Leeftijdsdiscussie rond Dortmund-talent: Hij is zeker geen zeventien

    Leeftijdsdiscussie rond Dortmund-talent: "Hij is zeker geen zeventien"

    woensdag 11 oktober 2017 om 16:45

    In Duitsland is discussie ontstaan over de leeftijd van een Borussia Dortmund-talent. Youssoufa Moukoko is officieel twaalf jaar, maar daar wordt sterk aan getwijfeld.

    Op de geboorteakte van de Duitse Kameroener staat 20 november 2004 vermeld als geboortedatum. Hij speelt vanwege zijn fysiek, voorkomen en kwaliteiten echter mee met het Onder 17-team van Dortmund. Jeugdcoördinator Lars Ricken vindt de discussie rond de spits 'teleurstellend'.

    "Hij is twaalf, dat is simpelweg een feit. Daar is geen twijfel over", aldus Ricken, die het logisch vindt dat Moukoko een paar teams hoger speelt. "We geloven dat hij het beste tot zijn recht komt in deze leeftijdsgroep."

    Dinsdag deed teammanager van de Dortmund-beloften Ingo Preuss nog een onhandige uitspraak in gesprek met Sporx. "Misschien is hij eigenlijk één of twee jaar verder, maar hij is zeker niet zeventien", zei Preuss.

    Plaats een reactie

    Woudo +8012
    woensdag 11 oktober 2017 om 16:53
    Hij ziet er wel uit alsof hij al een jaar of 18/19 is haha!
    Vind ik leuk
    chicken +10129
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:04
    Stuur een leuke meid van 18 erop af...als hij der versierd is die echt geen 12...maar dat is die sws niet haha
    Vind ik leuk
    Woudo +8012
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:10
    Of hij is een baas als hij als 12 jarige een mooie meid van 18 versierd ;) tis maar hoe je t bekijkt
    Vind ik leuk
    chicken +10129
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:12
    Schat eerder 17 of 18 jaar..gebeurt zo vaak bij die afrikanen
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:50
    Vergis je niet, er zijn jongens die daar al heel snel mee bezig zijn, zeker als ze ouder lijken.
    Ik was er geen 1 van hoor.
    Vind ik leuk
    vos199 +1126
    woensdag 11 oktober 2017 om 16:56
    Broertje van Joseph Minala?
    Vind ik leuk
    badeend. +1245
    woensdag 11 oktober 2017 om 16:57
    via de kaaklijn kan een kaakchirurg dit vaststellen, laat het onderzoeken zou ik zeggen!
    Vind ik leuk
    Vato75 +1836
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:03
    Die gozert is echt geen 12
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +3644
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:07
    Blijft toch wel een dingetje daar in die Afrikaanse landen, zou niet voor het eerst zijn dat een speler ouder blijkt te zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:11
    Die is echt geen 12. Die Afrikanen kunnen niet tellen of belazeren de boel expres.
    Vind ik leuk
    Thobar +3619
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:43
    Is een bekend gegeven Afrikanen passen hun leeftijd aan al naar gelang het doel waarvoor ze naar Europa komen.
    Vind ik leuk
    berwi +410
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:19
    die is echt geen 12 jaar oud eerder 18
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:26
    Zou wel grappig zijn.. volgend seizoen een 13 jarige debutant
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14646
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:27
    Die kan nooit twaalf zijn. Dat moet een fout ergens zijn geweest.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:45
    Het is geen Joseph Minala maar erg 12 lijken doet ie ook niet.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1155
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:47
    Ze doen bij Dortmund alles voor een opleidingsvergoeding!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:52
    Zijn vader staat geen medisch onderzoek toe om de leeftijd van zijn zoon te laten bepalen. Vreemd. Aardig detail: de moeder van Youssoufa is momenteel 28 jaar.........
    Vind ik leuk
    Bizzy +16783
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:08
    Voormalige inwoners van Epe.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:49
    Echt, haha geweldig dit. Dan weet je dus dat het een leugen is.
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6074
    woensdag 11 oktober 2017 om 18:14
    Als hij twaalf is kan ik met pensioen, doe mij ook zo een geboorte akte
    Vind ik leuk
    Bizzy +16783
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:08
    Simpele botscan geeft uitsluitsel.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:48
    En durven zeggen dat het een feit is, geen twijfel mogelijk dat hij ouder dan 12 jaar is.
    Yeah right, dat is nog nooit eerder gebeurd, een speler uit een Afrikaans land die jaren ouder blijkt te zijn.
    Het zou zomaar kunnen, maar lijkt mij zeer sterk, dat ze er ook zeker van zijn maakt mij juist meer aan het twijfelen.
    Vind ik leuk
    Angelo.v.g +105
    donderdag 12 oktober 2017 om 00:02
    dit zou nog vaker gaan gebeuren in de voetbal wereld. Nu heeft hij meer kans om hoger op te kunnen komen. Iedereen weet dat dit gebeurd en terug draaien kan niet meer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Leeftijdsdiscussie rond Dortmund-talent: "Hij is zeker geen zeventien"