Memphis buiten selectie: 16-jarige krijgt voorkeur boven Oranje-international

Memphis buiten selectie: 16-jarige krijgt voorkeur boven Oranje-international

zaterdag 23 september 2017 om 09:54

Memphis Depay en Maxwel Cornet lijken de slachtoffers te zijn geworden van een teleurstellend optreden van Olympique Lyon bij Paris Saint-Germain. De vleugelaanvallers zijn voor het duel met Dijon op de tribune gezet.

Volgens Franse media is er geen sprake van een blessure bij Memphis of Cornet en is hun plek buiten de selectie puur op sportieve redenen gebaseerd. Opvallend genoeg heeft trainer Bruno Genesio wel een plek ingeruimd voor de piepjonge Willem Geubbels. De zestienjarige kan zijn debuut maken voor de Franse ploeg.

Memphis was tot nu toe een vaste klant in de basis van Lyon. Van de zes competitiewedstrijden dit seizoen begon hij er vijf in de basis en viel hij in één duel in. Memphis scoorde één keer in de Ligue 1. Cornet kwam vijfmaal als invaller binnen de lijnen en begon eenmaal in de basis. Lyon staat op de vijfde plek in de Ligue 1.

Lees meer over:Ligue 1Olympique Lyon

Plaats een reactie

James10 +415
zaterdag 23 september 2017 om 10:02
Lijkt me ook dat een gedeelte van de selectie rust krijgt aangezien het weer Europees voetbal is deze week
Vind ik leuk
Youri99 +6065
zaterdag 23 september 2017 om 11:16
Lijkt mij dat het iets te maken heeft met iets dat als een nachtkaars uitgaat
Vind ik leuk
Nick Kools +12215
zaterdag 23 september 2017 om 10:04
Nou dat was t weer met Depay in Frankrijk :)
Vind ik leuk
Noudyo. +10445
zaterdag 23 september 2017 om 10:45
Kansje misschien voor PSV om hem te halen, zouden ze in Lyon hem niet meer willen
Vind ik leuk
Sanders +1766
zaterdag 23 september 2017 om 11:25
Serieus?
Vind ik leuk
Kuip +3389
zaterdag 23 september 2017 om 10:05
Memphis gaat het ook in Frankrijk niet redden. Wordt zwaar overschat. Laat zo af en toe eens iets aardigs zien, maar de meeste wedstrijden heb je niks aan hem. Probeert altijd hoogstandjes die meestal mislukken. Wekt daarmee louter ergernis op bij ploeggenoten en publiek. Bij Lyon zullen ze zo langzamerhand ook wel genoeg van hem hebben. Deze gaat volgend seizoen lekker bij een clubje in Turkije voetballen. Dat is zijn niveau.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:27
Niks aan toe te voegen. Volledig eens. Zwaar overschatte voetballer waarbij het in de bovenkamer niet goed zit. En dan kan het niks worden. Net als zijn voormalig ploeggenoot Willems.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:42
Knap dat je iemand die je nog nooit hebt ontmoet kunt beoordelen.
Ga je hierbij alleen uit van hetgeen de media verteld????
Vind ik leuk
ruuddevil +2389
zaterdag 23 september 2017 om 10:51
Iemand die zichzelf de zoon van God op het voetbalveld noemt is niet helemaal lekker, daar hoef je hem niet voor te kennen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:54
Zoon van God.
Dat is toch alleen weggelegd voor de hoofdstedelijke voetballers?
Dus volgens jou redenatie is de hele hoofdstedelijke club van het padje?
Vind ik leuk
North +2236
zaterdag 23 september 2017 om 11:43
En wéér gaat het over Ajax.. Haha dit is toch ongelooflijk.
Het zit zeker wel diep bij je?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:50
Ik maak een vergelijking dus wat is je punt?
Ik heb geen uitgesproken favoriete club dus ik denk dat jij graag wil dat anderen ajax er bij betrekken.
Vind ik leuk
North +2236
zaterdag 23 september 2017 om 14:47
Je spreekt jezelf drie keer tegen in één zin.
Dat is best knap.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:57
objective het feit dat jij een werkwoord in de 3e persoon enkelvoud eindigt met een -d, verklaart veel waarom je Memphis in bescherming neemt. Intellectueel zullen jullie elkaar niet veel ontlopen vrees ik
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 10:59]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:24
Een typefoutje als intellectueel falen beoordelen zegt dan weer veel over jou intellectueel vermogen helaas.
Vind ik leuk
DrJ +693
zaterdag 23 september 2017 om 11:52
Alles wat de media vertelt, is waar!
En als je een hoed draagt, doe je niet normaal.
Want je moet je naar Nederlandse 'normale' maatstaven gedragen.

Cocnclusie: Nederlanders zijn misgunners, zeikerds en altijd negatief.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:16
Memphis werd eerst opgehemeld door velen, hij is vervolgens afgebrand door allen.
Zijn "roem" kwam misschien veel te snel, een jong ventje dat in 1 keer zoveel geld verdiend met een heleboel bekende mensen wordt omringd. Dat lijkt voor ons allemaal prachtig en maar ik ben ervan overtuigd dat als je onvoldoende gecoached wordt met je "nieuwe" leven je ergens de weg kwijt kan raken. Mentaal omgaan met zoveel nieuwe dingen vraagt veel van jezelf ( zelfreflectie, met beide benen op de grond blijven staan) Hij zal er ook een heleboel nieuwe vriende bijgekregen hebben die hem zeggen dat hij zo "geweldig" is. Die nieuwe vrienden die hebben heus allemaal niet het beste met hem voor, dit zijn o.a. zaken die zo' n persoon in een andere realiteit brengen. Memphis had dicht bij zichzelf moeten blijven, ik denk dat hij daar te ver van weg is. Met je nieuwe "status" zal het moeilijk zijn om weer jezelf te worden. Een paar weken helemaal terugtrekken uit de hecktiek , opzoek gaan naar zijn eigen ik, zichzelf opnieuw opbouwen is het enige dat hem nog kan helpen denk ik. Er zijn genoeg sterren die hele rare dingen zijn gaan doen na gebeurtenissen in hun leven, kaal scheren, ordinair gedrag en zoveel andere uitingen zie je voorbij komen. Sommigen komen weer tot zichzelf..Sommigen zijn voor altijd de weg kwijtgeraakt. Ik gun Memphis dat hij zichzelf zal hervinden en dat hij laat zien dat hij niet dat "arrogante", zelf ingenomen kerel is zoals iedereen hem nu blijkbaar ziet. Het is soms zo bizar, eerst gunnen we dit soort sporters het succes, maar het kan verkeren. En als dat gebeurd, dan zijn wij met z'n allen vaak hard en meedogenloos. Dat moet er best hard inhakken als je het leidendvoorwerp bent.
Vind ik leuk
Nova +1043
zaterdag 23 september 2017 om 10:06
Ik heb weinig wedstrijden gevolgd van Lyon in de Ligue 1, maar volgens mij is het ook allemaal net niet bij Memphis.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:39
"Ik heb weinig wedstrijden gevolgd van Lyon in de Ligue 1, maar volgens mij is het ook allemaal net niet bij Memphis"
Meen je dat nu werkelijk????
Vind ik leuk
Sanders +1766
zaterdag 23 september 2017 om 11:28
Nou ik vind dat hij vorig seizoen heel sterk begon. Nu gaat het iets minder, maar om gelijk te zeggen dat het allemaal net niet is slaat nergens op. Maarja als je zelf al zegt dat je mening nergens op gebaseerd is dan snap ik zo'n domme opmerking wel :-)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:33
Een domme opmerking?
Ik haal een quote aan van Nova en vraag hem of hij dat serieus bedoeld.
Leren lezen zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Sanders +1766
zaterdag 23 september 2017 om 18:15
@objective ik had het juist over nova..
Vind ik leuk
Nova +1043
zaterdag 23 september 2017 om 11:33
Er zijn genoeg mensen die de Franse competitie wel volgen (zoals een vriend van mij). Hieruit concludeer ik dat het volgens mij net niet is. Niks mis mee!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:37
Dus als jou vriend iets zegt is het meteen waarheid.
Een vriend van mij zegt dat Memphis een wereldtopper is.
Klopt dat dan ook of zal ik mijn mening vormen op mijn eigen waarnemingen?
Vind ik leuk
Nova +1043
zaterdag 23 september 2017 om 12:09
Ik geloof hem op zijn woord omdat hij een liefhebber is van de voetballer Memphis. Dus neem ik het ook makkelijker van hem aan. Dan iemand die hem niet ziet zitten. We kunnen lang hierover doorgaan maar hij maakt het ieder geval niet waar zoals men gehoopt had.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 12:13]
Vind ik leuk
lemon9 +541
zaterdag 23 september 2017 om 10:11
En nu even nagaan denken ,en terug knokken als je weet wat dat is
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:12
Nu gaan we weer de standaard conclusies krijgen van alle betweters op VP die het weer op zijn mentaliteit gooien. Memphis heeft tot nog toe in alle competitie wedstrijden meegespeeld (6) en was hierbij betrokken bij 4 doelpunten (doelpunten en het afleveren van assists). Maar goed dit is weer de uitgelezen mogelijk voor een aantal om weer met gal te komen spuiten..
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:24
Enige potentiele topspeler die we nog hebben. Maar het Ajaxgepeupel hier trekt dat niet.
Vind ik leuk
Bobbi04 +845
zaterdag 23 september 2017 om 10:36
Laat het al ruim 3 jaar afweten, als potentiële topspeler heeft ie nog niets bewezen. De Engelse top was te hoog gegrepen en ook in Frankrijk maak ie het niet waar
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:32
Zullen we hem dan maar deporteren. Of misschien toch in de luwte laten doorontwikkelen. Hij heeft in Nederland genoeg laten zien was met afstand de beste speler van de competitie. In Frankrijk speelt hij nagenoeg alles.
ManU was te hoog gegrepen maar zat wel in een baggerelftal in een baggersituatie.
Vind ik leuk
Bobbi04 +845
zaterdag 23 september 2017 om 18:21
Misschien goed voor de Nederlandse competitie maar daarna houdt het ook wel op. Heeft in Frankrijk misschien alles gespeeld maar weinig indruk achter gelaten.....
Vind ik leuk
United FC +12744
zaterdag 23 september 2017 om 12:55
Zegt diegene die alleen maar negatief is over Ajax...
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:51
Alsof dat hier het punt is.
Vind ik leuk
United FC +12744
zaterdag 23 september 2017 om 17:30
Ja zeker. Wat je zelf graag niet wil moet je bij een ander ook niet doen. Of in dit geval op Ajax topics.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:20
Dit arrogant mannetje wordt nooit wat . Heeft hij de mentaliteit niet voor
Vind ik leuk
Sanders +1766
zaterdag 23 september 2017 om 18:17
Jaja die mening kennen we onderhand wel
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:39
Waarom reageer je dan simpele
Vind ik leuk
Sanders +1766
zaterdag 23 september 2017 om 23:57
Omdat ik moe word van de hele tijd diezelfde reactie te zien onder ieder memphis gerelateerd artikel.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 09:05
Dan moet je het niet lezen en doorgaan met andere topic te bekijken simpel toch
Vind ik leuk
Sanders +1766
zondag 24 september 2017 om 11:29
Klopt, het is ook meer een soort ongebrip en lichte frustratie waarom ik hierop reageerde. Maar ik vraag me wel af wat het nut is van een reactie plaatsen die al duizende keren voor jou is geplaatst...?
Vind ik leuk
Bobbi04 +845
zaterdag 23 september 2017 om 10:31
Die gaan wij straks nog terugzien ergens in Kazachstan of Georgië......
Vind ik leuk
John M. +3287
zaterdag 23 september 2017 om 11:32
Dan moet jij wel ver reizen om hem te zien.
Vind ik leuk
Bobbi04 +845
zaterdag 23 september 2017 om 18:23
Of misschien blij zijn dat je zijn gepruts niet meer hoeft te zien ;))
Vind ik leuk
John M. +3287
zaterdag 23 september 2017 om 20:28
Maar jij schijnt hem terug te willen zien. Nee, ik weet wel dat je het anders bedoelt.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:37
nog een paar weken en het grote oranje bestaat uit louter tribune klanten.... zijn ze wel lekker uitgerust en niet geblesseerd.....
Vind ik leuk
Hammers96 +1227
zaterdag 23 september 2017 om 10:38
Memphis is veel te gespierd om topvoetbal te spelen.
Kijk naar de echte sterren als ronaldo , memphis zijn bovenbenen zijn 1,5 keer zo groot en dat gaat ten koste van zijn explosiviteit. Minder krachttraining dus
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:44
Heb jij Ronaldo wel eens goed bekeken?
Vind ik leuk
Nick Kools +12215
zaterdag 23 september 2017 om 11:21
Ronaldo is wel gespierd maar heeft niet de bouw van een bodybuilder zoals Depay wel heeft, daarbij is Ronaldo veel langer en heeft dus langere spieren en daarom een andere (betere en mooiere) bouw.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:29
Langere spieren betekent minder explosiviteit!!
Je wil toch niet zeggen dat Ronaldo niet explosief is?
Vind ik leuk
Nick Kools +12215
zaterdag 23 september 2017 om 15:58
Nee dat zeg ik ook nergens, Ronaldo is ook super gespierd maar totaal anders gebouwd dan Depay in zijn PSV tijd.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 15:58]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:34
Nu begint het eng te worden Nick hahaha.
Vind ik leuk
Nick Kools +12215
zaterdag 23 september 2017 om 15:56
Haha, zo eng ben ik gelukkig niet, en val zeker niet op mannen :)
Vind ik leuk
buddha +5206
zaterdag 23 september 2017 om 11:08
als willem geubels net zo snel rent als dat philippe geubels praat. dan mot ie vandaag alvast gaan rennen om morgen op tijd in het veld te staan.
Vind ik leuk
HansVites +2210
zaterdag 23 september 2017 om 11:25
Memphis had gewoon zijn pet verkeerd staan
Vind ik leuk
Truth +2777
zaterdag 23 september 2017 om 11:26
Wat de reden ook is , dit is een signaal en dat is nooit goed
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:56
Willem Geubbels? Is dat niet de kleinzoon van........
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:45
Dit wil inderdaad niks zeggen, denk dat hij gewoon rust krijgt. Dit betekend dus niet dat memphis het ook niet in frankrijk gaat redden, echter is die al geflopt en bewezen niet op topniveau mee te kunnen dus reken er maar niet op dat hij het nederlands voetbal gaat redden. Na robben is er gewoon helemaal niks, allemaal reserve/bankzitters.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:46
Zelfs dat niveau is te hoog voor hem, momenten voetballer
Vind ik leuk
AFC +3749
zaterdag 23 september 2017 om 12:59
Misschien nog n weddenschappje met neymar afsluiten..
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:48
Wie de meeste vrije ballen of strafschoppen neemt? :)
Vind ik leuk
United FC +12744
zaterdag 23 september 2017 om 17:44
Volgens mij staat het 1-0 voor Memphis.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Memphis buiten selectie: 16-jarige krijgt voorkeur boven Oranje-international