Problemen nemen toe voor Bosz: Dortmund geeft ruime voorsprong uit handen

Problemen nemen toe voor Bosz: Dortmund geeft ruime voorsprong uit handen

zaterdag 21 oktober 2017 om 17:21

Peter Bosz heeft opnieuw niet gewonnen met Borussia Dortmund. Op bezoek bij Eintracht Frankfurt kwam de nummer één van Duitsland niet verder dan een 2-2 gelijkspel. 

Dortmund begon goed aan het duel en kwam dan ook verdiend op voorsprong na negentien minuten spelen. Voormalig Feyenoorder Nuri Sahin maakte de openingstreffer. In de tweede helft ging het moeizamer voor de koploper van Duitsland. Toch werd het 0-2 door een treffer van Dortmund-sensatie Maximilian Philipp. 

Na de tweede treffer ging het echt bergafwaarts voor de ploeg van Bosz. Sebastien Haller, tot afgelopen zomer spits van FC Utrecht, maakte vanaf de penaltystip 1-2 na 64 minuten spelen. Vier minuten later completeerde Marius Wolf de comeback van Eintracht door de 2-2 op het scorebord te krijgen. 

Vorige week verloor Dortmund in eigen huis met 2-3 van RB Leipzig. Deze week werd ook het Champions League-treffen met APOEL Nicosia niet winnend afgesloten. Ondanks het nieuwe puntenverlies staat Dortmund nog altijd bovenaan in de Bundesliga. Daar kan Bayern München zaterdag wel verandering in brengen, als het wint van Hamburger SV.

Overige uitslagen:
FC Augsburg - Hannover: 1-2
Mönchengbladbach - Leverkusen: 1-5
RB Leipzig - Stuttgart: 1-0
Bayern München speelt om 18.30 uur een uitwedstrijd tegen HSV.

Plaats een reactie

zaterdag 21 oktober 2017 om 17:24
dat was een enerverend potje
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:31
Jeetrooo, Jeetroo, Jeetroo,Jeetroo....
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:32
ons jetrooke stond zelfs te rechtsbacken in de tweede helft....
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:54
Onze Jetro is van alle markten thuis en overal inzetbaar. Een ideale speler voor een trainer een type ideale schoonzoon ;)
Vind ik leuk
yuuup +5499
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:28
Je moeder zal gelukkig zijn.
Vind ik leuk
woensdag 25 oktober 2017 om 17:44
Hij is niet meer zo dik lijkt het. Misschien moet ie vaker een menuutje B halen en eten bij de pieterskerk.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:07
ik riep het afgelopen week al, ik moet nog zien of Bosz het seizoen afmaakt. Zijn manier van voetballen levert geen prijzen op.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:42
op geblazen kikker die Petertje !!!!!!! Zonder geluk vaart niemand wel ,het wordt af tellen geblazen daar zo !!!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 00:24
Boe! Maar levert wel spektakel. Ik hoop juist dat hij zich verder weet te ontwikkelen zodat we weer een Nederlandse toptrainer hebben.
Vind ik leuk
Djambo +3541
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:26
En ooh ooh wat een geweldige trainer is dit toch.
Vind ik leuk
Nashua +5240
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:55
Is de schuld van Bergkamp hoor
Vind ik leuk
Filip_FCU +6507
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:30
Halleeerrr!!!! spits van wereld klasse.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:35
die pingel schoot ie wel heel erg koel binnen.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6507
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:01
Heb hem maar één keer betrapt op het missen van een pingel, tegen AZ in de 120e minuut....
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:03
die deed dan gelijk ook wel au.... hij had vandaag de winnende nog op de schoen maar werd door de keeper goed onschadelijk gemaakt.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:33
Zoals ik een anderhalve week de discussie moest aangaan of Bosz kampioen zou worden wat het meer en deel dacht. Hier het bewijs dat gewoon Bayern kampioen zal gaan worden ;)
Vind ik leuk
Adje80 +2650
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:40
Ook niet vreemd gezien de selecties..zou wel heel erg knap zijn wanneer dortmund kampioen wordt.. Tweede is zeker geen schande, zijn Europees avontuur is een groter probleem
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:41
Des te vreemder dat het het meer en deel hier op VP daar anders over dacht. Zal top zijn wanneer ze toegeven dat ze ernaast zaten ;)

(maar dat doen ze niet, hop onder het steentje)
Vind ik leuk
Adje80 +2650
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:43
Dat is een ander verhaal maar ik denk dat de supporters tevreden zijn met een tweede plaats en goed voetbal...hij is ook pas net begonnen hé, bij ajax werd het ook steeds beter
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:46
Of supporters tevreden zullen zijn met een tweede plaats weet ik niet. Ik denk dat Dortmund zelf uitgesproken heeft dat ze kampioen willen worden. Dat hij pas is begonnen is weer een ander verhaal en ging de discussie vorige week niet over.
Vind ik leuk
Adje80 +2650
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:49
Ja willen uiteraard...maar als je de selecties langs elkaar legt hebben ze geen schijn van kans. Ado en vitesse zouden ook meedoen om het kampioenschap ha ha
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:00
:D
Vind ik leuk
rpaulp50 +3158
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:09
Hij is wel gehaald om kampioen te worden hoor.......
Zijn voorganger werd tweede en haalde notabene de bokaal en werd prompt ontslagen, Bosz moet daar dus "overheen".
Gaat hem niet lukken met zijn eenzijdige voorspelbare systeem.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3158
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:07
Ze gaan er weer veel te makkelijk in bij Bosz........
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 00:27
scheelt wel dat die linksback zijn man laat lopen. Daar kun je als trainer weinig aan doen...
Vind ik leuk
rpaulp50 +3158
zondag 22 oktober 2017 om 09:24
Natuurlijk, maar je bent nu eenmaal eindverantwoordelijk als Trainer en dan krijg je alles "auf das Brot" zou van Gaal zeggen.
Aanvallen is leuk maar van de verdediging wordt daarom wel veel gevraagd en dat maakt Bosz z'n ( enige ) systeem / team niet alleen voorspelbaar maar ook kwetsbaar.
Maar goed, zonder fouten geen voetbal......
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:36
Wanneer de motor van Bayern begint te lopen , dan weet iedereen in de Bundesliga dat het plaats moet maken haha
Vind ik leuk
rpaulp50 +3158
zondag 22 oktober 2017 om 09:27
En toch vind ik Bayern minder sterk dan de afgelopen jaren, als er al een kans is voor een andere kampioen, dan is dat nu wel.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:34
Ja klopt ,daar ben ik het wel met je eens
Vind ik leuk
Dicky +5762
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:47
The Bosz effect.
Vind ik leuk
Bayern FC +1245
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:57
Een mooie kans voor Opa Jupp :)

Eerst maar afrekenen met Hamburg
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:00
En in contanten graag :P
Vind ik leuk
Bayern FC +1245
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:03
Net te laat kerel...Ik kocht net mijn ticket :D
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:11
Haha :)
Vind ik leuk
Sil95 +4256
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:05
Wat ben ik blij dat hij bereid was om dit zwalkende Bayern weer te gaan coachen. Een paar aanpassingen gedaan ( zowel binnen als buiten de lijnen) en de ploeg lijkt al weer op die geoliede machine.
Vind ik leuk
Bayern FC +1245
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:07
Met van Gaal had ik ook vrede mee...ik gokte op Heynckes en van Gaal.
Vind ik leuk
Garinsha +2696
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:08
Ah ah ah.. gaat niet zo goed he professor petertje...
Vind ik leuk
derksen +6829
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:03
Is ook weer fantastische journalistiek
Bosz staat bovenaan
Maar de problemen zijn er en stapelen zich op
VP doet gvd potsijandosi eens normaal man!
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:14
Daar ging het bosz effect haha
Vind ik leuk
Mari +1778
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:20
Hoeveel seconden nu? 5 seconden? nee, 4 deze jongens zijn beter.
en nu Peter?
Vind ik leuk
derksen +6829
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:31
Dat ik moet zeggen dat petertje gewoon boven aan staat
Hilariteit alom!
Vind ik leuk
Marco S +2544
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:42
Peter B was net even wat te vroeg met al
Die interviews ik de krant en op tv van de laatste weken. Beetje Ajax afzeiken..
Nooit een prijs gewonnen deze man hoe leuk zijn 4 seconden regel ook is om te zien..
Vind ik leuk
rpaulp50 +3158
zondag 22 oktober 2017 om 09:32
Als Bosz wat meer open zou staan voor andere systemen, dan zou hij een hele goede succesvolle Trainer zijn die prijzen pakt.
Jammer dat hij zou dogmatisch, schijnbaar met oogkleppen op, door het (voetbal) leven gaat.
Vind ik leuk
power +342
zondag 22 oktober 2017 om 14:20
ik denk niet dat Peter Bosz lang bij BVB blijft, hij presteer steeds slechter, heel opvallend bij CL geen wedestrijd gewonnen, afgelopen jaren BvB heel goed gedaan bij CL.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Problemen nemen toe voor Bosz: Dortmund geeft ruime voorsprong uit handen