Tuchel droomkandidaat voor Oranje: De tijd is rijp voor een buitenlander

Tuchel droomkandidaat voor Oranje: "De tijd is rijp voor een buitenlander"

woensdag 11 oktober 2017 om 20:07

Het contract van Dick Advocaat loopt nog even door en de Oranje-bondscoach sloot na de zege op Zweden (2-0) niet uit dat hij langer blijft, maar het speculeren over zijn opvolging is in volle gang. Thomas Tuchel geldt als droomkandidaat.

Dat stelt commentator Arno Vermeulen op de website van de NOS. Tuchel is werkloos na zijn ontslag bij Borussia Dortmund, waar hij werd opgevolgd door Peter Bosz. Wat Vermeulen betreft kan de Duitse trainer een doorstart maken bij de KNVB.

"Hij heeft met Dortmund in de top gewerkt, is modern en komt uit de zeer succesvolle Duitse school. Met zijn 44 is hij relatief jong, een laptoptrainer noemen ze dat tegenwoordig. En in Nederland is de tijd wel rijp voor een buitenlander na de decepties met Hiddink, Blind en Advocaat", aldus Vermeulen.

De NOS-commentator is bovendien onder de indruk van Tuchel vanwege zijn kennis van het Nederlandse voetbal. "Hij was onlangs gastspreker op een symposium van de KNVB, daar maakte hij veel indruk. Hij heeft bijvoorbeeld veel opgestoken van de boeken van Foppe de Haan en bleek een groot fan van het Nederlandse voetbal."

Lees ook: Advocaat-opvolger gezocht: 12 kandidaat-bondscoaches van Oranje

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Moet Oranje voor een buitenlandse bondscoach gaan?

(644 stemmen)

Plaats een reactie

Bizzy +8576
woensdag 11 oktober 2017 om 20:11
Natuurlijk zien de heikneuters in de polder dit niet zitten. Ze hebben liever vetnek Koeman als bondscoach onder mom van vernieuwing. Tuchel brengt zeker vernieuwing mee en hopelijk ook 2 duitse assistenten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 20:12]
Vind ik leuk
Nashua +5695
woensdag 11 oktober 2017 om 20:30
Tuchel & Ten Hag
Vind ik leuk
Farmer +6100
woensdag 11 oktober 2017 om 20:43
Ten Hag: alle respect, maar mag deze keuzeheer, zijn werk bij Utrecht nétjes afmaken, en daarna(bij voorkeur) een tikje meer ervaring opdoen bij een grotere club(in het buitenland). Dán zou ik zeggen; ja, Topkandidaat!

Ten Hag zal tot eenzelfde lichting topcoaches kunnen behoren als waar Bosz nu 'kopstuk'van is, maar we moeten als Nederlanders een léren geduld te hebben, en dingen de tijd te geven om te ontwikkelen.

Dat is met coaches net zo.
De Ligt(Bulgarije) en Danny Blind, zij ndé meest recente voorbeelden van 'veels te vroeg gebracht'.
En éigenlijk is het niet eens de fout van beiden; T is de fout van degenen die ze daar neergezet hebben.

Laat een Ten Hag nu níet die fout maken. Bij Ajax dachten ze ook tevergeefs dat Keizer wel even in Bosz zijn grote voetsporen zou treden..
Niet doen, geduld!
Vind ik leuk
Pino61 +9125
woensdag 11 oktober 2017 om 20:35
Buitenlander oké, maar een Duister..?
Vind ik leuk
FCT65 +1531
woensdag 11 oktober 2017 om 20:38
Wat is een Duister ??!!
Vind ik leuk
036 +2840
woensdag 11 oktober 2017 om 20:44
Een donkere man vd oosterburen.
Vind ik leuk
Pino61 +9125
woensdag 11 oktober 2017 om 20:48
Dank je voor het antwoord geven. :-)
Vind ik leuk
036 +2840
woensdag 11 oktober 2017 om 20:50
Ik antwoorde niet op jou.
Vind ik leuk
LFC16 +312
woensdag 11 oktober 2017 om 20:53
Een Tukker met blauwe ogen ;p
Vind ik leuk
Farmer +6100
woensdag 11 oktober 2017 om 20:50
Stukje 'Deutsche Disciplin!" is precies wat er chronisch aan schort bij dit overgebleven stelletje modepopjes, en net-nietjes'.

Inzet en mentaliteit is ook een kwaliteit, en daar hebben wij als Nederlandsers, een duidelijk lesje in gehad, de afgelopen 2 kwalificaties.

We zij neen coach nodig die dát ontzag kan uitstralen.
Maar dán kom je idd al gauw bij een échte Deutscher aan.
Vind ik leuk
Farmer +6100
woensdag 11 oktober 2017 om 20:40
Ik bén wat 'conservatiever/behoudender' over t algemeen, en zóu mijn persoonlijke voorkeur uitspreken naar de gebroeders Koeman. Maar déze keus zou ik bést toejuichen.

De Koemannetjes moeten zélf ook maar willen, die weten ook wel wat voor bende het is in Zeist. Een frisse wind zou dat ook 'omver kunnen blazen', omdat ik vrees dat een Néderlandse coach, altijd wel door een of andere 'kliekjesgeest wordt bezeten', die 'link' heb je met een buitenlandse coach bv niet(zo gauw). En als deze resultaat boekt(wat i kverwacht) dan kán zo'n persoon zich bv ook uitlaten over andere 'kromheden-Intern'. Dingen die de Néderlandse coach bv niet zo opvallen; daar zijn ze mee 'opgevoed'. Maar een Tuchel bv júist wel!

Men 'roddelde' de naam van Joachim Löw ook, als de KNVB díe kan halen, zou ik hém nog verkiezen boven de Koemannetjes, of van Gaal, of zelfs Guardiola.

Het wordt iig duidelijk tijd voor iets ánders! De huidige middelen zijn niet langer toereikend.
(alle respect) Frank de Boer gaat dit ook niet lukken, de 'enige hoop'ligt dan - qua nederlandse coaches'nog bij Koeman, en Bosz. Bosz kun je nu vergeten, die zit daar pérfect in z'n zetel in 'Groot-Braadworstië". Blijft dr 1 over.. We hebben Rutten nog, maar ik zie hém niet nú díe stap maken die nodig is om Oranje 'bij de kop te pakken'.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:19
Ja man, lekker neuspeuteren voor de Hollandse dugout
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:08
Dit is wat ik ongeveer wou vertellen, ik sluit me dus volledig bij jouw aan.
Heerlijk een Duitser bij Nederland, neem er inderdaad maar meer mee.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:19
Van Gaal of anders Tuchel
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:55
niet doen zijn vader geeft hem advies over hoe en wat ij moet spelen ,maar je krijgt er twee voor de prijs van 1 Bizzy
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 01:04
Als Vermeulen dit vind ben ik uit principe tegen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:11
Het Orakel heeft gesproken en draagt de nieuwe messias voor als reddende macht.

Tuchel is de silver bullet voor het Nederlandse voetbal
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 20:16]
Vind ik leuk
Bizzy +8576
woensdag 11 oktober 2017 om 20:14
Nederlands voetbal is al dood. Bullit is niet meer nodig. IJsland en Bulgarije hadden de trekker al overgehaald.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:29
Terwijl je zou denken dat de mensen uit de polder handiger zijn met trekkers.
Vind ik leuk
HanV +2215
woensdag 11 oktober 2017 om 20:19
Silver bullit? Dan moeten we het maar niet doen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:12
Zal wel maar nee...we moeten het zelf oplossen...persoonlijk zou ik ook mij selectiebeleid aanpassen..weg me die arrogantjes die willen rappen of willen "shinen" op social media. gewoon jongens selecteren die het een eer vinden om het Shirt van Nederland aan te doen en er bijna dood voor zouden gaan...Ook al zijn die minder...Ik verlies liever nog met 11 mindere spelers met een leeuwenhart ..dan 11 miljonairtjes die zogenaamd een "merk" zijn....Begin nou een daarmee
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:12
Haha die komt echt niet
Vind ik leuk
derksen +7136
woensdag 11 oktober 2017 om 20:13
VP
Kap aub met deze gigantische bullshit!
Tjongejonge gadverdame
VP nog 1 artikel over een buitenlander die net droog is achter zijn oren en dan wordt je aangeklaagd wegens laster en psychische intimidatie jegens alle VP lezers!
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
woensdag 11 oktober 2017 om 20:14
Mag van mij gerust eens een buitenlander voor de groep staan.
Die hanteert misschien ook een ander selectiebeleid, kan geen kwaad om nieuwe inzichten te proberen.
Vind ik leuk
Bizzy +8576
woensdag 11 oktober 2017 om 20:20
We vergeten allemaal wat Ernst Happel voor het nederlands voetbal heeft betekent.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:30
Is dat geen optie? ;)
Vind ik leuk
036 +2840
woensdag 11 oktober 2017 om 20:46
Slechte opmerking.
Vind ik leuk
cheeks +1983
woensdag 11 oktober 2017 om 20:26
Fan van het Nederlandse voetbal... Dus totaal ongeschikt !!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:42
Arno weer...pffff...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:42
Ottmar Hitzfeld! Bijzonder geslaagd. Als eerste duitse club (BVB) de cup met grote oren gepakt. Daarna naar Bayern München heen, ook succesvol. Pas 68 jaar.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 20:43]
Vind ik leuk
El Lobo +1184
woensdag 11 oktober 2017 om 20:45
Een frisse, buitenlandse wind kan wonderen doen!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:47
Frisse blik op het voetbal. We kunnen daarna altijd overstappen op Koeman of Bosz.
Vind ik leuk
Kuip +3387
woensdag 11 oktober 2017 om 20:54
Niet alleen voor Oranje een buitenlandse coach. Ook Ajax, Feyenoord en PSV moeten voor een buitenlander gaan.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:05
Gunter bengtson is ook een goeie
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:12
Intrigerend welke bezwaren het powerkartel cq triumviraat in Zeist aan zou weten te dragen om een kandidatuur van Tuchel af te serveren.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 21:13]
Vind ik leuk
Bizzy +8576
woensdag 11 oktober 2017 om 21:41
De bestuurders in Zeist zijn benoemd via de old boys network en Tuchel past daar niet tussen. Waarschijnlijk zullen ze de voorkeur hebben voor een opvolger uit eigen gelederen (generatie v. Basten / Gullit) cq iemand met een bewezen trackrecord en affiniteit heeft met het Nederlands voetbal. Dan ben je snel klaar met het afserveren van Tuchel. Fenomeen out of the box denken kent men in Zeist niet.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:06
Bij Tuchel zou het argument aangedragen kunnen worden dat hij meer zou aansluiten op het profiel van een 'clubtrainer'. Wellicht vindt Tuchel dat zélf ook.

Ik ga er vanuit dat in Zeist lering is getrokken uit de malaise en er een frisse wind gaat waaien.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:42
Tja misschien kunnen we wel een Ping-Ponger als coach nemen. Arno, hoe mis kun je de plank slaan?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:42
Wat is er mis met Gert-Jan Verbeek?
Vind ik leuk
Tweey +537
woensdag 11 oktober 2017 om 21:42
Uit de vriendenkring van Vermeulen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:43
Tuchel? Ik adviseer John Troost ;)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:00
Tuchel zou geweldig zijn! Hij heeft het heel goed gedaan met Mainz en Dortmund.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:17
Maat 1 woord voor:
DOEN
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:20
klinsman?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 00:32
Wat een droom kandidaten... eerst zien dan geloven! Hoop in ieder geval op een mentaal sterke trainer. die de egootjes met de bene op de grond kan krijgen, en is met trots voor hun land laat spelen!
Vind ik leuk
allround +1050
donderdag 12 oktober 2017 om 07:37
Eerst moet de oud bakken trainers - in de vaderlandse competities - geen clubs meer krijgen. Overstappen naar bijv. de voetbal lichting '88. Momenteel worden er spelers geselecteerd die nog "nat achter de oren zijn". Eerst moeten zij op internationaal (clubverband) mee kunnen. EEEHHH nu is dit ook een contradictie; Op het huidige voetbal niveau van het Nederlands voetbal kunnen we de spelers al helemaal niet meer testen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:20
Juist nu heb je meer aan een Nederlandse trainer. We hebben veel aardige spelers maar geen toppers en ook geen toptalenten. We hebben een bondscoach nodig die de mogelijkheden en onmogelijkheden van onze spelers kent en eeb hecht team vormt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Tuchel droomkandidaat voor Oranje: "De tijd is rijp voor een buitenlander"