Van Bronckhorst heeft nieuws: Ik denk dat hij zondag niet beschikbaar is

    Van Bronckhorst heeft nieuws: "Ik denk dat hij zondag niet beschikbaar is"

    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:44

    Giovanni van Bronckhorst heeft vrijdagmiddag bevestigd dat Sven van Beek waarschijnlijk de Klassieker mist. De Feyenoord-verdediger raakte geblesseerd op de training.

    Van Beek kwam in botsing met Jean-Paul Boëtius en heeft last van zijn heup. Zijn meespelen is hoogst onzeker, erkent Van Bronckhorst op de persconferentie voor de kraker tegen Ajax in De Kuip. "Ik denk dat hij zondag niet beschikbaar is", aldus de Feyenoord-trainer, opgetekend door RTV Rijnmond.

    De blessure van Van Beek is een forse streep door de rekening voor Van Bronckhorst, die al niet over Eric Botteghin, Jan-Arie van der Heijden en Renato Tapia kan beschikken. "Ik maak me er zorgen om dat met name achterin spelers wegvallen."

    Onduidelijk is wie Van Beek gaat vervangen. Sofyan Amrabat en Karim El Ahmadi kunnen als noodverband in het centrum van de defensie spelen. De zeventienjarige debutant Lutsharel Geertruida, maar ook Kevin Diks gelden als alternatief. Op de vraag of hij het zou aandurven met Geertruida, knikt Van Bronckhorst.

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Wat wordt Feyenoord - Ajax

    (519 stemmen)

    Plaats een reactie

    Aal +21744
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:49
    Van Beek lijkt wel een man van glas...... hopen dat ie straks een poosje heel blijft want dit begint gewoon zielig te worden.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1678
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:55
    Wat een onzin. Omdat die 1 lange blessure heeft gehad en nu een weekje eruit ligt, is die opeens van glas?
    Vind ik leuk
    Aal +21744
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:55
    1 lange blessure? Misschien moet je nog eens even terugrekenen.....
    Vind ik leuk
    GetRekt +1678
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:58
    https://www.transfermarkt.nl/sven-van-beek/verletzungen/spieler/256718

    Op die teenblessure na, valt het allemaal wel mee ;)
    Vind ik leuk
    edje2307 +364
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:57
    Wat zielig is?....JIJ!!
    Vind ik leuk
    Obl93 +2080
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:55
    Ik moet wel zeggen, dat Van Beek behoorlijk lomp is in zijn motoriek als voetballer. Dat werkt dit soort blessures wel in de hand.
    Vind ik leuk
    Zicodinho +238
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:12
    Helemaal mee eens, het is haast lachwekkend om zijn motoriek te zien. Maar desondanks hoop ik wel echt voor die jongen dat ie straks een tijdje blessure vrij is!
    Vind ik leuk
    C +1
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:54
    Vriend jij hebt volkomen gelijk. De manier hoe je het overbrengt laat mij echt lachen.... bedankt daarvoor. # 010allday everyday
    Vind ik leuk
    Woudo +8022
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:53
    Zullen we Diks in ieder geval maar lekker niet doen? Geertruida mag van mij zijn debuut wel maken.. Er is geen mooiere wedstrijd om dat te doen dan thuis tijdens de klassieker! Anders mijn grote held Nelom in het centrum!
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3637
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:14
    Gewoon lekker achterin zetten die Diks. Lekker schutteren en een penalty veroorzaken :).

    Ik denk eerder dat Gio El Ahmadi daar neer zet. Ervaren man, vaker gespeeld.
    Vind ik leuk
    Woudo +8022
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:16
    Ik hoop persoonlijk echt op Geertruida! maar KAE is een prima alternatief! dan moet Vilhena Ziyech op t middenveld maar opvangen!
    Vind ik leuk
    derksen +8732
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:03
    Ja zet diks in het centrum
    Dan gaat zelf younes scoren
    Potsijandosi wegwezen met die diks!
    Zet dan maar eigen jeugd er in ook al zijn ze niet goed genoeg kan nooit minder zijn als diks
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1125
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:07
    Feyenoord zit ff in de hoek waar de klappen vallen met zwaardere blessures. Maar wat deze betreft, ik denk dat hij er zondag gewoon staat. Ze zijn altijd eerst erg negatief waarna het altijd meevalt.
    Vind ik leuk
    United FC +11457
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:14
    Misschien is het juist slim om hem wel rust te geven. Om ergere blessures te voorkomen. Al begrijp ik dat de keuze schaars is op het moment.
    Vind ik leuk
    Kramertje +867
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:10
    Amrabat op de plaats van Van Beek en het is opgelost.

    nieuwkoop gewoon op de rechtsback

    Toornstra in het midden
    Vind ik leuk
    13 +11363
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:03
    Amrabat is maar 1.75. Geertruida ook niet zo lang trouwens, 1.80.
    Botteghin 1.93, Van Beek 1.89.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 15:03]
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3637
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:17
    En Kramer uiteraard op de bank, lekker z'n neus leeg graven en zo :D
    Vind ik leuk
    Mari +7597
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:18
    Als Amrabat óók in het centrum goed speelt, is hij echt nu al een topper.
    (ik hoop zondag niet trouwens)
    Dan heeft hij niets meer te zoeken in Nederland. In januari wordt hij verkocht voor veel geld. Er zullen vast en zeker mensen zijn, die dan zeggen: hij moet nog twee jaar of zo blijven (om te spelen tegen middelmatige voetballers). Daar zal hij veel van leren
    Vind ik leuk
    hdh1952 +6
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:21
    Geertruida mag van mij laten zien waar hij staat, mooier dan tegen Ajax als debuut kunnen wij het niet maken, misschien mits hij het juiste karakter heeft per direct zijn stempel kan drukken!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:21
    Feyenoord is KANSLOOS. Goeie aanvallers te over, maar een uiterst zwakke achterhoede!
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6052
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:30
    Samen met Ajax de minste tegentreffers.... Definieer zwak eens?
    Vind ik leuk
    goofy +233
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:23
    Ik baal hier natuurlijk echt van.
    Dit is In het voordeel van Feyenoord.
    Die man kan er helemaal niets van.
    Vind ik leuk
    Blueman +890
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:31
    Ik snap er echt helemaal niets van. Het seizoen is nog maar net begon en Feyenoord doet niet onder voor een Mash-aflevering van destijds!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 14:31]
    Vind ik leuk
    Mari +7597
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:34
    Het veld wordt zondag afgekeurd. Te veel regen
    Vind ik leuk
    Dharmpie +533
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:40
    Hopelijk haalt hij Nelom en Diks niet van stal, ik hoop op een wonderbaarlijke herstel van van Beek, want met Nelom en Diks wordt het vrees ik niks. Je kan beter spelers kansen geven die het nooit gekregen hebben. Van de spelers die je wel hebt weet je al zeker ; het is niks.
    Vind ik leuk
    poklane +4684
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:46
    Tja, puur toeval natuurlijk dat er weer iemand geblesseerd raakt...... Je hoeft zondag niet eens te beginnen, geef Ajax maar gewoon die reguliere 0-3, dan word je thuis tenminste niet weggespeeld door het slechtste Ajax in jaren.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12710
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:01
    AUB geen Diks!!!!
    Vind ik leuk
    henk59 +122
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:07
    Het is zo simpel: Nelom voor Haps en Haps voor van Beek. Zo moeilijk is dat toch niet.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5753
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:36
    Dit gaat Feijenoord never nooit winnen!!!
    Vind ik leuk
    Rafael +797
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:38
    Jean Paul nam zeker wraak na die aktie van dinsdag
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:06
    Was gewoon een domme en blinde aktie van van Beek.
    Vind ik leuk
    De Belsj +927
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:51
    Maakt niet zoveel uit. Een verdediging heb je tegen het huidige Ajax tòch niet nodig. Het zou veel erger zijn als Feijenoord geen aanvallers had. Want je moet natuurlijk wèl scoren om te winnen. En een beetje behoorlijke aanvallers..... tja, die heeft Ajax nou net weer niet. Kortom: appeltje - eitje
    Vind ik leuk
    Vlietje +292
    vrijdag 20 oktober 2017 om 17:16
    Misschien kan Dirkie K nog 1 maal zijn voetbalschoenen uit de kast pakken.. Spits, rechtsbuiten, linksback, CV. Maakt allemaal niet uit
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 17:17]
    Vind ik leuk
    14forever +8518
    vrijdag 20 oktober 2017 om 17:32
    Jammer, maar dat is voetbal.
    Vind ik leuk
    vivaldi +1380
    vrijdag 20 oktober 2017 om 18:39
    Dat wordt weer een nederlaag voor Feyenoord. !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Bronckhorst heeft nieuws: "Ik denk dat hij zondag niet beschikbaar is"