Fenerbahçe 'wil van Van Persie af': 'Hij zal nooit zo populair worden'

Fenerbahçe 'wil van Van Persie af': 'Hij zal nooit zo populair worden'

zaterdag 23 september 2017 om 12:45

Het einde van Robin van Persie bij Fenerbahçe nadert snel. Dat denkt schrijver en kenner van het Turkse voetbal Özcan Akyol in gesprek met de NOS.

"Ik denk dat Van Persie en Fenerbahçe afscheid van elkaar gaan nemen. Hoewel hij nog steeds populair is in Turkije, heeft hij het in de ogen van velen nooit helemaal waargemaakt", zegt Akyol over de toekomst van de Oranje-spits in Istanbul. "De club wil het liefst van hem af, want zijn salaris (naar verluidt 6 miljoen euro, red.) drukt zwaar op de begroting."

"Daarnaast had Van Persie met een erfenis van de twee Nederlanders te maken. Hij zal nooit zo populair worden als Kuyt of Van Hooijdonk dat ooit waren bij Fenerbahçe. Als ik soms ook op Twitter lees wat de Turkse fans over hem schrijven, dan is dat niet mals. Maar het heeft hem ook niet altijd meegezeten, qua blessureleed", aldus Akyol over de spits tijdens de transferperiode regelmatig in verband werd gebracht met een terugkeer naar Feyenoord.

Poll

Moet Feyenoord Van Persie in de winter terughalen?

(861 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 23 september 2017 om 12:49
Ik denk dat Feyenoord dit niet moet doen. Zeer grote kans op een lang blessureverhaal.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:02
Ik hoop ook dat Feyenoord dat niet gaat doen... denk dat de verwachtingen veel te groot zijn!
Zal ook niet voor een appel en ei komen.... beter die centen in een andere oplossing steken
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:39
Halen en de jeugd (spitsen) trainen

Als ie fit is evt op de bank ofzo. Of beker duels. Of CL- duels :-D

Of op kunstgras om Nicolai te ontlasten.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:50
Istie daar niet wat prijzig voor
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:52
Ik denk dat hij gratis komt en dus alleen salaris kost, en dat ie niet meer dan 1m salaris wilt.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:34
Boilesen? Die voetbalt niet meer bij Ajax.
Vind ik leuk
Nuance +3170
zaterdag 23 september 2017 om 17:36
Van Persie raakt denk ik eerder geblesseerd op kunstgras dan Jörgensen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 16:46
kun je opnemen in het contract.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:52
Je moet hem alleen terug halen als die ook gaat spelen anders word het een lastpak is geen speler voor op de bank te zitten
Vind ik leuk
AFC +3749
zaterdag 23 september 2017 om 12:52
Oooeehhhhh nooit zo populair als van Hooijdonk ... Deze gaat hard aankomen bij mocro van persie.. Heerlijk
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:34
Ik zie het al voor me. Van Persie en van Hooijdonck samen aan tafel als analist. Smullen.
Vind ik leuk
AFC +3749
zaterdag 23 september 2017 om 15:55
Popcorn staat klaar
Vind ik leuk
United FC +12744
zaterdag 23 september 2017 om 18:27
Ik denk eerder dat ze samen gaan golfen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:11
Daar hebben we onze aandachtsgeile turk weer die overal een mening over moet spuien! Ga lekker bij die langharige teckel van Nieuwkerk aan tafel zitten zeiken en bemoei je niet met voetbal..
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:48
Ach ja. Hij blijk zeer zeer populair te zijn en de volgende dag verschijnt dit artikel. Weer een voorbeeld van hoe men rond Van Persie veel uit zijn verband probeert te trekken. Ben benieuwd wie de volgende wordt wanneer Robin stopt met voetballen...

Hij is in contrast wat je overal leest echt nog behoorlijk populair, en niet alleen vanwege zijn naam. Hij heeft laten zijn wat hij nog kan, alleen nooit alles vanwege blessures.

En zoals ook bij oranje t geval is, mensen die simpel gezegd de ballen verstand niet hebben van voetbal, hoog uit weten wat buitenspel is zijn juist diegene die je overal hoort. Dan heb je nog t type dat werkelijk alles gelooft wat er geschreven of gezegd wordt. Dat was in Engeland al erg, maar in Turkije is t gewoon bizar. Hoeveel bullshit je daar leest en hoort, en vervolgens nemen sommige Nederlandse media dit nog over ook. Er blijft weinig betrouwbaars over zo en een artikel als dit bewijst dat wel weer. Feitelijk was de peiling zo dat Van Persie zeer populair is, en nu word t zo uit z'n verband getrokken dat ze van hem af willen, dat hij niet zo populair is als die andere twee. Zo kan ik ook van een rondje een vierkant maken!
Vind ik leuk
AFC +3749
zaterdag 23 september 2017 om 15:57
Ze willen ook van hem af... dat s geen fabeltje...
Maar blijkbaar geloof jij wel weer de andere van de media die zeggen dat Fenerbahçe tevreden ovwr hem js
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 00:06
Welke andere media dan? en alleen al je eerste zin. Heb jij ze gesproken dan? Het is altijd het zelfde liedje, interpretatie, interpretatie, interpretatie..meer is t niet.

En het feit is, dat ze een peiling hebben gehouden. Daaruit bleek dat Van Persie toch behoorlijk populair is. Maar wat mij dan stoort is dat de media het weer zo weet te verdraaien dat zo'n uitslag weer negatief lijkt. Gaat niet om 'dat rvp' populair is' maar over in de schaduw van zijn voorgangers, ze hem waarschijnlijk kwijt willen etc etc etc.

Het zou goed begrijpelijk zijn dat ze bij Fener van zijn contract af willen. Natuurlijk, die jongen is veel geblesseerd en natuurlijk haalde ze hem om hun kampioen te maken. Maar hij is ondanks zijn blessures zo populair, omdat wanneer hij speelt, ook belangrijk is en gewoon echt nog zeer goed is. Maar mensen die niets zien, puur af gaan op media die bestaat uit kopiëren en plakken zonder enige achter grond info moeten toch lekker gaan golven of niet dan...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 september 2017 om 00:07]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:57
Ik weet niet of er zoveel eer te behalen valt daar in Turkije. Is toch een hele andere (voetbal)wereld dan hier in Europa. Van Persie verdient er nog steeds goud geld en kan daar vast goed van leven. Ik denk zelf dat hij na dit seizoen stopt. Lijkt me niet een speler die zoals Kuyt nog tot zijn 36e doorgaat. Ik denk dat hij dat fysiek ook niet red. Feyenoord heeft met Jørgensen een prima eerste spits. Die zouden er goed aan doen in de winter een spits van 20-23 jaar oud te halen die over een half jaar de Deen kan vervangen. Ik ga er vanuit dat als Jørgensen weer een goed seizoen draait die weg is.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 00:09
Hij is een type Giggs die liefste tot z'n 40ste speelt. maar al hoop ik dat echt, hij moet t fysiek wel kunnen inderdaad... maar ja, we zien het van zelf.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:33
Van Hooydonck populair. Nou, daar is dus hé-le-máál niks meer van over.....
Vind ik leuk
United FC +12744
zaterdag 23 september 2017 om 18:27
Put your hands up for Pierre!!
Vind ik leuk
Cookee +4790
zaterdag 23 september 2017 om 15:41
Ik denk dat ManUtd al door had dat het lichaam minder wordt.
Maar toch denk ik dat hij in dit land een sensatie kan zijn.
We zakken zoooo in kwaliteit terug dat Matavz nu misschien de beste spits van Nederland is, nou daarnaast kan Persie echt nog wel een bal schoppen.
Let wel ik heb het grootste respect voor Matavz, maar een paar jaar terug viel hij niet op bij PSV, bij Grun wel dat geef ik toe.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 15:42]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 16:21
altijd nog beter dan kramer
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 16:24
AUB niet laat hem lekker in Turkije blijven, hij past niet in het huidige Feyenoord, veel te arrogant.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:40
Ik denk dat Feyenoord er verstandig aan doet om Van Persie transfervrij binnen te halen. Mits fit uiteraard. Hij zal in ieder geval een betere back-up zijn dan Kramer. Kramer zal op zijn beurt willen vertrekken bij Feyenoord. Een betere en betaalbare back-up als Van Persie vindt je nergens transfervrij.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Fenerbahçe 'wil van Van Persie af': 'Hij zal nooit zo populair worden'