Ajax baalt na van bekeromstandigheden: Ook de files die daar waren...

Ajax baalt na van bekeromstandigheden: "Ook de files die daar waren..."

vrijdag 22 september 2017 om 16:15

Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt zijn blij met de loting van Ajax voor de tweede ronde van de KNVB Beker. De ploeg van Marcel Keizer gaat het opnemen tegen stadgenoot ASV De Dijk. 

"Ja tuurlijk, hartstikke leuk. De derby, hè. Normaal hebben we dat niet, nu dan wel tegen De Dijk", concludeert De Jong bij NH Sport. "Hartstikke leuk dat het in Amsterdam is, een mooie wedstrijd. Voor hen is het de wedstrijd van hun leven, ze spelen niet zo vaak tegen Ajax. Dat is alleen maar leuk."

Vorige week liet De Dijk doorschemeren het betaald voetbal in te willen. "Als ze die ambitie hebben: ik hoop voor ze dat het lukt. Mij maakt het verder niet zo heel veel uit. Het zou wel leuk zijn als we een derby krijgen in de Eredivisie, maar dat zal nog wel even duren", aldus De Jong. 

De Ligt is vooral blij dat de omstandigheden anders zullen zijn tijdens de stadsderby. De wedstrijd tegen SVV Scheveningen (1-5 winst) werd in een vrijwel leeg ADO-stadion gepspeeld. "Dat onderen andere, ja. En ook de files die daar waren... Het is ideaal dat die wedstrijd in Amsterdam gespeeld kan worden", aldus De Ligt. 

Plaats een reactie

vrijdag 22 september 2017 om 16:18
Goed verhaal, lekker kort ook...
Vind ik leuk
Senn +2644
vrijdag 22 september 2017 om 16:21
En dan klagen over de files, ze hebben het toch zwaar!!!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:35
Dus een profvoetballer mag niet klagen over files?
Alleen jij mag dat, omdat jij het zo ontzettend zwaar hebt?
Vind ik leuk
Senn +2644
vrijdag 22 september 2017 om 16:46
Juist, jij begrijpt het.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:47
Kut leven, sterkte ermee!
Vind ik leuk
Senn +2644
vrijdag 22 september 2017 om 16:51
Dankje schat x
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:26
Hahah, Natte!
Vind ik leuk
Nashua +4249
vrijdag 22 september 2017 om 16:23
80% van de werkenden staat dagelijks in de file. Weet je gelijk hoe bevoorrecht je als voetballer bent.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:28
Ja en als je nooit in de file staat en dan opeens wel dan is het kut. Zo moeilijk is dat niet hoor.
Vind ik leuk
Guusman +1442
vrijdag 22 september 2017 om 16:30
Best vlot ook.
Vind ik leuk
Degraaf +8117
vrijdag 22 september 2017 om 16:37
Net als jouw profiel ;-)
Vind ik leuk
Roekoe +4419
vrijdag 22 september 2017 om 16:22
Zal super kut zijn in je bus met playstation en wifi voor je laptoppie tijdens die files
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 16:22]
Vind ik leuk
Kwikwek +2310
vrijdag 22 september 2017 om 16:25
Wat een kinderachtige reacties weer
Vind ik leuk
Degraaf +8117
vrijdag 22 september 2017 om 16:34
Tja de meeste zijn ook nog kinderen hé ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:37
inderdaad , erg volwassen komt die "file opmerking" van m niet over
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:30
Zijn er files in NL? Nooit opgevallen. Matthijs moet nog een hoop leren.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:33
Ja, z'n rijbewijs halen bijvoorbeeld :)
Vind ik leuk
Guusman +1442
vrijdag 22 september 2017 om 16:31
Leuke foto, houdt al zelf zijn flesje vast.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:32
Ach jeetje toch "ook die files die daar waren.." ze zullen in het vervolg allemaal aan de kant voor je gaan als je eraan komt lullo De ligt.
Vind ik leuk
mcmodd +10315
vrijdag 22 september 2017 om 16:35
Goede loting. Ik denk dat Ajax het moeilijker zal hebben tegen De Dijk dan tegen Swift. Maar goed, In de wedstrijd tegen Swift won Ajax door een iets betere tweede helft van die spelers en verloor het van het blik.
In Amsterdam mag dat niet andersom zijn, dat ze winnen van het blik, maar verliezen van De Dijk.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:36
de files die daar waren...........

Binnenkort legt flappie de wens bij de knvb neer : voor ons alleen maar thuiswedstrijden graag....

Het moet daar toch echt niet veel gekker worden.
Vind ik leuk
HansVites +1594
vrijdag 22 september 2017 om 16:38
Het gaat weer nergens over wat een ellende dat je eens in een file staat, vraag of je alleen de thuiswedstrijden mag spelen een soort deeltijdbaan zeg maar.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:47
Voor jouw zal dr nooit file staan.
Irritante kerel zeg
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:55
Tsja files.. we hadden er wat mee te stellen onderweg na Kralingen. Ook de volgende ronde bij Willem II zal dat niet anders zijn. Kwa dag afstand en files kut lotingen. Sportief daarin tegen moeten we zeker kunnen doorbekeren.

Volgende ronde maar.. de Dijk ;-)
Vind ik leuk
RedNas +2019
vrijdag 22 september 2017 om 17:11
De Ligt is blij dat de omstandigheden beter zullen tijdens de volgende ronde: niet in een leeg ADO-stadion en geen last van de files. Oei oei oei, wat een brutale vlegel om te benoemen dat hij liever geen dan wel files heeft (balen van een leeg stadion is voor de reageerders hier blijkbaar geen reden om de frustraties uit het bescheiden hersenpannetje te schudden).

En dan bedoel ik vooral de figuren die tijdens werktijd ongeveer 250 berichten per dag plaatsen, als het even kan met een verwijzing naar hoeveel bier ze drinken, want dat is stoer.. poe wat zullen jullie vaak in de file staan!
Vind ik leuk
Stranger +1291
vrijdag 22 september 2017 om 18:10
Ik ontwijk de files. Ik heb een fiets gekocht en rij elke dag 30 km op en neer naar mijn werk.
Kom s'avonds ontspannen thuis en ben van de bijtelling van mijn lease auto af.
Dus Mathijs koop een fiets en rij ontspannen naar huis.
Hoef je de dag erna niet uit te lopen want de spiertjes heb je al los gefietst. Moet je geen zware versnelling draaien;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:23
Hebben ze echt in de file gestaan? In de file, niet ernaast ofzo? Nee maar, dat is errug hoor, tsjonge jonge wat hebben ze het zwaar bij Ajax, en dan ook nog een 'derby' moeten spelen, alsof een wedstrijd tegen een kansloze amateurploeg het etiket 'derby' verdient. Overdrijven is ook een vak.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:36
In welke Arena speelt De Dijk??
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:41
Volgende keer thuis loten. Heb je geen last van files, net als Feijenoord de laatste jaren.
Vind ik leuk
Stranger +1291
vrijdag 22 september 2017 om 18:11
Hoho niet iedereen kan thuis loten .
Vind ik leuk
Forza u +1201
vrijdag 22 september 2017 om 19:14
Maar goed dat ze niet Europees spelen dan zijn ze nog langer onderweg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax baalt na van bekeromstandigheden: "Ook de files die daar waren..."