Eerste Eredivisie-trainer sneuvelt: Hake niet langer trainer van FC Twente

Eerste Eredivisie-trainer sneuvelt: Hake niet langer trainer van FC Twente

woensdag 18 oktober 2017 om 10:17

René Hake is niet langer hoofdtrainer van FC Twente. De club meldt dat woensdag via de officiële kanalen. De oefenmeester 'gaat in een andere rol verder' bij de formatie uit Enschede. Onbekend is nog wát voor rol dat is.

"We kunnen niet anders dan constateren dat we helaas een uiterst slechte seizoenstart kennen. De feiten zijn: acht wedstrijden, zes punten. Los van de resultaten zien we te weinig groei in het spel en ontbreekt de overtuiging. Zondag, tegen Willem II, was wat dat betreft kenmerkend", vertelt directeur Jan van Halst op de website van de club.

"Wij zijn ervan overtuigd dat we met deze spelersgroep dit seizoen niet in de problemen hoeven te komen. Samen met René hebben we besloten dat hij stopt als hoofdtrainer en verder gaat in een andere rol bij de club", vervolgt hij. "Dat is een moeilijke beslissing, zeker ook voor Rene zelf. Het zegt tegelijkertijd veel over hem. Het belang van FC Twente staat voorop en ook hij wil dat er een ommekeer komt."

Hake was sinds augustus 2015 trainer in de Grolsch Veste. FC Twente meldt dat assistent-trainer Marino Pusic voorlopig de honneurs waarneemt. 

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +10758
woensdag 18 oktober 2017 om 10:20
Ben benieuwd wie er nu in stapt...
Vind ik leuk
Mad Max +6551
woensdag 18 oktober 2017 om 10:22
Van Halst zelf denk ik. Ik heb medelijden met de Twente-fans.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10758
woensdag 18 oktober 2017 om 10:22
Die vent kan ook echt ALLES eh ;-)
Vind ik leuk
dhrwobo +8813
woensdag 18 oktober 2017 om 10:33
Vroeg of laat moest René toch afhake

Opzich voor een ambitieuze jonge trainer is Twente wel een mooie plek om te werken denk ik. Frank de Boer? Die kan wel weer een succesje gebruiken en hoger zal ie niet snel meer aan de bak komen ;-)
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:41
Of Rutten of Verbeek of allebei.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:48
Liefst beide.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:08
Verbeek kleine kans, Rutten denk ik zeker niet.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:12
Verbeek is al zo goed als zeker. Rutten NOG niet.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:14
Rutten stapt daar niet in, en verwacht dat die binnenkort bij de KNVB aan de slag gaat. Verbeek wil dat inderdaad nog eens graag en dit is opzich een goed moment om in te stappen aangezien er alleen nog maar te winnen is.
Vind ik leuk
ppdf +239
woensdag 18 oktober 2017 om 12:36
Weet niet of Verbeek bij een degradatie kandidaat wilt werken. Hij zou echt gek zijn om hier in te stappen. Zeer matig team en een te hoog verwachtingspatroon. Zowel bij publiek als bij van halst.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:08
Een te hoog verwachtingspatroon? Man man weer zo’n lul van buitenaf die denkt dat Twente Europees moet spelen. Doel is gewoon handhaving hoor. Hou je er alstublieft buiten.
Vind ik leuk
frankn27 +4113
woensdag 18 oktober 2017 om 15:36
nou er zijn anders genoeg twente supporters die nog zo dom lullen als 4e begroting, hoog spelersbudget etc etc dus die vinden dat we 5e moeten kunnen worden hoor... die ook verwachten dat we zo ff uit bij groningen winnen enzo
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 15:38
Dat zijn voor supporters zelf. Dit verwachtingspatroon wordt ons in de maag gesplitst door de media, en roeptoeters. Zie het verder nergens staan door FC Twente zelf.
Vind ik leuk
frankn27 +4113
woensdag 18 oktober 2017 om 15:49
nee klopt maar op twentesites heb je wel discussies met medesupporters die denken dat dit mogelijk is, niet echt realistisch in mijn ogen, net zoals dat het niet realistisch is te denken dat we over 2 seizoenen alweer voor europees voetbal spelen... ik zeg niet dat het onmogelijk is, bedoel in de mickey mouse league zijn de verschillen erg klein.... maar denk dat je nog wel 3-4 seizoenen nodig hebt om de hele club weer op te bouwen
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 15:51
Als deze malaise zo aanhoudt, kan het nog wel 10 jaar duren. Eerst een fundament neerzetten, men wetende: een TD (Rutten) trainer/coach (Verbeek) en Jan alleen commercieël zijn ding doen. Daarna afscheid nemen van die huurlingen, want die komen er toch niet in. Denk dat Verbeek ook alleen maar Tukkerse mentaliteit wil zien in plaats van Engels gedraaf. We gaan het meemaken frankn27. Ik hoop voor het duel met Roda JC.
Vind ik leuk
frankn27 +4113
woensdag 18 oktober 2017 om 16:25
Ik ben wel blij met de gehuurde Tigha en Lam met optie tot koop, dan kan je zien of het wat is i.p.v. dat je je centen (die je al nagenoeg niet hebt) kwijt bent en moet concluderen: nee was toch niet goed genoeg....
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:52
Tussenpaus vinden tot einde van het seizoen. Na dit seizoen de lijnen laten uit zetten binnen de club en op jeugd gebied door een trainer als Frank de Boer. Mits haalbaar en hijzelf wil.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:20
Nou ik ben benieuwd wat de achterliggende gedachte is. Laat alsjeblieft Rutten als TD en Verbeek als trainer komen!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10758
woensdag 18 oktober 2017 om 10:22
Dan moet van Halst eerst pleite gaan denk ik zo...
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:38
Dat is ook wel beter voor Twente :p
Vind ik leuk
Mad Max +6551
woensdag 18 oktober 2017 om 10:23
Verbeek durft zijn handen niet aan dit zootje ongeregeld te branden.
Vind ik leuk
Hammers96 +1024
woensdag 18 oktober 2017 om 10:21
Gelukkig krijgt hake een andere rol
Ontslag had hij niet verdiend
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:21
Volgens mij is het nog ochtend.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10758
woensdag 18 oktober 2017 om 10:23
Scherp ;-)... Geen tijdsverschil met Enschede toch?
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 10:23]
Vind ik leuk
Hammers96 +1024
woensdag 18 oktober 2017 om 10:26
Ja hier in enschede loopt de tijd iets voor.
Wij wisten namelijk al hoe laat het was.
Vind ik leuk
afca34 +378
woensdag 18 oktober 2017 om 10:32
pff damn... onder de indruk!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:41
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Mooie counter
Vind ik leuk
Filip_FCU +6502
woensdag 18 oktober 2017 om 10:52
"WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!"

Beetje overdreven, niet?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:53
Neem anders nog een Red Bull om van je ochtendhumeur af te komen. DROL!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:46
KONING
Vind ik leuk
Aramius +348
donderdag 19 oktober 2017 om 00:22
Netjes!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:22
Onder engnek Van Halst zullen serieuze trainers niet willen werken.. Krijg je weer zo'n B-trainertje.
Vind ik leuk
ihvmmdk +3599
woensdag 18 oktober 2017 om 10:33
Hake is ook een B trainer :D
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 18 oktober 2017 om 10:23
Jammer.
Vind ik leuk
Rodapaus +2337
woensdag 18 oktober 2017 om 10:23
Shit, vaak is de eerste wedstrijd van de nieuwe trainer wel een goed resultaat. Had dit ff na de wedstrijd zaterdag gedaan :(

Wel benieuwd wie er nu komt! Jan van Halst in een driedubbele rol? Verbeek zou wel een erg goede zijn denk ik als dat lukt.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10758
woensdag 18 oktober 2017 om 10:24
Als van Halst geen burn-out krijgt komende maanden weet ik het ook niet meer ;-)
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:01
Dit keer niet Rodapaus: we winnen gewoon in Enschede!
Vind ik leuk
Hammers96 +1024
woensdag 18 oktober 2017 om 11:04
Geen stress jongen.
Utrecht is weggespeeld in de grolsch veste , heracles is bij vlagen weggespeeld in de veste dus roda kan zijn borst natmaken.
Punten zullen jullie net als twente in de thuiswedstrijden moeten pakken want uit is het allemaal dramatisch.
Vind ik leuk
frankn27 +4113
woensdag 18 oktober 2017 om 15:38
verschil is dat Roda al jaren antivoetbal speelt... en utrecht en heracles ook willen voetballen
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:26
Wat moet je ook met zo'n selectie
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:27
Daar zal de selectie echt niet opeens beter van worden.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:27
En nu van Halst zelf ook wegwezen!
Vind ik leuk
Dee79 +1903
woensdag 18 oktober 2017 om 10:30
Lachwekkend clubje is het geworden..
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:30
Pastoor is een goeie trainer met goed materiaal zo als bij Twente maakt hij er een goeie ploeg van.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:32
Nu gaat van Halst het zelf doen... hebben ze eindelijk een reden om ook van Halst eruit te kegelen!!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:33
Van halst maakt zich volstrekt belachelijk.....en Hake gaat gewoon door bij Fc Twente dat moet je toch niet willen man
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:53
Respect dat Hake wil blijven. Hij heeft veel voor fc Twente betekend en ik denk dat heel Twente blij is dat hij aan boord blijft.
Echter, fc Twente gaat een nieuwe fase in en dat betekend dat de proffesionering verder wordt ingezet. In dat kader moet van halst ook afstand doen van zijn functie als TD en verder gaan als Commercieel manager.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:34
#vanhalst out
Vind ik leuk
gratje +491
woensdag 18 oktober 2017 om 10:34
Hoe is het mogelijk dat die kale zombie zo zijn gang kan gaan maar goed zo deze club had al geen bestaansrecht meer en wie gaat dit betalen de gemeente Enschede
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:56
Wat moet de gemeente gaan betalen dan in jouw ogen?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:39
Het is toch treurig daar in Twente. Je zal maar een van Halst hebben als club die veel te zeggen heeft. Wanbeleid daar. Zou al knap zijn als ze de na competitie ontlopen. Matig elftal.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:42
Jan van Halst word hier o zo gemakkelijk weg gezet alsof hij een mega wanprestatie heeft gedaan. Jan kwam om het heel diplomatiek te zeggen "nou niet bepaald in een gespreid bed terecht". FC Twente komt natuurlijk van heel ver en is er nog lang niet. Ga azijn zeiken op de oude bestuursleden!!!
Vind ik leuk
goekie4 +1227
woensdag 18 oktober 2017 om 10:42
Ze hadden beter van Halst kunnen ontslaan. Wat een drama spelers heeft hij gehaald.
Vind ik leuk
frankn27 +4113
woensdag 18 oktober 2017 om 15:39
weer zo n flapdrol.... welke goede spelers hadden er wel gehaald kunnen worden met een lege knip?
Vind ik leuk
goekie4 +1227
woensdag 18 oktober 2017 om 16:18
Deze flapdrol zou bijv. Rienstra zeggen om te huren. Zo zullen er vast meer zijn. Ze hadden best andere spelers halen.
Vind ik leuk
frankn27 +4113
woensdag 18 oktober 2017 om 16:21
Ok jij noemt tenminste namen goed zo.... Vuckic, Liendl en Holla zijn vastgelegd en niet gehuurd.... dat is beter toch? speler in eigen beheer? Holla is de ervaren speler die ontbreekt in de jonge selectie en heeft een goede vrije trap (wat al eens 3 punten heeft opgeleverd) Vuckic is een man van glas, maar wat een potentie als het mee zit ga je die met winst verkopen, Liendl kende ik niet maar schijnt tot de betere spelers in de 2e bundesliga te hebben behoord afgelopen seizoen
Vind ik leuk
goekie4 +1227
woensdag 18 oktober 2017 om 16:44
Vergeet Slagveer en Assaidi niet. Weet eerlijk gezegd niet of die gehuurd zijn.
Het is wel zonde om te zien hoe Twente ervoor staat, maar ze hebben natuurlijk ook veel jonge gastjes lopen.
Daarnaast zou volgens mij Kyle Ebecilio ook niet misstaan bij Twente.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:44
Juiste beslissing. Ook van halst zal een stapje terug moeten doen, want dit is net zo goed zijn verantwoordelijkheid.
Rutten TD en Verbeek de nieuwe trainer. Op deze manier kan de na-competitie ontlopen worden en alvast gebouwd worden aan een team dat volgend seizoen plaatsing voor Europees voetbal kan afdwingen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:10
Tja, waar blijven die gasten dan? Denk niet dat ze willen onder van Halst.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:19
Verbeek is onderweg.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:21
Bron? Of is hij onderweg van de houthakkersclub naar huis?
Vind ik leuk
derksen +6821
woensdag 18 oktober 2017 om 10:45
Goed bezig jan!
Of hake wat aan de onkunde van Jan kan doen
Ja TD is iets anders als tv analist jan
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:46
Die kale kop van Van Halst moet juist op het hakblok ipv Hake...man man man
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:49
Waren beide niet goed bezig, dit kon gewoon niet meer.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:47
Wie gaat er nu instappen? ik hoop op Gertjan!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:49
Dit moest gewoon gebeuren...
Vind ik leuk
peinke +598
woensdag 18 oktober 2017 om 10:58
Pffff, beetje trieste reactie. Iemand wordt z'n baan ontnomen en klaarblijkelijk interesseert je dat helemaal niets. Deze trainer is heus niet de schuld van de puinzooi en matige spelerskeuze! Denk je dat Verbeek er met dit stelletje iets beters van maakt! Forget it!
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 oktober 2017 om 17:27]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:03
De bal is rond...
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:11
Sven van Beek? Heeft die al een diploma dan?
Vind ik leuk
frankn27 +4113
woensdag 18 oktober 2017 om 15:40
Sven van Beek? heeft die ook die ambitie?

Hake was gewoon beetje van PEC niveau, dat bevalt ons niet zo
Vind ik leuk
peinke +598
donderdag 19 oktober 2017 om 09:57
Typisch een gefrustreerde reactie uit het meest trieste en armtierige Twente! We zullen zien!
Vind ik leuk
frankn27 +4113
donderdag 19 oktober 2017 om 15:24
gefrustreerd? juist opgelucht :)
Vind ik leuk
peinke +598
donderdag 19 oktober 2017 om 17:28
PEC niveau is denk ik toch iets te hoog gegrepen voor Twentse triest!
Vind ik leuk
frankn27 +4113
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:29
mwoah nee wij houden niet zo van kleine stadions en een rubber veld en geen sfeer
Vind ik leuk
peinke +598
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:35
Meer van drugshandel in het sup.home misschien? Stadion wordt vanzelf kleiner a la Vitesse! En volgend seizoen speel je alleen nog maar op plastic! Ik geniet nu al van de gedachten.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 10:38]
Vind ik leuk
frankn27 +4113
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:09
Snap dat drugs in Zwolle nog niet bekend is, maar in de rest van Nederland gebeurd het overal hoor... kom de deur eens uit zou ik zeggen...

Twente heeft de laatste jaren op een 17e plek gestaan en er werd voorspeld dat ze tegen degradatie zouden gaan strijden de eerste tijd na periode Joop en toch is het stadion goed gevuld.
Twente is een compleet andere club dan PEC en Vitesse, Utrecht etc.... echte clubliefde
Check voor de gein de uitsupporters aantallen eens, en dat terwijl ze al meer dan 10 uitwedstrijden verliezen achtereenvolgens volgens mij
Vind ik leuk
peinke +598
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:16
Ach, allemaal randzaken van geen belang. Zoals alles hebben we hier in Zwolle alle stedelijke zaken goed voor elkaar, in tegenstelling tot armoedig Enschede. Voor Twente is op dit moment geen goed woord te vinden. Check de opinie van heel supportend Nederland eens. Nu weer een dictator aan het bewind die eigenhandig een trainer ontslaat en staat te beven als een juffers-hondje op die Twentse rampenzender. Klungel lekker door in PauperCity, het is een kwestie van tijd en dan doen al die uitsupporters, 10 wedstrijden verliezen (goh, kun je ook verliezen), e.d. er niet meer toe en blijven we gewoon met fatsoenlijke clubs over in de provincie. Misschien nog aansluiten en doorstarten in de 4e BundesLiga? Veel meer zal er niet inzitten, zeker niet als het alsmaar een puinhoop in die FCT-organisatie blijft. Ik denk dat jij met nog een aantal verstokte Tukkers die er nog wel vertrouwen in hebben. Gewoon deur doen, zou ik zeggen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 11:19]
Vind ik leuk
frankn27 +4113
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:18
haha ken je de historie van je eigen clubje wel?
PEC
Vind ik leuk
frankn27 +4113
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:19
wij zullen ten alle tijden groter dan jullie blijven, accepteer dat calimero
Vind ik leuk
peinke +598
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:22
Ik gun je het laatste woord, wij zijn graag de calimero, geen probleem. We zullen zien! Tot over een wedstrijdje of 20.
Vind ik leuk
frankn27 +4113
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:29
Krijgt je cluppie dan ook een boete net als dat wij hebben gekregen vanwege vals spel? (spelen op rubber?)

Luister nou maar naar de profcoach, Twente zal altijd groter blijven dan PEC of FC Zwolle of welke naam er allemaal nog maar mag komen
Vind ik leuk
peinke +598
woensdag 18 oktober 2017 om 10:52
Triest! Kunnen ze deze club niet alsnog de licentie afnemen? Ooit een bolwerk, nu een zwalkende organisatie zonder uitstraling en wederom matige leiding of moeten we het alleenheerschappij noemen van Van Halst. Je trainer opzadelen met een stelletje matige niet-eredivisie-waardige spelers, een trainer die de club uit de shit heeft gehaald met een eerstedivisiesalaris en nog steeds veroordeelt tot een boefjesorganisatie met veel schuld en steun van gemeenschapsgelden heeft op deze wijze geen enkele toegevoegde waarde meer. Op wat supporters na in de regio Enschede, zit niemand meer te wachten op de aanwezigheid van eens zo'n aardige subtopper! Op deze wijze wordt zeker de sympathie niet terug gewonnen! Integendeel zelfs.
Nu maar kijken hoe stevig en collegiaal GJ van Beek er in staat! Maar die hunkert naar werk en dan hebben ze in de voetbalwereld niet zo'n solidariteit met een onterecht ontslagen trainer. Don't do it!!!! Geen eer aan te behalen!
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 10:57]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:55
Deden het allebei zwaar ondermaats..
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:56
Hake heeft hier zelf ook over mee beslist hé.
Vind ik leuk
peinke +598
woensdag 18 oktober 2017 om 11:03
Onzin! FCT kan in de huidige status zich niet permitteren om de trainer de laan uit te sturen dus verkopen we het zo! Wat moet die man dan gaan doen? Dooddoener dus in dit schimmige Twentse wereldje! Van Halst mag blij zijn met zo'n clubman, die het ten koste van zichzelf op deze wijze wil laten uitleggen om de club niet te beschadigen! Maar na wat verliespartijtjes vinden sommige zichzelf supporter noemende gasten het ,,een logisch besluit''. Nee joh, te triest voor woorden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 11:07]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:58
Vergeleken met andere clubs zit er weinig gemeenschapsgelden in fc Twente.
Vind ik leuk
peinke +598
woensdag 18 oktober 2017 om 11:01
Nog niet nee, maar als deze puinhoop blijft zullen alle aanspraken en garantstellingen verdwijnen in deze bodemloze put! Nog maar niet te denken als de continuïteit in gevaar komt bij degradatie. Ook dan verdwijnt er volgens jou denk ik maar zo geen gemeenschapsgeld in deze BVO waar jaarlijks nog steeds meer dan 7 miljoen euro aan spelerssalarissen wordt betaald! Even de bril af makker!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:07
Zelfs als Twente failliet gaat en de gemeente op moet draaien voor de garantstelling , zelfs dan zit er nog steeds meer gemeenschaps geld in clubs als Ajax, PSV, Feyenoord, Utrecht, Vitesse, hveen , Groningen en vast nog een aantal.
Dus dat valt heel erg mee, ik denk dat je (met vele) hebt laten misleiden door de media
Vind ik leuk
peinke +598
woensdag 18 oktober 2017 om 11:08
Ik denk dat jij niet kunt lezen en een realistisch beeld hebt over de status van je club!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:10
Ik denk dat jij gewoon geen idee hebt. Feit is dat er vergeleken met andere clubs heel weinig gemeenschapsgeld naar fc Twente gaat.
Vind ik leuk
peinke +598
woensdag 18 oktober 2017 om 11:14
Dat kun je beter niet denken, want het blijft grote onzin. Heb je je wel eens verdiept in de garantstelling van de gemeente Enschede om dat FCT ,,in de lucht'' te houden. Lijkt een gesloten portemonnee, maar oh wee als deze club het na de belastingaanslag niet gaat halen. Dan komt er volgens jou geen gemeenschapsgeld aan te pas? Stop dergelijke onzin te verkopen!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:20
Je leest niet goed. Stel dat Twente omvalt dat kost dat 25,5 miljoen gemeenschapsgeld. Dat is nog steeds minder gemeenschapsgeld dan wat er in dat rijtje clubs boven zit. Daar zit namelijk per club minimaal 30 miljoen aan gemeenschapsgeld in.
De belasting aanslag komt binnenkort en die valt heel erg mee.
Vind ik leuk
peinke +598
woensdag 18 oktober 2017 om 11:26
Hoe je het ook inkleden wil, steun aan BVO's, welke ook, met gemeenschapsgeld, waar salarissen van vele tonnen wordt en blijft betaald, is uit den boze. De armtierige gemeente Enschede zal die centjes heus ergens weg moeten halen! Maar goed, ik heb niets tegen FCT, maar wel tegen hun werkwijze. En verandert dat niet, dan is het gewoon opheffen! Wij worden het niet eens J.Staatsen. Dat kan natuurlijk!
PS Wees er maar niet van overtuigt dat die belastingschuld gaat meevallen. Dat wordt de komende tijd nog een heeel heeet hangijzer!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 11:27]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:37
Elke euro gemeenschapsgeld in een voetbalclub vind ik ook teveel. Daarom is het ook zo schandalig van de KNVB dat Twente geen geld mocht lenen van doyen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:21
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de streken die Zwolle heeft geflikt in de jaren 90 bij de doorstart na het faillissement? Op die manier ben je tegenwoordig geen BVO meer.
Je mag je handen dichtknijpen dat je club nog betaald voetbal speelt.

Even dimmen dus.
Vind ik leuk
peinke +598
donderdag 19 oktober 2017 om 09:53
Even dimmen dus.... Doe even normaal!! Staat in geen verhouding met de oplichterspraktijken van dat armtierige FCT! Dus, over dimmen gesproken!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:55
Dat waren volgens de huidige reglementen net zo goed oplichtingspraktijken.
Vind ik leuk
frankn27 +4113
woensdag 18 oktober 2017 om 15:42
en dat geld voor de belastingaanslag is al gereserveerd, staat gewoon op de bankrekening
Vind ik leuk
HanV +2042
woensdag 18 oktober 2017 om 11:53
Tja, de club heeft natuurlijk zelf aangegeven dat het voor het voortbestaan financieel niet mogelijk is om te degraderen, maar als het al tot een sportieve degradatie komt dan zal dat toch wel meevallen en met wat noodgrepen nog te doen moeten zijn. Dat verhaal leek toch bedoeld om de gevolgen wat te overdrijven.
Vind ik leuk
peinke +598
woensdag 18 oktober 2017 om 12:29
Ik ben daar niet van overtuigt HanV! Het herstelprogramma zal jaren duren en is gebaseerd op eredivisieniveau m.b.t. inkomsten. Die zullen aanzienlijk lager zijn, terwijl de kosten zeker zo'n eerste jaar even groot zijn. Of FCT dat kan trekken betwijfel ik, ondanks dat er dan ook weer mensen cq bedrijven zich zullen scharen achter de club. Het worden nog zware tijden denk ik. Sportief degraderen is op dit moment het grootste gevaar voor de continuiteit.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 12:30]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:58
Volgens mij is er gezegd dat Verbeek en Van halst niet door 1 deur kunnen bij VI waar hij redelijk vaak langskomt. Als dat klopt zal hij het denk niet doen..
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:12
Ach weer zo’n jaloerse kneus een paar kilometer verderop. Ga alsjeblieft richting Drenthe, kun je daar de beste club zijn. Jaloerse teef.
Vind ik leuk
frankn27 +4113
woensdag 18 oktober 2017 om 15:41
had je liever gehad dat ze de trainer een topselectie hadden gegeven? dan was je wel weer aan het piepen geweest hoe dat toch mogelijk was geweest met de schulden die Twente heeft, ik lees nergens hoe knap het is dan Twente in 1 jaar 16-17 miljoen schuld heeft weggewerkt.... nee alleen zeiken om het salaris van Jantje voor zijn dubbelfunctie... wat zou Rutten willen verdienen?
Vind ik leuk
Lubje +587
woensdag 18 oktober 2017 om 10:54
Zo zit het "enge" wereldje in elkaar.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:58
Je zou dat als Afhake kunnen betitelen.... In elk geval goed nieuws voor Roda. Appeltje eitje komende zaterdagavond :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 10:59]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:13
Succes ermee. Hoop dat je er met 5-0 afgaat dan is die waffel van jou ook wel gesnoerd.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:09
Ha ha, tja als je niks opbeurends kunt melden over jouw clubje Fortuna (en dat is natuurlijk al 20 jaar het geval), dan maar dit soort ongenuanceerde opmerkingen...
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:14
Fortuna Sittard. Kan nog wel herinneren dat Fortuna van Twente won in de beker. Met een ontketende Ronald Hamming. 2-5 in 1999! Mooie club dat Fortuna. Vele malen mooier dan Roda JC.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3112
woensdag 18 oktober 2017 om 11:00
Nog zo'n voorbeeld van een club met een technisch hart...
Vind ik leuk
lemon9 +522
woensdag 18 oktober 2017 om 11:10
Hij kon niet meer aan hake
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:12
Belachelijke beslissing. Met dit materiaal eindig je niet veel hoger dan de positie waarop de de club nu staat.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:13
Verbeek heeft altijd geroepen nog een keer Twente trainer te willen worden. Dan is nu wel een goed moment. De opgelopen achterstand kan met zijn manier van trainen nog prima worden ingehaald en volgend jaar opnieuw beginnen terwijl hij weet wat hij heeft (en wat juist niet) aan deze selectie.
Vind ik leuk
Leffe +919
woensdag 18 oktober 2017 om 11:15
Denken zij daar nou écht dat het met een andere trainer het wel beter gaat worden!!, je hebt het materiaal en spelers die je hebt, en daarbij kan en mag FC-Twente geen geld uitgeven en EL-spelen.Wat komt er voor in de plaats dan., een betere en andere trainer dan!!
Vind ik leuk
Marco S +2544
woensdag 18 oktober 2017 om 11:23
Woensdag hak dag..
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:28
Duur geintje met nog 2 jaar contract, ach ja, geld zat daar in Enschede
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:45
Hij krijgt een andere rol dus zal niet zo veel geld hoeven in te leveren denk ik.
René Hake lijkt me een zeer coulante man die geen afkoopsom van die 2 jaar wil en al lang blij is dat hij bij FC Twente mag blijven.
Mijn vermoeden is dat men er zo gehaaid van afkomt!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:57
Inderdaad, even overheen gelezen. Ach ja, ballenjongen zijn met hoofdtrainer salaris lijkt mij ook wel wat :)
Vind ik leuk
frankn27 +4113
woensdag 18 oktober 2017 om 15:44
scheelt dat hij geen vol salaris had, maar een salaris als een assistent
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:49
Scheelt weer paar tientjes :)
Vind ik leuk
harryp +920
woensdag 18 oktober 2017 om 11:29
Ik vind dit echt een schande...
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
woensdag 18 oktober 2017 om 11:46
Doe van halst dan ook weg lamzakken.
Vind ik leuk
frankn27 +4113
woensdag 18 oktober 2017 om 15:45
waarom dan? omdat hij in 1 jaar tijd 16-17 miljoen schuld heeft weggewerkt onder zijn leiding? tja dan zou ik indd ook lekker blijven struikelen over zijn oh zo hoge salaris (peanuts vergeleken met een voetballer en ook nog eens voor een dubbele functie)
Vind ik leuk
Lemon +1310
woensdag 18 oktober 2017 om 11:49
Jammer! Ik vind hem een onderschatte en sympathieke trainer.
Vind ik leuk
Markus80 +1138
woensdag 18 oktober 2017 om 11:50
Belachelijk. Van Halst redt hiermee zijn eigen hachje, want hij heeft Hake toch echt zelf opgezadeld met een compleet nieuwe en niet bepaald kwalitatief sterke selectie.

Een beetje zelfkritiek zou van Halst sieren.
Vind ik leuk
frankn27 +4113
woensdag 18 oktober 2017 om 15:46
welke goede spelers hadden ze kunnen halen met een lege knip?
Vind ik leuk
Markus80 +1138
donderdag 19 oktober 2017 om 01:16
Wellicht wat minder spelers dan een heel elftal? Meer kwaliteit dan kwantiteit? Kennelijk hadden ze geen lege knip anders kun je geen heel elftal erbij halen. Iets slimmer scouten?
Vind ik leuk
frankn27 +4113
donderdag 19 oktober 2017 om 15:27
ze hadden maar een paar centen daar hebben ze Boere en Brondeel van gehaald, prima aankopen mijns inziens (investeringen) de spelers die daarna gekomen zijn zijn allemaal pas gehaald nadat er salaris van een andere speler was vrijgekomen.... Toen Andersen vertrok (met gigantisch salaris) kon Twente Slagveer en Lam aantrekken... ze waren telkens eerst afhankelijk van dat iemand moest vertrekken... als ze het zo hadden gedaan als dat jij oppert dan hadden ze dus eerst moeten wachten tot die 15 spelers weg waren en dan de 1e 4 potjes van de competitie (omdat de transfermarkt pas laat sluit) gewoon in gaan met een selectie van 13 man?
Vind ik leuk
Markus80 +1138
donderdag 19 oktober 2017 om 23:24
Nee, ze hadden een goed plan moeten hebben. De situatie die jij schetst had toch geen verrassing moeten zijn? Je gaat me toch niet vertellen dat ze het goed gedaan hebben?
Vind ik leuk
frankn27 +4113
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:26
met een nagenoeg lege knip de volgende spelers halen vind ik een goede prestatie: Brondeel, Lam, Liendl, Holla, Vuckic, Tigha, Assaidi, Slagveer....
Denk dat menig middenmoter/subtopper die spelers ook wel zou willen hebben hoor.
Het zijn echter wel allemaal spelers die laatste seizoenen weinig tot niet gespeeld hebben, dus die moeten allemaal eerst fit worden en wedstrijdritme krijgen als er dat 1 of 2 zijn is dat geen probleem nu wel het zijn er teveel gebleken maar tegelijkertijd ook logisch omdat je geen centen hebt om fitte spelers te komen. En dan is het ook nog eens de vraag of Twente momenteel wel interessant voor betere spelers is, aangezien ze geen Europees spelen en je weet dat het er onrustig is.
Verder struikelt iedereen over het salaris van Jan die een dubbelfunctie bekleed maar denk ik dat een Fred Rutten nog veeeeel meer wil verdienen en hoor je niemand over de resultaten die behaald zijn t.o.v. tijdperk Joop... volgens mij 16-17 miljoen van de schuld weggewerkt.....
Als ze nu weet niet watvoor spelers hadden aangetrokken en telkens de knip trokken hadden jullie niet gezegd: goh wat knap gedaan van Jan zeg, dan was de reactie: fc fraude heeft een dikke schuld en wel allemaal goede spelers halen!
Hake heeft het uitstekend gedaan, tot eind vorig seizoen vanaf toen alles zowat verloren sowieso uitwedstrijden hij krijgt het niet aan de praat en maakt beetje rare keuzes in zijn opstellingen.
Ik denk dat een Verbeek ze wel weet te motiveren, aan te pakken, logische keuzes maakt etc dat in combinatie met dat die spelers steeds fitter zullen worden denk ik wel dat we goed bezig zijn.
Ook zijn er ontzettend veel spelers gehaald voor de toekomst, omdat in tijdperk Joop de complete jeugdafdeling naar een dramatisch niveau gedaald is en er geen scouting is meer is (Joop kan van de week heel leuk zeggen dat hij Bleuming en van Staa nooit zou hebben ontslagen, maar die zijn ontslagen omdat we moesten bezuinigen door zijn puinzooi) nu zijn er veel jongens voor de beloften gehaald waarvan er 1 a 2-3 hopelijk de stap naar het 1e maken volgend seizoen. En dat er spelers bij zijn die gehuurd zijn vind ik slim (met optie tot koop) dan kan je zien of Lam en Tigha indd toppers zijn en neem je geen risico met je beperkte centen... kan je je in dit verhaal niet vinden?
Vind ik leuk
frankn27 +4113
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:28
enige dat fout gegaan is dat ze teveel rechtsbuitens hebben... achteraf had die Ricketts niet gehuurd hoeven worden maar goed als Slagveer zo als buitenkansje voorbij komt dan zou ook ik George nog ff lekker in het 2e laten want die heeft je de 1e 4 potjes ook bij 2 wedstrijden de kop gekost (feyenoord uit de 2-1 en pec uit de 1-0)

Vind ik leuk
Markus80 +1138
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:55
Dit is wel een heel lang verhaal. Assaidi prima gedaan, Slagveer ook, maar voor de rest hadden ze beter voor kwaliteit dan kwantiteit kunnen gaan.
Vind ik leuk
frankn27 +4113
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:09
Ik probeer aan te geven dat die gasten allemaal een seizoen niet hebben gebald dus die zijn nog bezig met in topvorm te geraken... Assaidi, Slagveer, Boere, Tigha voor de voorhoede.
Holla, Vuckic, Liendl en Jensen voor het middenveld, Laukart voor de toekomst.
Lam een topper achterin
Ter avest en vd Lely als backs (alleen Hake liep te kloten met vd Lely terwijl die vorig seizoen heeft laten zien een uitstekende back te zijn)
Dit elftal moet zich ook makkelijk veilig kunnen spelen, heeft van Halst gelijk in
Vind ik leuk
Markus80 +1138
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:17
Ik hoop het voor Twente. Maar het feit dat ze nog in topvorm moeten komen is dus niet de schuld van Hake. We zullen het gaan zien, dat is alles wat er nu over te zeggen valt. Zou jammer zijn als een club als Twente door wanbeleid verloren zou gaan.
Vind ik leuk
frankn27 +4113
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:11
Het wanbeleid was in de tijd van Jopie, nu met het nieuwe beleid moeten er uiteraard impopulaire beslissingen genomen worden en zal er ook nog wat fout gaan maar ze hebben 16-17 miljoen van de schuld weg weten te werken na 1 jaar... en dat is inderdaad niet de schuld van Hake, maar de teleurstellende resultaten (met name uitwedstrijden) is al vanaf eind vorig seizoen ingezet.... was al vanaf dat deze nieuwe spelers er waren
Vind ik leuk
Markus80 +1138
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:59
Nogmaals ik hoop dat ze het gaan redden. Zou zonde zijn, maar ik ben nou eenmaal niet zo`n fan van van Halst die alles pretendeert te weten.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:50
Zonde voor iemand die de club in goede en slechte tijden altijd is blijven steunen.
Hoop dat ze intern nog wat voor hem hebben weg gelegd
Vind ik leuk
Sil95 +4235
woensdag 18 oktober 2017 om 12:07
Ik vind dat Van Halst dan ook eigenlijk uit zijn functie moet worden ontheven. Hij is per slot van rekening verantwoordelijk geweest voor het samenstellen van deze selectie. Vind het altijd maar erg makkelijk om de trainer te slachtofferen. Ze moeten altijd een zondebok hebben en vaak zijn de trainers dan de kop van jut.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:11
JVH heeft al teveel macht
Vind ik leuk
frankn27 +4113
woensdag 18 oktober 2017 om 15:47
laatste keer dat ik het aan iemand vraag die dit zegt.... welke goede spelers hadden we kunnen halen met een lege knip?
en waarom zou je hem weg doen? omdat er in 1 jaar tijd een schuld van 16-17 miljoen is weggewerkt?
Vind ik leuk
Sil95 +4235
woensdag 18 oktober 2017 om 16:18
In dat opzicht is het dan al helemaal verwonderlijk dat uitgerekend Hake wordt ontslagen. Want wat kan Hake er aan doen dat hij met zo'n matig elftal wordt opgezadeld?
Vind ik leuk
frankn27 +4113
woensdag 18 oktober 2017 om 16:24
je geeft geen antwoord op mijn vraag, welke spelers had van Halst wel moeten halen die goed genoeg zouden zijn geweest met een lege knip?
Vind ik leuk
Sil95 +4235
woensdag 18 oktober 2017 om 16:26
Dat is ook erg moeilijk natuurlijk. Met een lege portemonnee goed inkopen is bijna onmogelijk. Dat neemt niet weg dat Hake met een middelmatig elftal als dit nauwelijks in staat is om goed te kunnen presteren. Dus waarom Hake ontslaan??
Vind ik leuk
frankn27 +4113
woensdag 18 oktober 2017 om 16:59
de serie slechte resultaten loopt natuurlijk al vanaf eind vorig seizoen he laatste 7 potjes toen verloren? moet je voor de grap de uitwedstrijden eens bekijken... om te huilen he...
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:14
Weet je wat het is het is gwn een Jan worst
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:17
Misschien dat je met Gertjan Verbeek of Fred Rutten de nacompetitie kan ontlopen omdat beide trainers het uiterste uit deze matige selectie kan halen.
Het ideale scenario voor FC Twente zou zijn dat Jan van Halst ook vertrekt en zijn plek wordt ingenomen door Fred Rutten, hij is verantwoordelijk met wat voor elftal René Hake werd opgezadeld!
Vergelijk het elftal van nu eens met dat van vorig seizoen.

Maar nee hoor, Van Halst zal zijn eigen hachje willen reden en zijn meer dan riante salaris gewoon op blijven strijken.
Ik vind het teleurstellend dat Marcel Keizer Justin Kluivert en/of Vaclav Cerny niet een kans geeft als linksbuiten in plaats van de teleurstellend spelende Amin Younes.
Wellicht dat FC Twente in de winterstop opnieuw een poging kan wagen om Cerny te huren!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:20
Ben het helemaal met je eens! eindelijk iemand die niet loopt te roeptoeteren wat anderen ook zeggen.
Vind ik leuk
Liwwadder +3413
woensdag 18 oktober 2017 om 12:35
Beter laat dan nooit...diwn down met die troep.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:35
Jammer voor Twente, ik denk dat Hake niet de schuldige was. Maar goed er kunnen er maar twee nar Twente toe. Althans ik denk dat het gaat tussen Verbeek of Rutten. Mooiste voor Twente zal zijn, Verbeek als trainer en Rutten de technische man. Dan is Twente erop vooruit gegaan........succes Tukkers ;)
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:37
Dat hoop ik ook. Dank u!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:16
Ben bang dat beide niet komen als Jantje er nog zit.

Offtopic: nieuwe avatar omtrent Beugelsdijk?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:18
Ik heb geen idee, waarom zouden ze niet komen dan vanwege Jan?

Ja omtrent Beugelsdijk, maffia praktijken.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:21
Naar schijnt dat Fred en Jan elkaar niet echt liggen. Net als Jan en Joop destijds.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:22
Om goed samen te werken hoef je geen beste vrienden te zijn. Zo werkte ik ooit met een compagnon samen en dat ging zakelijk erg goed maar privé gingen we niet met elkaar om.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:31
Hoe lang ben je op de zaak? Ik denk wel merendeel van de dag. En je moet het op een gegeven moment toch echt met elkaar doen. En als meningen verschillen kan het wel eens moeilijk worden. En een voetbalclub runnen moet toch niet al te moeilijk zijn. Ik weet niet wat jullie samen deden, maar toch. Totaal geen ‘relatie’ met elkaar kan niet gezond zijn. Hoi, doei.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:50
Als je werk en prive kan scheiden dan kan dat erg goed gaan samen. Maar het blijft wel een ''maar''.

Ik heb 7 jaar samengewerkt en wij hadden een tegelzet-stukadoorsbedrijf. Je moet elkaars krachten bundelen zakelijk gezien. De kwaliteiten benutten van elkaar.

Ik geloof zelf dat het ook kan binnen een voetbalclub. Ik denk dat omdat ik denk dat ze professioneel genoeg zijn om een club te runnen. Tenzij je echt een hekel hebt aan elkaar, dan wordt het erg lastig.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:45
Waarom behoud je zo iemand alsnog voor de club!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:25
Waarom heb jij geen Google??

Om antwoord te geven op je vraag.......

Misschien omdat de man al tig jaar werkzaam is bij FC Twente en zich altijd in dienst van de club opstelt?

Ik zeg maar wat hoor. Net zoals jij.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 15:55
Van Halst is een grote klootzak , hij is de schuldige hiervan en niet Hake want die van halst heeft de nieuwe spelers gehaald
Vind ik leuk