Nijhuis over boze Koeman: 'Ik dacht: nou jongens, daar komt-ie'

Nijhuis over boze Koeman: 'Ik dacht: nou jongens, daar komt-ie'

vrijdag 20 oktober 2017 om 22:48

Na afloop van de Europa League-wedstrijd tussen Everton en Olympique Lyon (1-2) ging trainer Ronald Koeman verhaal halen bij Bas Nijhuis. De trainer van Everton liep naar de middenstip om te klagen bij de scheidsrechter, die de wedstrijd onder zijn leiding had.

"Hij deed zijn beklag omdat hij wilde dat ik er tien minuten blessuretijd bij zou doen", zegt Nijhuis bij Voetbal Inside. "Ik zei: nu kun je wel naar de middenstip komen en verhaal gaan halen om jezelf te verkopen aan het publiek, maar ook als ik een kwartier door had laten spelen had je niet gescoord. Dat vond hij niet leuk. Toen liep hij weg. Ik was er meteen klaar mee. Je kunt wel je beklag doen, maar het is gewoon een wedstrijd. Daar moet je niet om klagen."

"Ik liep de catacomben in en daar ging Koeman helemaal tekeer. Ik kwam Erwin Koeman (assistent, red.) tegen. Die bleef gewoon rustig, gaf me een hand en zei: Bas, prima pot. Laat m'n broer maar. Dit is de stress. Het zijn twee compleet verschillende persoonlijkheden. Ik zag hem al aan komen lopen vanaf de zijlijn. Ik dacht: nou jongens, daar komt-ie."

Door de nederlaag van Everton lijkt het uitgesloten dat The Toffees overwinteren in de Europa League. De ploeg heeft slechts één puntje verzameld uit drie wedstrijden. Ook in de competitie gaat het slecht. Everton staat zestiende.

Plaats een reactie

13 +2390
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:53
Interessant, zo’n inkijkje, maar voor R. Koeman niet echt leuk.
Vind ik leuk
Hyena +19680
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:08
Het is echt onwijs oncollegiaal om dit zo naar buiten te brengen. Mediageile engnek is deze man.
Vind ik leuk
Artikia +1414
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:31
Koeman deed dat allemaal voor de camera's. Als hij zich ervoor schaamt, had hij het niet moeten doen. Nijhuis heeft niets met Koeman zijn beslissingen te maken, niets oncollegiaals aan. Ze zijn niet eens collega's.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:37
Ben het volkomen met je eens
Oh oh oh wat is Bassie toch grappig he, zeggen dat met een kwartier meer everton nog niet gescoord zou hebben. echt een dijenkletser joh.

Nee wat een vieze arrogante man. Zelf kan hij waarschijnlijk voor geen poot voetballen, en dan zo denigrerend doen. Bah
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:21
Waarom mag Koeman dan wel zo reageren?
Laat jij alles tegen je zeggen?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:26
Hij kan ook gewoon zeggen: Ronald, er was vandaag geen reden voor meer dan 3 minuten extra speeltijd. Jammer dat het er niet inzat voor je team vandaag! Fijne avond nog
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:32
Ik denk niet dat Koeman dat hoort. En dit wel.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:34
Dat kan, maar dan is het nog arrogant om dat dan ook op TV te zeggen. want hij doet het alleen om te laten zien "hoe groot en sterk" hij is als scheidsrechter.
Terwijl voetbal niet om Nijhuis draait, maar om 22 spelers die op het veld staan. Het is gewoon een zielige aandachtsgeile man
Vind ik leuk
Metal +1970
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:46
Klote actie geeft een klote reactie. Waar jullie je allemaal druk om kunnen maken.
Laat iedereen lekker reageren zoals hij dat doet. Alles in die irritante keurslijfjes maakt het leven pas echt saai.
Vind ik leuk
zwollie +3580
zaterdag 21 oktober 2017 om 08:21
Derksen zijn holmaatje.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 05:53
Wees blij man dat wij het ook eens meekrijgen!! Dat is zijn probleem of hij het buiten brengt of niet!!
Vind ik leuk
Noudyo. +9860
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:02
Volgens mij was het al naar buiten gebracht toen dit live op televisie werd uitgezonden.
Vind ik leuk
Sazzz +8604
zondag 22 oktober 2017 om 10:01
Oh, maar Koeman doet toch exact hetzelfde? Die staat toch ook voor de camera te verkondigen hoe slecht Nijhuis wel niet was? Dus waarom mag Koeman het wel en Nijhuis niet?
Vind ik leuk
Koeroe +1017
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:53
Had liever gehad dat hij dit nog even voor zich had gehouden. Vind dit soort anekdotes wel leuk maar dit is Koeman nog ff verder de grond in trappen. Verdient hij niet helemaal. Vind dit niet netjes of ligt dit aan mij
Vind ik leuk
JDW1988 +1294
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:57
Het siert Koeman ook echt niet dat hij de schuld geeft aan de scheidsrechter.. Everton heeft veel voordeel in hun spel gehad mede door deze scheidsrechter.
Vind ik leuk
Mo +8004
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:36
Dat slaat echt nergens op. Floot een prima pot en totaal niet in het voordeel van Everton
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:52
Die verdediger van Everton had er anders wel vanaf gemogen.
Vind ik leuk
Mo +8004
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:30
Ik vond geel op zn plaats. Het was gewoon een duw, moet hij niet doen natuurlijk maar rood had te zwaar bestraft geweest vind ik
Vind ik leuk
darmianto +7226
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:15
Mwah, kan, alsof Koeman zo netjes is.. bij Southampton klagen over spelers en hun loyaliteit vs geld en vervolgens even later zelf voor meer geld naar Everton..
Vind ik leuk
JDW1988 +1294
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:54
Heerlijk zo'n scheids die de wedstrijd aanvoelt.
Zo zouden ze allemaal moeten zijn!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:55
Top van Bas en treurig voor koeman
Hij zakt steeds dieper in de stres.
Baartje , afreageren op pers en scheids.
Wel een mooie back fire van bas echt prachtig
Vind ik leuk
Ale +1191
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:55
Geweldige reactie van Bas.
Vind ik leuk
Mallerd +1103
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:58
Beetje interessantdoenerij van Bassie.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 22:58]
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:23
Dat boek moet verkocht worden.
Vind ik leuk
Busk +775
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:58
Bas Nijhuis fluit echt niet alleen maar slechte wedstrijden. Sterker nog: vandaag de dag doet hij het best wel aardig (in tegenstelling tot een aantal jaren terug, toen het echt ronduit waardeloos was, dus progressie is er op dat vlak wel geboekt), maar... dat gedrag waarbij hij zichzelf maar in de schijnwerpers wil zetten, met z'n pot gel door z'n haren,het continue woordje klaar hebben over iedereen, in de media, het schrijven van een boekje waarbij geen diepere inhoud te ontdekken valt (is mijn mening)...

Hou je gewoon bezig met wedstrijden fluiten. Want dat gaat niet eens zo onaardig.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 23:00]
Vind ik leuk
Nashua +5240
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:45
Man fluit inconsequent met zijn zelf bedachte spelregels.

Het is allemaal een pose en als er één prosteert gelijk geel trekken maar zelf wel kloten opmerkingen plaatsen
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:25
Bas doet zijn best ... net als Koeman. En bij beide lukt het "hun best doen" , soms niet zo goed.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 00:26]
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:59
Prima pot van Bas. Dikke duim
Vind ik leuk
Dicky +5762
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:04
Hiermee bewijst Naaihuis wederom dat hij een arrogant/misselijkmakend kwalletje is. Als je stijl hebt dan hou je dit soort zaken voor jezelf.
Vind ik leuk
Hyena +19680
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:09
Dank. Precies dit.
Vind ik leuk
Kayzer +1377
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:05
Haha, held!!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:06
Ronald Koeman die met een stoppelbaard verhaal komt halen op de middenstip bij Bas Nijhuis.. Dan weet je dat hij diep in de shit zit.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:11
Bas gaat zeker in nederland ook de oude jaarsconference doen?
Vind ik leuk
Hyena +19680
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:16
Ben ik de enige die het ietwat vreemd vind dat de KNVB hier niks van zegt? Een actieve scheidsrechter hoort in mijn ogen niet actiever te zijn in de media dan op het veld.

En daarnaast ook openlijk gerespecteerde Nederlandse trainers voor lul zet.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:18
nee hoor , ik vind het hoogst merkwaardig wat ie allemaal doet die nijhuis.
Doe dat lekker na je actieve loopbaan als scheids.
Vind ik leuk
Hyena +19680
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:24
En een volgende keer als Nijhuis scheidsrechter is bij een team onder leiding van Koeman moet laatstgenoemde zeker netjes een handje geven aan de man? Door openlijk dit soort uitspraken te doen, wordt het op ten duur ook steeds lastiger om zijn neutraliteit bij bepaalde potjes niet in twijfel te trekken.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:24
lijkt mij zelfs onmogelijk. In mijn ogen is ie zijn eigen ruiten aan het ingooien.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:30
Iedereen begrijpt Bas nu wel, wat beter. Als het publiek de problemen van een scheids, wat beter begrijpt, is dat ook mooi meegenomen.
Zelf wel eens gefloten?
Vind ik leuk
Mr. O +286
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:55
Niet mee eens. Vind het wel leuk om dingen te horen die er gebeuren in het veld, van iemand die neutraal is en hoe hij dingen beleefd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 00:56]
Vind ik leuk
isnake +1420
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:20
Dit is voor de UEFA, en de UEFA houdt er niet van als scheidsrechters praten over UEFA-wedstrijden. Het zal me dus niets verbazen als hij de volgende ronde niet mag fluiten... hoe goed zijn wedstrijd ook geweest mag zijn.
Vind ik leuk
zwollie +3580
zaterdag 21 oktober 2017 om 08:24
Hij zat van de week bijna in ieder tv programma. Ben nu even Naaihuis moe.
Vind ik leuk
derksen +6829
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:18
Blijft heel interessant
Koeman koopt voor 165 miljoen nieuwe spelers
Verkoopt een speler voor 85 miljoen
Koopt geen spits terug want daar kreeg hij geen toestemming voor
Terwijl heel voetbal wereld al jaren weet dat koeman met kapstok spits wil spelen
Kukeleku was zo kapstok spits,pelle, niks mis mee hoor maar absoluut geen top spitsen
Maar nu heb die helemaal geen spits
En dat gaat heel Engeland nu Ronald kwalijk nemen
Goed bezig
Ronald gewoon pelle terug halen want heel jou team is rond zo spits gebouwd
En daar hield je ook rekening mee
Maar ja die kreeg je niet
Dus everton ff dit seizoen handhaven wat geen enkel probleem is
En volgend jaar weer knallen..
Vind ik leuk
5by5 +483
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:22
Bas floot een goede wedstrijd
, Koeman moet niet zo zeiken
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:30
Ik vind het wel mooi dat een scheids zijn echte mening geeft. Je kunt hem oncollegiaal vinden maar is Koeman dat dan niet door en plein public overdreven gebarend bij de scheids te staan. Daarmee is Koeman juist niet collegiaal.
Uit zijn reactie blijkt wel hoe irritant Koeman wordt gevonden (dat hij zo ook in Nederland deed).
Vind ik leuk
Tiesto1 +295
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:35
ik dacht dat het Jelle ten Rouwelaar was...........
Vind ik leuk
jave +1349
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:37
En dan is het zeer onprofessioneel om zo'n opmerking te maken zoals Nijhuis gedaan. Een scheidsrechter behoort onpartijdig te zijn en iedere schijn daarvan te vermijden. Dat Nijhuis een arrogante kwal is die zich in z'n element voelt met 22 mannen om zich heen, het zei zo.. Ik vin hem meer iets voor op Duindigt..
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:56
Wordt moe van die Nijhuis, probeert overal te scoren en Derksen die hem constant maar veren in zijn reet steekt.
Vind ik leuk
Bizzy +7769
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:29
Bas Glijhuis kan me wel bekoren. Hopelijk is dit het laatste zetje richting de magazijn deur van Goodison Park.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 01:46
Hebben we een x een scheidsrechter die zijn mening geeft is het weer niet goed. Koeman is de laatste die iets mag vinden over commentaar van anderen. Hij is een meester in gemene opmerkingen geven via de media. Ik gun hem de ellende bij Everton zeker niet. Alle Nederlandse mensen in het buitenland gun ik het beste maar het middenveld oplopen om bij een scheidsrechter te klagen is gewoon niet slim.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 01:46]
Vind ik leuk
frankn27 +4149
zaterdag 21 oktober 2017 om 07:01
nijhuis is indd een engnek
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 11:03
Koewle quote.. Jammer alleen dat we dit nu nooit meer gaan horen omdat alles wat je zegt tegen een scheids voortaan in de media kan komen... #meeremotie #mindernep
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:45
Ik word een beetje moe van dat charme offensief voor die druiloor.
De beste scheidsrechter ??!!. tja Dat hangt er helemaal vanaf voor welke club dat bent.
Dus stop eens met dat gezever over die man.

De groeten
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:20
Prima scheids die Nijhuis. Al die meisjes op het veld moeten niet zo zeuren na een beetje hard duel. Zijn opmerkingen is niets mis mee. Maar ja, Hollanders zeiken als de beste. Al is het alleen al omdat het kan. Gewoon leuk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nijhuis over boze Koeman: 'Ik dacht: nou jongens, daar komt-ie'