Historische Bundesliga-start voor Bosz: 'Zelfs Tottenham Hotspur deed dat niet'

Historische Bundesliga-start voor Bosz: 'Zelfs Tottenham Hotspur deed dat niet'

donderdag 21 september 2017 om 10:08

Peter Bosz is de eerste trainer ooit die in zijn eerste vijf Bundesliga-duels geen enkel tegendoelpunt heeft gekregen. De Nederlander boekte woensdagavond met Borussia Dortmund een 0-3 zege bij Hamburger SV, maar waakt voor euforie.

"Je mag nooit tevreden zijn", zegt Bosz over de competitiestart, waarin Dortmund in vijf duels dertien punten verzamelde. Hij had dan ook het nodige aan te merken op de prestatie tegen HSV. "We speelden te veel lange ballen. Het was niet makkelijk in de eerste helft, HSV deed het goed. Maar uiteindelijk hebben we verdiend gewonnen", vertelde hij op de persconferentie.

"Dit was de moeilijkste wedstrijd tot nu toe", vervolgt Bosz. "We hadden niet verwacht dat HSV ons zo onder druk zou zetten. Geen enkel team heeft dat gedaan, zelfs Tottenham Hotspur niet. Maar als je hier wint, weer drie keer scoort en weer de nul houdt, dan kun je alleen maar trots zijn op je spelers. En dat ben ik."

Plaats een reactie

donderdag 21 september 2017 om 10:12
Zo haal de ene Nederlander een record in Engeland en de ander een record in Duitsland :-)...
Vind ik leuk
_AJAX_ +1970
donderdag 21 september 2017 om 10:14
INKOPPERTJE, rIGGY! 8D
Vind ik leuk
Mad Max +5862
donderdag 21 september 2017 om 10:27
Je hoeft niet te schreeuwen.....
Vind ik leuk
_AJAX_ +1970
donderdag 21 september 2017 om 11:17
Dat maak ik wel uit, koekwaus
Vind ik leuk
Mad Max +5862
donderdag 21 september 2017 om 11:45
Wat een botte, domme en kortzichtige reactie. Ik maakt een grapje, maar jouw gedrag slaat alles. Pleur op, ga terug naar je zolderkamer en scheld je moeder maar uit voor viswijf.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:52
Ik las die van hem ook als een grapje....
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:08
Denk het niet...
Vind ik leuk
Mad Max +5862
donderdag 21 september 2017 om 12:42
Ik ook, totdat hij ging schelden.
Vind ik leuk
Makis +870
donderdag 21 september 2017 om 11:58
Oh wow, heb je je ritalin vandaag vergeten in te nemen pik?
Vind ik leuk
Youri99 +4971
donderdag 21 september 2017 om 11:25
Het Hollands trainersgilde is na het negatieve nieuws begin deze week weer ons belangrijkste exportproduct! Lang leve de waan van de dag!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:35
Negatief nieuws is ook nieuws ouwe ;-) hehe
Vind ik leuk
Alain2708 +2522
donderdag 21 september 2017 om 10:13
Dortmund kampioen, zou leuk zijn!
Vind ik leuk
Quaresma +1883
donderdag 21 september 2017 om 10:33
Ben bang dat ze in Amsterdam dan wel een traantje laten.

Ik zou het ontzettend gaaf vinden als Bosz de titel met Dortmund zou pakken.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:59
Lijkt me helemaal niets. Duitse titels horen maar op 1 plek te vallen!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:17
Ajax, goed dat je die man hebt laten gaan!!
Vind ik leuk
derksen +6306
donderdag 21 september 2017 om 10:40
Ja echt wel bergkamp is veel beter
Whoeahahahhahha
Vind ik leuk
AFC +3786
donderdag 21 september 2017 om 12:51
Hebben jullie iets op VP gelezen??? grootste probleem was dat Peter B een 3e assistent wilde die hij zou uitkiezen...
Vind ik leuk
Makis +870
donderdag 21 september 2017 om 11:59
Beste actie sinds jaren, brengt alleen goeds
Vind ik leuk
DEWEE +1579
donderdag 21 september 2017 om 10:52
Heerlijke trainer. Mis hem bij Ajax. Tenminste een trainer die niet/nooit snel tevreden is. Altijd opzoek naar die verbetering en nooit een excuus zoeken als het niet goed gaat maar gewoon de fouten bij jezelf zoeken. Maakt van kereltjes echte mannen. En recht door zee.

Ik volg hem met veel belangstelling in ieder geval.

Oja en ik heb het gevoel dat spelers hier veel te veel gepamperd worden en dat had ik bij Bosz niet.
Nu heb ik het gevoel dat de mannen bij Ajax weer terug gaan naar het niveau kereltjes
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 11:03]
Vind ik leuk
AFC +3786
donderdag 21 september 2017 om 12:52
Ajax draaide een goed seizoen vanwege een topverdediger als Sanchez...
Vind ik leuk
Makis +870
donderdag 21 september 2017 om 11:56
Is gewoon een toptrainert
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:24
Beste trainer voor Ajax sinds jaren en laten hem gewoon vetrekken met de zelfingenomenheid van enkele oud spelers van Ajax....kapsones meer is het niet eigen belang ik ik ik ik ......dom heel dom en wat hebben wij nou als ajax supporter zo n kale geen uitstraling niet uit de woorden komende b trainer ....verschrikelijk
Vind ik leuk
John M. +2889
donderdag 21 september 2017 om 13:00
Peter Bosz is de eerste trainer ooit die in zijn eerste vijf Bundesliga-duels geen enkel tegendoelpunt heeft gekregen.

Het is de keeper die ze tegenhoudt.
Vind ik leuk
United FC +12709
donderdag 21 september 2017 om 17:27
Het is Bosz gegund!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:22
Bosz 1000 meer uitstraling dan die raare keizer luister je tog niet naar als speler.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Historische Bundesliga-start voor Bosz: 'Zelfs Tottenham Hotspur deed dat niet'