'Bosz wil 'Ajax-Juwel' naar Dortmund halen: 25 à 30 miljoen euro'

'Bosz wil 'Ajax-Juwel' naar Dortmund halen: 25 à 30 miljoen euro'

woensdag 18 oktober 2017 om 10:08

Matthijs de Ligt staat bovenaan het verlanglijstje van Borussia Dortmund-trainer Peter Bosz. Met dat nieuws pakt boulevardkrant BILD woensdag uit. Bosz wil miljoenen euro's betalen voor de tiener, met wie hij vorig seizoen zo succesvol samenwerkte bij Ajax. 

'BVB nimmt Ajax-Juwel de Ligt ins Visier!', kopt BILD. Afgelopen zomer ging in Duitsland ook al het gerucht dat Bosz zijn achterhoede wilde versterken met de achttienjarige verdediger. Eerder dit jaar verlengde De Ligt zijn contract bij Ajax tot medio 2021. Hij zou een prijskaartje van 25 à 30 miljoen euro hebben.

Barry Hulshoff, die De Ligt zakelijk begeleidt, laat aan BILD weten dat een transfer in januari sowieso onbespreekbaar is. "Matthijs heeft heel veel te danken aan Bosz. Maar in de eerste plaats wil hij op dit moment graag bij Ajax blijven. Een vertrek in de winter is geen optie. Op dit moment kijken we vooral naar wat het beste is voor zijn carrière."

Poll

Is De Ligt al goed genoeg voor Dortmund?

(2466 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 18 oktober 2017 om 10:12
Speelt de laatste paar potjes weer ijzersterk. Ook naar voren verdedigend, veel onderscheppingen, wint erg veel duels.
Maar t zou goed voor hemzelf en voor Ajax zijn als ie gewoon nog een 1,5 seizoen in Amsterdam blijft. Minimaal.
Vind ik leuk
Mad Max +6617
woensdag 18 oktober 2017 om 10:20
Zoals ik al lang roep: De Ligt moet door speeltijd en fouten maken veel leren. En alleen zo wordt hij een grote. Vertonghen is het perfecte voorbeeld voor hem, die maakte hetzelfde mee: groot talent, foutjes gemaakt, verguisd, verhuurd, teruggekomen en de koning geworden. De Ligt is een slimme jongen, die gaat niet zo snel weg.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:39
Arie. De Ligt heeft de eerste 4 jaar niks in de BL te zoeken. Anders kun je deze talentvolle Nederlandse voetballer wederom afschrijven. Hij is niet sterk genoeg. Hij is vooralnog niet slim genoeg. Alles is bij hem nog te ontwikkelen maar dat heet tijd nodig. Ik lees 1,5 minimaal. Maar ik zeg 4 minimaal. Over 3 jaar aanvoerder?
Vind ik leuk
Filip_FCU +6507
woensdag 18 oktober 2017 om 10:54
Zegt de naam Rick van Drongelen je iets?
Vind ik leuk
Woudo +7542
woensdag 18 oktober 2017 om 11:00
Die kwam van Sparta! Das natuurlijk wel een stapje hoger dan Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:22
4-0
Vind ik leuk
Woudo +7542
woensdag 18 oktober 2017 om 11:31
Ik vraag me oprecht af hoe dom je bent als je hier serieus op ingaat. Jouw IQ zal wel niet heel hoog liggen als je het sarcasme erin niet begrijpt.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:01
Verblind door de clubliefde roepen mensen de vreemdste dingen hier op VP. Alles is serieus en een aanval op alles wat hen lief is.

Valt me op dat VP dat deze week niet wat meer uitmelkt met wat klassiekersentimenten..
Vind ik leuk
Woudo +7542
woensdag 18 oktober 2017 om 12:22
Wat niet is kan nog komen hahaha! Vind het altijd jammer als mensen verblind zijn door clubliefde, ik hou ook veel van mn cluppie maar een beetje zelfspot kan geen kwaad!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:36
Oh jawel dat begrijp ik best, maar dan alsnog reageer ik wanneer ik wil. En niet wanneer een lulletje als jij dat wil.
Vind ik leuk
Woudo +7542
woensdag 18 oktober 2017 om 12:37
Is goed knul! :)
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:39
Top knulletje
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:13
Joh ik geef je direct gelijk hoor. Laat ze maar eerst is 4 jaar hiero spelen. En dan een jaar of twee uitblinken. Maar we weten beide dat zoiets niet meer zal gebeuren. Klaassen was een uitzondering denk ik, al zullen daarvoor ook minder clubs in de rij hebben gestaan.

Tegelijkertijd begrijp ik 't ook wel. Het is inmiddels beter om in Duitsland om de week wat invalbeurten te hebben dan in Nederland een jaar in de basis te spelen.
En mocht (echt hoor, het is verre van zeker!) de Ligt weer het niveau aantikken van de EL van vorig seizoen, dan heeft ie binnen die 4 jaar wel wat te zoeken in de BL. Schalke is daar geen laagvlieger of zo en daartegen speelde hij toch prima. Ook een Sanchez is snel vertrokken. Toch speelde hij die Dortmund spits - echt een geweldenaar - geheel uit de wedstrijd. En nee: de ligt is absoluut GEEN Sanchez. Verre van dat.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:35
nou we zien het aan KLAASEN in de BL bakt er niks van
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 17:09
Volgens mij volg jij geen voetbal
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 11:51
Nou heb jij die Klaasen al gezien bij Everton Bori
kijk jij wel voetbal vraag ik me af
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:00
wel bij Everton, niet in de BL :P
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:51
Sanches is inderdaad verder. Maar ik zie de Ligt dat niveau van vorig jaar nog wel halen. Maar ik denk dat de lat hoger moet dan dat.

En het idee om in het buitenland te banken en af en toe in te vallen is goed als je Kishna of el ghazi heet maar toch niet klaassen of de ligt.
Vind ik leuk
CPP +222
woensdag 18 oktober 2017 om 11:22
Minimaal 2,5 jaar en een succesvol EK. Daarna pas denken aan buitenland.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 10:59
Het is te hopen dat hij ooit een EK zal meemaken
Vind ik leuk
Barry10 +1106
woensdag 18 oktober 2017 om 11:35
Ik denk ook zoiets. Het is tegenwoordig als speler de vraag waar je goed aan doet.

Blijf je langer, ben je meer ervaren maar dat wil niet zeggen dat je dan slaagt in een buitenlandse competitie omdat het verschil met de Eredivisie weer te groot is. Het is voor hem gewoon belangrijk dat hij zich heel hard blijft ontwikkelen en ik denk dat als hij 3 a 4 jaar blijft, hij na een paar jaar stil staat.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:09
Bosz wil zeker rap ontslagen worden ofzo...... De Ligt komt eigenlijk al te kort in de ned competitie....... dus in de Bundesliga gaat hij helemaal kopje onder.
Maar als BVB meer als 7milj bied..... strik erom en adios.
Vind ik leuk
14forever +6829
woensdag 18 oktober 2017 om 14:27
Sullletje
Vind ik leuk
Foebele +33199
donderdag 19 oktober 2017 om 00:35
1,5? Hij is net 18, die moet blijven tot hij minimaal 21/22 is, de grote mensen wereld ligt ver van onze eredivisie verwijderd, dus niet te haastig vertrekken.
Vind ik leuk
mirkoff +1896
woensdag 18 oktober 2017 om 10:13
25 a 30 miljoen is veels te veel voor De Ligt op dit moment. Maarja tis maar wat een gek ervoor geeft.
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
woensdag 18 oktober 2017 om 10:14
Die jongen is pas 19. Zit nog zoveel rek in.
Vind ik leuk
Pvdsluis +2239
woensdag 18 oktober 2017 om 10:21
18 zelfs
Vind ik leuk
mirkoff +1896
woensdag 18 oktober 2017 om 10:59
Klopt en hoop voor Ajax dat het een grote speler wordt, alleen op dit moment is het veels te veel voor hem en onverstandig om nu de stap te maken.
Vind ik leuk
Mad Max +6617
woensdag 18 oktober 2017 om 10:21
Niet heel gek voor een lange, voetballende en duels winnende centrale verdediger die nog makkelijk 15 jaar mee kan en alleen maar beter wordt.
Vind ik leuk
14forever +6829
woensdag 18 oktober 2017 om 14:27
Ok weer zo.een.jaloers manneke
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 17:10
222m voor Neymar ook
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
woensdag 18 oktober 2017 om 10:13
Wel ideaal voor zo'n jonge speler. Als je een beetje doorrijdt ben je binnen 3 uur in 020.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:18
Daar hebben profvoetballers de auto niet voor :)
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:28
VP EDIT: ongepaste reactie
Vind ik leuk
036 +2462
woensdag 18 oktober 2017 om 12:22
Ik heb jou gerapporteerd.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:46
Ik vind jouw een knurft Wollietollie!
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 12:46]
Vind ik leuk
036 +2462
woensdag 18 oktober 2017 om 13:14
Maar jij reageert op mij maar ik ben WollieTollie niet!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:47
Oh sorry!
Vind ik leuk
Boaz +47
woensdag 18 oktober 2017 om 13:00
Kan je mij uitleggen hoe dat moet svp? Dit soort mensen moet je hier niet hebben. Dit is geen Instagram waar jongeren elkaar de hele dag uitschelden...
Vind ik leuk
036 +2462
woensdag 18 oktober 2017 om 13:10
Onder jouw tekst zijn 3 "knoppen". Links onder duimpje, helemaal rechts om te reageren en links van die knop heb je "Rapporteer".
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 13:11]
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
woensdag 18 oktober 2017 om 15:02
Dat zeg je maar tegen je papa als hij weereens dronken in de gordijnen hangt.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:16
Met de huidige gekte is 25/30 miljoen niet genoeg.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:18
Die moet gewoon nog 2 jaar blijven, zo niet 3
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:20
Ik pak me alvast een lekker bakje popcorn erbij en ga met smacht wachten op de Ajaxhatertjes!
Dit is weer eens een lekker topic!
Vind ik leuk
NederBelg +1109
woensdag 18 oktober 2017 om 10:33
Er is ook een categorie realisten. Los van wie voor welke club is.
Vind ik leuk
Bayern FC +1245
woensdag 18 oktober 2017 om 19:50
Dat lees ik zo graag :D
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:22
60 miljoen
Vind ik leuk
derksen +6829
woensdag 18 oktober 2017 om 10:23
Als vd ligt zijn snelheid kan verbeteren komt het echt wel goed
Zo niet is beugelsdijk in de duels beter..
Vind ik leuk
2cents +35265
woensdag 18 oktober 2017 om 10:50
Mooi voorbeeld van hoe mensen doorschieten om een punt te maken. ;)
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:28
Slimme jongen, die nog helemaal niet weg wilt.
Goede instelling!
Heeft nog genoeg te leren in de eredivisie.
Vind ik leuk
dhrwobo +8837
woensdag 18 oktober 2017 om 10:30
Hij is nog niet eens goed genoeg om Ajax op sleeptouw te nemen tegen fatsoenlijke tegenstanders, laat staan om bij de koploper van de Bundesliga aan de slag te gaan. Nee laat Mathijs eerst nog maar wat spreekbeurtjes oefenen voordat hij een grote presentatie mag geven.
Vind ik leuk
NederBelg +1109
woensdag 18 oktober 2017 om 10:32
25 a 30 miljoen? Kom op jongens. De voetbalwereld is goed ziek.
Vind ik leuk
Mari +1778
woensdag 18 oktober 2017 om 10:34
In Nederland geldt: je bent pas echt goed als je in het buitenland speelt.
De Ligt zal pas echt worden gewaardeerd als hij bijvoorbeeld bij Dortmund speelt. Zie de Vrij, zie Van Dijk.
Omgekeerd wil het niet zeggen dat als je in het buitenland speelt je goed bent.
Zie Claasje, zijn tweede jaar toch? Mislukt. (komt volgend jaar terug naar Nederland)
Klaassen en Kongolo ( te vroeg om te oordelen)
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:46
De Ligt krijgt tenminste nog kansen in Oranje. Van Dijk is compleet genegeerd terwijl die op jonge leeftijd minstens zo goed maar zeker stabieler was als De Ligt.... hoe zou dat komen toch komen dat negeren...

Ik denk dat deze jongen voorlopig bij Ajax moet blijven. Heeft nog veel te leren en is volgens mij te langzaam voor de top.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 12:48]
Vind ik leuk
Mari +1778
woensdag 18 oktober 2017 om 14:09
Ook de "grotere" clubs denken wat je ver haalt is beter.
Ik ben het met je posting eens
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:37
Laat die jongen alsjeblieft nog drie jaar in de Arena blijven. Sinds het vertrek van Sanchez haalt hij z´n absolute niveau niet.

Pas 18 jaar jong. Lekker rijpen bij een club waar je wekelijks speelt. Heeft nu nog niets in een A-competitie te zoeken.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:45
Barry Hulshoff de absolute tegen pool van pizza bakker Mino Raiola.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:58
VP EDIT: ongepaste reactie
Vind ik leuk
Bizzy +7769
woensdag 18 oktober 2017 om 11:02
Walgelijke reactie.

VP MOD....GELIEVE DEZE IDIOOT EEN BAN GEVEN !
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:17
VP EDIT: ongepaste reactie
Vind ik leuk
036 +2462
woensdag 18 oktober 2017 om 12:25
Je doet nu hetzelfde. Laat je niet uitlokken.
Vind ik leuk
Garinsha +2696
woensdag 18 oktober 2017 om 11:14
Je hebt zeker geen zak te doen in het leven dan je zo te uiten.. Clown
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:10
Geef ik je gvd nog een like ipv rapporteer... lutser
Vind ik leuk
cj_fey +2467
woensdag 18 oktober 2017 om 14:28
Volkomen kansloos :\
Vind ik leuk
Vato75 +821
woensdag 18 oktober 2017 om 11:30
Is nog te ligt
Vind ik leuk
renemar +134
woensdag 18 oktober 2017 om 11:33
Een talentvolle jongen van 18 die komende jaren alleen maar beter wordt met een contact tot 2021.
Gewoon 50 miljoen vragen. In deze gekke wereld moet je je keihard opstellen. Betalen ze dat niet? Prima. Betalen ze wel, heb je tenminste een behoorlijke zak geld.
Vind ik leuk
Markus80 +1159
woensdag 18 oktober 2017 om 11:35
Bosz moet gewoon oprotten! Van Hanegem noemde hem al onbetrouwbaar en dat blijkt kennelijk.

Hij heeft al genoeg ellende aangericht na afgelopen seizoen. Ajax moet hem gewoon behouden, hij is ook gewoon nog niet klaar voor de top in Duitsland.

Als Bosz hem echt wil hebben, dan minimaal 50 miljoen voor zo`n jonge speler met veel potentie.
Vind ik leuk
soksa +884
woensdag 18 oktober 2017 om 11:41
Lekker na dit seizoen nóg een jaar bij Ajax blijven. Er valt nog genoeg te leren. Dan kom je in ieder geval met wat echte bagage aan bij een duitse topclub.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:39
Net als Klaassen bij Everton bedoel je met bagage?
Vind ik leuk
soksa +884
woensdag 18 oktober 2017 om 15:07
Klaassen heeft toch de nodige (europese) wedstrijden gespeeld bij Ajax wat hem beter maakt dan toen hij 19 was.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 15:08]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:41
Nou wat een bagage een beetje eredivisie geen Europees voetbal nog ff en ze moeten met 17 de eredivisie verlaten!
Vind ik leuk
soksa +884
woensdag 18 oktober 2017 om 15:07
Mij heb je ook niet horen zeggen dat hij WK en champions league finales heeft gespeeld of wel?
Vind ik leuk
Leffe +919
woensdag 18 oktober 2017 om 11:43
Strik er om heen en weg doen.Want straks levert hij misschien toch minder op.Nederland kan zijn talenten toch nooit vast houden, dus cashen wat je kan cashen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:50
De Ligt een groot talent maar wanneer er daadwerkelijk 25 a 30 miljoen euro op hem wordt geboden moet je het meteen accepteren!
Wanneer je zorgvuldig 16 miljoen euro daarvan investeert in een vervanger hoef je er echt niet op achteruit te gaan.
Hij is niet zo bepalend als bijvoorbeeld Ziyech, hem schat ik minimaal in op 35 a 40 miljoen euro.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:54
Moet nog veel minuten maken en meer ervaring krijgen.. over 1,5 - 2 jaar zou het kunnen..

Nu verkopen aan Dortmund en direct terughuren Ajax!

En bovenal weer lekker cashen!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:56
Toen ik naar het plaatje keek, dacht ik bijna dat Bosz schöne wou kopen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:05
Dan had het bedrag logischerwijs niet juist geweest, dan had VP in beide bedragen de komma vergeten.
2,5 a 3 miljoen euro gezien Schöne zijn leeftijd, al zou hij op dit moment nog wel 5 miljoen euro opleveren schat ik in ;-)
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:07
ik schat dat ie nu wel 20 miljoen kan opleveren hoor. Ik bedoel het is echt een goede speler veel talent enzo...
Vind ik leuk
Ajacied02 +2016
woensdag 18 oktober 2017 om 12:18
Ik hoopte veltman
Vind ik leuk
darmianto +7226
woensdag 18 oktober 2017 om 12:07
grappig, Bosz geeft op alles af, incl het feit dat hij meer kwalitatief sterke spelers wilde maar ondertussen wel dergelijk geld neer willen leggen voor datgene wat blijkbaar niet goed genoeg was.
Vind ik leuk
hantayo +779
woensdag 18 oktober 2017 om 12:13
Barry Hulshoff. Die leeft dus nog. Een aardige nuchtere man als zaakwaarnemer, niet slecht voor de Ligt.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:38
Presteer eerst maar structureel in de ED!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:42
Stelling ja vertrek wat koste die gozer van jullie ook alweer loser? 200 was het?
Vind ik leuk
JD85 +334
woensdag 18 oktober 2017 om 13:01
De Ligt heeft nog veel te verbeteren in zijn spel en daat krijgt hij bij Ajax de tijd voor. Zodra hij naar een topclub gaat zoals Dortmund, zit hij na 2 zwakke optredens op de bank, en probeer je dan nog maar eens terug te knokken in de basis. Bij elke zwakke prestatie wordt hij dan opnieuw geslachtofferd.
Het zou rampzalig zijn voor zijn ontwikkeling moest hij in de winter, of volgende zomer, al naar een topclub verkassen.

Als 1 ding afgelopen jaar duidelijk is geworden, is het toch wel dat Bosz alleen maar kijkt naar wat het beste is voor Bosz. Dat hij vorig jaar heeft samengewerkt met De Ligt maakt op die momenten dan ook niets meer uit.
Vind ik leuk
Padason +323
woensdag 18 oktober 2017 om 13:20
Doet het op dit moment goed. Transfer naar Dortmund is mooi, maar moet je wel heen gaanals,je bijna foutloos,bent. Als bosz bij dortmund weg gaat (ooit) kan het finish cariere bij dortmund betekenen.

Eerst foutloos worden blijf paar jaaetjes bij ajax neem.nog europeese ervaring op dan naar dortmund als grote menneer. Eredivisie is,de ligt leuk maar internationaal nog te veel fouten. Mag ook hij is 18.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:19
Eerst een seizoen bij Almere city goed presteren.....
Vind ik leuk
14forever +6829
woensdag 18 oktober 2017 om 14:24
Moet nog wel wat stapjes zetten , maar voor Ajax zeer bruikbaar en.zal veel meer spelen hier. Denk minimaal nog zo.een.anderhalf jaar.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:53
Zoals ik al zei : Voor € 40 miljoen is de deal wel snel rond.
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
woensdag 18 oktober 2017 om 15:31
Is hij helemaal niet waard.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 15:32
Na Feyenoord-Ajax heeft niemand meer interesse in deze struikelaar. De Ligt is een aardige speler,maar zwaar overschat,in Oranje struikelde die 2 x over zijn eigen benen, en bij zijn eigen club valt die op door steeds de bal naar de tegenstander te spelen,gewoon weer wat geroep van mensen die aan een transfer willen verdienen,De Ligt speelt gewoon over 2 jaar bij Ijsselmeervogels,en dat is al moeilijk genoeg voor hem.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 15:49
Man man man. Ik heb alweer gegeten en gedronken. Al gaat dat erg moeilijk....goedenavond.
Vind ik leuk
vivaldi +1395
woensdag 18 oktober 2017 om 17:31
Daar is hij te langzaam voor.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Bosz wil 'Ajax-Juwel' naar Dortmund halen: 25 à 30 miljoen euro'