Nijhuis over boze Koeman: 'Ik dacht: nou jongens, daar komt-ie'

    Nijhuis over boze Koeman: 'Ik dacht: nou jongens, daar komt-ie'

    vrijdag 20 oktober 2017 om 22:48

    Na afloop van de Europa League-wedstrijd tussen Everton en Olympique Lyon (1-2) ging trainer Ronald Koeman verhaal halen bij Bas Nijhuis. De trainer van Everton liep naar de middenstip om te klagen bij de scheidsrechter, die de wedstrijd onder zijn leiding had.

    "Hij deed zijn beklag omdat hij wilde dat ik er tien minuten blessuretijd bij zou doen", zegt Nijhuis bij Voetbal Inside. "Ik zei: nu kun je wel naar de middenstip komen en verhaal gaan halen om jezelf te verkopen aan het publiek, maar ook als ik een kwartier door had laten spelen had je niet gescoord. Dat vond hij niet leuk. Toen liep hij weg. Ik was er meteen klaar mee. Je kunt wel je beklag doen, maar het is gewoon een wedstrijd. Daar moet je niet om klagen."

    "Ik liep de catacomben in en daar ging Koeman helemaal tekeer. Ik kwam Erwin Koeman (assistent, red.) tegen. Die bleef gewoon rustig, gaf me een hand en zei: Bas, prima pot. Laat m'n broer maar. Dit is de stress. Het zijn twee compleet verschillende persoonlijkheden. Ik zag hem al aan komen lopen vanaf de zijlijn. Ik dacht: nou jongens, daar komt-ie."

    Door de nederlaag van Everton lijkt het uitgesloten dat The Toffees overwinteren in de Europa League. De ploeg heeft slechts één puntje verzameld uit drie wedstrijden. Ook in de competitie gaat het slecht. Everton staat zestiende.

    Plaats een reactie

    13 +11591
    vrijdag 20 oktober 2017 om 22:53
    Interessant, zo’n inkijkje, maar voor R. Koeman niet echt leuk.
    Vind ik leuk
    Hyena +28221
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:08
    Het is echt onwijs oncollegiaal om dit zo naar buiten te brengen. Mediageile engnek is deze man.
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2649
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:37
    Ben het volkomen met je eens
    Oh oh oh wat is Bassie toch grappig he, zeggen dat met een kwartier meer everton nog niet gescoord zou hebben. echt een dijenkletser joh.

    Nee wat een vieze arrogante man. Zelf kan hij waarschijnlijk voor geen poot voetballen, en dan zo denigrerend doen. Bah
    Vind ik leuk
    zwollie +7294
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:21
    Derksen zijn holmaatje.
    Vind ik leuk
    Candela32 +1204
    zaterdag 21 oktober 2017 om 05:53
    Wees blij man dat wij het ook eens meekrijgen!! Dat is zijn probleem of hij het buiten brengt of niet!!
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14584
    zaterdag 21 oktober 2017 om 09:02
    Volgens mij was het al naar buiten gebracht toen dit live op televisie werd uitgezonden.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11311
    zondag 22 oktober 2017 om 10:01
    Oh, maar Koeman doet toch exact hetzelfde? Die staat toch ook voor de camera te verkondigen hoe slecht Nijhuis wel niet was? Dus waarom mag Koeman het wel en Nijhuis niet?
    Vind ik leuk
    Koeroe +12616
    vrijdag 20 oktober 2017 om 22:53
    Had liever gehad dat hij dit nog even voor zich had gehouden. Vind dit soort anekdotes wel leuk maar dit is Koeman nog ff verder de grond in trappen. Verdient hij niet helemaal. Vind dit niet netjes of ligt dit aan mij
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2969
    vrijdag 20 oktober 2017 om 22:57
    Het siert Koeman ook echt niet dat hij de schuld geeft aan de scheidsrechter.. Everton heeft veel voordeel in hun spel gehad mede door deze scheidsrechter.
    Vind ik leuk
    Mo +11351
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:36
    Dat slaat echt nergens op. Floot een prima pot en totaal niet in het voordeel van Everton
    Vind ik leuk
    United FC +11432
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:52
    Die verdediger van Everton had er anders wel vanaf gemogen.
    Vind ik leuk
    Mo +11351
    zaterdag 21 oktober 2017 om 17:30
    Ik vond geel op zn plaats. Het was gewoon een duw, moet hij niet doen natuurlijk maar rood had te zwaar bestraft geweest vind ik
    Vind ik leuk
    darmianto +7807
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:15
    Mwah, kan, alsof Koeman zo netjes is.. bij Southampton klagen over spelers en hun loyaliteit vs geld en vervolgens even later zelf voor meer geld naar Everton..
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2969
    vrijdag 20 oktober 2017 om 22:54
    Heerlijk zo'n scheids die de wedstrijd aanvoelt.
    Zo zouden ze allemaal moeten zijn!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 22:55
    Top van Bas en treurig voor koeman
    Hij zakt steeds dieper in de stres.
    Baartje , afreageren op pers en scheids.
    Wel een mooie back fire van bas echt prachtig
    Vind ik leuk
    Ale +4339
    vrijdag 20 oktober 2017 om 22:55
    Geweldige reactie van Bas.
    Vind ik leuk
    Mallerd +1735
    vrijdag 20 oktober 2017 om 22:58
    Beetje interessantdoenerij van Bassie.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 22:58]
    Vind ik leuk
    Busk +1215
    vrijdag 20 oktober 2017 om 22:58
    Bas Nijhuis fluit echt niet alleen maar slechte wedstrijden. Sterker nog: vandaag de dag doet hij het best wel aardig (in tegenstelling tot een aantal jaren terug, toen het echt ronduit waardeloos was, dus progressie is er op dat vlak wel geboekt), maar... dat gedrag waarbij hij zichzelf maar in de schijnwerpers wil zetten, met z'n pot gel door z'n haren,het continue woordje klaar hebben over iedereen, in de media, het schrijven van een boekje waarbij geen diepere inhoud te ontdekken valt (is mijn mening)...

    Hou je gewoon bezig met wedstrijden fluiten. Want dat gaat niet eens zo onaardig.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 23:00]
    Vind ik leuk
    Nashua +6712
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:45
    Man fluit inconsequent met zijn zelf bedachte spelregels.

    Het is allemaal een pose en als er één prosteert gelijk geel trekken maar zelf wel kloten opmerkingen plaatsen
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 22:59
    Prima pot van Bas. Dikke duim
    Vind ik leuk
    Kayzer +2716
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:05
    Haha, held!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +156651
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:11
    Bas gaat zeker in nederland ook de oude jaarsconference doen?
    Vind ik leuk
    Hyena +28221
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:16
    Ben ik de enige die het ietwat vreemd vind dat de KNVB hier niks van zegt? Een actieve scheidsrechter hoort in mijn ogen niet actiever te zijn in de media dan op het veld.

    En daarnaast ook openlijk gerespecteerde Nederlandse trainers voor lul zet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156651
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:18
    nee hoor , ik vind het hoogst merkwaardig wat ie allemaal doet die nijhuis.
    Doe dat lekker na je actieve loopbaan als scheids.
    Vind ik leuk
    Hyena +28221
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:24
    En een volgende keer als Nijhuis scheidsrechter is bij een team onder leiding van Koeman moet laatstgenoemde zeker netjes een handje geven aan de man? Door openlijk dit soort uitspraken te doen, wordt het op ten duur ook steeds lastiger om zijn neutraliteit bij bepaalde potjes niet in twijfel te trekken.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156651
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:24
    lijkt mij zelfs onmogelijk. In mijn ogen is ie zijn eigen ruiten aan het ingooien.
    Vind ik leuk
    Mr. O +958
    zaterdag 21 oktober 2017 om 00:55
    Niet mee eens. Vind het wel leuk om dingen te horen die er gebeuren in het veld, van iemand die neutraal is en hoe hij dingen beleefd
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 00:56]
    Vind ik leuk
    isnake +2284
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:20
    Dit is voor de UEFA, en de UEFA houdt er niet van als scheidsrechters praten over UEFA-wedstrijden. Het zal me dus niets verbazen als hij de volgende ronde niet mag fluiten... hoe goed zijn wedstrijd ook geweest mag zijn.
    Vind ik leuk
    zwollie +7294
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:24
    Hij zat van de week bijna in ieder tv programma. Ben nu even Naaihuis moe.
    Vind ik leuk
    derksen +8734
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:18
    Blijft heel interessant
    Koeman koopt voor 165 miljoen nieuwe spelers
    Verkoopt een speler voor 85 miljoen
    Koopt geen spits terug want daar kreeg hij geen toestemming voor
    Terwijl heel voetbal wereld al jaren weet dat koeman met kapstok spits wil spelen
    Kukeleku was zo kapstok spits,pelle, niks mis mee hoor maar absoluut geen top spitsen
    Maar nu heb die helemaal geen spits
    En dat gaat heel Engeland nu Ronald kwalijk nemen
    Goed bezig
    Ronald gewoon pelle terug halen want heel jou team is rond zo spits gebouwd
    En daar hield je ook rekening mee
    Maar ja die kreeg je niet
    Dus everton ff dit seizoen handhaven wat geen enkel probleem is
    En volgend jaar weer knallen..
    Vind ik leuk
    5by5 +1275
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:22
    Bas floot een goede wedstrijd
    , Koeman moet niet zo zeiken
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +2225
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:30
    Ik vind het wel mooi dat een scheids zijn echte mening geeft. Je kunt hem oncollegiaal vinden maar is Koeman dat dan niet door en plein public overdreven gebarend bij de scheids te staan. Daarmee is Koeman juist niet collegiaal.
    Uit zijn reactie blijkt wel hoe irritant Koeman wordt gevonden (dat hij zo ook in Nederland deed).
    Vind ik leuk
    Tiesto1 +332
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:35
    ik dacht dat het Jelle ten Rouwelaar was...........
    Vind ik leuk
    jave +1551
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:37
    En dan is het zeer onprofessioneel om zo'n opmerking te maken zoals Nijhuis gedaan. Een scheidsrechter behoort onpartijdig te zijn en iedere schijn daarvan te vermijden. Dat Nijhuis een arrogante kwal is die zich in z'n element voelt met 22 mannen om zich heen, het zei zo.. Ik vin hem meer iets voor op Duindigt..
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:56
    Wordt moe van die Nijhuis, probeert overal te scoren en Derksen die hem constant maar veren in zijn reet steekt.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20114
    zaterdag 21 oktober 2017 om 00:29
    Bas Glijhuis kan me wel bekoren. Hopelijk is dit het laatste zetje richting de magazijn deur van Goodison Park.
    Vind ik leuk
    040Dazal! +278
    zaterdag 21 oktober 2017 om 01:46
    Hebben we een x een scheidsrechter die zijn mening geeft is het weer niet goed. Koeman is de laatste die iets mag vinden over commentaar van anderen. Hij is een meester in gemene opmerkingen geven via de media. Ik gun hem de ellende bij Everton zeker niet. Alle Nederlandse mensen in het buitenland gun ik het beste maar het middenveld oplopen om bij een scheidsrechter te klagen is gewoon niet slim.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 01:46]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5465
    zaterdag 21 oktober 2017 om 07:01
    nijhuis is indd een engnek
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 11:03
    Koewle quote.. Jammer alleen dat we dit nu nooit meer gaan horen omdat alles wat je zegt tegen een scheids voortaan in de media kan komen... #meeremotie #mindernep
    Vind ik leuk
    Jos Drity +80
    zaterdag 21 oktober 2017 om 12:45
    Ik word een beetje moe van dat charme offensief voor die druiloor.
    De beste scheidsrechter ??!!. tja Dat hangt er helemaal vanaf voor welke club dat bent.
    Dus stop eens met dat gezever over die man.

    De groeten
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:20
    Prima scheids die Nijhuis. Al die meisjes op het veld moeten niet zo zeuren na een beetje hard duel. Zijn opmerkingen is niets mis mee. Maar ja, Hollanders zeiken als de beste. Al is het alleen al omdat het kan. Gewoon leuk.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nijhuis over boze Koeman: 'Ik dacht: nou jongens, daar komt-ie'