'UEFA roept Celtic en PSG op het matje na incidentrijke Champions League-avond'

'UEFA roept Celtic en PSG op het matje na incidentrijke Champions League-avond'

woensdag 13 september 2017 om 12:10

Celtic beleefde dinsdagavond een pijnlijk begin van het Champions League-seizoen, dat bovendien nog verstrekkende gevolgen kan hebben. Tijdens de 0-5 nederlaag tegen Paris Saint-Germain werd het veld bestormd door een Schotse supporter die Kylian Mbappé wilde aanvallen.

De UEFA heeft aangekondigd onderzoek te willen doen naar het incident. Mocht het tot een straf komen, dan zou het alweer de twaalfde zijn in een jaar tijd. Eerder al werden The Bhoys bestraft, nadat hun supporters politiek gevoelige liederen zongen, vuurwerk afstaken en controversiële spandoeken ophingen. Manager Bredan Rodgers liet tegenover de clubkanalen weten niet blij te zijn met incident. "De reactie van het publiek zegt eigenlijk al genoeg: dit hoort niet thuis op een voetbalveld. Teleurstellend dat een fan toch nog op het veld is gekomen."

Ook Paris Saint-Germain kan een UEFA-onderzoek tegemoet zien. Enkele meegereisde Franse supporters worden ervan verdacht stoeltjes in Celtic Park te hebben gesloopt. Op 19 oktober houdt de Ethische Commissie van de UEFA een hoorzitting, waarin beide clubs zich mogen verantwoorden voor de incidenten.

Plaats een reactie

feyeniels +16891
woensdag 13 september 2017 om 12:14
De boete lekker doorspelen naar die gozer die het veld betrad. Lijkt me niet meer dan terecht!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:16
Hoop niet dat hij dan een uitkering heeft Niels.
Vind ik leuk
feyeniels +16891
woensdag 13 september 2017 om 12:23
Nee, dan kun je alsnog weinig geld bij hem weghalen...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:28
Maar sowieso levenslang schorsen die gozer!
Vind ik leuk
Johan_D +3216
woensdag 13 september 2017 om 12:18
Vaak zijn het tokkies die geen baan hebben en hun handje op houden bij de overheid.

En van een kale kip valt niet te plukken.
Vind ik leuk
feyeniels +16891
woensdag 13 september 2017 om 12:24
Dat zou inderdaad balen zijn. Aan de andere kant, als hij wel geld heft voor een wedstrijdkaartje, dan kan hij dus wel geld apart leggen om de boete in termijnen te betalen ;-)
Vind ik leuk
Guusman +1974
woensdag 13 september 2017 om 15:29
Vaak ook niet.
Lopen hele dure meneren tussen, je zal je nog verbazen.
Vind ik leuk
DubRtd +14997
woensdag 13 september 2017 om 12:48
Die gaan een wedstrijdje zonder publiek krijgen nu.
Vind ik leuk
feyeniels +16891
woensdag 13 september 2017 om 13:21
Zou triest zijn. Dat je door één zo'n malloot het hele publiek teleur moet stellen.
Vind ik leuk
DubRtd +14997
woensdag 13 september 2017 om 13:33
Is een optelsom.

Probleem is dat Celtic fans, ik vermoed door de Ierse connectie, altijd als leuk en gezellig worden neergezet in Nederland.
Maar er hingen gisteren ook weer een paar fijne politiek geladen spandoeken, er werden ook weer de nodige sektarische liederen gezongen.
Maar die snapt niet iedereen.
Het is dus voor die categorie niet-snappers veel makkelijker om te blijven wijzen naar een paar lege bierflessen in een fontein en Celtic supporters vooral leuk te blijven vinden.
Want ja, dat perpetueel verontwaardigd zijn moet wel gevoed blijven worden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 13:37]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:14
En terecht

Opzouten met dit soort gasten
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:15
Die man wilde gewoon een handtekening van Mbappé, dat maken wij in de Kuip zo vaak mee met Feyenoord spelers. Dus waar die UEFA zich druk om maakt begrijp ik dan weer niet;)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:16
Mongool zeg, Mbappe had hem gewoon en longschop moeten geven.
Vind ik leuk
chicken +6162
woensdag 13 september 2017 om 12:18
Dan had je pas een rel gehad..
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:23
Ja dat wel maar ik hoop dan maar dat die gast levenslang krijgt dan :P
Vind ik leuk
buddha +4884
woensdag 13 september 2017 om 12:20
waarom nou weer mongool ? iemand met het down syndroom heb ik daar niet zien lopen hoor.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:25
Als je het veld betreed dan ben je een mongool. En daarbij wil ik niet de mensen met het down syndroom beledigen. Je snapt wat ik bedoel of niet?
Vind ik leuk
DubRtd +14997
woensdag 13 september 2017 om 13:06
Kijk nou uit. Het is na 12 uur en dan is de eeuwig gekwetsten brigade ook wakker. Klaar om de hele dag weer overal op het internet gekwetst van te raken.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:09
Het zijn net jehova's die hun evangelie verkondigen.
Vind ik leuk
DubRtd +14997
woensdag 13 september 2017 om 13:10
Jehova's zijn minder irritant.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:11
Ja die staan niet dagelijks hun evangelie te verkondigen aan de deur.
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 13 september 2017 om 14:51
https://goo.gl/images/G7EPa7
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:52
:D
Vind ik leuk
buddha +4884
woensdag 13 september 2017 om 21:41
bij sommige ligt het gevoelig als je over een pa of ma hebt. bij sommige ligt het gevoelig als je het over een mongool hebt. DUS ik neem aan dat je mij ook begrijpt nu. en dat niemand het veld moet betreden dat weten we allemaal natuurlijk wel.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 21:48
Ik begrijp jou zeker maar jij denkt toch niet dat ik hier serieus mensen bij betrek met het syndroom van down?

Jij pikt het woord ''mongool'' te letterlijk op.

Maar excuus voor de mensen die dit als kwetsend zien.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 21:49]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:37
Ook niet iemand uit Mongolië?
Vind ik leuk
orion73 +646
woensdag 13 september 2017 om 12:21
Beter van niet want dan had de scheids conform de regels Mbappe rood moeten geven. Klinkt bizar maar is echt zo.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:26
Ja dat is ook zo maar je word er toch moe van.
Vind ik leuk
orion73 +646
woensdag 13 september 2017 om 12:29
Ja helemaal eens. Op de één of andere manier blijf je dit soort idioten altijd houden. Ongeacht welk land of club.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:31
Schorsingen waaronder levenslang stadionverboden heeft dus ook geen zin. Dit nemen ze niet serieus zo te zien, wat kan je daar nou aan doen? Hekken of anders een gracht maken?
Vind ik leuk
orion73 +646
woensdag 13 september 2017 om 12:43
Geldstraffen of stadionverboden hebben geen zin. Het beste lijkt mij dat ze zich dienen te melden op het politiebureau. En dan niet alleen wanneer hun favoriete club speelt maar ook op bijvoorbeeld feestdagen waardoor ze veel 'missen'. Dat is pijnlijker dan een stadionverbod of een boete van 500 euro.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:46
Ja oke maar dan praat je over degene die al in beeld is. Maar om het te voorkomen moet je andere zaken gaan bedenken. Beter voorkomen dan genezen ;)
Vind ik leuk
orion73 +646
woensdag 13 september 2017 om 14:17
Ik heb meer de hoop dat er een preventieve werking van zoiets uitgaat als men weet dat ze veel moeten gaan missen in hun prive leven.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:19
Of geen bier meer schenken, ook een grote oorzaak van dit alles.
Vind ik leuk
orion73 +646
woensdag 13 september 2017 om 14:25
Het rare is dat bijv in Schotland ook hele stadions volzitten als er rugby wordt gespeeld en dan wordt er ook veel bier gedronken maar niemand die het in z'n hoofd haalt om het veld op te gaan. Toch wel typisch iets voor voetbal even afgezien van een keer een streaker bij tennis.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:27
Ja klopt dat is inderdaad wel een vreemd geval, voetbal trekt toch een ander volk. Maar een gracht graven tussen het veld en tribune zou een hoop oplossen. Moet je wel ver kunnen springen ;)
Vind ik leuk
orion73 +646
woensdag 13 september 2017 om 14:33
Gracht van een meter of 3 klinkt niet ver maar probeer er maar eens overheen te springen :-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:34
Dat lijkt mij niet te doen en helemaal niet met drank op :D
Vind ik leuk
Guust +3696
woensdag 13 september 2017 om 12:34
Ik noemde laatst ook iemand mongool, (kreeg ik veel reacties op, en terecht) valt mee bij jouw. Maar snap je reactie volledig.
Vind ik leuk
DubRtd +14997
woensdag 13 september 2017 om 13:05
Ja.
Was Mbappe er met rood afgegaan.
Een van de allerkromste regels die er bestaan
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:07
Een hele kromme regel is dat ja, terwijl je het ook kan zien als zelfverdediging mocht er dreiging zijn. Maar ja zoveel is krom in de bekrompen wereld waarin we bivakkeren.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:22
Als PSG dan toch een onderzoek krijgt, pak dan gelijk de boekhouding even mee ;)
Achterlijke "supporters" zijn er toch zeg...
Vind ik leuk
Guust +3696
woensdag 13 september 2017 om 12:31
Wat sta je toch voor lul man als je zoiets doet, wat gaat er dan door je heen omdat te doen. Het was eigenlijk een kabouter. Klein snorretje erop en hij lijkt op iemand.
Vind ik leuk
davidben +2445
woensdag 13 september 2017 om 13:40
Die gozer had ook een opblaas banaan in zijn binnenzak. Dat is Britse traditie.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 13:41]
Vind ik leuk
ficusje +1043
woensdag 13 september 2017 om 14:37
Of hij heeft een weddenschap gewonnen, met een zak geld.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:51
Bedankt @VP voor het optreden.
Vind ik leuk
scRzorz +585
woensdag 13 september 2017 om 15:54
Brendan*
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'UEFA roept Celtic en PSG op het matje na incidentrijke Champions League-avond'