Memphis buiten selectie: 16-jarige krijgt voorkeur boven Oranje-international

    Memphis buiten selectie: 16-jarige krijgt voorkeur boven Oranje-international

    zaterdag 23 september 2017 om 09:54

    Memphis Depay en Maxwel Cornet lijken de slachtoffers te zijn geworden van een teleurstellend optreden van Olympique Lyon bij Paris Saint-Germain. De vleugelaanvallers zijn voor het duel met Dijon op de tribune gezet.

    Volgens Franse media is er geen sprake van een blessure bij Memphis of Cornet en is hun plek buiten de selectie puur op sportieve redenen gebaseerd. Opvallend genoeg heeft trainer Bruno Genesio wel een plek ingeruimd voor de piepjonge Willem Geubbels. De zestienjarige kan zijn debuut maken voor de Franse ploeg.

    Memphis was tot nu toe een vaste klant in de basis van Lyon. Van de zes competitiewedstrijden dit seizoen begon hij er vijf in de basis en viel hij in één duel in. Memphis scoorde één keer in de Ligue 1. Cornet kwam vijfmaal als invaller binnen de lijnen en begon eenmaal in de basis. Lyon staat op de vijfde plek in de Ligue 1.

    Lees meer over:Ligue 1Olympique Lyon

    Plaats een reactie

    James10 +473
    zaterdag 23 september 2017 om 10:02
    Lijkt me ook dat een gedeelte van de selectie rust krijgt aangezien het weer Europees voetbal is deze week
    Vind ik leuk
    Youri99 +7568
    zaterdag 23 september 2017 om 11:16
    Lijkt mij dat het iets te maken heeft met iets dat als een nachtkaars uitgaat
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12598
    zaterdag 23 september 2017 om 10:04
    Nou dat was t weer met Depay in Frankrijk :)
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14644
    zaterdag 23 september 2017 om 10:45
    Kansje misschien voor PSV om hem te halen, zouden ze in Lyon hem niet meer willen
    Vind ik leuk
    Sanders +3295
    zaterdag 23 september 2017 om 11:25
    Serieus?
    Vind ik leuk
    Kuip +5835
    zaterdag 23 september 2017 om 10:05
    Memphis gaat het ook in Frankrijk niet redden. Wordt zwaar overschat. Laat zo af en toe eens iets aardigs zien, maar de meeste wedstrijden heb je niks aan hem. Probeert altijd hoogstandjes die meestal mislukken. Wekt daarmee louter ergernis op bij ploeggenoten en publiek. Bij Lyon zullen ze zo langzamerhand ook wel genoeg van hem hebben. Deze gaat volgend seizoen lekker bij een clubje in Turkije voetballen. Dat is zijn niveau.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 10:27
    Niks aan toe te voegen. Volledig eens. Zwaar overschatte voetballer waarbij het in de bovenkamer niet goed zit. En dan kan het niks worden. Net als zijn voormalig ploeggenoot Willems.
    Vind ik leuk
    Dharmpie +334
    zaterdag 23 september 2017 om 12:16
    Memphis werd eerst opgehemeld door velen, hij is vervolgens afgebrand door allen.
    Zijn "roem" kwam misschien veel te snel, een jong ventje dat in 1 keer zoveel geld verdiend met een heleboel bekende mensen wordt omringd. Dat lijkt voor ons allemaal prachtig en maar ik ben ervan overtuigd dat als je onvoldoende gecoached wordt met je "nieuwe" leven je ergens de weg kwijt kan raken. Mentaal omgaan met zoveel nieuwe dingen vraagt veel van jezelf ( zelfreflectie, met beide benen op de grond blijven staan) Hij zal er ook een heleboel nieuwe vriende bijgekregen hebben die hem zeggen dat hij zo "geweldig" is. Die nieuwe vrienden die hebben heus allemaal niet het beste met hem voor, dit zijn o.a. zaken die zo' n persoon in een andere realiteit brengen. Memphis had dicht bij zichzelf moeten blijven, ik denk dat hij daar te ver van weg is. Met je nieuwe "status" zal het moeilijk zijn om weer jezelf te worden. Een paar weken helemaal terugtrekken uit de hecktiek , opzoek gaan naar zijn eigen ik, zichzelf opnieuw opbouwen is het enige dat hem nog kan helpen denk ik. Er zijn genoeg sterren die hele rare dingen zijn gaan doen na gebeurtenissen in hun leven, kaal scheren, ordinair gedrag en zoveel andere uitingen zie je voorbij komen. Sommigen komen weer tot zichzelf..Sommigen zijn voor altijd de weg kwijtgeraakt. Ik gun Memphis dat hij zichzelf zal hervinden en dat hij laat zien dat hij niet dat "arrogante", zelf ingenomen kerel is zoals iedereen hem nu blijkbaar ziet. Het is soms zo bizar, eerst gunnen we dit soort sporters het succes, maar het kan verkeren. En als dat gebeurd, dan zijn wij met z'n allen vaak hard en meedogenloos. Dat moet er best hard inhakken als je het leidendvoorwerp bent.
    Vind ik leuk
    Nova +1359
    zaterdag 23 september 2017 om 10:06
    Ik heb weinig wedstrijden gevolgd van Lyon in de Ligue 1, maar volgens mij is het ook allemaal net niet bij Memphis.
    Vind ik leuk
    lemon9 +746
    zaterdag 23 september 2017 om 10:11
    En nu even nagaan denken ,en terug knokken als je weet wat dat is
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 10:12
    Nu gaan we weer de standaard conclusies krijgen van alle betweters op VP die het weer op zijn mentaliteit gooien. Memphis heeft tot nog toe in alle competitie wedstrijden meegespeeld (6) en was hierbij betrokken bij 4 doelpunten (doelpunten en het afleveren van assists). Maar goed dit is weer de uitgelezen mogelijk voor een aantal om weer met gal te komen spuiten..
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7508
    zaterdag 23 september 2017 om 10:24
    Enige potentiele topspeler die we nog hebben. Maar het Ajaxgepeupel hier trekt dat niet.
    Vind ik leuk
    United FC +11610
    zaterdag 23 september 2017 om 12:55
    Zegt diegene die alleen maar negatief is over Ajax...
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7508
    zaterdag 23 september 2017 om 13:51
    Alsof dat hier het punt is.
    Vind ik leuk
    United FC +11610
    zaterdag 23 september 2017 om 17:30
    Ja zeker. Wat je zelf graag niet wil moet je bij een ander ook niet doen. Of in dit geval op Ajax topics.
    Vind ik leuk
    Utca 030 +633
    zaterdag 23 september 2017 om 10:20
    Dit arrogant mannetje wordt nooit wat . Heeft hij de mentaliteit niet voor
    Vind ik leuk
    Sanders +3295
    zaterdag 23 september 2017 om 18:17
    Jaja die mening kennen we onderhand wel
    Vind ik leuk
    Utca 030 +633
    zaterdag 23 september 2017 om 18:39
    Waarom reageer je dan simpele
    Vind ik leuk
    Sanders +3295
    zaterdag 23 september 2017 om 23:57
    Omdat ik moe word van de hele tijd diezelfde reactie te zien onder ieder memphis gerelateerd artikel.
    Vind ik leuk
    Utca 030 +633
    zondag 24 september 2017 om 09:05
    Dan moet je het niet lezen en doorgaan met andere topic te bekijken simpel toch
    Vind ik leuk
    Sanders +3295
    zondag 24 september 2017 om 11:29
    Klopt, het is ook meer een soort ongebrip en lichte frustratie waarom ik hierop reageerde. Maar ik vraag me wel af wat het nut is van een reactie plaatsen die al duizende keren voor jou is geplaatst...?
    Vind ik leuk
    stratumseind +139408
    zaterdag 23 september 2017 om 10:37
    nog een paar weken en het grote oranje bestaat uit louter tribune klanten.... zijn ze wel lekker uitgerust en niet geblesseerd.....
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2115
    zaterdag 23 september 2017 om 10:38
    Memphis is veel te gespierd om topvoetbal te spelen.
    Kijk naar de echte sterren als ronaldo , memphis zijn bovenbenen zijn 1,5 keer zo groot en dat gaat ten koste van zijn explosiviteit. Minder krachttraining dus
    Vind ik leuk
    buddha +7711
    zaterdag 23 september 2017 om 11:08
    als willem geubels net zo snel rent als dat philippe geubels praat. dan mot ie vandaag alvast gaan rennen om morgen op tijd in het veld te staan.
    Vind ik leuk
    HansVites +4483
    zaterdag 23 september 2017 om 11:25
    Memphis had gewoon zijn pet verkeerd staan
    Vind ik leuk
    Truth +2921
    zaterdag 23 september 2017 om 11:26
    Wat de reden ook is , dit is een signaal en dat is nooit goed
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 11:56
    Willem Geubbels? Is dat niet de kleinzoon van........
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 12:45
    Dit wil inderdaad niks zeggen, denk dat hij gewoon rust krijgt. Dit betekend dus niet dat memphis het ook niet in frankrijk gaat redden, echter is die al geflopt en bewezen niet op topniveau mee te kunnen dus reken er maar niet op dat hij het nederlands voetbal gaat redden. Na robben is er gewoon helemaal niks, allemaal reserve/bankzitters.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1456
    zaterdag 23 september 2017 om 12:46
    Zelfs dat niveau is te hoog voor hem, momenten voetballer
    Vind ik leuk
    AFC +3518
    zaterdag 23 september 2017 om 12:59
    Misschien nog n weddenschappje met neymar afsluiten..
    Vind ik leuk
    Hoekie89 +398
    zaterdag 23 september 2017 om 13:48
    Wie de meeste vrije ballen of strafschoppen neemt? :)
    Vind ik leuk
    United FC +11610
    zaterdag 23 september 2017 om 17:44
    Volgens mij staat het 1-0 voor Memphis.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Memphis buiten selectie: 16-jarige krijgt voorkeur boven Oranje-international