Verbeek voorspelt Eredivisie-kampioen: 'Voetbal zag er niet uit, maar geen paniek'

Verbeek voorspelt Eredivisie-kampioen: 'Voetbal zag er niet uit, maar geen paniek'

dinsdag 17 oktober 2017 om 20:35

PSV heeft zich volgens Gertjan Verbeek ontwikkeld tot de gedoodverfde landskampioen. De oud-trainer van onder meer sc Heerenveen, Feyenoord en Heracles Almelo stelt dat de Eindhovenaren in het voordeel zijn ten opzichte van concurrenten Ajax en Feyenoord.

"Voor het seizoen heb ik PSV getipt als misschien wel de belangrijkste kandidaat", laat Verbeek weten aan Voetbal International. "Maar de negatieve beeldvorming aan het begin, was wel terecht. Het voetbal zag er niet uit en Europees werden ze uitgeschakeld door een club waar ze nooit van mogen verliezen. Maar er is geen paniek binnen PSV geweest."

Volgens Verbeek is het lek in Eindhoven nog steeds niet boven, maar staan de er beter voor dan de concurrentie. "Het is nog steeds instabiel, maar door de resultaten groeit het vertrouwen en staan ze er goed voor. Voor mij zijn ze nu favoriet. Feyenoord heeft een zwaar programma met de Europese wedstrijden en Ajax heeft met een nieuwe trainer die nieuwe ideeën heeft toch tijd nodig."

Lees ook: 'PSV zal goed gaan meedoen om de titel en dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht'

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Is PSV dé titelfavoriet?

(2103 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 17 oktober 2017 om 20:40
Dit had niemand zien aankomen, ook de PSV-ers niet.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:43
Zelfs de PSV'ers niet praat je wel over 1/5, want de meerderheid zei gewoon dat PSV kampioen zou gaan worden.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:45
Ho ho er is altijd ik nog.........
Vind ik leuk
Foebele +33199
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:52
De meesten riepen toch CocuOut ergens in Augustus.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:53
Precies wat ik bedoel foeb : er is altijd ik nog ......
Vind ik leuk
Foebele +33199
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:57
Klopt, jij zei dat men rustig moest blijven, dat is zeker waar.

Maar geloof je echt dat het nu allemaal weer hossana is en PSV wel even naar de titel wandelt? Nee toch?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:59
Altijd ja zeggen als ze zoeits aan je vragen.................
Vind ik leuk
Foebele +33199
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:13
Haha, niet dus.
Vind ik leuk
Quareck +2987
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:53
Cocu uit heb ik noet geroepen, maar in het kampioenschap geloofde ik eerlijk gezegd niet
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 00:18
Meestal als dingen anders lopen dan verwacht wil iedereen graag even vertellen dat zij dit toch wel hadden voorspeld. Leuk dat je gewoon eerlijk zegt dat je het kampioenschap niet zag zitten.
Vind ik leuk
MeAgain +3665
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:52
Maar jij denkt toch ook altijd dat Ajax kampioen gaat worden?
Vind ik leuk
rpaulp50 +3158
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:07
Dat schijnt bij 95% van de gevallen het oordeel te zijn......PSV heeft het precies anders gedaan en de spelers de wacht aangezegd, een echt moedig besluit en het werkt !
Complimenten voor Cocu dat het vernieuwde team er zo goed voor staat in de ED op zo'n korte termijn.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 19:14
Vindt ik nog steeds.
Elke wedstrijd maken ze nog steeds jeugdfouten waarop makkelijk te trainen is.
Wat niet gebeurt ondanks dat hij al jaren voor de groep staat.
Ik noem dat falen.
En dan moet je eruit ook al sta je bovenaan.
Het is dat de tegenstanders scheven pootjes hebben anders verlies je de wedstrijden gewoon door dat pupillen voetbal.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:04
Je hebt ze er altijd tussen, het is nooit waterdicht maat:)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:07
Ik weet t , ik ben een zeldzaamheid......
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:09
Ik ook want er is maar 1 Midden-Noord.
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 18 oktober 2017 om 00:25
Get a room!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 08:45
Hahaha lijp :D
Vind ik leuk
Yesse +131
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:42
Klopt, op het begin van het seizoen was er weinig hoop. Het vertrouwen groeit wel gedurende het seizoen. Ze laten zich niet snel in paniek raken en de ballen vallen er weer in wat het belangrijkste is. Op dit moment favoriet voor de titel, maar dat kan over 3 weken weer compleet anders zijn.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:42
Nu opeens had iedereen van tevoren verwacht dat PSV kampioen wordt, maar als PSV 2 keer verliest had iedereen weer gezegd dat Ajax kampioen zou worden. Nou ja het enige wat ik weet is dat de meerderheid Feyenoord als titelfacoriet had bestempeld.
Vind ik leuk
masterpsv +5348
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:52
Vooraf is altijd makkelijk lullen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:21
Ik lul altijd achteraf , heb ik altijd gelijk.
Vind ik leuk
masterpsv +5348
donderdag 19 oktober 2017 om 10:26
soms :)
Vind ik leuk
HanV +2043
woensdag 18 oktober 2017 om 11:25
Dat valt tegen, in mijn voorspelling van begin september heb ik PSV pas op 3. Bij Groningen, PEC, Willem II en Excelsior zit ik er 5 naast en bij VVV zelfs 9. Alleen NAC en Roda JC op de goede plaats.
Vind ik leuk
Foebele +33199
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:53
Onzin natuurlijk, ik denk dat de meesten gewoon Feyenoord hadden gezegd, maar die zijn echt totaal in elkaar gestort vanaf het moment dat ze thuis vernederd werden door City.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:56
Iedereen had verwacht dat Ajax en PSV gewoon zouden spelen in Europa en voor 2 wedstrijden in een week is de selectie van Feyenoord toch net wat breder
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:43
Verbeek heeft er kijk op
Vind ik leuk
036 +2462
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:49
Wat hij zegt: Voor mij zijn zij NU favoriet.
Geniet nu van jouw biertje. Morgen ziet de wereld er anders uit. :-)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:51
Ik geniet al weer de hele dag en weet je wat ? Morgen weer zo n dag , op zeker.
Vind ik leuk
036 +2462
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:55
Houden zo
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:58
Daar doe ik alles aan of eigenlijk ook weer niks ........
Vind ik leuk
Foebele +33199
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:53
Voor nu, want morgen kan hij zomaar weer Feyenoord roepen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:54
Dat heeft ie morgen teveel gezopen .....
Vind ik leuk
Foebele +33199
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:56
Teveel? Dat bestaat toch niet? En in dat geval, aangezien jij iedere dag teveel zuipt, ligt er dan ook geen verband met dat feit en het feit dat jij voor PSV bent?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:57
In tegenstelling tot anderen heb ik het drinken onder de knie
Vind ik leuk
Foebele +33199
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:57
Hahahaha ow is dat het, nu snap ik hem!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:44
Ja maar nee, PEC wordt kampioen!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:44
Kom maar naar Enschede Gertjan.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:47
Nee ik zie het niet gebeuren. Ajax word kampioen, jullie mogen mij allemaal erop wijzen mocht het niet gebeuren. Dus noteer u allen 2017/2018 Ajax landskampioen
Vind ik leuk
masterpsv +5348
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:50
Hou ik je eraan! ;)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:53
Top kerel! Ik zorg ervoor dat ik present bent ;-)
Maar uiteraard degene aan het eind van het seizoen kampioen is, is de terechte kampioen.

Offtopic; lekker begin Feyenoord!!
Vind ik leuk
masterpsv +5348
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:19
Zeker weten!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:52
Ben mar nie bang
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:55
Ben ik ook niet, komt allemaal goed. Zoals oud marokaanse collega altijd zei; Ook alsie niet goed komt, moet ie komen goed
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:54
Ok maar ik hoop dat je de tattoo nog even uitstelt. Want als zelfs Verbeek op psv inzet wordt het wel lastig voor jullie hoor! :)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:03
Hahaha ik zal wachten met de tattoo en het stickeren van de bus ;-) thanks for the tip
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:49
Welke nieuwe ideeën heeft die coach van Ajax dan? Alles een mokerslag noemen? Een linksbuiten zonder rendement altijd opstellen? Een in fouten grossierende rechtsback aanvoerder maken? De 5 seconden regel van Bosz direct afschaffen?
Vind ik leuk
Foebele +33199
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:51
Op dit moment valt er geen peil op te trekken en is PSV absoluut niet zomaar even de titel favoriet. Het is 3x niks op dit moment dus het kan werkelijk alle kanten op.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:09
PSV mag dan wel 5 punten voor staan, maar theoretisch gezien heeft Ajax het in eigen hand, ze moeten namelijk nog 2x tegen PSV spelen dit seizoen.
5 punten lijkt al veel, maar het zegt in deze fase van het seizoen nog helemaal niets.
Vind ik leuk
MeAgain +3665
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:00
Psv heeft het ook in eigen hand. Twee keer gelijk spelen tegen Ajax en ze staan nog boven jullie. Wat? Psv mag zelfs een keer verliezen en een keer gelijk spelen tegen Ajax. Waar Ajax gewoon allebei MOET winnen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:10
Ja als je 1e staat dan heb je het altijd in eigen hand he helder licht ;-)
Maar aangezien de wedstrijden tussen Ajax en PSV allebei nog op het programma staan kan Ajax proberen die 5 punten goed te maken en zijn ze niet afhankelijk van de resultaten van PSV.
Als PSV na de wedstrijd tegen Ajax nog steeds 5 punten voor zou staan, dan is Ajax machteloos en moet het maar afwachten en hopen op puntverlies van PSV in de overige competitieduels.
Vind ik leuk
Kuip +3152
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:13
Natuurlijk is PSV samen met Ajax titelfavoriet. Wie anders? Feyenoord is zwak en verspeelt nog veel punten door CL deelname. De rest doet zowiezo al niet mee.
Uiteindelijk zal Ajax kampioen worden, omdat PSV toch ook maar een heel matige ploeg heeft.
Vind ik leuk
zwollie +3580
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:23
Gert-Jan, in mei worden de prijzen verdeeld en nu zeker nog niet.
Vind ik leuk
furgist +1452
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:24
Ik denk dat hoe meer dit geroepen word, hoe dichterbij de dip voor PSV komt, maar goed, vind ik prima. Word een leuk seizoen, dat is het al
Vind ik leuk
MeAgain +3665
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:03
Elke club heeft in een seizoen een mindere periode. Bij psv zal het vertrouwen alleen maar toenemen en verwacht in de winterstop nog wel wat aan en verkopen.
Bij Ajax voorspel ik nog wel een oorlog. Zoals elk jaar eigenlijk wel.
Vind ik leuk
furgist +1452
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:57
We gaan het zien. ik verwacht eerlijkgezegd geen voltreffers in de winter ,voor geen enkele club op transfergebied, niet bij ons in ieder geval
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:47
Nog zo'n clown
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:20
De topscorers stand top 5 van de Eredivisie bestaat uit 3 PSV'ers. Waarvan er 2 bovenaan staan. Dat zegt eigenlijk dus al genoeg. Dan heb je daarachter ook nog Luuk de Jong die zondag weer zijn oude vorm liet zien. En nog talentvolle jeugd dat zich aandringt. Veel mogelijkheden in de voorhoede dit seizoen. Niet afhankelijk van 1 of 2 spelers die goals kunnen maken. Dat heeft PSV nu voor op Ajax en Feyenoord.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 23:37
Psv is helemaal geen favoriet.Iedereen wil alleen de druk bij psv leggen.Echt iets voor de media deze onzin uit te kramen.
Ze hopen dat psn onder de druk bezwijkt.Daarom zetten ze psv als favoriet en dan hopen ze maar dat psv bezwijkt
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Verbeek voorspelt Eredivisie-kampioen: 'Voetbal zag er niet uit, maar geen paniek'