Zeventienjarige Feyenoorder kan borst natmaken: 'Anders bij een verdediger'

Zeventienjarige Feyenoorder kan borst natmaken: 'Anders bij een verdediger'

vrijdag 20 oktober 2017 om 20:54

Feyenoord moet wellicht tijdens de Klassieker een zeventienjarige debutant voor de leeuwen gooien. Sven van Beek gaat de wedstrijd tegen Ajax naar alle waarschijnlijkheid niet halen, waardoor jeugdspeler Lutsharel Geertruida mogelijk doodgedwongen zijn Feyenoord-debuut gaat maken.

Voormalig Feyenoord-trainer Mario Been houdt zijn hart vast. "Dat is een risico. Als het fout gaat kan hij zomaar een paar jaar achterop raken", laat de voetbalanalist weten bij RTV Rijnmond. "Ik begrijp dat hij een echte centrale verdediger is. Kevin Diks is op dit moment geen rechtsback maar ook geen centrale verdediger, want hij speelt niet. Dan kom je uit bij iemand die die positie gewend is. Van Bronckhorst kan inschatten of hij kan omgaan met de druk van zo'n wedstrijd."

Tafelgenoot Geert den Ouden is ook benieuwd. "Of je een aanvaller of verdediger laat debuteren, dat is een verschil", verwijst Den Ouden naar het succesvolle Klassieker-debuut van Jean-Paul Boëtius. "Een aanvaller zal niet veel verschil maken als hij niet in de wedstrijd zit. Bij een verdediger is dat anders."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Hoe eindigt de Klassieker?

(5273 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 20 oktober 2017 om 21:01
Geertruida moet zich 1 ding beseffen; slechter dan onder leiding van Been kan het nooit worden.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:01
Dan raak je toch geen paar jaar achterop?? Is juist een goede ervaring ongeacht hoe je speelt. Je leert juist omgaan met de druk en je speelt tegen betere spelers
Vind ik leuk
Jay5713 +2668
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:13
Ik denk dat Been doelt op een mogelijke fout. In dat geval is die jongen voor een tijdje de gebeten hond en kan het zomaar zijn carrière (bij Feyenoord) beïnvloeden.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17485
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:03
0-0 is een mooie en eerlijke uitslag voor iedereen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 21:03]
Vind ik leuk
John M. +3197
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:10
Je bedoelt voor PSV, denk ik.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:11
Als de Ligt het overleeft, dan zal het Geertruida ook wel lukken.
Vind ik leuk
Pvdsluis +2239
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:19
Want?
Vind ik leuk
Mari +1777
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:50
Als hij maar niet in eigen goal schiet, want dit zal hem blijven achtervolgen.
Vind ik leuk
Nuance +2578
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:03
Eerst maar eens kijken of hij speelt. Ik zou met El Hamadi centraal achterin spelen en dan Amrabat op het middenveld.
Vind ik leuk
The Rock +1221
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:16
als ie huntelaar uit de wedstrijd speelt, krijgt ie dan ook meteen een uitnodiging voor oranje?
Vind ik leuk
13 +2381
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:32
VP maakt het wel heel ernstig: doodgedwongen haha.
Vind ik leuk
Het Brein +2064
zaterdag 21 oktober 2017 om 03:34
Luts-ha-rel! Wanneer je ouders twijfelen tussen Luciano en Karel en dan maar het scrabblebord pakken!
Vind ik leuk
Bennie498 +1075
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:47
Been lult maar wat en die Den Ouden is al jaren geleden een soort kasplant geworden die heeft totaal geen visie op voetbal.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Zeventienjarige Feyenoorder kan borst natmaken: 'Anders bij een verdediger'