Van Bronckhorst heeft nieuws: Ik denk dat hij zondag niet beschikbaar is

Van Bronckhorst heeft nieuws: "Ik denk dat hij zondag niet beschikbaar is"

vrijdag 20 oktober 2017 om 13:44

Giovanni van Bronckhorst heeft vrijdagmiddag bevestigd dat Sven van Beek waarschijnlijk de Klassieker mist. De Feyenoord-verdediger raakte geblesseerd op de training.

Van Beek kwam in botsing met Jean-Paul Boëtius en heeft last van zijn heup. Zijn meespelen is hoogst onzeker, erkent Van Bronckhorst op de persconferentie voor de kraker tegen Ajax in De Kuip. "Ik denk dat hij zondag niet beschikbaar is", aldus de Feyenoord-trainer, opgetekend door RTV Rijnmond.

De blessure van Van Beek is een forse streep door de rekening voor Van Bronckhorst, die al niet over Eric Botteghin, Jan-Arie van der Heijden en Renato Tapia kan beschikken. "Ik maak me er zorgen om dat met name achterin spelers wegvallen."

Onduidelijk is wie Van Beek gaat vervangen. Sofyan Amrabat en Karim El Ahmadi kunnen als noodverband in het centrum van de defensie spelen. De zeventienjarige debutant Lutsharel Geertruida, maar ook Kevin Diks gelden als alternatief. Op de vraag of hij het zou aandurven met Geertruida, knikt Van Bronckhorst.

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Wat wordt Feyenoord - Ajax

(519 stemmen)

Plaats een reactie

Aal +15132
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:49
Van Beek lijkt wel een man van glas...... hopen dat ie straks een poosje heel blijft want dit begint gewoon zielig te worden.
Vind ik leuk
GetRekt +284
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:55
Wat een onzin. Omdat die 1 lange blessure heeft gehad en nu een weekje eruit ligt, is die opeens van glas?
Vind ik leuk
Aal +15132
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:55
1 lange blessure? Misschien moet je nog eens even terugrekenen.....
Vind ik leuk
GetRekt +284
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:58
https://www.transfermarkt.nl/sven-van-beek/verletzungen/spieler/256718

Op die teenblessure na, valt het allemaal wel mee ;)
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:57
Wat zielig is?....JIJ!!
Vind ik leuk
Obl93 +662
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:55
Ik moet wel zeggen, dat Van Beek behoorlijk lomp is in zijn motoriek als voetballer. Dat werkt dit soort blessures wel in de hand.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:12
Helemaal mee eens, het is haast lachwekkend om zijn motoriek te zien. Maar desondanks hoop ik wel echt voor die jongen dat ie straks een tijdje blessure vrij is!
Vind ik leuk
C +1
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:54
Vriend jij hebt volkomen gelijk. De manier hoe je het overbrengt laat mij echt lachen.... bedankt daarvoor. # 010allday everyday
Vind ik leuk
Woudo +7528
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:53
Zullen we Diks in ieder geval maar lekker niet doen? Geertruida mag van mij zijn debuut wel maken.. Er is geen mooiere wedstrijd om dat te doen dan thuis tijdens de klassieker! Anders mijn grote held Nelom in het centrum!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:14
Gewoon lekker achterin zetten die Diks. Lekker schutteren en een penalty veroorzaken :).

Ik denk eerder dat Gio El Ahmadi daar neer zet. Ervaren man, vaker gespeeld.
Vind ik leuk
Woudo +7528
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:16
Ik hoop persoonlijk echt op Geertruida! maar KAE is een prima alternatief! dan moet Vilhena Ziyech op t middenveld maar opvangen!
Vind ik leuk
derksen +6821
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:03
Ja zet diks in het centrum
Dan gaat zelf younes scoren
Potsijandosi wegwezen met die diks!
Zet dan maar eigen jeugd er in ook al zijn ze niet goed genoeg kan nooit minder zijn als diks
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:07
Feyenoord zit ff in de hoek waar de klappen vallen met zwaardere blessures. Maar wat deze betreft, ik denk dat hij er zondag gewoon staat. Ze zijn altijd eerst erg negatief waarna het altijd meevalt.
Vind ik leuk
United FC +12783
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:14
Misschien is het juist slim om hem wel rust te geven. Om ergere blessures te voorkomen. Al begrijp ik dat de keuze schaars is op het moment.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:10
Amrabat op de plaats van Van Beek en het is opgelost.

nieuwkoop gewoon op de rechtsback

Toornstra in het midden
Vind ik leuk
13 +2381
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:03
Amrabat is maar 1.75. Geertruida ook niet zo lang trouwens, 1.80.
Botteghin 1.93, Van Beek 1.89.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 15:03]
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:17
En Kramer uiteraard op de bank, lekker z'n neus leeg graven en zo :D
Vind ik leuk
Mari +1776
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:18
Als Amrabat óók in het centrum goed speelt, is hij echt nu al een topper.
(ik hoop zondag niet trouwens)
Dan heeft hij niets meer te zoeken in Nederland. In januari wordt hij verkocht voor veel geld. Er zullen vast en zeker mensen zijn, die dan zeggen: hij moet nog twee jaar of zo blijven (om te spelen tegen middelmatige voetballers). Daar zal hij veel van leren
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:21
Geertruida mag van mij laten zien waar hij staat, mooier dan tegen Ajax als debuut kunnen wij het niet maken, misschien mits hij het juiste karakter heeft per direct zijn stempel kan drukken!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:21
Feyenoord is KANSLOOS. Goeie aanvallers te over, maar een uiterst zwakke achterhoede!
Vind ik leuk
Hoogeveen +3889
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:30
Samen met Ajax de minste tegentreffers.... Definieer zwak eens?
Vind ik leuk
goofy +190
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:23
Ik baal hier natuurlijk echt van.
Dit is In het voordeel van Feyenoord.
Die man kan er helemaal niets van.
Vind ik leuk
Blueman +634
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:31
Ik snap er echt helemaal niets van. Het seizoen is nog maar net begon en Feyenoord doet niet onder voor een Mash-aflevering van destijds!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 14:31]
Vind ik leuk
Mari +1776
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:34
Het veld wordt zondag afgekeurd. Te veel regen
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:40
Hopelijk haalt hij Nelom en Diks niet van stal, ik hoop op een wonderbaarlijke herstel van van Beek, want met Nelom en Diks wordt het vrees ik niks. Je kan beter spelers kansen geven die het nooit gekregen hebben. Van de spelers die je wel hebt weet je al zeker ; het is niks.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:41
Zou het voor van Bronkhorst niet beter zijn om er een zondag helemaal geen verdediging in te zetten, en om alles op het middenveld en op de aanval te gooien. want er is niets en niemand meer over van die de verdediging, nu ook weer door het wegvallen van Sven van Beek. Want wat heeft Feyenoord nog over na het wegvallen van Sven van beek, nadat ook al eerder Diks, Tapia, van der Heijden, Botteging, en nelom zijn weggevallen. Of wil van Bronckhorst het alleen doen zonder Juste.St in de verdediging of wil de KNVB een Feyenoord - Ajax met o.a. alleen een Bilal in de verdediging, en de rest met aanvullende spelers van een jeugdelftal. Tja als de KNVB om deze wedstrijd koste wat het koste door te we willen gaan. Dit is een nood oproep van een Feyenoord supporter die weet dat er voor mindere urgente gevallen wel wedstrijden uitgesteld worden door de KNVB door het niet kunnen opstellen van een beetje respectabele elftal om Ajax maar enigzinds enige tegenstand te kunnen bieden ondanks het hondstrouwe legioen. Nee dat is geen Calimero gedrag maar pure realtietsziin!

Een verontruste Feyenoorder.
Vind ik leuk
HJR +4394
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:03
Ja een wedstrijd uitstellen vanwege blessures. Dan is het dam van de hek... of euuuuh hoe zat het ook alweer ;)
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:04
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Vind ik leuk
poklane +2906
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:46
Tja, puur toeval natuurlijk dat er weer iemand geblesseerd raakt...... Je hoeft zondag niet eens te beginnen, geef Ajax maar gewoon die reguliere 0-3, dan word je thuis tenminste niet weggespeeld door het slechtste Ajax in jaren.
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:01
AUB geen Diks!!!!
Vind ik leuk
henk59 +93
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:07
Het is zo simpel: Nelom voor Haps en Haps voor van Beek. Zo moeilijk is dat toch niet.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:36
Dit gaat Feijenoord never nooit winnen!!!
Vind ik leuk
Rafael +488
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:38
Jean Paul nam zeker wraak na die aktie van dinsdag
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:06
Was gewoon een domme en blinde aktie van van Beek.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:51
Maakt niet zoveel uit. Een verdediging heb je tegen het huidige Ajax tòch niet nodig. Het zou veel erger zijn als Feijenoord geen aanvallers had. Want je moet natuurlijk wèl scoren om te winnen. En een beetje behoorlijke aanvallers..... tja, die heeft Ajax nou net weer niet. Kortom: appeltje - eitje
Vind ik leuk
Vlietje +117
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:16
Misschien kan Dirkie K nog 1 maal zijn voetbalschoenen uit de kast pakken.. Spits, rechtsbuiten, linksback, CV. Maakt allemaal niet uit
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 17:17]
Vind ik leuk
14forever +6829
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:32
Jammer, maar dat is voetbal.
Vind ik leuk
vivaldi +1395
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:39
Dat wordt weer een nederlaag voor Feyenoord. !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bronckhorst heeft nieuws: "Ik denk dat hij zondag niet beschikbaar is"