Elia: 'Natuurlijk speelt het mee, ik betaal geen belasting, dus verdien meer'

Elia: 'Natuurlijk speelt het mee, ik betaal geen belasting, dus verdien meer'

zaterdag 23 september 2017 om 12:34

Eljero Elia spreekt in het Algemeen Dagblad tegen dat hij alleen naar Basaksehir is vertrokken voor het geld. De linksbuiten, overgekomen van Feyenoord, gelooft in de plannen van de club uit Istanbul.

"Natuurlijk speelt het mee, ik betaal hier geen belasting, dus verdien ik meer, maar het begint bij mij bij sportieve doelen", zegt Elia. "Deze club bestaat vier jaar, eerst werden ze zesde, toen vierde en afgelopen jaar tweede in de hoogste voetbaldivisie van Turkije. Het is die ontwikkeling die mij hierheen haalde. Bovendien had ik altijd al gezegd nog een keer naar het buitenland te willen."

Wat hem ook bevalt in de Turkse hoofdstad is de anonimiteit. In Nederland kon hij niet over straat zonder herkend te worden en waren er veel meningen over hem. "Overal waar ik naartoe ga ben ik Elia, de voetballer, en is Sanne 'de vrouw van'. Soms zou ik weleens gewoon Elly willen zijn. Zo noemen de mensen die me goed kennen mij. Mensen die me niet kennen, noemen me Elia, mensen die dénken dat ze me kennen noemen me Eljero", aldus Elia.

Lees ook: Elia in Istanbul: "Dat gedrag van die oplichters vind ik echt vies, man"

Plaats een reactie

zaterdag 23 september 2017 om 12:44
Hoe zouden de mensen hem noemen die hem konden maar hem niet meer willen kennen?
Vind ik leuk
Artikia +1241
zaterdag 23 september 2017 om 13:24
Wie? hehe
Vind ik leuk
United FC +12221
zaterdag 23 september 2017 om 18:23
Elinee?
Vind ik leuk
BassieN +6678
zaterdag 23 september 2017 om 12:45
Diepgaand artikel.
Vind ik leuk
Sjaakhaak +1496
zaterdag 23 september 2017 om 12:45
Bij deze kent iedereen nu 'Elly'
Vind ik leuk
AFC +3786
zaterdag 23 september 2017 om 12:48
Laten we hem met ze allen Elly noemen als we hem tegenkomen
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:22
Wie, Eljero?
Vind ik leuk
AFC +3786
zaterdag 23 september 2017 om 15:29
Nee jan guevara
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 16:03
oke, Anton Frederick Coenradis.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:50
Nou Elly. Sanne vroeg nog naar je toen ik haar laatst effe heb gesnirkt.
Vind ik leuk
Polly11 +1471
zaterdag 23 september 2017 om 14:04
Moet de l geen b zijn
Vind ik leuk
Tossa +620
zaterdag 23 september 2017 om 12:52
Lijkt me best verstandig voor hem als hij alleen zijn voeten zou laten spreken. Uit zijn mond komt over het algemeen niet veel soeps...
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:54
Elly ... ik vond hem al zo verwijfd
Vind ik leuk
Jordanees +8084
zaterdag 23 september 2017 om 13:07
Zijn volste recht en ik snap hem ook!
Nog extra wat verdienen voor hij ermee ophoud.. Toen hij naar Feyenoord gingen, kwamen er eerst nog andere aanbiedingen voor hem, waar hij veel meer kon verdienen, heel veel tekengeld enz. Maar hij had mondeling Feyenoord al beloofd om te komen, dus ondanks de grote aanbiedingen hield hij zijn woord!
Dus heel logisch en normaal dat hij nu nog ff goed wil verdienen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:15
Ik geef 'm geen ongelijk, als je nog ff kan cashen, ook al is het FC Schubbekutteveen, dan zou ik dat zeker niet nalaten.
Vind ik leuk
AlbS +200
zaterdag 23 september 2017 om 13:23
En hoef je dan ook geen belasting in Turkije te betalen?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:48
Voetballers niet
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:24
Mooi he, dat fair play van de Uefa? :)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:58
Dat is een bizarre regel van Turkije om de competitie sterker te maken en goede buitenlandse voetballers te kunnen lokken.
Ik vind ook dat de uefa er iets aan moet doen.
Maar wat ik vooral niet snap is dat de mensen in Turkije dit pikken.
fabrieksarbeider die iedere cent kan gebruiken dokt gewoon belasting, werkelijk een rare maatschappij.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:41
Nou en!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:56
Ook weer zo een afsluiter. Deze jongen heeft echt het IQ van een fruitvlieg. Ongelofelijk
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:57
Elly? Zie je wel dat de mannen in wijven veranderen.....
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:25
En dan nog de beste zijn in onze competitie tegen de jochies :)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:00
Lapzwans
Vind ik leuk
berwi +196
zaterdag 23 september 2017 om 14:14
komt hij nog wel achter geen belasting betalen in turkije
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:59
Waar komt hij achter?
Dat is al jaren zo dat voetballers geen belasting hoeven te betalen in Turkije.
Ik vind het trouwens maar een rare regel.
Vind ik leuk
HansVites +1587
zaterdag 23 september 2017 om 14:27
Goed gesproken Elly
Vind ik leuk
United FC +12221
zaterdag 23 september 2017 om 18:22
Het gaat ook wel lekker daar met Elia.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Elia: 'Natuurlijk speelt het mee, ik betaal geen belasting, dus verdien meer'