'Amateuristisch' optreden arbiter bij penaltyreeks: 'Van ons hoeft er niets over'

'Amateuristisch' optreden arbiter bij penaltyreeks: 'Van ons hoeft er niets over'

donderdag 21 september 2017 om 12:48

FC Lisse vindt dat de bekerwedstrijd of de penaltyreeks tegen Hoek niet overgespeeld moet worden. De KNVB is een onderzoek gestart naar de opmerkelijke strafschoppenreeks op instructie van de arbiter.

Die liet ploeg A eerst een penalty nemen, ploeg B vervolgens twee keer aanleggen, waarna ploeg A zijn tweede mocht nemen. De KNVB hoopt donderdag nog met een beslissing te komen. "Wij vinden dat er niets hoeft worden overgedaan", zegt voorzitter Leon Annokkee van FC Lisse, dat verder bekerde na strafschoppen, tegen Omroep West.

Wel spreekt Annokkee schande van de arbiter. "Je denkt dat een KNVB-scheidsrechter wel weet waar hij mee bezig is, maar na de wedstrijd gaf hij toe dat hij niet goed heeft gehandeld", zegt de voorzitter, die het optreden van de arbiter 'amateuristisch' noemt. Volgens Art van der Staal, de preses van Hoek, ontstond er verwarring door de volgorde. "De scheidsrechter vertelde de aanvoerders in de middencirkel dat de penalty's op deze manier werden genomen. Tijdens de serie wist niemand precies wat er nou gebeurde. Niemand wist precies wie er nou voor stond.

Lees ook: Strafschoppen mogelijk opnieuw: arbiter laat penalty's in verkeerde volgorde nemen

Lees meer over:KNVB beker

Plaats een reactie

royco88 +3048
donderdag 21 september 2017 om 12:53
Wat een gedoe om niks 'gaap'
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:35
"Niemand wist precies wie er nou voor stond" LOL.
Vind ik leuk
AFC +3749
donderdag 21 september 2017 om 12:55
Scheidsrechter bepaald toch altijd de regels ;)
Vind ik leuk
Jozef +22969
donderdag 21 september 2017 om 13:24
Scheidsrechter is er om een wedstrijd volgens de reglementen te laten verlopen lijkt me.

Wat een ongelofelijke oen.

Dat die van Hoek de stand in de serie niet kunnen snappen zegt dan weer iets over hún verstandelijke vermogens...., want het is natuurlijk moeilijk te snappen allemaal....
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 13:39]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:33
ik kan me ergens van herinneren dat de uefa die regel had ingevoerd. of nog mee aan het experimenteren was. wat betreft de volgorde van penalty nemen
op jeugd toernooi en het ek voor vrouwen... en dat ze dat ook op het wk 2018 willen toepassen...
Vind ik leuk
HanV +2218
donderdag 21 september 2017 om 13:35
Het is ook moeilijk te volgen, want na 5 strafschoppen elk was de stand 4-4. Omdat Hoek toen pas een strafschop achter elkaar had genomen zou je verwachten dat Hoek als eerste moest nemen, maar toen moest Lisse weer (raak) en toen pas Hoek (mis).
Vind ik leuk
Jozef +22969
donderdag 21 september 2017 om 13:38
Als de regels dus ooit op deze manier veranderd worden dus gewoon een telraam cadeau doen aan elke club...

Kom op, een beetje tellen en bijhouden kan elk mens toch wel?
Vind ik leuk
AFC +3749
donderdag 21 september 2017 om 14:16
Was ook n grapje... al heb je scheidsrechter die ineens bepalen dat sommige overtredingen wel mogen en bij andere scheidsrechters weer niet... dat zijn dan verschillende reglementen die ze volgen
Vind ik leuk
Jozef +22969
donderdag 21 september 2017 om 20:01
Hmm, meer een verschil in interpretatie van een situatie denk ik.
Vind ik leuk
AFC +3749
donderdag 21 september 2017 om 21:12
Nee hoor.. de 1 besluit dat hij meer door laat gaan en de ander houd t kort
Vind ik leuk
Jozef +22969
donderdag 21 september 2017 om 21:40
Tja, hoe dan ook, het blijven mensen en allemaal anders.
Vind ik leuk
AFC +3749
vrijdag 22 september 2017 om 15:55
Nee.. jij Zegt dat ze regelementen volgen ... maar dat strookt niet met de manier dat ze zelf gaan bepalen waar ze wel en niet voor fluiten...een overtreding is een overtreding.. Niet bij.de 1 wel en de ander niet.. anders wordt t comp vervalsing... Waar je n Nijhuis bij ADO Ajax neerzet waar je van weet dat ADO daar profijt van heb...
Vind ik leuk
Jozef +22969
zaterdag 23 september 2017 om 09:21
Nou, echt hoor, het zijn geen robots. Als mensen in een split second beslissingen moeten nemen om dezelfde duidelijke dingen, dan zul verbaasd staan over het verschil.

Dat bewijzen scheidsrechters wekelijks.
Vind ik leuk
AFC +3749
zaterdag 23 september 2017 om 09:28
Dat klopt.. Maar sommige scheidsrechters hebben niet voor niks senaat dat ze veel door laten gaan of t kort houden.. dat ze veel kaarten trekken of liever de kaart in de zaak.. en met die gedachte kan de knvb een wedstrijd ook sturen
Vind ik leuk
zwollie +3913
donderdag 21 september 2017 om 13:36
Naaihuis heeft ook zijn eigen regels.
Vind ik leuk
AFC +3749
donderdag 21 september 2017 om 14:16
Idd
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:55
Haha ja en de tegenstander zal het tegenovergestelde vinden
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:55
Tuurlijk vinden die van lisse t wel goed zo.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:57
de scheidsrechters hier bepalen al jaren hun eigen regels
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:59
zou ik ook zeggen met 15.000 epo in de pocket...
Vind ik leuk
HanV +2218
donderdag 21 september 2017 om 13:25
Waar het hart vol van is...
Vind ik leuk
Quaresma +2071
donderdag 21 september 2017 om 12:59
Ik heb bij dit verhaal zoveel vragen die nooit beantwoord gaan worden ..
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:59
Wat een randdebiel die voorzitter van Hoek. Hij geeft aan dat niemand precies wist wie er voor stond tijdens de serie. Volgens mij is het gewoon raak +1 en mis geen verandering. En dan dit keer niet om en om maar goed kijken welke kleur shirt de speler die genomen heeft aan had.

Weer zo'n club die verloren heeft maar wegens vormfouten alsnog door wil. Erg onsportief hadden ze maar betere penalties moeten nemen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:10
Als jij ooit de bajes in moet voor een jaar, maar vrij kan komen door een vormfout...........
Wat zou je doen?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:37
De voorzitter van Hoek is het gevang in geslingerd? Das wel een beetje erg hard als je alleen maar niet kunt tellen.
Vind ik leuk
Jozef +22969
donderdag 21 september 2017 om 13:45
Dat die Hoekenees het niet snapt ligt inderdaad aan zijn verstandelijke vermogens lijkt me, maar dat hij deze reeks opnieuw zou willen laten nemen lijkt me logisch. Reglementen zijn reglementen en er moet volgens reglementen gespeeld worden. Logisch.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:00
zou ik ook zeggen als je gewonnen heb.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 21 september 2017 om 13:04
Toch raar dat zoiets kan in Nederland, wat zichzelf toch als serieus voetballand wil profileren. Als zelfs de scheidsrechters in het bekertoernooi de regels niet weten...
Vind ik leuk
goekie4 +1305
donderdag 21 september 2017 om 13:05
Het grappige is dat de KNVB er over na heeft gedacht om dit in te voeren.
Voeren ze het uit, blijkt het dat het niet werkt. Weten ze dat ook alvast.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:11
Wordt Vitesse weer bevoordeeld belachelijk
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:19
Ik zou eerst de thuisploeg 5x laat schieten en daarna de tegenstander. Maar ja ik ben geen scheidsrechter.
Vind ik leuk
J Kiprich +8612
donderdag 21 september 2017 om 13:31
Vind ik eigenlijk ook wel een prima oplossing. Maar dan wel alle vijf tegelijk!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:22
Maar als beide teams akkoord zijn gegaan met deze variant is het toch prima?
Vind ik leuk
poklane +3144
donderdag 21 september 2017 om 14:05
Nee. De regels zeggen dat de penalties gewoon om en om genomen worden. Als allebei de teams buitenspel willen afschaffen, gaan we dan ook maar die ene wedstrijd zonder buitenspel spelen?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:37
Dan is zonder buitenspel spelen gelijk wel heel extreem maar ik weet voldoende!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:07
Lisse en Hoek zijn ook amateurs
Vind ik leuk
King080 +175
donderdag 21 september 2017 om 14:18
Natuurlijk wil Lisse niet opnieuw spelen of de penalty nemen.... zij hebben immers gewonnen. heel benieuwd hoe de KNVB dit gaat afhandelen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:34
knvb laat zich weer van de goeie kant zien.... wanvertoning
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 21 september 2017 om 15:06
Breaking news: Winner doesnt want replay!!!!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:19
Walgelijke man die art van der staal. Gelijk kijken of hij hier zijn slagje uit kan slaan. Dan ben je dus zeer onsportief. Volgend jaar een nieuwe kans.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Amateuristisch' optreden arbiter bij penaltyreeks: 'Van ons hoeft er niets over'