Davids duikt plotseling op bij FC Utrecht: Edgar belde mij op met de vraag

Davids duikt plotseling op bij FC Utrecht: "Edgar belde mij op met de vraag"

vrijdag 20 oktober 2017 om 16:06

Een nieuw gezicht op het trainingsveld bij FC Utrecht. Edgar Davids loopt voor zijn trainersopleiding één dag in de vier weken stage bij de ploeg van Erik ten Hag.

Davids stond vrijdagmiddag samen met Ten Hag op het veld tijdens de afsluitende training richting AZ - FC Utrecht. "Edgar belde mij op met de vraag of hij de komende tijd eens mee kan kijken in het kader van zijn persoonlijke ontwikkeling", legt Ten Hag uit aan Voetbal International.

"Zo'n verzoek komt vaker voor; beginnende coaches zijn benieuwd naar FC Utrecht en denken dat ze hier wel het een en ander kunnen opsteken. Wij trainers zijn in principe concurrenten, maar we proberen elkaar ook te helpen. Ook van Edgar kunnen wij, en ook de spelers, natuurlijk wel wat leren."

Davids heeft een rijke carrière achter de rug, die hem voerde langs clubs als Ajax, Juventus, FC Barcelona en Internazionale. Daarnaast speelde de inmiddels 44-jarige linkspoot 74 interlands voor het Nederlands elftal.

Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

Poll

Denk jij dat in Davids een goede trainer schuilt?

(511 stemmen)

Plaats een reactie

Rodajc +1896
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:14
Van 1 dag in de maand steek je natuurlijk heel wat op ja...
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:31
Als het alleen een dag per vier weken zou zijn natuurlijk niet. Ik gok alleen dat ie nog wel wat meer moet doen voor die cursus.
Vind ik leuk
Rodajc +1896
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:34
Natuurlijk, maar puur bij Utrecht zal hij toch niet veel gaan leren door er 1 dag in de maand rond te lopen
Vind ik leuk
United FC +12783
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:56
Dat lijkt me wel een beetje magertjes.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:38
@VI.nl: "Davids zal in de komende vier tot zes weken regelmatig aanwezig zijn in Utrecht."

Vind ik leuk
Rodajc +1896
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:40
VP...
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:42
VI heeft er met Ten Hag over gesproken, hij zal het wel weten.
Vind ik leuk
Rodajc +1896
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:28
Neem ik ook aan haha
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:57
Elke dag ergens anders. Daar kun je de maand goed mee vullen en verschillende tactieken zien.
Vind ik leuk
Toke +1076
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:32
Kwaliteit over kwantiteit ;)
Vind ik leuk
United FC +12783
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:56
Misschien gaat hij bij meerdere langs?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:16
Ik zie wel dat Davids en Nigel de jong een soort diego simeone worden...
Hopen dat ze dan nl verder brengen
Vind ik leuk
mcmodd +11449
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:20
Davids, een man waarvoor je diep respect moet hebben. Als die klaar is met zijn trainersopleiding moet ie eerst eens een jaar of drie, vier bondscoach van Suriname worden. Dan kan hij hier zo in de JL terecht en bij succes een plekkie bij ADO of FC Utrecht afdwingen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:21
Beetje als Blind dus, alleen heeft die de JL overgeslagen.

"And the rest is history".

:-)
Vind ik leuk
United FC +12783
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:58
Zeg jij nou dat Blind een slechte trainer is?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 20:20
Met zijn succesverhaal??? Nooit............!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:44
één dag in de vier weken stage, das niet veel.
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:45
Kijk dit is dus wat ik bedoel, je moet elkaar helpen om het totale niveau op te krikken. Davids is momenteel helemaal geen concurrent van ten Hag, want Davids is geen trainer in de eredivisie.

Clubs zouden elkaar sowieso meer moeten helpen, op verschillende gebieden, zoals financieel, het verbeteren van de opleiding, het op peil houden van een goede grasmat, enz.

Alles in het belang van het grotere geheel genaamd het Nederlandse voetbal! Dat calimero gedrag dat je de concurrent niet sterker wil maken moet nu maar eens afgelopen zijn, want het heeft mede geleidt tot de huidige situatie waarin we zwaar achterop geraakt zijn!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:40
Rustig rustig.... hij mag komen kijken! Niet boos worden.
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:53
Boos worden? Wat lul je nou man, leer eens lezen!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:06
Sorry man. Niet boos worden.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:26
och Foebele weer met zijn onzin.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:00
Hij mocht er alleen bij omdat ie .......
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:27
Zuiger.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:27
...brildragend is?
Vind ik leuk
United FC +12783
vrijdag 20 oktober 2017 om 20:02
wou weten hoe Ten Hag te werk gaat?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:22
Misschien kan hij samen met Hiddink het Nederlands elftal onder zijn hoede nemen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:28
hahaha. de leukste van vandaag
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:13
Ik zie in hem geen leider. Waarschijnlijk wel een prima assistent met al zijn ervaring.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Davids duikt plotseling op bij FC Utrecht: "Edgar belde mij op met de vraag"