Fraser: 'Wat me het meest bevalt aan Mount, is dat hij al weken boos op me is'

    Fraser: 'Wat me het meest bevalt aan Mount, is dat hij al weken boos op me is'

    maandag 2 oktober 2017 om 11:34

    Henk Fraser is fan van Mason Mount, die zondag zijn eerste officiële doelpunt als prof maakte. De Chelsea-huurling is gretig en dat bekoort Fraser wel.

    Met zijn eerste balcontact maakte Mount gelijk tegen FC Utrecht (1-1). Het was pas zijn tweede invalbeurt dit seizoen, maar dat betekent niet dat Fraser het niet in het Engelse talent ziet zitten. "Wat me het meest bevalt aan Mount, is dat hij al wekenlang boos op me is, maar tegelijkertijd waanzinnig traint. Dus hij dwingt het af op het veld. Hij keek me niet eens aan. Ook niet als ik goedemorgen zei. Het is mooi om te zien dat zo’n jongen zo enorm gretig is", zegt Fraser in De Telegraaf.

    "Mount kan geweldig voetballen. Maar het is heel belangrijk om zo’n jongen op het juiste moment te brengen", vervolgt de Vitesse-trainer. "Dat is heel lastig. Van mij wordt verwacht dat ik geduld heb met jonge jongens, maar heel vaak hebben zij dat geduld zelf niet en heeft hun omgeving dat niet. Maar ik twijfel niet over zijn kwaliteiten. Het is een parel, een waanzinnige speler, waar we nog heel veel plezier aan gaan beleven.”

    Lees meer over:EredivisieVitesse

    Plaats een reactie

    Roekoe +4237
    maandag 2 oktober 2017 om 11:40
    Je kan best pissig zijn maar je kan toch wel je fatsoen houden?
    Vind ik leuk
    maandag 2 oktober 2017 om 11:49
    Dacht precies het zelfde...
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3055
    maandag 2 oktober 2017 om 11:44
    Mount is een speler met veel potentie maar ik kan begrijpen dat Fraser kiest voor Rashica en Linssen op de vleugel. Ik vind wel dat je hem liever in kan brengen dan Castaignos voor Linssen zoals een paar keer is gewisseld door Fraser.
    [Reactie gewijzigd op maandag 2 oktober 2017 om 11:45]
    Vind ik leuk
    Mari +5582
    maandag 2 oktober 2017 om 11:54
    Fraser complimenteerde gisterenmiddag de trainers.
    Tactisch meesterlijk of woorden van die strekking.
    Vind ik leuk
    Verratti +1736
    maandag 2 oktober 2017 om 12:00
    Mason is een goede voetballer. Een middenvelder, die hopelijk de komende wedstrijden veel invalminuten mag maken. Zou mooi zijn als Vitesse 'm 2 jaar mag huren van Chelsea.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    maandag 2 oktober 2017 om 12:07
    Mount kan beter wat voetbalbeelden van zijn trainer op zoeken en dan voortaan "Goede morgen, meneer Fraser, hoe is het met u?" gaan zeggen
    Vind ik leuk
    Dicky +17198
    maandag 2 oktober 2017 om 12:50
    Ik denk dat het voor Fraser beter is dat Mount geen beelden te zien krijgt van de beperkte voetballer Fraser. Dan neemt die jongen hem helemaal niet serieus meer.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9872
    maandag 2 oktober 2017 om 13:10
    Fraser was verre van een beperkte voetballer. Behoorlijk technisch en bikkelhard. Hij heeft nog wel eens een periode op 10 gespeeld toen de eredivisie nog wat meer voorstelde dan nu.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    maandag 2 oktober 2017 om 13:14
    Fraser beperkt?
    Mijn hemel.
    Man had meer talent dan 98% van je huidige selectie.
    Vind ik leuk
    Dicky +17198
    maandag 2 oktober 2017 om 14:18
    Dream on. Was gewoon een beperkte schopper met een fantastische wedstrijd instelling.
    Vind ik leuk
    0260165 +595
    maandag 2 oktober 2017 om 13:07
    Fraser, hierbij: je hoeft geen geduld meer te hebben met Castagnios.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19864
    maandag 2 oktober 2017 om 15:02
    Naar mijn mening behoor je een gehuurde speler zo vaak in te zetten als je kunt, mits niet geblesseerd of uit vorm. Een gehuurde speler verwacht altijd dat ie mag spelen, waarom huur je dan anders zo’n speler?
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11174
    maandag 2 oktober 2017 om 16:19
    Die jongen is ook meer voor de breedte gehaald, maar wie weet word hij nog beter.
    Vind ik leuk
    peinke +1834
    maandag 2 oktober 2017 om 15:19
    Die Fraser bevalt mij goed! Wel kan ik me goed verplaatsen in zo'n speler. Die weet donders goed dat hij goed genoeg is en traint om meer speeltijd te krijgen. Veelal zijn het dit soort jongens die dan gepasseerd worden door een trainer. Misschien niet de juiste manier om dan dergelijk gedrag te vertonen, maar begrijpen doe ik het wel, zeker als je je dan voor 125 procent geeft op iedere training.
    Trainers zijn af en toe iets te dominant en respectloos naar spelers. Ook dit weekend heb ik me weer dood geergerd aan trainers die spelers brengen in de 92e minuut (Van 't Schip, PEC) en de even in een dip zittende Dolberg in de 86e minuut bij een voorsprong van 0-4. Denk je nu heus dat je daar een speler nog een plezier mee doet. De enige reden die ik kan bedenken is dat hij dan deelt in de winstpremie, maar verder helemaal niets. Zelfs respectloos naar je werknemer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Fraser: 'Wat me het meest bevalt aan Mount, is dat hij al weken boos op me is'