslag ook zal zijn. Misschien heeft JP gelijk en maken de supporters het verschil met hun sfeeracties, strijdliederen, aanmoedigingen en dergelijke. Jammer dat ik dat niet in de Kuip zal zien, maar thuis voor de buis is ook wel pluis.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:29
Ach bij City zijn ze het gewend om bij clubs als Man U, Liverpool, Tottenham, Arsenal, West Ham, Chelsea en Newcastle in uitverkochte stadions te spelen met een hoop lawaai vanaf de tribunes.
Bij kleine clubs uit de Eredivisie kan de Kuip een hoop indruk maken, maar de ervaren spelers van City worden daar niet warm of koud van.
Misschien dat de Feyenoord spelers hierdoor een boost krijgen, maar een City in vorm is dan alsnog te machtig.
Maar alles is mogelijk.
Ik heb Ajax ook zien winnen van Barca en tegen Man City wisten ze ook 1x te winnen en 1x gelijk te spelen terwijl ze vooraf ook als kansloos werden beschouwd.
Voor de fans uit Rotterdam wordt het hoe dan ook een geweldige avond, alleen al om die grote spelers op het veld van jouw cluppie te zien lopen geeft al een heerlijk gevoel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 14:30]
Vind ik leuk
Alain2708 +2831
dinsdag 12 september 2017 om 14:48
Zelfs ik heb zin in de wedstrijd van Feyenoord tegen City, het moet niet gekker worden... ;-D
Maar veel succes morgen!!
Vind ik leuk
Ajacied02 +1999
dinsdag 12 september 2017 om 16:57
De Kuip toch meest sfeervolle stadion van Nederland? De JC arena was tijdens europese wedstrijden van afgelopen seizoen kopenhagen tot nice dit seizoen echt geweldig maar in de ED wat minder... Maar ik verwacht morgen dan ook echt een gekkenhuis ben benieuwd
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 17:47
Ga iig genieten van de wedstrijden feyenoord supporters
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:21
Bedankt voor de mededeling.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:57
Zo is het. Je stinkende best doen en dan zie je het wel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Het grote geld regeert, maar we kunnen mooie avonden beleven hier in De Kuip'