Bosz lyrisch over 'beest' van Ajax: 'Nooit geblesseerd, trainde altijd hard'

Bosz lyrisch over 'beest' van Ajax: 'Nooit geblesseerd, trainde altijd hard'

woensdag 13 september 2017 om 16:44

Peter Bosz geniet van de ontwikkeling van Davinson Sánchez. Woensdagavond treffen de voormalig trainer en verdediger van Ajax elkaar in de Champions League. Tottenham Hotspur, de nieuwe club van Sánchez, neemt het op Wembley op tegen het Dortmund van Bosz. 

"Wat mij heeft verbaasd is dat Sánchez de Copa Libertadores heeft gespeeld. Die won hij. En zonder vakantie sloot hij bij Ajax aan", zei de Nederlandse coach dinsdag tijdens een persconferentie in Londen, opgetekend door Nederlandse media. "Na één week speelde hij een heel seizoen. Hij was nooit geblesseerd, trainde altijd hard. Hij is sindsdien een betere speler geworden."

"Met name aan de bal is hij beter geworden, zonder de bal is hij een beest", vervolgde Bosz. "Hij is sterk in de lucht en hij is snel. Aan de bal moest hij zich aan het spel van Ajax zien aan te passen, daarin boekte hij progressie."

Afgelopen zaterdag zag Bosz Sánchez spelen tegen Everton. "Dat deed hij goed. Het is een goede speler, ook al is hij nog erg jong." Spurs won op Goodison Park met 0-3. 

Lees ook: Bosz snapt niets van ontslag: 'Het is niet te geloven na vier wedstrijden'

Poll

Wat wordt de uitslag bij Spurs - Dortmund?

(1070 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 13 september 2017 om 16:53
Ik ben benieuwd. Ik zou niet kunnen voorspellen hoe deze pot gaat eindigen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 16:53]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:56
De scheidsrechter voor het laatst op zijn fluitje blaast :)
Vind ik leuk
Degraaf +8997
woensdag 13 september 2017 om 17:12
Tot op heden heb ik nog nooit op mijn fluitje kunnen blazen, gelukkig mijn vrouw wel ;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:29
Ben je nu vrouw dan :)
Vind ik leuk
Degraaf +8997
woensdag 13 september 2017 om 18:19
Vind jij lezen moeilijk?
Vind ik leuk
Guust +3696
woensdag 13 september 2017 om 18:03
Beetje oefenen in lenigheid.
Vind ik leuk
Degraaf +8997
woensdag 13 september 2017 om 18:20
Waarom, ik heb mijn vrouw, hahaha
Vind ik leuk
LarsNL16 +1941
woensdag 13 september 2017 om 18:47
en waarom zou je op je eigen fluitje willen blazen hahaha
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 13 september 2017 om 18:56
Misschien een langere fluit aanschaffen?
Vind ik leuk
mablo46 +528
woensdag 13 september 2017 om 22:10
Vrouw beter dr best doen wordt ie vanzelf langer ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:12
Daar kan ik mij wel in vinden. Ik sluit mij hier bij aan.
Vind ik leuk
Aal +15143
woensdag 13 september 2017 om 16:57
Inderdaad, maar t is op Wembley dus ik verwacht een 3-3
Vind ik leuk
Pino61 +8562
woensdag 13 september 2017 om 17:01
Winst Spurs, nu al duidelijk :-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:54
Zonder deze 2 veel minder kans op het kampioenschap.
Vind ik leuk
Pino61 +8562
woensdag 13 september 2017 om 17:02
Klopt, zit ook in een negatieve spiraal, achterhoede die er nu staat sucks.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:03
Ik kan het nog zo voor me halen dat die gek in de 90e minuut naar voren ging sprinten in de wedstrijd tegen Lyon uit.
Iedereen was kapot en Ajax moest alles op de verdediging gooien, maar toen stond Sanches ineens in de spits nadat ie de bal had veroverd net buiten de eigen 16 en een flinke sprint naar voren maakte.
GE-WEL-DIG!
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 17:04]
Vind ik leuk
Pino61 +8562
woensdag 13 september 2017 om 17:05
Topspeler, ben in ieder geval blij dat ie bij de Spurs terechtgekomen is en net ergens anders.
Vind ik leuk
ttfr +1082
woensdag 13 september 2017 om 18:01
Vind je dat geweldig?? Tactisch zeeeeer zwak.
Vind ik leuk
Jozef +20842
woensdag 13 september 2017 om 19:24
Och het was in ieder geval wel lachen hoor. Natuurlijk werd hij daar op aangesproken achteraf, maar het was een staaltje voetbal met passie zoals je dat zelden meer ziet.

Bovendien: als hij de bal in bezit heeft in de voorhoede, dan heeft de voorhoede van de tegenpartij hem niet...
Vind ik leuk
ttfr +1082
woensdag 13 september 2017 om 19:37
Nee maar word de bal afgepakt, dan kan de bal zomaar sneller zijn als hijzelf..
Vind ik leuk
Jozef +20842
woensdag 13 september 2017 om 19:38
Begrijp ik wel.

Maar het ging niet mis... er zijn jeugdzonden met grotere gevolgen lijkt me.
Vind ik leuk
ttfr +1082
vrijdag 15 september 2017 om 18:41
Ja t ging ook niet mis, maar dat wil niet zeggen dat t dan ook gelijk niet tactisch is.

Met jou manier van redeneren kun je dus alleen tactische fouten maken wanneer t word afgestraft??

Kom op nou man hahaha
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 15 september 2017 om 19:39
Dit maak je er echt zelf van, want ik had het over jeugdzonden.
Om toch maar duidelijk te zijn naar jou toe: dan heb ik het over tactische fouten en niet over winkeldiefstal of zo...
Vind ik leuk
ttfr +1082
vrijdag 15 september 2017 om 20:16
T is t eerste van Ajax. Fouten die je daar maakt mag je niet zien als jeugdzonden. Je bent immers prof. Dit was ook t laatste wat ik erover te zeggen heb. Good day
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 15 september 2017 om 20:38
Klem geluld.
Vind ik leuk
ttfr +1082
zaterdag 16 september 2017 om 06:15
I said good day!
Vind ik leuk
Jozef +20842
zaterdag 16 september 2017 om 10:19
Enne...je zei ook dat dat het laatste was wat je erover te zeggen had.

Fijne dag nog!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:14
Na nog geen half jaar Ajax zag je al duidelijk dat dit de eerste speler in jaren was die de absolute top zou gaan bereiken.
Vind ik leuk
Sil95 +4255
woensdag 13 september 2017 om 17:28
Absoluut, het was op dat moment al volkomen duidelijk dat je hem niet langer zou kunnen behouden dan 1 seizoen.
Vind ik leuk
Sil95 +4255
woensdag 13 september 2017 om 17:27
Wat mis ik deze twee + Klaassen bij Ajax zeg.. Bosz is een absolute toptrainer. Ook in zijn aanpak en dergelijke. Vraagt het uiterste van zijn groep en weet daarmee het hoogste rendement uit zijn spelers te halen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:32
Toch lullig als men zegt dat je zonder bal beter bent dan met bal!
Vind ik leuk
ttfr +1082
woensdag 13 september 2017 om 18:02
Niet als je verdediger bent
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:23
Als Feyenoord al vroeg op achterstand komt kan ik gelukkig nog deze pot gaan kijken.
Vind ik leuk
Tfoe +449
woensdag 13 september 2017 om 19:40
waar word deze uitgezonden?
Vind ik leuk
mablo46 +528
woensdag 13 september 2017 om 22:11
ZDF zit nu te kijken bij gebrek aan beter
Vind ik leuk
Jordanees +9173
woensdag 13 september 2017 om 19:22
Sanchez is een topper!!!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 20:13
Deze macho gaat vanavond helemaal los
Vind ik leuk
Noudyo. +9860