Neres: 'Ik heb veel met hem gepraat. Hij was een groot speler en is een vriend'

Neres: 'Ik heb veel met hem gepraat. Hij was een groot speler en is een vriend'

vrijdag 20 oktober 2017 om 08:33

David Neres voelt zich na tien maanden inmiddels gelukkig in Nederland. De Braziliaanse dribbelaar van Ajax is dankbaar voor de hulp van landgenoot Wamberto, vertelt hij aan Ajax TV.

"Hij heeft hier best lang gespeeld en hij weet veel van Nederland. Hij was een groot speler", laat Neres weten. "Ik heb veel met hem gepraat, hij is een vriend van me. Als het kan, probeer ik met hem te praten. Dan vraag ik hem om raad." Mede door die hulp voelt de rechtsbuiten zich nu meer op zijn gemak in Amsterdam.

Ook de komst van enkele vrienden en zijn moeder uit Brazilië doen hem goed. "Maar volgende maand gaat ze weer terug naar Brazilië. Of ik me meer op mijn gemak voel als zij hier is? Ja, veel meer. Ze is mijn steun en mijn toeverlaat, mijn moeder is geweldig", aldus Neres. 

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +10710
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:40
Schiet er maar 3 in zondag ouwe reus ;-) (niet in eigen goal)
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:43
Vandaar dus zijn opleving, familie en vrienden zijn alles.
Vind ik leuk
Korm +21578
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:02
nee hoor, hiervoor heeft hij nooit een kans gehad...
Vind ik leuk
GaoYao +4453
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:40
Helemaal met je eens. Al die meepraters, aka teletekstsupporters, zijn nu ineens voor Neres terwijl ze hem steeds afkraakten dat hij zijn transferbedrag niet waarmaakte.
Nu hij meer speeltijd krijgt zie je zijn toegevoegde waarde. Hij speelt niet altijd even goed maar zijn rendement is beter dan Kluivert, die wel veel meer passie en gedrevenheid in zijn spel zet..
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:01
Het is nog een jong ventje, komt
uit een compleet andere cultuur,
Spreekt de taal niet, mist zijn familie
Kortom, laten we hem nog even de tijd geven. En probeer hem ook eens op de linkerkant uit want hij is stijf links.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:46
Deze jongen heeft zoveel potentie. Ik hoop dat hij ze kansen blijft krijgen.
Vind ik leuk
Korm +21578
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:04
Laten we het voor ajax wel hopen!
Vind ik leuk
Youri99 +5513
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:23
Zeg Paulo, is hij beter dan jou?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:32
https://www.taaltelefoon.be/dan-jou-dan-jij
Vind ik leuk
Youri99 +5513
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:50
http://www.leefbewust.com/2015/nieuws/stress4.html
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:40
Dat betwijfel ik Youri. potentie zit er zeker in.
Vind ik leuk
DubRtd +14882
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:41
Zijn familie gaat naar huis en de winter komt er aan.

Ik zou zeggen... geniet er nog even van maar braziliaantjes zonder familie in de kou is over het algemeen niet het recept voor uitblinken
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:49
Dan heeft Manchester City ook een probleem. Alleen voor 15 miljoen meer.
Vind ik leuk
DubRtd +14882
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:54
Aguero zal toch tegen die tijd wel weer hele ribbetjes hebben?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:03
Geen idee. Ben helaas niet afgestudeerd als dokter. blijkbaar kan die over enkele weken weer meespelen. Geen idee hoelang het exact duurt.
Vind ik leuk
DubRtd +14882
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:09
Stelletje meuten.
Zelf met gebroken en gekneusde ribben gewoon door blijven voetballen. Niet lekker bij een hoestbui of botsing in het veld maar ik leef nog.

Toegegeven... dat was net geen PL of CL niveau.
Vind ik leuk
Korm +21578
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:02
Heeft wamberto lang bij ajax gespeeld? het enige wat ik nog van hem weet is een hele grote kans verprutsen en het meters buitenspeldoelpunt tegen Utrecht
Vind ik leuk
Nashua +5232
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:11
Inderdaad die buitenspelgoal, wat een blinde scheids was dat.

Vind ik leuk
Korm +21578
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:12
zeker de grensrechter, die heeft maar 1 taak en faalde daar al in...
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:27
Volgens mij heeft hij toch dik 100 wedstrijden gespeeld voor Ajax eind jaren negentig begin jaren 2000 Korm dus wat dat betreft... denk een seizoen of 5/6

Leuke behendige speler... maar heel wisselvallig, vaak alles of niets.. geen echte top;) verder heeft hij volgens mij heel lang in Belgie gespeeld.

Haha sow die was buitenspel he die goal... kon je echt van een halve kilometer afstand nog zien inderdaad.

Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:29
Op sommige punten was hij trouwens wel goed in " raak schieten" meen me te herinneren dat hij op zijn vijftiende of zestiende al vader was';)
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:30
Je hebt iig dezelfde lengte -:)
Vind ik leuk
Markus80 +1138
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:50
Mooi toch! Het is in ieder geval duidelijk te zien in zijn spel.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:28
Je ziet aan alles dat dit een hele begaafde voetballer is, maar hoop dat hij het na de winterstop echt gaat laten zien!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:20
David Neres & Gabriel Jesus waren de beste spelers van de Campeonato Brasileiro Série A
Die jongen gaat het wel maken.
Kijk naar Grabriel bij Manchester City.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 11:21]
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:01
Geef die moeder en de rest van zijn familie een Paleis en leg haar lekker in de watten, eens kijken wat dat met Neres gaat doen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Neres: 'Ik heb veel met hem gepraat. Hij was een groot speler en is een vriend'