'KNVB stelt profielschets op voor Van Breukelen-opvolger: drie topkandidaten'

'KNVB stelt profielschets op voor Van Breukelen-opvolger: drie topkandidaten'

woensdag 11 oktober 2017 om 08:18

Dick Advocaat doet officieel per 1 december een stap terug als bondscoach van het Nederlands elftal. Het ligt niet in de lijn der verwachting dat de KNVB dan meteen een opvolger presenteert, meldt De Telegraaf.

De voetbalbond start een maand eerder met de nieuwe algemeen directeur Eric Gudde aan een grote reorganisatie. Gudde zal de bezem door Zeist moeten halen. Zijn eerste taak is het aanstellen van een technisch directeur, die voor het einde van het kalenderjaar moet worden benoemd. De opvolger van Hans van Breukelen moet een trainersachtergrond hebben en zowel nationaal als internationaal bij topclubs actief zijn geweest.

Drie namen voldoen aan die profielschets. Volgens de ochtendkrant zijn Fred Rutten (54), Louis van Gaal (66) en Co Adriaanse (70) in beeld. De KNVB eist een commitment van tenminste vijf jaar. De eerste taak van de nieuwe technisch directeur is om samen met Gudde op zoek te gaan naar een nieuwe bondscoach. Dat kan enige tijd duren. De bedoeling is om die voor de eerste EK-kwalificatieduels in maart 2019 aan te stellen.

Ronald Koeman zou de voornaamste kandidaat kunnen worden. Hij zit bij Everton op de schopstoel na een slechte seizoensstart. De oud-trainer van Ajax, Feyenoord en PSV zou tot eind oktober hebben om zijn baan te redden.

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

jaja_PSV +19707
woensdag 11 oktober 2017 om 08:24
Sorry Ronald, maar voor het belang van Oranje, hoop ik dat je eruit wordt geschopt en bondscoach wordt.
Vind ik leuk
1892 +6959
woensdag 11 oktober 2017 om 12:11
Ronald word denk ik geen bondscoach , als hij ontslagen word kan hij zo weer naar een andere engelse club. En die betalen veel meer dan de Knvb.
Vind ik leuk
cj_fey +2575
woensdag 11 oktober 2017 om 12:37
Met zn oprotpremie kan ie het wel even uitzingen... dus bondscoach moet kunnen ;)
Vind ik leuk
Feye1908 +6658
woensdag 11 oktober 2017 om 08:26
Hmmm... Rutten lijkt mij wat soft, Adriaanse is al een eeuwigheid uit de voetballerij en Van Gaal wil volgens mij niet.

Maar van deze 3 lijkt mij Van Gaal ver uit de beste optie.
Vind ik leuk
Korm +22962
woensdag 11 oktober 2017 om 08:51
Ik denk dat je Rutten onderschat. als technische man is heel heel vaardig. mijn keus is ook van gaal hoor maar Rutten is ook niet verkeerd
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:05
Snap niet dat van marwijk niet wordt genoemd. Hij is ook transfervrij en heeft genoeg ervaring
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:04
Hij is bang voor vuurwerk en dat is nu juist wat de KNVB de komende jaren van het Nederlands Elftal verwacht.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 12:11]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 08:26
Van Geel en Gerbrands zouden ook goede opties zijn. En een buitenlander als Sammer die het nu misschien wel wil doen.
Vind ik leuk
Feye1908 +6658
woensdag 11 oktober 2017 om 08:47
Met een Van Geel als TD en Gudde als AD krijg je snel het verwijt dat er een te groot Feyenoord gehalte zit. Zeker als de resultaten tegen vallen. Dat kun je beter voorkomen nu we juist rust nodig hebben bij de KNVB.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:53
Van geel heeft ook bij az en Ajax gewerkt dus nee zie hem niet als Feyenoorder!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:17
en dat heb ik nou ook met dirk k ik zie hem totaal niet als feyenoorder meer als verrader kent ook geen club liefde tja welke speler wel
Vind ik leuk
Feye1908 +6658
woensdag 11 oktober 2017 om 10:26
Ik heb er ook geen moeite mee maar helaas is niet iedereem zo objectief.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:57
zit wat in. Toen vGaal weer bondscoach werd was het geschreeuw al groot, alleen heeft hij iedereen gelijk het tegendeel bewezen.
Probleem is dat er altijd mensen zullen zijn die denken dat alles en iedereen tegen ze is en veel daarvan zullen dat zelfs blijven denken ookal is het tegendeel al bewezen.
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 08:27
Ik zou voor Louis gaan als hij wilt en dan proberen Ten Hag aan te stellen, een buitenlandse trainer lijkt me ook niet verkeerd!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:54
Met ten hag heb je in principe al een buitenlander!
Vind ik leuk
redknap +702
woensdag 11 oktober 2017 om 11:15
Er gaat niks boven een Duitse trainer en speelstijl, dus Ten Hag ist schon da.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 08:42
Moet je dan iets KUNNEN om van Breukelen te kunnen opvolgen?
Vind ik leuk
Feye1908 +6658
woensdag 11 oktober 2017 om 08:49
Je moet zeer goed kunnen miskleunen, liegen en fouten recht lullen... dat is nog knap lastig hoor
Vind ik leuk
HanV +2209
woensdag 11 oktober 2017 om 09:00
Nou, je moet een trainer zijn of zijn geweest. Ze kijken alleen of je bij een Nederlandse topclub en een buitenlandse topclub iets gedaan hebt. Er wordt geen taak genoemd, alleen het kiezen van een bondscoach. Omdat dat blijkbaar Koeman moet worden als die mislukt bij Everton, valt het kiezen ook wel mee. Het boodschappen doen met een lijstje is lastiger. De uitdaging is om hem voor 5 jaar te laten tekenen, dat is wel erg lang, maar dat is wel fijn voor de trainer als je weer van hem af zou willen.
Je zou verwachten dat er veel meer kandidaten zouden zijn als Rutten al aan het profiel voldoet met zijn 1 jaartje Schalke dat dat seizoen als 8e eindigde, maar toen was hij er daar al uit gezet.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 08:42
Ten Hag of Koeman.
Ten Hag misschien wel de beste optie, discipline en eerst de 0 houden.
Koeman vind ik meer een trainer die met gearriveerde spelers kan werken en niet met talenten.
Qua vriendjespolitiek zou ik Rutten dan niet boven Ten Hag zetten, ze moeten wel scherp blijven.
Vind ik leuk
Feye1908 +6658
woensdag 11 oktober 2017 om 08:50
Ten Hag is nog erg onervaren en heeft niet echt een inspirerende carriere waar de spelers tegen op kijken. Laat hem nog maar lekker wat jaren club trainer blijven.
Vind ik leuk
3Bier +2209
woensdag 11 oktober 2017 om 08:44
Rutten lijkt me zelf nog teveel trainer om als technisch directeur aan de slag te gaan. Adriaanse is al 70, daar moet je niet aan beginnen. Louis is natuurlijk een topper maar ook al op leeftijd en qua karakter zou het wel eens problemen kunnen gaan geven met de eventuele nieuwe bondscoach (Koeman?). Ook heb je de kans dat zijn vriendjes ook allemaal bij de bond terecht komen (Jonker, Bout, Hoek, Kluivert). Ondanks alles lijkt me dat Louis de beste keus is.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 08:46
5 jaar.. Waarom nou weer zo lang? Hebben we nou helemaal niks geleerd van dit avontuur met van Breukelen: geef iemand een contract voor een jaar en evalueer hoe het er dan voorstaat.
Vind ik leuk
Och jeh +1132
woensdag 11 oktober 2017 om 08:46
5 jaar commitment, dan valt Co al af met zijn 70 jaar.
Vind ik leuk
Bizzy +8578
woensdag 11 oktober 2017 om 08:54
Van Gaal en Adriaanse zijn te oud. Rutten lijkt mij een prima oplossing. De man heeft veel kennis.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 08:58
Van Gaal nog eens benaderen. Heeft het meeste aanzien en het vermogen om boven de partijen te staan.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:45
Met deze generatie voetballers maakt het absoluut niet uit wie voor de groep staat. Het niveau ontstijgt niet meer de grijze middenmoot. En dat zal ook nooit meer veranderen ook niet.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:09
Fred Rutten, die man is de beste kandidaat.
Vind ik leuk
Hulsink +117
woensdag 11 oktober 2017 om 09:11
FRED RUTTEN een uitstekende kandidaat, iemand die "de boodschap" kan over brengen en die weet waar hij over praat. t.o.v. de andere kandidaten spreekt zijn leeftijd bovendien in zijn voordeel!
Vind ik leuk
Teo Smith +13789
woensdag 11 oktober 2017 om 09:15
Rutten.
Vind ik leuk
FEU +155
woensdag 11 oktober 2017 om 12:10
Jezus kun je niet meer zeggen dan dat. Man ga je eens verdiepen in je eigen mind.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:23
hallo Na Reijkaard en van Basten Vind ik dat ook Ruud Gullit een kans verdiend! om bondscoach te worden met als super visor DICK Advokaat! Dan blijft Dick Advokaat behouden voor Oranje.Het is die man zijn lust en zijn leven, behoud hem. mvg ritje
Vind ik leuk
Paul1982 +6741
woensdag 11 oktober 2017 om 09:27
Fred Rutten als TD en Koeman als bondscoach lijkt me een prima plan.

Als Van Gaal TD wordt, dan wordt Koeman nooit bondscoach.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 09:27]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:38
Ik zou voor Rutten gaan. Co en Louis zijn er veel te oud voor en ook te dominant. Hebben we met Louis bij Ajax gezien
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:46
Dat had meer met Cruijff waar Koeman maar mee bleef schermen. Daarbij zou je juist niet voor Koeman moeten gaan. Na dat hij van gaal weg werkte sprong hij trouw op de “trein”
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:43
Ja want gudde heeft een gouden periode bij Feyenoord gehad...

Slechte keuze die man had je net zo goed voor Munsterman kunnen gaan.. die stak ze club ook in veel schulden maar won wel meer hahaha
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:45
hallo. Na 4 van de 5 wedstrijden gewonnen te hebben heeft advokaat het toch niet slecht gedaan, de KNVB doet er verstandig aan om Advokaat te behouden! Deze man is bezeten van voetbal. Ik zou kiezen voor Ruud Gullit na Reijkaard en van basten verdiend hij een kans! Zet Dick Advokaat er als supervisor er bij, zoals Foppe de Haan deed bij de dames! mvg voetballiefhebber ritje
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:04
Wat een jonge kandidaten.... nee de KNVB gaat echt voor vernieuwing...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:32
Geef Ten Hag een kans,
Jonge frisse trainer die goed is met moeilijke jongens en motiveren.
Heeft in Duitsland gewerkt dus kan die mentaliteit overbrengen.

Doorselecteren en opbouwen!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:35
Met van Gaal krijg je weer dat typische Ajax kliekje, oftewel Frank de Boer wordt voor 99,9% de nieuwe bondscoach.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:44
Fred Rutteb dus. Co en Louis gaan het echt niet doen plus ze zijn al aardig op leeftijd
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:46
Doe Rutten dan maar. Die blijft ten minste 10 jaar.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:06
KNVB zwart en wit werken niet voor mekaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!DENK DAAR MAAR OVER NAAR!!! DAT IS HET PROBLEEM!!!!!!!!!
Vind ik leuk
Oegema +65
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:19
Rutten kan je toch niet mee komen.Heeft geen uitstraling. vGaal heeft met zijn vernieuwingsplannen tijdens zijn periode ook de verkeerde weg gekozen. Blijft over CO . van de 3
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'KNVB stelt profielschets op voor Van Breukelen-opvolger: drie topkandidaten'