Rangnick: 'Vader van Mbappé zei: als jij trainer wordt komt hij meteen'

Rangnick: 'Vader van Mbappé zei: als jij trainer wordt komt hij meteen'

donderdag 12 oktober 2017 om 13:43

RB Leipzig was er bijna in geslaagd Kylian Mbappé naar de 2. Bundesliga te halen. Technisch directeur Ralf Rangnick hoefde maar één belofte te doen om zich van het supertalent te verzekeren.

Dat zegt Rangnick in gesprek met Sport Bild. Leipzig was in 2015, toen het nog op het tweede niveau van Duitsland speelde, dichtbij de handtekening van Mbappé. "Het probleem was alleen dat we afscheid hadden genomen van trainer Alexander Zorniger, dit was net na de winterstop van 2015", zegt de Leipzig-beleidsman. "Op dat moment wisten we dus niet wie de nieuwe coach zou zijn."

"De vader van Kylian zei tegen mij: als jij kan beloven dat jij de trainer wordt, komt die jongen meteen naar Leipzig. Maar ik kon die belofte in februari niet geven", zegt Rangnick, die even later inderdaad interim-coach werd bij Leipzig. Toen kwam de komst van Mbappé echter niet meer ter sprake. De jonge Fransman beleefde vorig seizoen zijn grote doorbraak bij AS Monaco en werd afgelopen zomer voor een bedrag dat kan oplopen tot 180 miljoen euro verkocht aan Paris Saint-Germain.

Plaats een reactie

donderdag 12 oktober 2017 om 13:55
Toekomstig winnaar van de Ballon d'Or....
Vind ik leuk
Woudo +7812
donderdag 12 oktober 2017 om 13:56
Dat denk ik ook!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:03
Mbappe is echt goed, speelt ook moeiteloos mee bij PSG en ook het Franse elftal. Zo jong ook nog maar.....
Vind ik leuk
Woudo +7812
donderdag 12 oktober 2017 om 14:47
Hij doet me echt een beetje aan Messi denken toen die 18/19 was!
Vind ik leuk
robson81 +2159
donderdag 12 oktober 2017 om 14:52
Meespelen in z'n goed elftal is ook niet zo heel moeilijk.zet hem bij ajax of psv neer en het word ineens een stuk lastiger ook al is het een absoluut toptalent.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:59
Ben ik niet mee eens.
Vind ik leuk
Rodapaus +2581
donderdag 12 oktober 2017 om 13:55
Goed gescout dan!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:03
Klopt, ze hebben daar oog voor talent.
Vind ik leuk
Rodapaus +2581
donderdag 12 oktober 2017 om 14:06
En ook centjes om er wat mee te kunnen doen, is ook niet onbelangrijk
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:08
Dat klopt voor een deel wel maar ze hebben nou niet echt absurde bedragen betaald de afgelopen jaren.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14224
donderdag 12 oktober 2017 om 14:14
Een speler als Mbappe is al vanaf zijn 14de ofzo in beeld bij alle topclubs en subtopclubs
Vind ik leuk
DubRtd +15794
donderdag 12 oktober 2017 om 14:42
Dat hebben ze bij RB wel voor elkaar, ja.

Ook nogal veel transfers binnen het concern, van Salzburg naar Leipzig bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
Gavv +619
donderdag 12 oktober 2017 om 14:04
Op zich een lelijke club, maar wel een zeer interessant project waar ik zeer veel respect voor heb. Zwemmen in het geld is één ding, het nuttig spenderen in een mooi project met veel jeugd en direct aan de top meedraaien is nog iets anders.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Rangnick: 'Vader van Mbappé zei: als jij trainer wordt komt hij meteen'