Medelijden met 'overgeslagen' Klaassen: 'Zijn zelfvertrouwen is totaal verdwenen'

    Medelijden met 'overgeslagen' Klaassen: 'Zijn zelfvertrouwen is totaal verdwenen'

    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:05

    Henk Spaan maakt zich zorgen over Davy Klaassen. De columnist van Het Parool zag Klaassen afgelopen donderdag opnieuw schutteren in het shirt van Everton. Tijdens het Europa League-duel met Olympique Lyon (1-2) werd de Oranje-middenvelder na 45 minuten gewisseld. 

    'Arme Davy Klaassen. Hij begon zo slecht aan de wedstrijd. Het eerste half uur kwam er geen bal aan bij een medespeler. Zijn zelfvertrouwen is totaal verdwenen', schrijft Spaan. 

    'Niet geholpen werd hij door de geldingsdrang van de negentienjarige Tom Davies, een middenvelder die overal opdook, ook in de zone van Klaassen, die zich vaak genoeg niet eens meer aanbood. En erger: die soms leek te worden overgeslagen door voetballers die nooit zevenentwintig miljoen zullen kosten.'

    Everton-manager Ronald Koeman betaalde in de zomer een gigantisch bedrag aan Ajax om Klaassen in te lijven. Dit seizoen scoorde de international nog niet één keer. 

    Lees ook: Everton-fans bashen 'flop' Klaassen: 'Hebben we de bon nog?'

    Poll

    Denk jij dat Klaassen gaat slagen in Engeland?

    (3535 stemmen)

    Plaats een reactie

    Foebele +54052
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:11
    Henk Spaan was in 1990 al niet meer serieus te nemen, hoezo heeft deze dwaas nog steeds een column in het Parool?
    Vind ik leuk
    davidben +4598
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:18
    Arme Henk Spaan
    Vind ik leuk
    Stranger +4632
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:43
    Maar niet meer serieus nemen die krant!
    Zet maar in het rijtje AD en Telegraaf!
    Vind ik leuk
    JustG +311
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:12
    Hij is toch de redder van de Oranje Leeuwen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:01
    Henk spaan?
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1088
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:14
    Ik hoop het niet voor hem, maar toch vrees ik dat hij er geestelijk aan onderdoor gaat. Er zullen nu ook weinig clubs zijn die hem in deze vorm op de verlanglijst hebben staan. Als Gertjan Verbeek naar Twente gaat, zou hij Klaassen moeten huren, daar kan hij bikkelen en zelfvertrouwen tanken.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 20:14]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:15
    Zou H. Spaan misschien ook kunnen bedenken dat Klaasen simpelweg tekort komt voor de PL?
    Vind ik leuk
    darmianto +7809
    zaterdag 21 oktober 2017 om 22:52
    Terwijl hij in het begin echt niet gek speelde daar, sterker nog, de fans en anderen waren echt enthousiast omdat hij dynamiek in het spel bracht maarja, nu het ff tegenzit wordt hij door de media en diezelfde fans beschimpt maar die knul kan echt wel voetballen. Misschien is de PL (nu nog) te veel van het goede voor hem en misschien blijft dat wel zo maarja, neem het hem maar eens kwalijk als hij de kans krijgt
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:15
    Misschien kan Ajax hem voor € 1 miljoen terugkopen.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12471
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:19
    Misschien is Klaassen helemaal niet zo,n topper. Kan hij de premier Leaque helemaal niet aan.overschatte voetballer.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12698
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:02
    Ik denk dat ie de PL wel aankan en dat er genoeg ploegen zijn die hem goed kunnen gebruiken, maar bij Everton is hij eigenlijk overbodig aangezien ze daar al genoeg middenvelders hebben lopen met een hoop kwaliteit en met meer ervaring in de PL.
    Daarnaast komt Klaassen fysiek ook tekort vergeleken met de rest en is het lastig voor hem om in een ander systeem te spelen, want bij Ajax heeft hij vanaf de jeugd t/m de senioren jarenlang in hetzelfde systeem gespeeld.
    En misschien wordt ie inderdaad overschat, maar Klaassen is wel een hele slimme voetballer en een prima middenvelder met scorend vermogen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 21:05]
    Vind ik leuk
    Stranger +4632
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:46
    Helemaal met je eens.
    Alleen had ik (veel) meer van hem verwacht bij Everton dan hij nu laat zien.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2540
    zaterdag 21 oktober 2017 om 22:05
    Vergeet niet dat je bij een team aan de pl moet wennen wat helemaal k*t draait....
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12698
    zaterdag 21 oktober 2017 om 22:33
    Ja ik had ook meer verwacht, maar ik was er al een beetje bang voor toen ik zag dat Everton die Sigurdsson voor 50 miljoen overnam van Swansea.
    Daarmee werd de concurrentie te groot en te sterk voor Klaassen.
    Ik hoop dat Everton hem in de winterstop kan verhuren aan een andere Engelse club, Klaassen heeft speeltijd nodig waarmee hij zijn zelfvertrouwen weer terug kan krijgen en ik denk dat dat bij een wat mindere PL ploeg wel moet lukken.
    Het is zonde om zo'n speler op de bank te zien zitten, want bij Ajax heeft hij wel bewezen hoe constant hij kan spelen en hoe belangrijk hij kan zijn voor het team.
    Vind ik leuk
    Stranger +4632
    zaterdag 21 oktober 2017 om 23:15
    Ik vond hem vorig jaar samen met EL Ahmadi de sterkste middenvelder van Nederland. In mij optiek was hij ook alleen verantwoordelijk dat Ajax de eerstemaanden na de winterstop in Europa en Nederland goed door kwam.
    Van mij mag hij bij Feyenoord komen spelen;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:26
    Het doet me pijn Davy zo te zien. Had het ook totaal niet verwacht.
    Even een paar weken rust zou hem goed doen.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7856
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:26
    Zelfs in de ere een draver. Als Memphis het niet redt met al zijn talent moet deze jongen dan een miljoenenploeg gaan dragen? Ongelofelijk. Hij heeft helemaal geen leiderschapskwaliteiten. Siem was een veel betere speler. En dat werd het ook niet.
    Vind ik leuk
    Kwal +678
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:31
    Ja ja ... Premier League is different cook Davy !
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1460
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:51
    Ach financieel onafhankelijk en straks een transfers naar een lagere club en weer zakken vullen. Hij heeft nou ook niet bepaald een goeie kop zeg maar misschien moet tie daar ook eens iets aan gaan doen .
    Vind ik leuk
    Leffe +1075
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:55
    Ik maak mij meer zorgen over Henk Spaan, als over Klaassen,want die kan en weet niet beter.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9049
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:56
    Ajax heeft de hoofdprijs gekregen voor Klaassen.
    Jammer dat die inkomsten niet gebruikt worden voor een sterkere vervanging, zoals gebruikelijk.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13345
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:58
    Het complete Everton draait niet, dus Davy ook niet !
    Vind ik leuk
    Jordanees +8685
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:06
    Precies, maar vele willen dan heel snel zeggen dat die ex Ajax speler helemaal niks is, deden ze bij Blind ook he, en zie Blind nu bij United;)
    Andere ex Ajacieden na een stroeve start deden het daarna ook geweldig Vertonghen, Aldeweireld, Eriksen.

    Het is soms zo simpel hoe mensen over spelers kunnen oordelen, ja Klaassen heeft ff tijd nodig om te wennen, maar het helpt niet als het team niet draait, teveel dezelfde type middenvelders, weinig samenhang, voor Klaassen zijn vertrouwen is het nu niet goed, maar dat kan zo weer omslaan. Hij heeft de kwaliteiten zoals hij voor Ajax goed presteerde in Europa! Veel goals en assists in zijn spel. Ik heb wel geloof in hem! Alleen in Everton ff wat minder.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5202
    zaterdag 21 oktober 2017 om 22:00
    Zelfde verhaal als Memphis. En die is na 1 seizoen compleet afgebrand overal. Zo gaat dat nu eenmaal.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2540
    zaterdag 21 oktober 2017 om 22:08
    Je hebt voor een gedeelte gelijk...maar vergeet niet dat jonge Ajax spelers als ze 2 ballen goed hebben gegeven helemaal de hoogte worden in geschreven.
    Goed voorbeeld is de Ligt....moest na 3 wedstrijden het nl in....maar stond daarna aardig te klunzen tegen oa excelsior.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4642
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:02
    men zal het niet toegeven maar bij ajax kreeg Klaassen zoveel vertrouwen dat hij dat wel moest uitbetalen... er waren ook periodes bij ajax dat het niet om aan te zien was.. maar passeren? how maar..

    Nu speelt hij in Engeland waar je niet meer ''de man'' bent maar 1 van de mannen die het team eigenlijk op sleeptouw zou moeten kunnen nemen dat verwachten vooral de fans voor dat bedrag.. en tot nu toe heeft hij niets laten zien.. gewoon een gevalletje Siem de jong,Classie, in het buitenland.. in nederland redelijk maar over de grens stelt het niets voor... maar men roept wel dat hij een betere voetballer is dan Wijnaldum.. misschien in oranje.. maar zeker niet in engeland..
    Vind ik leuk
    HansVites +4620
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:38
    Henk Spaan is weer Popie Jopie aan het doen
    Vind ik leuk
    Johan.l +4126
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:52
    Maar hij heeft zijn ogen nie5 voor niks gekregen, dit baart me toch zorgen
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5202
    zaterdag 21 oktober 2017 om 21:57
    Jammer maar het is een miskoop. Dat kan gebeuren. Gewoon een paar niveaus lager proberen.
    Vind ik leuk
    Verratti +1912
    zaterdag 21 oktober 2017 om 23:38
    Klaassen en is een speler met inzicht en scorend vermogen. Hij heeft zich bij Ajax prima ontwikkeld en kreeg te snel de rol van leider toegeschoven. Daar was hij te jong voor. Daarna is z'n ontwikkeling gestagneerd.
    Ajax heeft de hoofdprijs voor 'm ontvangen en hij kan zich in een kwakkelend team niet onderscheiden. Het warme nest is ver weg. Natuurlijk moeten deze knapen ook de tijd krijgen om zich aan te passen. Klaassen is een redelijke speler en in de middenmoot van Engeland moet hij meekunnen. Voor de top ontbeert hij handelingssnelheid.
    Ik hoop dat het gaat lukken met 'm in Engeland.
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 06:33
    ongelooflijk, de beste man van de eredivisie kan het niveau Everton niet aan! zijn we zo diep gezonken?
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 14:27
    Wat je ook van henk vindt, kijk naar het spel van Klaassen. Komt simpelweg op dit moment te kort, in engeland ben je dan de kop van jut
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Medelijden met 'overgeslagen' Klaassen: 'Zijn zelfvertrouwen is totaal verdwenen'