'Na zijn mislukte avonturen wil hij nu misschien wel Oranje-bondscoach worden'

'Na zijn mislukte avonturen wil hij nu misschien wel Oranje-bondscoach worden'

woensdag 11 oktober 2017 om 23:14

Ronald Koeman en Frank de Boer zijn de belangrijkste Nederlandse kandidaten om Dick Advocaat op te volgen bij het Nederlands elftal. Dat stelt Arno Vermeulen.

Koeman zit op dit moment nog vast aan Everton. "Het zou voor Nederland niet slecht zijn als het misloopt met Koeman bij Everton", zegt Vermeulen op de website van de NOS. "Koeman heeft natuurlijk niet zo'n fijn verleden met de KNVB, maar alle mensen van toen zijn inmiddels verdwenen. Dus onmogelijk is het niet."

"Frank de Boer heeft altijd gezegd dat hij voorlopig clubtrainer wil blijven", vervolgt de commentator. "Maar na de mislukte avonturen bij Internazionale en Crystal Palace staat hij nu misschien wel open voor de functie van bondscoach."

Vermeulen verwacht dat de nieuwe technisch directeur er eerder zal zijn dan een nieuwe bondscoach. "Dat is de eerste prioriteit van de nieuwe directeur Eric Gudde, die binnenkort aan de slag gaat. Gezien zijn Feyenoord-verleden tip ik Martin van Geel voor die functie. Maar ook Fred Rutten zou een goede kandidaat zijn."

Lees ook: Advocaat-opvolger gezocht: 12 kandidaat-bondscoaches van Oranje

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Wie zou een betere bondscoach zijn: De Boer of Koeman?

(472 stemmen)

Plaats een reactie

Noudyo. +9108
woensdag 11 oktober 2017 om 23:16
Frank de Boer is al vroeg ontslagen bij zowel Inter als Palace, twee van de drie ploegen die hij heeft gecoached. Die wil je dan toch niet bij het Nederlands elftal hebben
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:54
houd op over koeman en de boer tikke breed voetbal komt van hun
Vind ik leuk
Gerro +2839
woensdag 11 oktober 2017 om 23:19
Zou in ieder geval goed zijn wanneer ze niet weer in dezelfde vijver gaan vissen als de afgelopen 25 jaar. Daarin hadden we vooral Advocaat,Hiddink,van Gaal, Van Gaal Hiddink,Advocaat.
Vind ik leuk
John M. +2850
woensdag 11 oktober 2017 om 23:42
Volgens mij zwemt Frank de Boer juist ook in die vijver dus krijg je dezelfde problemen als we hadden met Blind en Hiddink. Dan spreek ik nog niet eens over de welbekende taktiek van Frank: Balbezit, tikkie breed, balletje terug.
Vind ik leuk
Gerro +2839
woensdag 11 oktober 2017 om 23:51
Zijn naam heb ik ook niet genoemd. Zie liever PB
Vind ik leuk
John M. +2850
woensdag 11 oktober 2017 om 23:55
Ik had begrepen dat jij het wel kon vinden met één van de door "zak" Vermeulen genoemde trainers.
Vind ik leuk
Mo +5974
woensdag 11 oktober 2017 om 23:51
In de Van Gaal vijver kunnen we best vissen lijkt me
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 23:51]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:20
Geen Nederlandse bondscoach a.u.b.
We willen vernieuwing.
Bezem door de KNVB/huidige bondscoach/staf

Hak de knoop door en benader Thomas Tuchel.
Vind ik leuk
mba4u2c +558
woensdag 11 oktober 2017 om 23:37
Is dat niet die gozer die door Dortmund werd ontslagen omdat de spelers hem niet meer pruimden?
Vind ik leuk
John M. +2850
woensdag 11 oktober 2017 om 23:45
Niet pruimen gaat het niet worden. Ze verstaan elkaar niet eens. Een nederlandse trainer kan wel duits, maar of een duitser nederlands spreekt betwijfel ik.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 00:37
Preud'homme
Vind ik leuk
Gerro +2839
woensdag 11 oktober 2017 om 23:20
Maar waarom staat Peter Bosz er eigenlijk niet bij. Als ze maar niet uitkomen bij Cocu zie liever een coach met lef.
Vind ik leuk
Bizzy +5665
woensdag 11 oktober 2017 om 23:24
Met de Boer of Koeman wordt Oranje nog een keer ritueel vermoord. Tikie terug - breed staat centraal. Na afloop van de match krijgt iedere speler een bal mee naar huis want balbezit is heilig. Lekker naast je nachtkastje zetten en iedere ochtend even aan het leer ruiken. Kennelijk is de gifbeker niet leeg in Zeist.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 23:24]
Vind ik leuk
LFC16 +316
woensdag 11 oktober 2017 om 23:29
Wat zit die Vermeulen nou weer te lullen, eerst komt ie aandraven met Tuchel en nu weer Frank de Boer en Ronald Koeman. altijd al een wazig figuur gevonden die vent, hij lult veel maar hij zegt niks!
Vind ik leuk
Guusman +1435
woensdag 11 oktober 2017 om 23:33
En wordt er nog dik voor betaald ook!

Hoe slapper ze lullen, hoe meer opslag ze krijgen lijkt wel.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:32
De karaktermoord en voetbaleuthanasie op Oranje kent kennelijk geen grenzen. Het roept beelden op van decapitatie door middel van een gewatteerd oorstaafje.

[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 23:33]
Vind ik leuk
Guusman +1435
woensdag 11 oktober 2017 om 23:38
Zo zeg, schud je die zo maar even spontaan uit je mouw der synoniemen?
Vind ik leuk
Bizzy +5665
woensdag 11 oktober 2017 om 23:40
Voetbaleuthanasie mooie metafoor. Hoe kom je erop.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 00:00
Het maakt deel uit van mijn dagelijkse jargon. Van een verdienste is geen sprake.
Vind ik leuk
JCJWZ +8357
donderdag 12 oktober 2017 om 04:37
Butler van de koning?
Vind ik leuk
John M. +2850
woensdag 11 oktober 2017 om 23:51
Wat?
Vind ik leuk
Mo +5974
woensdag 11 oktober 2017 om 23:53
Aparte gozer is het
Vind ik leuk
Cappie +4906
donderdag 12 oktober 2017 om 09:04
Oh, deze heb je al een keer gebruikt. Jammer dat de originaliteit nu ook al ver te zoeken is bij jou.
Vind ik leuk
Guusman +1435
woensdag 11 oktober 2017 om 23:39
Alsjeblieft zeg, doe mij een lol.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:43
Met Frank ga je 3-4-3 spelen...zelfmoord opstelling
Vind ik leuk
Mo +5974
woensdag 11 oktober 2017 om 23:54
Met 3-4-3 hoeft niks mis te zijn. Met Crystal Palace onderin de Premier League 3-4-3 spelen en opbouwen, ja dat is zelfmoord
Vind ik leuk
John M. +2850
woensdag 11 oktober 2017 om 23:59
Misschien niet (3-4-3), als die bal maar een keer naar voren gespeeld zou worden. Bovendien is Oranje zonder Robben niet veel sterker dan Crystal P.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 00:08
Daar heeft het Ned-Elftal eens niet de kwaliteit voor om 3-4-3 te spelen
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 00:54
Depay-Dost-Promes
v Aanholt-Wijnaldum-Strootman-Karsdorp
Blind-de Vrij-v Dijk
Cillissen

Alternatieve opties
Elia-Janssen-Berghuis
Haps-Vilhena-Klaassen-Janmaat
Aké-Hoedt-Bruma
Zoet

Op zich nog best goed te doen onder de aanname dat iedereen een beetje in goede doen is, nu toch alle tijd om het erin te slijpen.
Vind ik leuk
CPP +175
donderdag 12 oktober 2017 om 01:15
Beide zijn meer 5-2-3 dan 3-4-3. Maar als je dat zo nodig zo wil noemen vind ik het prima.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 01:26
In de praktijk is het verschil tussen een 5-2-3 en een 3-4-3 bijna nihil.
Vind ik leuk
CPP +175
donderdag 12 oktober 2017 om 10:12
Klopt. Ik erger me al jaren over de discussie over systemen. Het gaat over de intentie, de opdrachten en vooral over de kwaliteiten van de spelers (en de tegenstanders).
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:47
Nee, gewoon Tuchel als bondscoach
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 00:04
Wat heeft de KNVB nou aan een TD? Die 4 bondscoaches kunnen toch wel aangesteld worden door een technisch bestuurslid. Jelle Goes heeft net de opleidingen helemaal gereorganiseerd. Over de kunstgrasvelden, dat moeten de clubs regelen.
Wat moet zo'n TD nou doen de hele dag?
Vind ik leuk
mylife +457
donderdag 12 oktober 2017 om 00:08
Die mislukte avonturen zeggen genoeg. De Boer heeft eigenlijk alleen maar ervaring bij ajax
Vind ik leuk
Ginho9 +241
donderdag 12 oktober 2017 om 00:24
Ik heb ook liever Koeman maar die gun ik nog een paar jaar bij Everton. Hij kan dan De Boer opvolgen na EK2020 als we die hopelijk wel halen! De Boer kan het echt niet slechter dan Blind doen, want welke trainer gaat de Ligt uit tegen Bulgarije in de basis zetten??!!
De Boer aast op eerherstel net zoals het NL elftal, los van z'n mislukkingen heeft hij Ajax wel 4x achter elkaar kampioen gemaakt dus weet hoe je resultaat moet behalen.
Vind ik leuk
jaja_PSV +14659
donderdag 12 oktober 2017 om 04:47
Schei toch uit man.
We hebben een coach nodig met internationale successen. Daar ligt juist het.pijnpunt.bij Frank de boer. Ik zie hem als Danny blind 2.0
Vind ik leuk
tikkietoe +2466
donderdag 12 oktober 2017 om 00:30
Frank de Boer past perfect in het rijtje Blind, Advocaat en Gullit.
Ik heb dan ook geen vertrouwen in hem als bondscoach.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 00:56
de boer en Koeman zijn MISLUKT in het buitenland, KNVB moet opzoek gaan naar een geslaagde trainer, Tenhag of bosz
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 01:14
Geen van beide aub. de een anti voetbal en meerdere keren bestempeld als de Flop (de Boer) en Koeman kwam in een gespreid bedje bij Southampton die al op plaats 8 stonden toen Koeman kwam dus van verbetering was geen sprake en nu bij Everton zakt hij hopeloos door het ijs met zijn aankopen.
Vind ik leuk
jaja_PSV +14659
donderdag 12 oktober 2017 om 04:50
Koeman heeft bij Feyenoord bewezen om zonder financiële.middelen resultaten neer te zetten met de beschikbare spelers.
Oranje bevindt zich in een soortgelijke situatie...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 01:57
allebei meer van tzelfde. er moet een trainer komen die zelf een bikkel was. wat mij betreft Neeskens als trainer en Rutte als td
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 02:02
wat maakt t ook uit wie er trainer wordt. als je geen goede selectie hebt....of t nou Koeman Bosz De Boer of wie dan ook wordt, De spelers hebben niet genoeg kwaliteit. Dus kun je net zo goed Hans Kraaij of Mario Been er voor zetten. Maakt allemaal niet. Blijft kansloos. Eerst betere spelers opleiden
Vind ik leuk
jaja_PSV +14659
donderdag 12 oktober 2017 om 04:52
Jij geeft het meteen al op....laten we ons dan maar terugtrekken uit de kwalificaties.
Vind ik leuk
Leffe +763
donderdag 12 oktober 2017 om 02:35
Al zet je je eigen moeder voor die groep, de meesten kunnen en willen gewoon niet beter.Dat zag je gister al, zeker de 2-e helft.Ik vond Babel en Van Dijk goed, maar een Blind( met zijn tikkie terug en breed spelen voegt niets toe).Nu Robben gestopt is en je wel wilt kiezen voor Dost, moet je linkspoten op links zetten en op rechts hetzelfde.En daar is niks mis mee.,,maar -wij-weten alles wel beter hoor!!
Vind ik leuk
Padason +271
donderdag 12 oktober 2017 om 03:59
De boer absoluut niet goed genoeg. Bij Ajax vinden ze hem top en ik ben waarschijnlijk een van de weinigen ajacieden die dat niet vind. Tikkie breed, tikkie terug dat moet je niet willen, daarnaast heeft Ajax heel erg veel geluk gehad met die 4 landstitel op een rij echt puur omdat de concurentie het liet liggen. Nog nooit los aan kop gestaan tijdens winterstop. Vroeg uitgeschakeld in Europa LEague tegen warschau, vergeet molde niet, etc.

Koeman daarin tegen speelde toen met Feyenoord goed en vechtvoetbal iets wat we nodig hebben bij het Nederlands eltal. Daarnaast super gedaan met Southampton en Everton. Prima voetbal gespeeld. En daarnaast tuurlijk een prachtig boegbeeld erbij samen met Gullit.
Vind ik leuk
jaja_PSV +14659
donderdag 12 oktober 2017 om 04:54
Eindelijk een reële en eerlijke kijk. Is ook benodigd om falen van Oranje te voorkomen.
Vind ik leuk
Padason +271
donderdag 12 oktober 2017 om 16:36
Dankje, ben ajax fan en liefhebber maar blijf wel met reele blik kijken. Althans probeer het XD
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 06:16
De afdeling open deur
Vind ik leuk
Teo Smith +12344
donderdag 12 oktober 2017 om 06:33
Koeman graag.
Vind ik leuk
Jozef +18830
donderdag 12 oktober 2017 om 07:53
Ze staan samen op foto...

Allebei nemen dan maar. Twee weten meer dan een.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:31
Een bondscoach moet hoog in aanzien staan t.o.v. de spelers en zeker bij De Boer heb je niet het gevoel dat spelers op dít moment tegen hem opkijken.
Dus dat is in mijn ogen niet de juiste persoon.
Maar gevoelsmatig zeg ik dat Koeman op dit moment ook niet de juiste bondscoach zou zijn...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:47
Laten we asjeblieft een trainer nemen met buitenlandse ervaring. Dan komen er maar 2 Nederlandse trainers in aanmerking: Koeman en over een paar jaar Bosz. De rest gewoon niet doen, want dan ga je op dezelfde manier verder. Alle andere genoemde namen mankeert iets aan. Ook niet meer terugvallen op de oudere generatie zoals van Marwijk, die ook alleen bij wat kleinere Duitse clubs gewerkt heeft.
Vind ik leuk
berwi +196
donderdag 12 oktober 2017 om 09:56
frank heeft alleen aar bij ajax gepresteerd en verder nul
Vind ik leuk
pinkelman +2502
donderdag 12 oktober 2017 om 10:15
Hoe ongeloofwaardig kun je zijn om nu nog met een grote verliezer als de Boer aan te treden als Bondcoach.
Je stond al met 0-1 achter als Oranje het veld betrad met al die matige namen die ze in het buitenland hebben, dat zou dan nu met de Boer als Coach meteen 0-2 worden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 10:18]
Vind ik leuk