Neres: 'Ik heb veel met hem gepraat. Hij was een groot speler en is een vriend'

    Neres: 'Ik heb veel met hem gepraat. Hij was een groot speler en is een vriend'

    vrijdag 20 oktober 2017 om 08:33

    David Neres voelt zich na tien maanden inmiddels gelukkig in Nederland. De Braziliaanse dribbelaar van Ajax is dankbaar voor de hulp van landgenoot Wamberto, vertelt hij aan Ajax TV.

    "Hij heeft hier best lang gespeeld en hij weet veel van Nederland. Hij was een groot speler", laat Neres weten. "Ik heb veel met hem gepraat, hij is een vriend van me. Als het kan, probeer ik met hem te praten. Dan vraag ik hem om raad." Mede door die hulp voelt de rechtsbuiten zich nu meer op zijn gemak in Amsterdam.

    Ook de komst van enkele vrienden en zijn moeder uit Brazilië doen hem goed. "Maar volgende maand gaat ze weer terug naar Brazilië. Of ik me meer op mijn gemak voel als zij hier is? Ja, veel meer. Ze is mijn steun en mijn toeverlaat, mijn moeder is geweldig", aldus Neres. 

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    riGGY-AFCA +17021
    vrijdag 20 oktober 2017 om 08:40
    Schiet er maar 3 in zondag ouwe reus ;-) (niet in eigen goal)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 08:43
    Vandaar dus zijn opleving, familie en vrienden zijn alles.
    Vind ik leuk
    Korm +28833
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:02
    nee hoor, hiervoor heeft hij nooit een kans gehad...
    Vind ik leuk
    GaoYao +5100
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:40
    Helemaal met je eens. Al die meepraters, aka teletekstsupporters, zijn nu ineens voor Neres terwijl ze hem steeds afkraakten dat hij zijn transferbedrag niet waarmaakte.
    Nu hij meer speeltijd krijgt zie je zijn toegevoegde waarde. Hij speelt niet altijd even goed maar zijn rendement is beter dan Kluivert, die wel veel meer passie en gedrevenheid in zijn spel zet..
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:01
    Het is nog een jong ventje, komt
    uit een compleet andere cultuur,
    Spreekt de taal niet, mist zijn familie
    Kortom, laten we hem nog even de tijd geven. En probeer hem ook eens op de linkerkant uit want hij is stijf links.
    Vind ik leuk
    Korm +28833
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:02
    Heeft wamberto lang bij ajax gespeeld? het enige wat ik nog van hem weet is een hele grote kans verprutsen en het meters buitenspeldoelpunt tegen Utrecht
    Vind ik leuk
    Nashua +6673
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:11
    Inderdaad die buitenspelgoal, wat een blinde scheids was dat.

    Vind ik leuk
    Korm +28833
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:12
    zeker de grensrechter, die heeft maar 1 taak en faalde daar al in...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:27
    Volgens mij heeft hij toch dik 100 wedstrijden gespeeld voor Ajax eind jaren negentig begin jaren 2000 Korm dus wat dat betreft... denk een seizoen of 5/6

    Leuke behendige speler... maar heel wisselvallig, vaak alles of niets.. geen echte top;) verder heeft hij volgens mij heel lang in Belgie gespeeld.

    Haha sow die was buitenspel he die goal... kon je echt van een halve kilometer afstand nog zien inderdaad.

    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:29
    Op sommige punten was hij trouwens wel goed in " raak schieten" meen me te herinneren dat hij op zijn vijftiende of zestiende al vader was';)
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7723
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:30
    Je hebt iig dezelfde lengte -:)
    Vind ik leuk
    Markus80 +2015
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:50
    Mooi toch! Het is in ieder geval duidelijk te zien in zijn spel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:28
    Je ziet aan alles dat dit een hele begaafde voetballer is, maar hoop dat hij het na de winterstop echt gaat laten zien!
    Vind ik leuk
    thierryer +1167
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:01
    Geef die moeder en de rest van zijn familie een Paleis en leg haar lekker in de watten, eens kijken wat dat met Neres gaat doen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Neres: 'Ik heb veel met hem gepraat. Hij was een groot speler en is een vriend'