Braziliaans trio gaat Feyenoord leven zuur maken: Bizar snel

Braziliaans trio gaat Feyenoord leven zuur maken: "Bizar snel"

dinsdag 17 oktober 2017 om 08:22

Bernard, Taison en Marlos. Dat zijn de drie spelers van Shakhtar Donetsk die dinsdagavond in De Kuip het grootste gevaar gaan vormen voor Feyenoord. Analist Evgeniy Levchenko zegt dat in gesprek met De Telegraaf. 

De voormalig prof uit Oekraïne weet dat Shakhtar in drie verschillende systemen kan opereren. "1-4-2-3-1, 1-4-4-2 en 1-4-3-3. Ik heb ze zelfs met drie verdedigers gezien. Maar meestal is het dat eerste systeem. Of er ook in De Kuip direct druk wordt gezet, weet ik niet. Shakhtar kan er met Taison, Bernard en Ismaily ook razendsnel uitkomen. Met de bal aan de voet is Taison (links op de foto) echt bizar snel."

"Wat mij betreft springen drie spelers er echt uit. Bernard, Taison en Marlos. Die laatste Braziliaan heeft vijf jaar in Oekraïne gespeeld, heeft een Oekraïens paspoort gekregen en deed de laatste twee duels met onze nationale ploeg mee", vervolgt Levchenko. "Hij is zo ver-Oekraïenst dat hij voor ons land wil spelen. Hij is een linksbenige, snelle rechtsbuiten, met heel korte voetbewegingen."

Lees ook: 'Van Bronckhorst durft het niet aan met aanvaller, nieuw defensief duo'

Poll

Wat wordt Feyenoord - Shakhtar?

(2268 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 17 oktober 2017 om 08:30
Betekend ver-Oekraïenst niet gewoon dat hij niet goed genoeg is om voor het Braziliaanse elftal in actie te komen in deze context...
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 08:33
Misschien is het in de Oekraïne veiliger.
Vind ik leuk
Objectief +2622
dinsdag 17 oktober 2017 om 08:38
Aangepast.

Ach, tegenwoordig kan alles. Douglas werd ook een 'Nederlander'
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 08:47]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 08:42
Nou als je ergens vanaf je 23/24ste 5 jaar woont, vind ik niet hetzelfde idee als dat jij ergens geboren bent...
Vind ik leuk
Objectief +2622
dinsdag 17 oktober 2017 om 08:48
Het gaat om 't idee erachter. Veel jongens kiezen voor een land waar hun opa of oma vandaan komt, zodat ze toch in een nationaal elftal kunnen spelen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:55
Maar dan word het een ander verhaal, is ook nogal anders beschreven als in je eerste reactie.. maar nu vat ik hem wat je bedoeld;)
Vind ik leuk
Objectief +2622
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:00
De strekking blijft hetzelfde. Want, waar ligt de grens?
Is het normaal om voor het land uit te komen waar je opa vandaan komt, of je vader, of je overgrootvader, of waar je zelf 20 jaar van je 25-jarige leeftijd hebt gewoond, of ligt die grens bij 10 jaar?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:08
Dat is een behoorlijk discussiepunt inderdaad.. Maar mijn reactie gaat meer over het feit of die een Oekraïner was geworden als hij goed genoeg was geweest voor Brazillie ? of beter gezegd had hij die nationaliteit dan ook gekregen?

Mijn mening, als jij ergens geboren wordt heb je sowieso '" recht" op die nationaliteit, als jij ergens langere periode woont moet dat bepaald worden door de overheid/regels van dit land..

Al is het in mijn ogen volstrekt belachelijk om iemand de nationaliteit van een land te geven omdat hij bv alleen maar goed kan voetballen en een meerwaarde kan zijn voor het nationale elftal.

Als hij op grond van de andere normale regels(die voor iedereen gelden in dat land) recht heeft op de nationaliteit wordt het een ander verhaal.
Vind ik leuk
Objectief +2622
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:29
Dan denken we daar exact hetzelfde over.
Mijn punt daarnaast was dan ook dat sommige spelers die in NL zijn geboren toch voor het geboorteland van hun vader of moeder uitkomen, omdat ze daar meer/wel kans krijgen in het nationale elftal.
Zo'n Amrabat hetzelfde. Het is vrij onzeker of hij Oranje haalt, maar bij Marokko heeft hij een aanzienlijke kans op speelminuten.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 08:43
Beetje onzin wat je opschrijft.
Vind ik leuk
HJR +4394
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:40
Denk dat ze bedoelen dat Oekraine te ver ligt ;)
Vind ik leuk
Mo +7986
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:02
100%, waarom zou je anders voor Oekraïne kiezen
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:50
Zelfs C-categorie Brazilianen zijn nog goed genoeg om dit niveau mee te komen. Feyenoord is overigens tegen dit Shaktar volstrekt kansloos. Het spelletje dat ze spelen (houthakkers op eigen helft die de boel dicht houden en voorin een paar Brazilianen die het mogen uitzoeken) is al jaren zeer effectief.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 08:56
46% denkt dat Feyenoord wint van een team dat Napoli versloeg... Ok
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 08:57
Gewoon 3-0 vanavond! of toch andersom?
Vind ik leuk
wilheimus +1124
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:15
Ik denk een 1-1 nederlaag, net als bij Everton ..
Vind ik leuk
Mo +7986
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:03
Of misschien een 2-1 gelijkspel?
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:34
Misschien worden het wel penalty's...
Vind ik leuk
Mo +7986
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:21
Goh dat zou ook nog kunnen ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:16
Kan zo maar één van de twee worden :)
Vind ik leuk
Mo +7986
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:03
Polls hiet moet je totaal niet serieus nemen. Op buitenlandse sites zijn ze wel realistisch.
Vind ik leuk
3Bier +1299
dinsdag 17 oktober 2017 om 08:58
Wordt weer een kansloos verhaal ben ik bang. Ik denk dat elke NL ploeg in deze poule laatste zal worden.
Vind ik leuk
JAG89 +422
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:02
Als Ajacied zijnde denk ik dat je gelijk hebt. Aan de ene kant ben ik wel blij dat die afgang is bespaart blijft. Want er is niks van het geweldige team over van vorig jaar.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:41
Het huidige Ajax wel maar het Ajax van vorig jaar had misschien nog wel kunnen stunten thuis... Thuis won Ajax met dikke cijfers om het vervolgens uit bijna steeds weer weg te geven haha.
Tuurlijk is dit CL en is City nagenoeg onverslaanbaar maar misschien dat tegen de andere wel wat haalbaar was.
Feyenoord met deze verdediging gaan geen punt halen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:14
Ik citeer VP even:

"Bernard, Taison en Marlos. Dat zijn de drie spelers van Shakhtar Donetsk die dinsdagavond in De Kuip het grootste gevaar gaan vormen voor Feyenoord."

- en -

"Wat mij betreft springen drie spelers er echt uit. Bernard, Taison en Marlos."

- als laatste -

"Shakhtar kan er met Taison, Bernard en Ismaily ook razendsnel uitkomen."

-------------------------------------------------------------------------------------------

Onder de streep staat er 3x min of meer hetzelfde.

Potje paginavulling met plak en knipwerk van de bovenste verdieping van het bejaardentehuis.

Dit stuk had zomaar door mijn demente oma geschreven kunnen zijn.
Hoi lieve oma. Ben jij het?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:16
Appeltje eitje voor Shakhtar
Vind ik leuk
19AZ82 +1051
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:55
De huidige Feyenoord verdediging tegen deze snelheidsduivels? Feyenoord gaat hard op 'z'n plaat denk ik. Al helemaal als Jorgensen niet meedoet, en dan durft Pi-air te stellen dat ze hem moeten sparen? Ga ff lekker je haar kammen gek. Vanavond beukersmentaliteit, Vilhena en El Ahmadi als verdedigende middenvelders, Jorgensen in de spits en Berghuis en Boëtius op de flanken. Verdediging????? Is Haps trouwens fit? O ja en Basacikoglu eerste ballenjongen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:04
Ja het is duidelijk ,ook tegen deze club is Feyenoord kansloos, CL levert goed geld op,dat is het enige positieve en Feyenoord moet gewoon alles op de competitie en beker gooien, dan kan je er nog een leuk seizoen van maken,en de CL snel vergeten,jammer maar het is niet anders.
Vind ik leuk
Mari +1777
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:16
Het middenveld van Feijenoord moet vanavond aan zijn/haar transferwaarde gaan werken. Volop de strijd aan gaan. Schud buitenlandse clubs wakker!
(zijn/haar ivm genderneutraliteit)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Braziliaans trio gaat Feyenoord leven zuur maken: "Bizar snel"