'Veel jongens bij Ajax maken lange dagen. Dat vind ik niet meer dan normaal'

'Veel jongens bij Ajax maken lange dagen. Dat vind ik niet meer dan normaal'

woensdag 20 september 2017 om 18:25

John Heitinga drukt zijn spelers op het hart dat een profcarrière niet aan komt waaien. Als trainer van Ajax O19 werkt hij hard om de jonge talenten op te leiden voor Jong Ajax en Ajax 1.

'Als oud-voetballer weet ik dat het onmogelijk is om elke wedstrijd goed te spelen. Maar het is wel mogelijk om iedere wedstrijd hard te werken en de mouwen op te stropen', schrijft Heitinga in een blog op de Ajax-site.

'Veel jongens bij Ajax trainen voor zichzelf en maken lange dagen. Dat vind ik niet meer dan normaal. Het profvoetbal is prachtig, maar het wordt je niet op een presenteerblaadje aangeboden. Met alleen talent kom je er niet. Dat vind ik belangrijk om mee te geven', aldus de oud-voetballer.

Heitinga doet er ook alles aan om de buitenlandse jongens op hun plek te laten voelen. Die spreken vaak nog geen Engels. 'Dat is in het begin soms lastig. Maar we doen er alles aan om ze te helpen. We hebben voor Danilo (Pereira, red.) bijvoorbeeld mensen rondlopen die Portugees praten. Daarnaast krijgt hij Engelse les en gaat hij elke dag naar de School van de Toekomst. En als ik hem op de training iets wil uitleggen doe ik dat aan de hand van video's. Met handen en voeten komen we een heel eind!'

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

Hansdeg +463
woensdag 20 september 2017 om 18:32
Praat Heitinga wel Engels dan :-)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:35
Nederlands is al lastig voor hem
Vind ik leuk
FSCeara +2795
woensdag 20 september 2017 om 19:12
En met video's want zelf voordoen word moeikijk
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:16
Haha. Een schaar beweging ... dan moet de dokter m uit de knoop halen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:43
Hij spreekt wel Engels..... Hij heeft er namelijk een paar jaar gewoond. Larsson woont al 4 jaar in Nederland maar kent ook maar 4 woordjes Nederlands waarvan 2 nette....
Vind ik leuk
Utca030 +2457
woensdag 20 september 2017 om 18:35
Waarom geen Nederlandse les. We zijn in Nederland hoor !!!!!!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:44
Ik snap het ook niet, als je in Nederland bent leer je Nederlands en als je in Groot-Brittannië bent leer je Engels. Zo simpel is dat, alleen bij ajax geldt dat blijkbaar niet...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:03
pfffff dit is wel zeiken om het zeiken hoor. voorlopig staat ie bovenaan in de JL. En hij zegt dingen waar ik blij van word. In feite dat mentaliteit belangrijker is dan talent!
Vind ik leuk
Utca030 +2457
woensdag 20 september 2017 om 19:48
Inderdaad
Vind ik leuk
chicken +6492
woensdag 20 september 2017 om 19:29
In principe helemaal geljjk. Maar die jongens wordt voorgehouden dat ze Engeland klaar worden gemaakt. Engels leren dus, kunnen ze zich overal mee redden.
Vind ik leuk
Johan.l +4087
woensdag 20 september 2017 om 18:37
Waarom altijd zo zeiken over Jonny toen hij bij Ajax terug kwam stonden we met 50.000 man op de banken, en plots deugt er niks meer van hem
Vind ik leuk
FSCeara +2795
woensdag 20 september 2017 om 19:13
Was met huntelaar hetzelfde toch ? Bij schalke kon hij er niets meer van voor ajacieden en nu moet hij weer in oranje.stelletje hypocrieten
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:20
En morgen moet hij maar weer snel gaan stoppen. Ik word er gek van zo langzamerhand.
Alles word op basis van 1 wedstrijd bepaald lijkt wel.
Van wereldtopper tot vuilnisman ... in 1 week.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:06
Ajax mist ervaring. Verdedigend niet al te goed bezet. Ik had heitinga graag nog als backup bij ajax gezien.
Vind ik leuk
FSCeara +2795
woensdag 20 september 2017 om 19:16
Ajax mist goede verdedigers.hebben mee van de zwakste verdedigingen in de eredivisie.veltman , sinkgraven en die andere clown gaan echt niet bij ajax
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:46
Nou, ik was bij Heerenveen-PSV maar die van PSV kunnen er ook helemaal niks van hoor!! Die van Fortuna, zijn die beter??
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:56
Vast niet, maar dat begrijpt hatertje niet.....
Vind ik leuk
Mari +2236
woensdag 20 september 2017 om 19:56
"Maar we doen er alles aan om ze te helpen."
We hebben een Portugees enz.
Heitinga kan je weinig verwijten, hij weet niet beter. Een Amsterdamse jongen, die verdediger was.
Maar met mensen omgaan, ze op hun gemak stellen, ze begeleiden wanneer ze niet voetballen (dus buiten het veld) zal veel meer opleveren
voor de speler en voor Ajax.
Het gaat niet alleen om trainen en (niet) voetballen
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:01
17 18 jaar en we doen er alles aan. Elke dag naar school en kramen er na een jaar nog geen drie woorden engels uit.
Luilakken, werkschuw tuig. Alleen talent is niet genoeg. Nee de rest lult de telegraaf er wel bij samen met de dikke te land en ter zee. Echt waar gordijnen dicht, jezelf kapot janken om wat je het Nederlands voetbal al jaren aandoet en helemaal opnieuw beginnen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Veel jongens bij Ajax maken lange dagen. Dat vind ik niet meer dan normaal'