'Kippenvelmomentje' voor Feyenoord-aanvaller: 'Dit shirtje wil ik houden'

'Kippenvelmomentje' voor Feyenoord-aanvaller: 'Dit shirtje wil ik houden'

donderdag 14 september 2017 om 09:29

Het was een avond om héél snel te vergeten voor Feyenoord, maar Dylan Vente zal graag nog een aantal keer terugdenken aan die woensdag in De Kuip. De achttienjarige spits maakte in de tweede helft van het duel met Manchester City (0-4) zijn debuut in de Champions League. 

Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst bracht Vente in de ploeg voor Michiel Kramer. De tiener had niet op speelminuten gerekend, vertelde hij na afloop aan het Algemeen Dagblad. "Nee, niet toen de wedstrijd begon. Toen ik het te horen kreeg, was het wel een kippenvelmomentje. Je weet dat het al 0-4 staat, maar je debuut maken is het mooiste wat er is en zeker in de Champions League."

Dit seizoen traint hij mee met de A-selectie, terwijl Vente éigenlijk nog een A-junior is. "Met de trainingen merk ik dat ik beter word. Door de ervaring van de andere spelers word ik een completere speler, fysiek ook. Dat is anders dan bij de junioren."

ZIjn shirtje heeft hij overigens niet geruild na de forse nederlaag. "Ach, ik vind het alleen maar mooi dat ik dit kan meemaken. Dit shirtje is speciaal en wil ik houden."

Lees ook: Van Bronckhorst en 'hulpeloze speelbal' Feyenoord aangepakt: 'Er klopte niets van'

Plaats een reactie

donderdag 14 september 2017 om 09:33
Deze jongen kon er ook niks aan doen, hoe pijnlijk ook.
Laat deze jongen maar gewoon lekker in de Eredivisie invallen :)
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:09
Zeer mee eens liefst mischien zondag nog maar effe zonder kramer.
Effe kijken hoe dat gaat .
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:13
We gaan het zien.
Gisteren kunnen we niet als maatstaaf nemen.
City gaf 500 miljoen uit deze zomer, als er 150 miljoen het veld af gaat, komt er 145 miljoen in. Als bij ons de aanvoerder eraf gaat blijft Nelom over..
Vind ik leuk
Stig +609
donderdag 14 september 2017 om 09:33
Ik ga ervan uit dat ook hij 2 exemplaren had, dus ik had hem zeker wel geruild met een van die toppers.
Vind ik leuk
chicken +5794
donderdag 14 september 2017 om 10:06
Je eigen debuutshirt lijkt me meer waard dan dat van een tegenstander..
Vind ik leuk
Stig +609
donderdag 14 september 2017 om 10:26
@Chicken, daarom schrijf ik toch dat hij er 2 had.
Dan houd je je shirt die je aanhebt en wissel je de ander.
Is toch geen hogere wiskunde?
Vind ik leuk
chicken +5794
donderdag 14 september 2017 om 10:30
Het gaat toch om het shirt waarmee je zelf het veld instapte. Voor mij zou het heilig wezen..
Vind ik leuk
Kuip +2477
donderdag 14 september 2017 om 09:39
Vente heeft in de twintig minuten dat ie meedeed nul ! balcontacten gehad. Lullig als je zo je debuut moet maken, maar wel uniek. Heeft ie de rest van z'n leven een leuke anekdote te vertellen.
Vind ik leuk
Snuck +421
donderdag 14 september 2017 om 10:07
Ja ik zou ook graag iedereen willen vertellen dat ik 0 balcontacten had.

Hey Jens weet je nog toen we gesloopt werden door City? Ik had 0 balcontacten.
Nee denk niet dat hij dat wil.
Ik had ook niet verwacht dat ze zo zouden worden afgedroogd.
Vind het wel jammer.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:56
Prachtig toch. Geen bal verkeerd geraakt.


Na de demonstratie van gisteren moet je toch op zoek naar positieve momenten.
Dit is helaas het enige dat ik kan bedenken.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 17:03
Euhmmm... Vente heeft zeer zeker wel een aantal balcontacten gehad. Toegegeven, het waren er niet veel, maar hij deed er best redelijke dingen mee voor een 18 jarige tussen de beren van City.
Vind ik leuk
jtodam +380
donderdag 14 september 2017 om 09:54
Heeft hij de bal eigenlijk wel gehad?
Vind ik leuk
Degraaf +7467
donderdag 14 september 2017 om 10:07
Zeker wel, heb hem zeker 2x aan de bal gezien, terwijl ik ook naar andere wedstijden in de CL zapte. Dat is voor zo'n jongen toch geweldig om in de CL te mogen debuteren? Wat een afgunst hier.
Vind ik leuk
chicken +5794
donderdag 14 september 2017 om 10:08
Heb ik niet gezien eigelijk....deed hij er wat goeds mee?
Vind ik leuk
Degraaf +7467
donderdag 14 september 2017 om 10:13
ja, hij speelde de bal in de voet van een medespeler en dat is al meer dan veel andere spelers.
Vind ik leuk
chicken +5794
donderdag 14 september 2017 om 10:15
Wat een topper! Das zeker 15 miljoen nu..
Vind ik leuk
chicken +5794
donderdag 14 september 2017 om 10:07
Precies nul keer..
Vind ik leuk
Degraaf +7467
donderdag 14 september 2017 om 10:13
Ik zou toch maar eens beter opletten ;-)
Vind ik leuk
chicken +5794
donderdag 14 september 2017 om 10:16
Lag waarschijnlijk al te janken onder de tafel...
Vind ik leuk
Degraaf +7467
donderdag 14 september 2017 om 10:18
Haha, jouw humor kan ik wel waarderen ;-)
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:09
Mooi voor dylan, hopen dat hij over 4 jaar bij de top zit van europa. Hebben we hard nodig. Afkraken heeft geen zin, van menigeen waarschijnlijker jaloezie
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:23
De komende jaren komt er geen Nederlandse ploeg meer in de CL. Als zelfs de sterkste ploeg op dit moment word afgemaakt dan vrees ik voor de rest. Laten we gewoon maar blijven genieten van de Nederlandse competitie.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:37
Het zou toch mooi zijn als o.a. deze jongen Vente enToure, Hansen toch wat vaker mogen invallen zodat ze mischien volgend jaar een kans maken op een basisplaats.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:19
mooie herinnering Dylan
Vind ik leuk
Snuck +421
donderdag 14 september 2017 om 13:41
Het leuke is dat er nog 5 afleveringen komen van Feyenoord in de CL!
Kunnen we weer lachen, gieren en brullen!! Ik hoop dat er een seizoen 2 gaat komen!!!
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 17:07
Moest hierom lachen. Zelf überhaupt geen Europees voetbal en dan met zo'n reactie komen hahahaha!
Vind ik leuk
Snuck +421
donderdag 14 september 2017 om 18:39
Ja ik moest er zelf ook om lachen. Utrecht is helaas uitgeschakeld. Maar heeft in Europa meer indruk achter gelaten dan feyenoord!
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 18:47
Ehm... Nee. Feyenoord is idd kansloos verslagen gisteren, maar dan wel op een podium waar mensen naar kijken... Utrecht daarentegen heeft überhaupt geen podium gehaald. Ken je voortaan je plekje zo? Dankje!
Vind ik leuk
Snuck +421
donderdag 14 september 2017 om 19:28
Hahaha ken je plek. Hahaha. Ze spelen ook weer een CL. Hahahha. Niet. Alleen kansloos. Het was meelijwekkend. Gewoon triest. Hahaha
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 20:11
Als je nou ook nog stil blijft en een pootje geeft krijg je zelfs een koekje!
Vind ik leuk
Snuck +421
vrijdag 15 september 2017 om 06:54
hahahaha ik lig hier te rollen bollen over de grond! Zelf verzonnen of heef je mamma dat gedaan?
Maar succes zondag! Waarschijnlijk weer 4-0.
Vind ik leuk
vrijdag 15 september 2017 om 07:56
Het is idd komisch hoe je binnen twee reacties al volledig het initiatief over je eigen, overigens zeer opzichtige, trollpoging kwijt was ;) Je kan beter iets meer oefenen aan je come-backs, die hebben nu echt een niveau van nul namelijk...
Vind ik leuk
Snuck +421
vrijdag 15 september 2017 om 08:59
Ben ik het initiatief kwijt? Mijn post zint jouw niet. Je reageert kinderachtig. Werken aan mijn combacks! Ben je een standup of zo. Maar je mag het laatste woord hebben hoor stumpertje! Praat gewoon over voetbal man.
Vind ik leuk
fer65 +112
donderdag 14 september 2017 om 15:57
Nou ik wil de rest nog niet eens lezen Dillen, Gio had jouw moeten kiezen in eerste instantie als Gio weer met die klojo van een Kramer komt aanzetten moet hij hoog nodig naar een psychiater.Wat is dat een verschrikkelijke afgang in de championgsleageo,p
Vind ik leuk
fer65 +112
donderdag 14 september 2017 om 16:03
Dillen en toure hadden allang er in gemoeten een halve wedstrijd zeker ,het duurd veelte lang bij feijenoord verdomme.feihenoord moet ook eens konsekwenter voetballen zo als tegen heracles,af maken die hap.dan kunnen jonge spelers wennen aan het climaat nivo.Maar je praat tog tegen een muur zo als een betere 2e spits er bij dit is helemaal niets op het hoogste nivo.
Vind ik leuk
fer65 +112
donderdag 14 september 2017 om 16:07
Zelfs in de competitie om dat het niet van hoog nivo is winje van heracles of psv ook van ajax kunnen we winnen maar als er geen goede spoelers voor komen houd het op.Amrhabat is niets die jongen ik heb nog gelemaal niets gezien van die boy ook st jutumus vind ik niks echt niks ja in de nederlandse ballentent verder komen we niet zo.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 17:06
Gast waar heb jij het over, als er een uitblinker aan te wijzen valt bij Feyenoord gister was er maar één die aanspraak maakt: Amrabat.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 17:08
18-jarige spits met cl-ervaring: 60 miljoen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Kippenvelmomentje' voor Feyenoord-aanvaller: 'Dit shirtje wil ik houden'