Al jaren flirten met FC Twente: opvolger Hake kan eigenlijk maar één man zijn

Al jaren flirten met FC Twente: opvolger Hake kan eigenlijk maar één man zijn

woensdag 18 oktober 2017 om 11:05

Nu René Hake niet langer trainer is van FC Twente kan er eigenlijk maar één iemand de uitdaging aangaan om de Tukkers weer op de rit te krijgen: Gertjan Verbeek. De werkloze coach is de droomkandidaat van FC Twente en ziet zelf FC Twente ook als zijn droomclub.

De hints dat Verbeek in ieder geval open staat voor FC Twente zijn niet op één hand te tellen. Al jaren flirt de coach met een hoofdtrainerschap in Enschede. Verbeek was in zijn jeugdjaren groot fan van FC Twente en bracht een groot deel van zijn leven door in de stad.

'Logisch dat Twente wat met me doet'
In 2013 zei Verbeek daarover tegen het Algemeen Dagblad: "Het is logisch dat een club als FC Twente mij wat doet. Ik was op mijn twintigste supporter bij die club en ik heb twintig jaar in Enschede gewoond. Dat was pal naast het Diekmanstadion. Ik maakte er de hoogtepunten van de club mee, zoals het behalen van de UEFA Cup-finale. Bij mij in de straat woonden Twente-spelers."

'Ik ga niet twee clubs tegen elkaar uit spelen'
Destijds had Verbeek een contract bij AZ en kon hij niet instappen op het moment dat Steven McClaren vertrok bij FC Twente. Maar in de jaren die volgden kwam een samenwerking tussen de coach en de club nog vaak ter sprake. "Ik vind Twente wel een mooie club", zei de toenmalig Bochum-trainer in 2015 bij Voetbal Inside. "In het verleden ben ik wel eens in beeld bij ze geweest, maar toen ging het niet door. Ik ben niet iemand die twee clubs tegen elkaar uit ga spelen, vandaar."

'Wel eens met Van der Laan over gehad'
In datzelfde jaar speculeerde Verbeek weer over een droombaan bij FC Twente. "Ik heb het daar met voorzitter Aldo van der Laan wel eens over gehad. Hij vroeg: 'waar ligt je hart?' Op het veld, heb ik gezegd, niet in een directiefunctie", zei hij in Tubantia.

'Wil best trainer van FC Twente zijn'
Begin 2017 vertelde Verbeek tijdens een forumavond dat hij 'best trainer van FC Twente wil zijn'. "Een deel van mijn hart ligt nog steeds bij die club." En anderhalve maand geleden, eind augustus, kwam het hete topic FC Twente opnieuw aan bod bij Verbeek. In Voetbal Inside werd hij geconfronteerd met het verhaal dat spelers geklaagd zouden hebben over de werkwijze van Hake. "Nee, ik ben niet gepolst door Jan van Halst", zei Verbeek. "Twente is een van de clubs die toonaangevend moeten zijn in de subtop."

'Hier is geen eer te behalen'
Overigens raadde Johan Derksen aan diezelfde tafel Verbeek sterk af om momenteel bij FC Twente in te stappen. "Het zou nu, met dit spelersmateriaal, heel naïef zijn om bij Twente te beginnen", zei Derksen eind augustus. "Hier is geen eer aan te behalen."

Verbeek is na zijn ontslag bij Bochum clubloos en is op zoek naar een nieuwe uitdaging. FC Twente zit na het vertrek van Hake zonder trainer en is op zoek naar een sterke man die alles uit deze groep kan persen, bij voorkeur iemand die de club kent. Eén plus één is twee. Het enige obstakel is: kan en wil FC Twente voldoen aan de salariseisen van Verbeek? Worden die plooien gladgestreken, dan lijkt een droomhuwelijk tussen Verbeek en FC Twente eindelijk in de maak.

Lees ook: Eerste Eredivisie-trainer sneuvelt: Hake niet langer trainer van FC Twente

Lees meer over:EredivisieFC Twente

Poll

Is Verbeek de ideale man voor FC Twente?

(4649 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 18 oktober 2017 om 11:08
Verbeek de nieuwe hoofdtrainer en Fred Rutten TD.
Dan kan na-competitie ontlopen worden en gebouwd worden aan een team dat volgend seizoen plaatsing Europees voetbal kan afdwingen. Goed voor Twente en goed voor NL.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 11:09]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:11
Ik denk dat Twente de komende jaren beter niet aan europees voetbal moet denken.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:13
Het is juist heel belangrijk voor de club dat ze volgend seizoen zich plaatsen voor Europees voetbal.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:25
Mag dat alweer nog 2 jaar geen europees voetbal toch. Door de schulden etc.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:46
Wat heeft Twente daar met de huidige selectie te zoeken?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:55
De huidige selectie moet na- competitie ontlopen, zoals er ook staat....
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
woensdag 18 oktober 2017 om 14:49
Dan heb ik een nieuwtje, Staatsen....dat gaat niet gebeuren.
FC Twente met dit materiaal in de Europa League klinkt net ze ridicuul als dat Excelsior denkt aan Champions League.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:19
Kan het nooit slechter doen dan Feyenoord hè?!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:45
En CL binnen paar jaar niet vergeten :) :) :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 11:45]
Vind ik leuk
DubRtd +14882
woensdag 18 oktober 2017 om 12:02
Klinkt leuk als die 2 elk voor 3 knaken per maand willen werken.
Je creëert 2 extra salarisposten bij een club die geen nagel heeft om zijn reet te krabben.


Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:05
Niet echt. Van halst had een dubbelfunctie , dus die kan naast 1 functie ook 1 deel salaris inleveren. En ook hake doet een stap terug, dus ook in salaris.
Vind ik leuk
DubRtd +14882
woensdag 18 oktober 2017 om 12:08
Ja.... jij denkt dat die 2 salaris in gaan leveren?
Hake zou wel gek zijn want die doet die stap terug natuurlijk niet vrijwillig en al zouden ze wel allebei wat inleveren, dat gaat geen 2 full-time salarissen opleveren waar Verbeek en Rutte van onder de indruk gaan zijn
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:10
Misschien niet, maar er komt meer ruimte vrij.
Daarnaast heeft Twente nog steeds de 4e begroting van NL.
Vind ik leuk
DubRtd +14882
woensdag 18 oktober 2017 om 12:17
Nog steeds?
Dacht dat dat wel wat minder was nu zo'n beetje alle "munsterman" contracten afgelopen,verkocht, ontbonden zijn.

Probleem is dat je nude huidige begroting, die al onder een vergrootglas lag, ruimte moet gaan vinden voor die 2 salarissen.
Dat zijn onvoorziene uitgaves en ik denk niet dat twente daar heel veel ruimte voor heeft.
Vind ik leuk
El Unicum +1518
woensdag 18 oktober 2017 om 12:59
Twente behaalde vorig boekjaar 8 miljoen winst. Vanaf volgend seizoen is het eigen vermogen weer positief. Er is dus wel ruimte voor die 2, maar je hebt zeker gelijk dat Twente nog veel schuldenlasten heeft. Gelukkig is de totale rente daarop relatief laag en worden ze in hoog tempo afgelost. Moet dus wel lukken lijkt me, maar ik snap je argwaan.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:30
Ik geloof niks van die cijfers, ze kwamen wel van heel diep rode cijfers!!
Vind ik leuk
El Unicum +1518
donderdag 19 oktober 2017 om 09:07
http://www.fctwente.nl/wp-content/uploads/2016/11/Jaarrekening-2015-2016.pdf

Eigen vermogen per 30 juni 2016: -5.441 (x 1.000)
Winst vorig boekjaar: 7.851
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 oktober 2017 om 09:15]
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
donderdag 19 oktober 2017 om 12:37
De meest recente (2016-2017). Waarin verlies geleden werd ondank dat er flink gesnoeid werd.
Vind ik leuk
El Unicum +1518
donderdag 19 oktober 2017 om 14:26
Ah ik zie het, had niet verwacht dat die jaarrekening al beschikbaar was, zijn ze vlot mee. Blijkbaar is de winst van vorig boekjaar het gevolg van een kwijtscheldingswinst. Desondanks is het verlies klein en zal volgend seizoen weer zwarte cijfers geschreven worden :)
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
donderdag 19 oktober 2017 om 16:21
145.000 is te verwaarlozen. Al zal een nieuwe coach er behoorlijk inhakken qua begroting. Het niet uit te hoeven keren van de winstpremies is dan weer een financiele meevaller.
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
woensdag 18 oktober 2017 om 15:00
Op de website van FC Twente staat de jaarrekening geplubiceerd.
Daar staat iets heel anders. :-)
Vind ik leuk
El Unicum +1518
donderdag 19 oktober 2017 om 09:07
http://www.fctwente.nl/wp-content/uploads/2016/11/Jaarrekening-2015-2016.pdf

Wat 'heel anders' heb jij gezien?
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 oktober 2017 om 09:16]
Vind ik leuk
frankn27 +4099
woensdag 18 oktober 2017 om 12:23
Wat denk je dat bijvoorbeeld Rutten wil gaan verdienen? :)
We zijn al in de war van het bedrag dat van Halst verdiend voor 2 functies...
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:35
als Van halst gewoon goed presteerde had niemand het over zijn salaris. Zo werken die dingen.
Vind ik leuk
frankn27 +4099
woensdag 18 oktober 2017 om 13:55
volgens mij waren de cijfers die gepresenteerd zijn onlangs met de jaarcijfers anders uitstekend t.o.v. periode Jopie? Maar het enige wat je hoort is zijn salaris, alle andere geweldig behaalde resultaten in een jaar tijd hoor je niemand over.... 16-17 miljoen schuld minder?

Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:47
Als TD ben je verantwoordelijk voor de sportieve resultaten.
Vind ik leuk
frankn27 +4099
woensdag 18 oktober 2017 om 15:30
in mijn optiek zijn spelers en trainer verantwoordelijk voor sportieve resultaten
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:19
Van halst heeft en de spelers (13!) gehaald en het contract van de trainer verlengd. Dus dat maakt hem verantwoordelijk, zelfs volgens jouw optiek.
Vind ik leuk
frankn27 +4099
woensdag 18 oktober 2017 om 16:23
Ja en in mijn optiek is de selectie ook sterk genoeg, Tigha, Assaidi, Slagveer, Ricketts, Boere is prima voor de voorhoede.
Jensen, Vuckic, Holla, Liendl vind ik prima voor het middenveld, Laukart ook een goede voor de toekomst.
Lam is helemaal een geweldige zet geweest, dat is echt een topper. Ter Avest en vd Lely zijn prima backs gebleken maar helaas gaat vriendje Hake met vd Lely lopen kutten.... is van Halst niet aan te rekenen vind ik.

Brondeel ook prima doelman...

Thuis tegen Utrecht en Heracles de potentie van dit elftal kunnen zien, uit weet Hake niet de juiste snaar te raken...

Selectie is prima om in de middenmoot te eindigen
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:32
Maar Van Halst heeft toentertijd het contract van Hake met 2,5 (!) jaar verlengd....
Vind ik leuk
frankn27 +4099
woensdag 18 oktober 2017 om 17:04
Hake heeft het toch ook prima gedaan? toen hij Schreuder afloste stonden we 17e loodste hij ons naar plek 11 ofzo... en seizoen erop naar een 7e plek.... alleen vanaf eind vorig seizoen zit de klad erin en dan met name de uitwedstrijden.... dan lijkt me dat indd iets dat een trainer de boel niet kan motiveren ofzo of de juiste snaar weet te raken.. dan ook nog dat gekloot met vd Lely terwijl die heeft laten zien uitstekende back te zijn... en ik vind 2,5 jaar of 2 seizoenen geen gek contract, Jopie gaf contracten van 4-5 seizoenen :) Verbeek komt ook niet eerst om dit seizoen af te maken met optie van nog een seizoen.... dat wordt ook wel 2-3 seizoenen hoor wees gerust
Vind ik leuk
Mo +7966
woensdag 18 oktober 2017 om 12:44
Goed voor Nl?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:53
NL kan wel wat puntjes gebruiken voor de Coëfficiënt.
Vind ik leuk
Mo +7966
woensdag 18 oktober 2017 om 12:54
En dat moet volgens jou door Twente gaan gebeuren? Vergeet het maar
Vind ik leuk
19AZ82 +1051
woensdag 18 oktober 2017 om 13:02
Ik denk dat Verbeek de enige trainer is die dit Twente weer op de rails krijgt. Echter volgend seizoen Europees voetbal is nog te ver weg denk ik. Eerst rustig aan een hecht team opbouwen en dan de stap richting subtop gaan maken en als dan de play offs worden gehaald is dat mooi meegenomen. Neem een voorbeeld aan AZ na het Dirk Scheringa tijdperk.
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
woensdag 18 oktober 2017 om 17:58
AZ steekt het geld in de jeugdopleiding, FC Twente huurt liever waardoor hun spelers geen cent opbrengen. Waar Jong AZ promoveerde uit de 2e divisie, is Jong FC Twente gedegradeerd naar de 3e divisie.
Vind ik leuk
Cookee +4326
woensdag 18 oktober 2017 om 13:39
Fred is meesterlijk in veldtraining in coaching.
Waarom zou die goed als TD zijn. Men zegt dat ook van Louis v G. waarom zou die dat kunnen?
Nico Jan Hoogma is een TD, die heeft dat bewezen, van Geel, Brands en nog wat... zelfs Overmars ben ik nog niet zeker van of die er kijk op heeft.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:44
Rutten was voorheen ook TD bij fc Twente. Uitstekend werk geleverd.
Vind ik leuk
Cookee +4326
woensdag 18 oktober 2017 om 13:52
Ja, dat kan, ik dacht dat hij toen trainer was.
Dat Fred een fantastisch mens in je organisatie zou zijn geloof ik meteen vandaar ook dat ik hem ZO graag bij de KnvB zie.
Maar zijn veldtrainer capaciteit is in dit land meer gewenst dan zijn management kwaliteit lijkt mij.
Je kunt met een goede trainer die TD erbij doet prima meekomen he?
TD zijn is helemaal geen fulltime functie.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:08
Verbeek lijkt me ook de meest geschikte kandidaat. Zou sowieso mooi zijn als hij weer in NL trainer word.
Vind ik leuk
Alain2708 +2857
woensdag 18 oktober 2017 om 11:09
Leuk, Verbeek terug in de Eredivisie!
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 18 oktober 2017 om 11:12
Dat zou goed bij elkaar passen. De grootste staatsmongool van Nederland bij de op één na grootste kutclub van Nederland. Maar wel een prima trainer voor dat zooitje. Met die pipo degraderen ze in ieder geval niet.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:39
ff een normale uitleg aub.....
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 18 oktober 2017 om 12:10
Wat begrijp je niet?
Vind ik leuk
FCT65 +1430
woensdag 18 oktober 2017 om 12:46
Dicky,
De één na grootste kutclub van Nederland, dus jij vind óók dat Vitesse dé grootste kutclub is van nederland zoals het merendeel dat vind? Gelijk heb je!!
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 18 oktober 2017 om 12:48
Nee dat vind ik niet. 020 is de grootste kutclub ter wereld en dus ook van Nederland. Maar jullie staan wel heel kort daar achter.
Vind ik leuk
FCT65 +1430
woensdag 18 oktober 2017 om 12:50
Ppfff, gelukkig maar. Zijn we tenminste daarin niet óók da allerlaatste.
Dank je!!
Vind ik leuk
El Unicum +1518
woensdag 18 oktober 2017 om 13:02
Soms Dicky, krijg ik toch wel een lach op mn gezicht van jou. Zo verbitterd en zuur tegenover Twente, kan je maar beter om lachen.
Vind ik leuk
Cookee +4326
woensdag 18 oktober 2017 om 13:41
Vrienden aan het maken Dick? :-)
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 18 oktober 2017 om 13:47
Ach ik hoef niet elke club leuk te vinden toch? De twee eerder genoemde clubs vind ik klote. Tegen alle andere heb ik niks.
Vind ik leuk
Cookee +4326
woensdag 18 oktober 2017 om 13:49
Weet ik toch, en jij weet de mijne.
Moest alleen even om je lachen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:20
Wij komen er wel, maar het heeft gewoon nog een hele tijd nodig. #COTE
Vind ik leuk
ajax1973 +1397
woensdag 18 oktober 2017 om 11:20
verbeek? is er niets beters te krijgen ?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:25
Ze praten ook al over Bert van Marwijk, André Paus en Frank de Boer.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:33
Ja en over Louis van Gaal, Carlo Ancelotti en Guus Hiddink.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:57
Verbeek zit zaterdag al op de bank.
Vind ik leuk
Cookee +4326
woensdag 18 oktober 2017 om 13:43
Denk je dat zulke namen bij deze spelersgroep willen meedoen?
Ik zou Verbeek al gek noemen als hij nu instapt, hier valt geen eer aan te behalen.
Vind ik leuk
Cookee +4326
woensdag 18 oktober 2017 om 13:42
Frank de Boer, dan hebben beide de Boers een verleden bij Twente.
Of de onvermijdelijke naam van Louis v G.
Meer smaken hebben we niet.
Vind ik leuk
Cookee +4326
woensdag 18 oktober 2017 om 14:03
Als Oranje al niemand kan vinden... dan is Twente spekkoper met 2 kandidaten die nog willen ook.
Vind ik leuk
Leffe +919
woensdag 18 oktober 2017 om 11:22
Ik kwam Gait-jan maandag-middag nog tegen bij de A.H in Dalfsen, en vroeg hem of hij niet die avond bij V.I moest gaan zitten.Hij zei dat hij druk was met andere dingen.Trainer worden zeker.,,Ik hoop het wel zei hij.
Vind ik leuk
Cookee +4326
woensdag 18 oktober 2017 om 13:59
Dat was nog eens een A.H.erlebnis!

Altijd leuk als een trainer bij zijn jeugdliefde komt.
Maar wanneer pakte het goed uit?
Weet nog dat Robson bij Newcastle kwam... kippevel... maar korte vreugde.
Vind ik leuk
Marco S +2544
woensdag 18 oktober 2017 om 11:24
Carlo ancelotti halen..
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
woensdag 18 oktober 2017 om 11:49
Gelijk doen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:50
Zou geweldig zijn voor twente en de eredivisie
Vind ik leuk
Blindsy +2734
woensdag 18 oktober 2017 om 11:53
Grappig, hoe voorspelbaar dit er uit begint te zien. En hoewel ik veel sympathie heb voor Verbeek, toch sneu voor Hake. Zo'n soap verdient deze jongen niet.
Vind ik leuk
Mari +1771
woensdag 18 oktober 2017 om 12:01
Toen ik de kop las dacht ik:
Keizer?
Vind ik leuk
dhrwobo +8807
woensdag 18 oktober 2017 om 12:07
Zou mooi zijn!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:11
Ik denk dat Verbeek het huidige beleid niet vindt deugen en daarom af zou zien mocht die een aanbieding krijgen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:14
Rutten of Verbeek.
Vind ik leuk
Cookee +4326
woensdag 18 oktober 2017 om 14:01
Wie moet Oranje dan gaan doen?
Dat zijn mijn droomopvolgers van Dicky
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:20
Rutten lijkt me een betere kandidaat.
Vind ik leuk
frankn27 +4099
woensdag 18 oktober 2017 om 12:27
Ik snap mijn mede twentesupporters ook niet meer, dat groepje dat zegt dat dit de schuld van van Halst is dat hij Hake met deze spelers heeft opgezadeld.... welke spelers hadden zij verwacht met een lege knip? :)

Die paar euro die we te besteden hadden vind ik uitstekend geinvesteerd in Brondeel en Boere. Daarnaast met een lege knip, Lam, Liendl, Holla, Tigha, Slagveer aantrekken vind ik gewoon knap werk.

Tegen Utrecht en Heracles werd er uitstekend gevoetbald, uitwedstrijden gaat het al lange tijd kut, Hake heeft het gewoon niet aan de praat weten te krijgen helaas. Nieuwe trainer nu is voldoende, laat Fredje Rutten maar miljoenen op gaan halen bij de KNVB
Vind ik leuk
El Unicum +1518
woensdag 18 oktober 2017 om 13:43
Helemaal mee eens. Ik vind het wel jammer van Hake, had wel sympathie voor die vent. Is ook lastig werken wanneer een groot deel van het elftal wordt vernieuwd. Maar met Rutte als TD en verbeek als coach ben ik ook zeker gelukkig!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:29
Degradatie kandidaat op dit moment
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:20
Die ouwe seniele man weet niet wat ''houden van'' is.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:53
Er zal wel weer een pot zwart geld worden opengetrokken om Verbeek en/of Rutten te gaan betalen, het is en blijft een club waar bedrog en corruptie aan vast blijven kleven! Veel clubs in Nederland zijn daar nog altijd de dupe van, maar omdat maffiosi Kessler destijds alles onder het vloerkleedje mocht vegen kraait er geen haan meer aan!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:36
Heb je het lijstje van clubs paraat die echt hebben betaald met zwart geld? Ajax, Groningen, RKC bijvoorbeeld? Bij Twente is geen cent zwart betaald. Alle transacties zijn in de boekhouding verantwoord, de claim van de fiscus gaat over of er wel of geen loonbelasting over de transacties moet worden afgedragen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:30
Ik heb totaal geen recht van spreken nadat we daar vol op de broek hebben gekregen. Maar als ik dat even op een totale off day hou van fc utrecht...

Maar met deze selectie... kan zelfs Mourinho er niks mee.
Vind ik leuk
HansVites +2086
woensdag 18 oktober 2017 om 14:52
Twente mag al blij zijn dat het niet degradeert dit seizoen al zou dat wel gerechtigheid zijn.
Als ik Verbeek was begon ik er niet aan
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Al jaren flirten met FC Twente: opvolger Hake kan eigenlijk maar één man zijn