Tiener van '100 miljoen' hoort van Barça-interesse: Natuurlijk streelt dat me

Tiener van '100 miljoen' hoort van Barça-interesse: "Natuurlijk streelt dat me"

woensdag 11 oktober 2017 om 14:34

FC Barcelona oriënteert zich steeds vaker op de Duitse markt. Dayot Upamecano is een van de Bundesliga-spelers die nauwlettend gevolgd wordt door de Catalanen en het RB Leipzig-talent is vereerd.

"Natuurlijk streelt dat me", zegt de pas achttienjarige centrale verdediger, die in januari van Red Bull Salzburg naar RB Leipzig trok, in Sport Bild. "Op dit moment telt alleen Leipzig. Ik moet hier hard werken om te spelen en mijn doelen te bereiken."

Volgens Football Leaks heeft de piepjonge Fransman een afkoopclausule van liefst 100 miljoen euro in zijn contract staan. Upamecano wil daar niets over kwijt. Voorlopig zit hij goed. "De Bundesliga is ideaal voor talenten. Hier krijgen jonge talenten meer kansen dan in Spanje of Engeland", aldus Upamecano. "Ik wil de beste verdediger ter wereld worden, dat wil ik ook over mij geschreven zien worden. Maar dat is natuurlijk nog een heel lange weg."

Plaats een reactie

BassieN +8139
woensdag 11 oktober 2017 om 14:41
Een afkoopsom van 100 miljoen voor een 18-jarige centrale verdediger? Geloof er niks van.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:46
Geloof het nou maar want het wordt steeds idioter met die transfers bedragen.
Vind ik leuk
FEU +155
woensdag 11 oktober 2017 om 14:48
Ze worden steeds duurder die amateurtjes. Nog geen fatsoenlijke bal kunnen raken. Tis allahverdomme bij de banden af foi!
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:53]
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
woensdag 11 oktober 2017 om 14:50
Een afkoopsom is om mensen af te schrikken
Vind ik leuk
Degraaf +10290
woensdag 11 oktober 2017 om 16:20
Clubs als PSG, City etc schrikken nergens meer van.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
woensdag 11 oktober 2017 om 17:42
City zijn recordtransfer is 60m.....
Vind ik leuk
Degraaf +10290
woensdag 11 oktober 2017 om 17:59
Dat klopt, maar ze hebben ook bijna 60 spelers onder contract. Daar gaat het om de enorme bedragen die deze clubs uitgeven.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14241
woensdag 11 oktober 2017 om 22:40
Tuurlijk....
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:32
De bruyne was toch 76 miljoen?
Vind ik leuk
wijze man +1465
donderdag 12 oktober 2017 om 07:57
Werkt prima dan..........want dit is echt een schrikbarend hoog bedrag!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:52
De hoge afkoopsommen worden vooral gebruikt om ervoor te zorgen dat er niet gauw geïnformeerd wordt naar de betreffende speler. In Spanje is dit volgens mij verplicht, dus vandaar dat een Carvajal van Real Madrid een afkoopsom van 500 miljoen heeft. Om zo de kans op een vertrek zo klein mogelijk te houden.
Dus die 100 miljoen zegt in dit geval niet bijster veel.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:13
Totdat een of andere gekke oliesjeik 500m "even" neerlegt. Het wordt gekker en gekker.

Welkom trouwens! (Nieuwe account zie ik)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:15
Ja, dat tijdperk zullen we natuurlijk binnenkort ook in gaan...

Yes dankjewel! Niet helemaal nieuw, maar wel nieuw met reageren. Ik lees normaal met enig genot de reacties hier en ik dacht van ja, zal maar is een keer mee doen
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:37
Haha ja dat was voor mij ook de reden. Lekker over voetbal ouwehoeren, niks mis mee
Vind ik leuk
Eendracht +8575
woensdag 11 oktober 2017 om 14:54
Heb voor mijn zoontje alvast een afkoopsom van 500 miljoen neergezet.. je weet maar nooit he...

Ook maar besloten geen afkoopsom voor mijn dochtertje neer te zetten, voor je het weet heb je allerlei vage gasten die wel willen betalen...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:41
kijk maar uit want anders nemen ze haar voor niets mee... nee grapje, moet je helemaal niet aan denken!
Vind ik leuk
Truth +2777
woensdag 11 oktober 2017 om 15:03
Mijne kleine moet nog geboren worden en is nu al onbetaalbaar ;-)
Vind ik leuk
Ruud1987 +2961
woensdag 11 oktober 2017 om 15:42
Ik vind dit ook helemaal niet vreemd, stel dat die jongen opeens helemaal zijn draai gaat vinden en het talent van de bundesliga word dan staan er weer 10 grote clubs om hem heen te springen.

Nu heb je gewoon een goede onderhandelings positie, ze zijn daar in Duitsland nog zo stom niet.
Vind ik leuk
Johan.l +4080
woensdag 11 oktober 2017 om 16:23
Hij vergeet onze van de Ligt
Vind ik leuk
Itsese +1927
woensdag 11 oktober 2017 om 18:13
Dan is Memphis gewoon 360 miljoen waard volgend seizoen!
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 18:13]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Tiener van '100 miljoen' hoort van Barça-interesse: "Natuurlijk streelt dat me"