Eerste trainer toont interesse in FC Twente-vacature: Ik sta er open voor

Eerste trainer toont interesse in FC Twente-vacature: "Ik sta er open voor"

woensdag 18 oktober 2017 om 15:38

Gertjan Verbeek ziet de trainerspositie bij FC Twente wel zitten. Dat laat de coach woensdag weten aan Tubantia.

Eerder op de dag werd bekend dat René Hake niet langer de coach is van de Tukkers. Verbeek is wel geïnteresseerd om in Enschede aan de slag te gaan. "Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik Twente een mooie vereniging vind", zegt de werkloze trainer, die nog niet gepraat heeft met directeur Jan van Halst.

"Er zal eerst een gesprek moeten komen", stelt Verbeek. "Maar ik sta er open voor." Ook de naam van Fred Rutten valt in Enschede. De coach is net als Verbeek momenteel clubloos. Rutten liet zich eerder ontvallen dat hij wel oren had naar een functie in Enschede. Met die uitspraak leek hij zich niet alleen vast te pinnen op een trainerschap, maar behoorde ook een directeursfunctie tot de opties.

Lees ook: Al jaren flirten met FC Twente: opvolger Hake kan eigenlijk maar één man zijn

Lees meer over:EredivisieFC Twente

Poll

Is Verbeek de ideale man voor FC Twente?

(4649 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 18 oktober 2017 om 15:42
Wees welkom! Het liefst gisteren al.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 15:42
Alleen uit clubliefde, anders ga je niet met dit elftal aan de slag.
Vind ik leuk
Santi +17498
woensdag 18 oktober 2017 om 15:43
Is toch mooi clubliefde? :D
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 15:44
Jazeker, het mooiste zelfs !
Vind ik leuk
Thobar +2675
woensdag 18 oktober 2017 om 17:54
Als speler nooit gescout door Twente, dus wil wat rechtzetten
Als trainer op dit moment waarschijnlijk te groot voor Twente
Wij-Jan van Halst zal de dienst willen blijven uitmaken. Die zal met Verbeek niet zo kunnen omgaan als met Hake want Verbeek zal zich niet zo maar klakkeloos welke speler dan ook in de maag laten splitsen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 17:57]
Vind ik leuk
Vak-DD +7795
woensdag 18 oktober 2017 om 18:13
Eerder een zak met centjes.
Vind ik leuk
Stig +990
woensdag 18 oktober 2017 om 15:43
Nou dan kan de Grolsch Veste weer verbouwd worden en lopen er binnenkort allemaal Jerommekes in Twente...
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 15:49
Rutten is technisch beter onderlegd en kan een team opbouwen.
Heeft vroeger ook veel getalenteerde spelers gehaald zoals Elia uit het 2e van ADO.
Vind ik leuk
Och jeh +1085
woensdag 18 oktober 2017 om 15:54
Meteen contract aanbieden, maar ik denk dat het egootje van van Halst niet tegen de stugge Verbeek kan. M.i. prima trainer!
Vind ik leuk
lol123 +123
woensdag 18 oktober 2017 om 16:00
Wie wilt er nou trainer worden bij FC Ellende??
Vind ik leuk
FCT65 +1446
woensdag 18 oktober 2017 om 18:24
Verbeek, Rutten, kun je lezen of niet?
Vind ik leuk
Bizzy +7769
woensdag 18 oktober 2017 om 16:00
Heeft Verbeek ooit wel eens prijzen gewonnen ?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:04
Ja Bizzy de KNVB beker.
Vind ik leuk
Bizzy +7769
woensdag 18 oktober 2017 om 16:17
Aaah ok :) kan een goede trainer voor twente zijn dus
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:10
De beker met AZ
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:01
Hebben ze wel een kinderopvang bij Twente
Vind ik leuk
WES1907 +344
woensdag 18 oktober 2017 om 16:12
Zou een goede trainer voor Twente zijn hoor, maar de supporters moeten dan niet gaan denken dat hij ze wel even top laat presteren en je net zo hoog eindigt als vorig seizoen. Het elftal is gewoon beduidend minder.

Als hij komt dat moet je als supporter accepteren dat het de komende paar jaar nog niet top zal zijn, en je eerst dat hele verleden achter je moet laten en bouwen aan een nieuwe stabiele subtopper. Daar moeten de supporters dan Verbeek ook de tijd voor geven en niet gaan roepen dat hij ook ontslagen moet worden als ze dadelijk nog steeds in het rechter rijtje staan.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:52
dan zie ik het toch anders. Er is genoeg kwaliteit aanwezig om linke rijtje te spelen, maar dan zal er wel een team gesmeed moeten worden
Vind ik leuk
WES1907 +344
woensdag 18 oktober 2017 om 23:30
Ik bedoel ook niet de plaats waar ze nu staan. Maar 7e zoals vorig seizoen zie ik ze niet worden, daar vind ik persoonlijk ze toch echt te weinig kwaliteit voor hebben. Als ik de ploegen zie die nu bij 1 t/m 8 staan. Dan vind ik FC Twente minder kwaliteit hebben dan al die 8 clubs, maar ja dat vind ik he.

Ik schat dit FC Twente meer in plaats 9 t/m 11. En als het seizoen heel lekker draait kom je in het linker rijtje, maar je kan met dit elftal ook zomaar 11e worden. Maar dan bedoel ik, stel dat Verbeek rond de 11e plaats blijft bengelen het hele seizoen, dan moet je hem gewoon de tijd geven. Want natuurlijk kan je met dit elftal het linker rijtje halen, maar bovenin het rechter rijtje eindigen vind ik persoonlijk voor dit FC Twente ook heel normaal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 23:37]
Vind ik leuk
Leedz +3314
woensdag 18 oktober 2017 om 16:13
Die was toch coach bij Heracles?.. zullen ze niet leuk vinden
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:50
Wie niet?
Vind ik leuk
mcmodd +11449
woensdag 18 oktober 2017 om 16:20
Als Gertjan Verbeek hierin kansen ziet dan geef ik hem groot gelijk dat hij dat kenbaar maakt. Dat deed hij al eerder en het betekent w.s. ook dat er met hem te praten valt over het salaris. Verbeek zal de club waar zijn hart ligt echt niet over de kling jagen, maar met zijn eigen verplichtingen zal hij wel rekening moeten houden.
Hier en daar wordt gesuggereerd en soms ronduit gezegd dat Verbeek niet met Van Halst zou kunnen samenwerken. Ik geloof daar vooralsnog niet in. Verbeek redeneert en handelt altijd rechtstreeks en als je daar niet van houdt dan moet je Verbeek niet nemen als coach. Doe je dat wel dan zal hij ook voldoende ruimte claimen em die zal hij heel hard nodig hebben. Of ook Fred Rutten erin stapt hangt erg af van zijn wensen, hij zal (ook) niet goedkoop zijn.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:24
Zou nu wel de ongezouten mening van een paar Heraclieden willen horen...
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:31
Bosz werd ook trainer van Ajax. En het was een groot succes. Nu beschouwen de meesten Bosz als Ajacied. Het kan verkeren in t leven.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:25
Verbeek is een prima trainer voor Twente denk ik! gooit er wat extra pit in daar..

Rutten is een goede veldtrainer in mijn ogen, maar nog steeds geen hoofdcoach... Moet in de luwte kunnen werken is mijn idee altijd..

Maar Verbeek en van Halst? Studio voetbal vs Voetbal inside;)
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
woensdag 18 oktober 2017 om 16:30
Als dit betekend dat Gert-Jan niet elk weekend bij minimaal 3 programma's is te zien, zou ik het toejuichen.
Vind ik leuk
Rodapaus +2344
woensdag 18 oktober 2017 om 16:31
Nou lijkt mij een meevaller voor Twente. Het is natuurlijk of het past qua samenwerkingen in de organisatie. Maar ik denk dat Verbeek een prima trainer is verder.
Vind ik leuk
flipper +864
woensdag 18 oktober 2017 om 16:42
Halen die schreeuwlelijk succes verzekerd! Maar niet heus......
Vind ik leuk
tikkietoe +2804
woensdag 18 oktober 2017 om 16:49
Als Verbeek vastgelegd kan worden, zijn ze mijn inziens nog te lang doorgegaan met Hake.
Ik had niet verwacht dat het financieel haalbaar zou zijn.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 17:01
Benieuwd of hij matcht met Jan van Halst.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 17:24
1 + 1 = 2.
Vind ik leuk
pico323 +3208
woensdag 18 oktober 2017 om 17:31
Verbeek is een prima trainer. Als analist vind ik hem zo slecht, en daarnaast laat hij zijn voorkeuren daarbij te veel gelden.
Vind ik leuk
wijze man +1290
woensdag 18 oktober 2017 om 17:33
Ik hoop dat hij wel de tijd krijgt om het elftal aan de praat te krijgen....
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 17:57
Als Heraclied zie ik met lede ogen straks Verbeek bij Twente aan het werk. Bij Heracles heb ik hem altijd een topcoach gevonden. Dit zal hij helaas bij Twente ook waar gaan maken denk ik. Twente mag de handen dichtknijpen als Verbeek daar aan de slag gaat. Tel je zegeningen Twente.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 18:16
Dit heb je 100% uit emotie geschreven, maar ik als Twente supporter sta niet te juichen als Verbeek als trainer komt. Alhoewel hij wel zijn goede kanten heeft is het gewoon niet mijn trainer/favoriet.
Vind ik leuk
Vak-DD +7795
woensdag 18 oktober 2017 om 18:12
Hij loopt al een hele tijd op deze job te azen deze lijkenpikker. Wat heeft hij tot nu toe bereikt, vrij weinig. En denk je dat het aan Hake er wat aan kan doen dat zijn beste spelers zijn vertrokken. Meneertje Verbeek gaat het echt niet beter doen .
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 18:22
Als je het niet meer weet kan je je nog altijd verlagen tot schelden. Verbeek is niet mijn favoriet, maar om te spreken van lijkenpikker gaat mij te ver! Over de aanwezige kwaliteit aan spelers zijn wij duidelijk een andere mening toegedaan. Ik zie kwaliteit voldoende om in het linke rijtje te eindigen maar daar is meer dan een 11 tal spelers voor nodig er zal een team gevormd dienen te worden. Het liefste met spelers die voor elkaar door het vuur gaan en om iedere meter strijden. Dat is een van de punten waar het nu aan ontbreekt. Een ander belangrijk punt is tactiek. Ik ben alle thuiswedstrijden geweest, maar als je mij vraagt welke tactiek er gespeeld wordt kan ik je daar geen antwoord op geven.
Vind ik leuk
Vak-DD +7795
woensdag 18 oktober 2017 om 18:28
Dan maken we er banenpikker van want dat probeer ik te zeggen met zijn open sollicitatie bij V.I. Je weet natuurlijk zelf dat er goede spelers bij jullie zijn vertrokken (vooral de jongens van City) en daar kon Hake niks aan doen. Vorig seizoen presteerden jullie nog goed en was Hake een held, nu krijgt hij de zondebok toegewezen van die gladde van Halst. Verbeek is mislukt bij feyenoord en Bochum, dus verwacht maar niks van hem.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 18:28]
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 07:41
dan loop je toch enigszins achter. Vanaf het moment dat Twente zich veilig gespeeld had ( of zelfs al daar voor) liep de ballon leeg en hebben we alleen nog zaad voetbal gezien. Daar is dit seizoen ( op 2 wedstrijden na) geen verandering in gekomen. Ik mis de bezieling, de wil om te winnen en daar alles voor te geven.
Vind ik leuk
Vak-DD +7795
donderdag 19 oktober 2017 om 15:11
Dat ligt vooral aan de spelers zelf.
Vind ik leuk
FCT65 +1446
woensdag 18 oktober 2017 om 18:32
Vak DD,

Ik ga ver mee met je beredenering, echter is het voetbal de meest opportunistische bedrijfstak die er is. Zo werd Steve McClaren uitgekotst, uitgelachen en wegggehoond uit Engeland, hij tekent bij Twente en maakt de club binne twee jaar kampioen van Nederland. Geef Verbeek de kans, slechter en slapper kan niet.
Het kan immers verkeren.
Vind ik leuk
pinkelman +2633
woensdag 18 oktober 2017 om 19:03
Hij moet wel iets om nog aan de slag te komen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 19:50
Ja ik vind dat hij de man is bij. Fct
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 20:44
Verbeek is niet de ideale coach, gewoonweg omdat Rutte een betere optie is. Hij is in staat jonge spelers beter te laten voetballen. Eerst de klus klarwn als trainer daarna doorschuiven naar technisch directeurschap.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Eerste trainer toont interesse in FC Twente-vacature: "Ik sta er open voor"