'Barcelona vindt Leipzig-talent te duur en gaat vol voor 'betaalbare' Ajax-deal'

    'Barcelona vindt Leipzig-talent te duur en gaat vol voor 'betaalbare' Ajax-deal'

    woensdag 18 oktober 2017 om 14:36

    Matthijs de Ligt is nu het nummer één target van FC Barcelona. Dat meldt El Mundo Deportivo. De Ajacied stond eerder al op de lijst bij de Catalaanse club, maar is nu het voornaamste doel geworden van Barça in de zoektocht naar nieuwe centrale verdedigers.

    Barcelona is op zoek naar relatief betaalbare verdedigers die nog jong zijn en gekneed kunnen worden bij de club. Dayot Upamecano gold lang als de grootste kandidaat om door de club gekocht te worden, maar RB Leipzig vraagt te veel geld voor de achttienjarige Fransman. Daarom richt Barça nu al zijn pijlen op De Ligt, die ook door Borussia Dortmund wordt begeerd.

    Volgens El Mundo Deportivo past de Oranje-verdediger precies in het plaatje van Barcelona: technisch, snel, overtuigend in de duels en goed aan de bal. Bovendien zou De Ligt 'betaalbaar' zijn en een investering zijn die makkelijk terug te verdienen valt vanwege zijn jonge leeftijd.

    Ondertussen zoekt Barcelona ook naar een meer ervaren verdediger. Scouts waren afgelopen weekend in Italië om Milan Skriniar (Internazionale) en Kalidou Koulibaly (Napoli) te bekijken. Technisch directeur Robert Fernandez was zelf aanwezig bij het duel van Bayer Leverkusen met VfL Wolfsburg om Jonathan Tah te bekijken. Ook Virgil van Dijk stond op het lijstje van Barcelona na tips van Ronald Koeman en Frank de Boer, maar de scouting heeft de te dure verdediger van Southampton afgestreept.

    Poll

    Wat kan De Ligt het beste doen?

    (3195 stemmen)

    Plaats een reactie

    Choppa +313
    woensdag 18 oktober 2017 om 14:49
    40 vragen (Ajax)
    Vind ik leuk
    michlovic +470
    woensdag 18 oktober 2017 om 14:52
    40? hoe veel dan voor Lozano 200m?
    Vind ik leuk
    Choppa +313
    woensdag 18 oktober 2017 om 14:53
    Ik geef je daar een antwoord op als de topic over hem gaat.
    Vind ik leuk
    Enden +3934
    woensdag 18 oktober 2017 om 14:53
    Appels en peren
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:08
    Lozano minimaal 250 miljoen he
    Vind ik leuk
    Champ +152
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:09
    Nee, €2,59 en twee flippo’s.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 15:10]
    Vind ik leuk
    Blagger +46
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:17
    Oh... Chipito’s zijn voordeliger!

    ...Geen idee of ze nog bestaan...
    maar destijds waren ze zeker goedkoper:)
    Vind ik leuk
    Champ +152
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:10
    Nee, , 2,59 en twee flippo’s.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 19:15
    Ruilen met Messi en 200m erbij :-)
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1265
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:07
    40 euro? Veel geld hoor
    Vind ik leuk
    Adjab +732
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:18
    Hoeveel zullen Jan Arie en Bothegin en Tapia op gaan brengen :))))
    Vind ik leuk
    Champ +152
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:24
    Ook samen €2,59 en twee, misschien 3 flippo’s.
    Vind ik leuk
    United FC +11432
    donderdag 19 oktober 2017 om 00:28
    En twee knikkers.
    Vind ik leuk
    Boaz +111
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:45
    60. Laat ze maar betalen hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 14:49
    Zou verstandig zijn van Ajax om De Ligt te verkopen. Die heeft er al weer 17 (zeventien) Eredivisiewedstrijden opzitten en dus is het de hoogste tijd voor de club om te cashen.

    Dan kan ook de volgende groeidiamant uit de eigen jeugd eindelijk eens doorstromen want anders stagneert dat maar.

    (O ja, dit is niet letterlijk bedoeld.)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 14:49]
    Vind ik leuk
    Onze Ajax +13
    woensdag 18 oktober 2017 om 14:49
    Als Barcelona dan toch zoveel geld heeft wat iedereen denkt, laat Ajax dan meteen minimaal € 40 miljoen vragen. Dan is de deal meteen rond.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 18:18
    Als voor 40 de deal meteen rond zou zijn had je eigenlijk 60 moeten vragen. Maar liever niet, ik zie de Ligt mogelijk als een toekomstig basisspeler voor oranje, in dat geval is het beter als hij lekker veel speeluren maakt.
    Vind ik leuk
    michlovic +470
    woensdag 18 oktober 2017 om 14:50
    Heeft Barca geen eigen talenten rond lopen die gelijk zijn aan de ligt? de ligt kan beter nog paar jaar ajax, en dan naar barca zie dan wel het duo Sanchez en de ligt bij barca
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 14:59
    Barça heeft ook wel eigen talenten maar die zijn te duur want ze gaan meteen een miljoen miljard verdienen als ze in het eerste komen.

    De Ligt is niet alleen een fantastisch talentvolle verdediger, hij is ook betaalbaar. En hij speelt nog maar zo kort in het eerste van Ajax dat hij nog geen "terugval" gehad heeft, zoals eerder Fischer, Denswil, Veltman, Kishna, Bazoer, Czerny en Kluivert daar best wel last van kregen op een gegeven moment.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 15:00]
    Vind ik leuk
    Enden +3934
    woensdag 18 oktober 2017 om 14:52
    Waarom staat er snel als 1 van de kenmerken van de Ligt?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 14:54
    Omdat dat het plaatje van Barcelona is. De Ligt past daar goed in omdat hij de andere spelers sneller doet lijken.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 14:56
    Niet doen!!! Kan er volgens alle " kenners" hier helemaal niks van....
    Vind ik leuk
    isnake +2285
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:07
    De Ligt is op zich een goede speler maar wel eentje die een stevige verdediger naast hem moet hebben staan. Zoals vorig jaar bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    Olfie +4262
    woensdag 18 oktober 2017 om 16:29
    Zeefuik erbij halen dan maar?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:03
    Betaalbaar? 50 miljoen...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:03
    Ik lees hier altijd reacties dat hij zo langzaam is? En in dit artikel staat dat ie zo snel is volgens Barca? Mis ik iets?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 18:21
    Wij op vp overdrijven graag, dus hij is de sloomste speler in het betaald voetbal, mijn grootmoeder is zelfs nog sneller (nou heeft zij een geweldige conditie, maar dat terzijde). Dat is onze kant van het verhaal. De andere kant van het verhaal komt uit een Spaanse sportkrant, die hebben hun onderzoek even niet helemaal op orde gehad.
    Vind ik leuk
    HansVites +4621
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:04
    Ze zoeken gewoon een maatje voor Cillisen zodat het niet als enige Nederlander op de bank zit.
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +728
    woensdag 18 oktober 2017 om 16:07
    Heeft affelay destijds eigenlijk wel genoten van een Nederlandse collega-bankzitter?
    Vind ik leuk
    United FC +11432
    donderdag 19 oktober 2017 om 13:11
    Nope! Gio was de laatste voor hem die daar speelde. Tot 2007. Afellay kwam in 2011.
    Vind ik leuk
    Eagle +378
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:09
    Laat deze jongen eerst maar eens een wedstrijd of 5 goed spelen achter elkaar. Dat lijkt al moeilijk voor hem.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8352
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:13
    Straks een dikke bankrekening en een elftal waar je de grens niet mee over durft.
    Vind ik leuk
    Olfie +4262
    woensdag 18 oktober 2017 om 16:30
    Straks?

    Het enige verschil met de rest van de eredivisieclubs is overigens de dikke bankrekening.
    Vind ik leuk
    Mo +11325
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:13
    Moet het nog maar zien als Barca langs komt. Als je 18 jaar bent en je kan al miljoenen verdienen en je kan naar de beste, samen met Real, ploeg ter wereld met spelers als Messi Suarez Pique Iniesta dan zou ik het eerlijk gezegd wel weten. Zo’n kans komt bovendien niet elke dag langs
    Vind ik leuk
    FCvooruit +259
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:22
    Totaal ongeschikt voor het spel van barcelona. Daar speelt de cv 50meter van de doelman af, De Ligt mist daarvoor echt snelheid.
    Vind ik leuk
    Adjab +732
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:23
    Nog niet gaan Veel te vroeg maar het zou geen probleemet zijn. Vervanger staat al klaar en wel Doeki . Extra als je Mathijs koopt krijg je Veltman er gratio bij.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3926
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:27
    hij komt net kijken bvo land...fout en niet doen zeg ik.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:47
    Toch wel grappig om te lezen dat de naam van de ligt steeds opduikt bij de grote clubs in europa terwijl hij er volgens de "kenners" in nederland niet zoveel van kan en zwaar overschat is. Een van de grootste verdedigende talenten van europa naar mijns insziens en ik hoop hem nog een tijdje in het ajax shirt te blijven zien
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:50
    Zo 'snel' is de Ligt helemaal niet. Of ligt het aan mij?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 17:41
    Zijn bijnaam bij Ajax is "schildpad", dus dan weet je het wel.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4386
    woensdag 18 oktober 2017 om 16:40
    Snel? Die is nog trager dan een schildpad. Die zou daar nooit de basis halen
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 17:44
    Dat denk ik ook. Het vreemde is wel dat een andere trage speler, Daley Blind, veel speelt bij ManU. De uitzondering die de regel bevestigt?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 17:07
    Ajax moet hem voorlopig niet meer opstellen. Dat is beter voor de verkoopprijs. Zoals hij nu voetbalt is hij niets bijzonders.
    Vind ik leuk
    Farmer +11613
    woensdag 18 oktober 2017 om 17:10
    Ach, als zo'n gigant langskomt, dan heb je als Ajax ook niks meer te vertellen den ik.

    Dag de Ligt, Dag Carriére. ('Hallo bankrekening').
    Vind ik leuk
    darmianto +7796
    woensdag 18 oktober 2017 om 17:25
    Altijd grappig die buitenlandse clubs die prijskaartjes om onze spelers heen gaan hangen :-) Dan kennen ze Marc nog niet goed genoeg blijkbaar.
    Vind ik leuk
    nasteho +0
    woensdag 18 oktober 2017 om 17:31
    gfh
    Vind ik leuk
    MOTM +508
    woensdag 18 oktober 2017 om 17:57
    Een speler moet pas naar het buitenland na zijn 25ste.. Zo verzwak je de eredivisie.
    Vind ik leuk
    MOTM +508
    woensdag 18 oktober 2017 om 18:00
    Op je achttiende weet je niets van 'de grote wereld', ook al mag je dan voor de wet zo een beetje alles. Bescherm deze jongeren toch een beetje, en bescherm toch ook een beetje de nationale competitie. Hier ligt een taak voor de KNVB.
    Vind ik leuk
    Gerro +6148
    woensdag 18 oktober 2017 om 18:17
    target nummer 1 van Barca,Dortmund en zo nog wel een paar clubs als we het geloven moeten. Voor zijn ontwikkeling beter nog een jaartje of 2 minimaal hier blijven.
    Vind ik leuk
    Smash +3100
    woensdag 18 oktober 2017 om 19:09
    Gewoon bij Ajax blijven. Dat is het hoogst haalbare voor deze jongen. Leuke verdediger voor Nederland, maar voor landen als Spanje, Italië en Engeland komt hij veel tekort.
    Vind ik leuk
    Hammie +1151
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:42
    Snap er niets, ventje maakt fout op fout
    Vind ik leuk
    stratumseind +156671
    woensdag 18 oktober 2017 om 21:30
    Die onafhankelijkheid hakt erin daar
    Vind ik leuk
    donderdag 19 oktober 2017 om 08:18
    Dit niveau kan hij niet aan!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Barcelona vindt Leipzig-talent te duur en gaat vol voor 'betaalbare' Ajax-deal'