Zeventienjarige Feyenoorder kan borst natmaken: 'Anders bij een verdediger'

    Zeventienjarige Feyenoorder kan borst natmaken: 'Anders bij een verdediger'

    vrijdag 20 oktober 2017 om 20:54

    Feyenoord moet wellicht tijdens de Klassieker een zeventienjarige debutant voor de leeuwen gooien. Sven van Beek gaat de wedstrijd tegen Ajax naar alle waarschijnlijkheid niet halen, waardoor jeugdspeler Lutsharel Geertruida mogelijk doodgedwongen zijn Feyenoord-debuut gaat maken.

    Voormalig Feyenoord-trainer Mario Been houdt zijn hart vast. "Dat is een risico. Als het fout gaat kan hij zomaar een paar jaar achterop raken", laat de voetbalanalist weten bij RTV Rijnmond. "Ik begrijp dat hij een echte centrale verdediger is. Kevin Diks is op dit moment geen rechtsback maar ook geen centrale verdediger, want hij speelt niet. Dan kom je uit bij iemand die die positie gewend is. Van Bronckhorst kan inschatten of hij kan omgaan met de druk van zo'n wedstrijd."

    Tafelgenoot Geert den Ouden is ook benieuwd. "Of je een aanvaller of verdediger laat debuteren, dat is een verschil", verwijst Den Ouden naar het succesvolle Klassieker-debuut van Jean-Paul Boëtius. "Een aanvaller zal niet veel verschil maken als hij niet in de wedstrijd zit. Bij een verdediger is dat anders."

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Hoe eindigt de Klassieker?

    (5279 stemmen)

    Plaats een reactie

    Mrunterwijst +4479
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:01
    Geertruida moet zich 1 ding beseffen; slechter dan onder leiding van Been kan het nooit worden.
    Vind ik leuk
    Extightass +1607
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:01
    Dan raak je toch geen paar jaar achterop?? Is juist een goede ervaring ongeacht hoe je speelt. Je leert juist omgaan met de druk en je speelt tegen betere spelers
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3028
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:13
    Ik denk dat Been doelt op een mogelijke fout. In dat geval is die jongen voor een tijdje de gebeten hond en kan het zomaar zijn carrière (bij Feyenoord) beïnvloeden.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34820
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:03
    0-0 is een mooie en eerlijke uitslag voor iedereen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    John M. +4021
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:10
    Je bedoelt voor PSV, denk ik.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:11
    Als de Ligt het overleeft, dan zal het Geertruida ook wel lukken.
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +2829
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:19
    Want?
    Vind ik leuk
    Mari +5042
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:50
    Als hij maar niet in eigen goal schiet, want dit zal hem blijven achtervolgen.
    Vind ik leuk
    Nuance +6849
    vrijdag 20 oktober 2017 om 22:03
    Eerst maar eens kijken of hij speelt. Ik zou met El Hamadi centraal achterin spelen en dan Amrabat op het middenveld.
    Vind ik leuk
    The Rock +1384
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:16
    als ie huntelaar uit de wedstrijd speelt, krijgt ie dan ook meteen een uitnodiging voor oranje?
    Vind ik leuk
    13 +10017
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:32
    VP maakt het wel heel ernstig: doodgedwongen haha.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3058
    zaterdag 21 oktober 2017 om 03:34
    Luts-ha-rel! Wanneer je ouders twijfelen tussen Luciano en Karel en dan maar het scrabblebord pakken!
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1292
    zaterdag 21 oktober 2017 om 12:47
    Been lult maar wat en die Den Ouden is al jaren geleden een soort kasplant geworden die heeft totaal geen visie op voetbal.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Zeventienjarige Feyenoorder kan borst natmaken: 'Anders bij een verdediger'