Medelijden met 'overgeslagen' Klaassen: 'Zijn zelfvertrouwen is totaal verdwenen'

Medelijden met 'overgeslagen' Klaassen: 'Zijn zelfvertrouwen is totaal verdwenen'

zaterdag 21 oktober 2017 om 20:05

Henk Spaan maakt zich zorgen over Davy Klaassen. De columnist van Het Parool zag Klaassen afgelopen donderdag opnieuw schutteren in het shirt van Everton. Tijdens het Europa League-duel met Olympique Lyon (1-2) werd de Oranje-middenvelder na 45 minuten gewisseld. 

'Arme Davy Klaassen. Hij begon zo slecht aan de wedstrijd. Het eerste half uur kwam er geen bal aan bij een medespeler. Zijn zelfvertrouwen is totaal verdwenen', schrijft Spaan. 

'Niet geholpen werd hij door de geldingsdrang van de negentienjarige Tom Davies, een middenvelder die overal opdook, ook in de zone van Klaassen, die zich vaak genoeg niet eens meer aanbood. En erger: die soms leek te worden overgeslagen door voetballers die nooit zevenentwintig miljoen zullen kosten.'

Everton-manager Ronald Koeman betaalde in de zomer een gigantisch bedrag aan Ajax om Klaassen in te lijven. Dit seizoen scoorde de international nog niet één keer. 

Lees ook: Everton-fans bashen 'flop' Klaassen: 'Hebben we de bon nog?'

Poll

Denk jij dat Klaassen gaat slagen in Engeland?

(3533 stemmen)

Plaats een reactie

Foebele +33199
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:11
Henk Spaan was in 1990 al niet meer serieus te nemen, hoezo heeft deze dwaas nog steeds een column in het Parool?
Vind ik leuk
davidben +2445
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:18
Arme Henk Spaan
Vind ik leuk
036 +2462
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:20
Jij in 2017 ook nog steeds niet!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 20:22]
Vind ik leuk
Stranger +1597
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:43
Maar niet meer serieus nemen die krant!
Zet maar in het rijtje AD en Telegraaf!
Vind ik leuk
JustG +229
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:12
Hij is toch de redder van de Oranje Leeuwen?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:01
Henk spaan?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:14
Ik hoop het niet voor hem, maar toch vrees ik dat hij er geestelijk aan onderdoor gaat. Er zullen nu ook weinig clubs zijn die hem in deze vorm op de verlanglijst hebben staan. Als Gertjan Verbeek naar Twente gaat, zou hij Klaassen moeten huren, daar kan hij bikkelen en zelfvertrouwen tanken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 20:14]
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:15
Zou H. Spaan misschien ook kunnen bedenken dat Klaasen simpelweg tekort komt voor de PL?
Vind ik leuk
darmianto +7226
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:52
Terwijl hij in het begin echt niet gek speelde daar, sterker nog, de fans en anderen waren echt enthousiast omdat hij dynamiek in het spel bracht maarja, nu het ff tegenzit wordt hij door de media en diezelfde fans beschimpt maar die knul kan echt wel voetballen. Misschien is de PL (nu nog) te veel van het goede voor hem en misschien blijft dat wel zo maarja, neem het hem maar eens kwalijk als hij de kans krijgt
Vind ik leuk
036 +2462
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:15
Misschien heeft Spaan wel een punt!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:15
Misschien kan Ajax hem voor € 1 miljoen terugkopen.
Vind ik leuk
Utca030 +2218
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:19
Misschien is Klaassen helemaal niet zo,n topper. Kan hij de premier Leaque helemaal niet aan.overschatte voetballer.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:02
Ik denk dat ie de PL wel aankan en dat er genoeg ploegen zijn die hem goed kunnen gebruiken, maar bij Everton is hij eigenlijk overbodig aangezien ze daar al genoeg middenvelders hebben lopen met een hoop kwaliteit en met meer ervaring in de PL.
Daarnaast komt Klaassen fysiek ook tekort vergeleken met de rest en is het lastig voor hem om in een ander systeem te spelen, want bij Ajax heeft hij vanaf de jeugd t/m de senioren jarenlang in hetzelfde systeem gespeeld.
En misschien wordt ie inderdaad overschat, maar Klaassen is wel een hele slimme voetballer en een prima middenvelder met scorend vermogen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 21:05]
Vind ik leuk
Stranger +1597
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:46
Helemaal met je eens.
Alleen had ik (veel) meer van hem verwacht bij Everton dan hij nu laat zien.
Vind ik leuk
Sideburnn +1436
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:05
Vergeet niet dat je bij een team aan de pl moet wennen wat helemaal k*t draait....
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:33
Ja ik had ook meer verwacht, maar ik was er al een beetje bang voor toen ik zag dat Everton die Sigurdsson voor 50 miljoen overnam van Swansea.
Daarmee werd de concurrentie te groot en te sterk voor Klaassen.
Ik hoop dat Everton hem in de winterstop kan verhuren aan een andere Engelse club, Klaassen heeft speeltijd nodig waarmee hij zijn zelfvertrouwen weer terug kan krijgen en ik denk dat dat bij een wat mindere PL ploeg wel moet lukken.
Het is zonde om zo'n speler op de bank te zien zitten, want bij Ajax heeft hij wel bewezen hoe constant hij kan spelen en hoe belangrijk hij kan zijn voor het team.
Vind ik leuk
Stranger +1597
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:15
Ik vond hem vorig jaar samen met EL Ahmadi de sterkste middenvelder van Nederland. In mij optiek was hij ook alleen verantwoordelijk dat Ajax de eerstemaanden na de winterstop in Europa en Nederland goed door kwam.
Van mij mag hij bij Feyenoord komen spelen;-)
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:26
Het doet me pijn Davy zo te zien. Had het ook totaal niet verwacht.
Even een paar weken rust zou hem goed doen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:26
Zelfs in de ere een draver. Als Memphis het niet redt met al zijn talent moet deze jongen dan een miljoenenploeg gaan dragen? Ongelofelijk. Hij heeft helemaal geen leiderschapskwaliteiten. Siem was een veel betere speler. En dat werd het ook niet.
Vind ik leuk
Kwal +327
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:31
Ja ja ... Premier League is different cook Davy !
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:48
Sommige spelers worden de grond ingeboord en Klaassen mist zelfvertrouwen. Jaja.
Vind ik leuk
Bennie498 +1075
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:51
Ach financieel onafhankelijk en straks een transfers naar een lagere club en weer zakken vullen. Hij heeft nou ook niet bepaald een goeie kop zeg maar misschien moet tie daar ook eens iets aan gaan doen .
Vind ik leuk
Leffe +919
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:55
Ik maak mij meer zorgen over Henk Spaan, als over Klaassen,want die kan en weet niet beter.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3158
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:56
Ajax heeft de hoofdprijs gekregen voor Klaassen.
Jammer dat die inkomsten niet gebruikt worden voor een sterkere vervanging, zoals gebruikelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 20:58
Het complete Everton draait niet, dus Davy ook niet !
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:06
Precies, maar vele willen dan heel snel zeggen dat die ex Ajax speler helemaal niks is, deden ze bij Blind ook he, en zie Blind nu bij United;)
Andere ex Ajacieden na een stroeve start deden het daarna ook geweldig Vertonghen, Aldeweireld, Eriksen.

Het is soms zo simpel hoe mensen over spelers kunnen oordelen, ja Klaassen heeft ff tijd nodig om te wennen, maar het helpt niet als het team niet draait, teveel dezelfde type middenvelders, weinig samenhang, voor Klaassen zijn vertrouwen is het nu niet goed, maar dat kan zo weer omslaan. Hij heeft de kwaliteiten zoals hij voor Ajax goed presteerde in Europa! Veel goals en assists in zijn spel. Ik heb wel geloof in hem! Alleen in Everton ff wat minder.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:10
Ik denk eerder andersom. Bij ex Ajax spelers worden er altijd excuses gezocht. Terwijl andere spelers er gewoon niks van kunnen.
Wat is het verschil?
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:15
Nou als jij kritisch bent over bijvb Klaassen, dan weet ik jouw intentie, en dat is gewoon inhoudelijk jouw mening en die waardeer ik.
Alleen sommige hier reageren op een manier waar het voor mij duidelijk is, wat de intenties zijn.

Klaassen doet het nu absoluut niet goed, alleen hem afschrijven enz, nee want ik zie genoeg redenen waarom we de Klaassen die we kennen niet zien.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:30
Maar waarom zegt Spaan dat Klaassen zijn zelfvertrouwen mist. Terwijl hij bij Everton nog geen goede wedstrijd gespeeld heeft. Terwijl andere spelers gelijk de grond ingeboord worden.


Dus waar jij mensen van een verkeerde intentie beschuldigd, vraag ik mij dit ook af bij Spaan. Laat Klaassen eerst een stuk 10 leuke wedstrijden spelen op subtop nivo in de PL. En dan kun je het hebben over zelfvertrouwen. Nu is het alleen nog gewoon prut geweest. En dan heeft het nog niks met zelfvertrouwen te maken.

Je kunt je eerder afvragen : redt Klaassen t wel daar zo?

Nieuwe omgeving. De druk. Voor t eerst een andere club. Bikkelharde mede spelers. Snoeiharde supporters ... af wachten maar.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 21:33]
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:34
Heel het team heeft geen vertrouwen natuurlijk, bij Klaassen komt daar bij, dat het voor hem nieuw is de tempo in de PremierL, in een team dat anders speelt dan bij Ajax, hij heeft zijn stempel niet kunnen drukken maar dat vind ik niet verwonderlijk omdat Everton totaal uit vorm is.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:59
Natuurlijk is dit begrijpelijk. Alleen wil het nog niet zeggen, dat dit met zelfvertrouwen te maken heeft. Misschien wel ... of niet.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:00
Zelfde verhaal als Memphis. En die is na 1 seizoen compleet afgebrand overal. Zo gaat dat nu eenmaal.
Vind ik leuk
Sideburnn +1436
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:08
Je hebt voor een gedeelte gelijk...maar vergeet niet dat jonge Ajax spelers als ze 2 ballen goed hebben gegeven helemaal de hoogte worden in geschreven.
Goed voorbeeld is de Ligt....moest na 3 wedstrijden het nl in....maar stond daarna aardig te klunzen tegen oa excelsior.
Vind ik leuk
Garinsha +2696
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:02
men zal het niet toegeven maar bij ajax kreeg Klaassen zoveel vertrouwen dat hij dat wel moest uitbetalen... er waren ook periodes bij ajax dat het niet om aan te zien was.. maar passeren? how maar..

Nu speelt hij in Engeland waar je niet meer ''de man'' bent maar 1 van de mannen die het team eigenlijk op sleeptouw zou moeten kunnen nemen dat verwachten vooral de fans voor dat bedrag.. en tot nu toe heeft hij niets laten zien.. gewoon een gevalletje Siem de jong,Classie, in het buitenland.. in nederland redelijk maar over de grens stelt het niets voor... maar men roept wel dat hij een betere voetballer is dan Wijnaldum.. misschien in oranje.. maar zeker niet in engeland..
Vind ik leuk
Dicky +5762
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:18
Tja Klaassen bewijst weer dat het niks zegt wanneer je top bent in de Eredivisie. Ik was benieuwd of de verwachting die veel mensen hadden uit zo komen. Het lijkt erop dat dit niet gebeurt.
Vind ik leuk
Guusman +1974
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:59
Mijn verwachting was, dat hij daar door het ijs zou zakken, dus het begint er op te lijken dat
deze uit gaat komen.
Buiten dat heb ik hem hier ook nooit écht bijzonder gevonden, ik zag niet wat andere mensen zagen zeg maar ;-)
Vind ik leuk
Jozef +20842
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:38
Goed van jou hoor...

Ik verwacht dat het nog wel goed komt met Klaassen.
Vind ik leuk
Guusman +1974
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:41
Goed dat ik het zo voorzichtig breng?
Om niet weer die malle mafkees achter me aan te krijgen?!
Dankje.
Vind ik leuk
Jozef +20842
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:43
Euh, ben niet op de hoogte van de escapades van een mafkees tegen jou hoor....
Vind ik leuk
Guusman +1974
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:45
En alsnog vind je het goed van me, da's een dubbel compliment, danke.
Vind ik leuk
HansVites +2114
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:38
Henk Spaan is weer Popie Jopie aan het doen
Vind ik leuk
Guusman +1974
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:54
Haha ja, dat was nog wel geinig.
Vind ik leuk
Johan.l +3960
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:52
Maar hij heeft zijn ogen nie5 voor niks gekregen, dit baart me toch zorgen
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:57
Jammer maar het is een miskoop. Dat kan gebeuren. Gewoon een paar niveaus lager proberen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:38
Klaassen en is een speler met inzicht en scorend vermogen. Hij heeft zich bij Ajax prima ontwikkeld en kreeg te snel de rol van leider toegeschoven. Daar was hij te jong voor. Daarna is z'n ontwikkeling gestagneerd.
Ajax heeft de hoofdprijs voor 'm ontvangen en hij kan zich in een kwakkelend team niet onderscheiden. Het warme nest is ver weg. Natuurlijk moeten deze knapen ook de tijd krijgen om zich aan te passen. Klaassen is een redelijke speler en in de middenmoot van Engeland moet hij meekunnen. Voor de top ontbeert hij handelingssnelheid.
Ik hoop dat het gaat lukken met 'm in Engeland.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 06:33
ongelooflijk, de beste man van de eredivisie kan het niveau Everton niet aan! zijn we zo diep gezonken?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 14:27
Wat je ook van henk vindt, kijk naar het spel van Klaassen. Komt simpelweg op dit moment te kort, in engeland ben je dan de kop van jut
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Medelijden met 'overgeslagen' Klaassen: 'Zijn zelfvertrouwen is totaal verdwenen'