'In mijn tijd bij Marokko gingen we met een Tour of Duty-helikopter Afrika in'

    'In mijn tijd bij Marokko gingen we met een Tour of Duty-helikopter Afrika in'

    maandag 13 november 2017 om 07:44

    De internationals van Marokko hebben het land zaterdagavond in vervoering gebracht door zich te kwalificeren voor het WK van 2018. Het is voor de Leeuwen van de Atlas de eerste WK-deelname sinds 1998.

    Ook voormalig Marokkaans international Nourdin Boukhari is blij met de kwalificatie. De voormalige aanvaller van onder meer Ajax en Sparta stelt vast dat de ploeg zich uitstekend ontwikkeld heeft. "Je ziet dat de inbreng van de Marokkaanse spelers uit Europa dit team wat extra's geeft. Die spelers en ook de trainer zijn door hun ervaringen in Europa tactisch sterk en dat is in Afrika meestal wat minder", laat hij weten aan De Telegraaf.

    Bovendien is Marokko een hechter team dan tijdens de interlandcarrière van Boukhari. "De Marokkanen uit Nederland zaten bij elkaar, de Marokkanen uit Frankrijk, de Marokkanen die Arabisch spraken, de Marokkanen die Berbers spraken. Ik heb de indruk dat het Marokkaanse team van nu veel meer een eenheid is. Die eenheid stralen ze wel uit. Het verschil is ook, dat het nu bijna alleen nog maar jongens zijn die in Europa voetballen."

    "Maar ook de faciliteiten voor de internationals zijn enorm verbeterd", vervolgt de inmiddels 37-jarige Rotterdammer. "In mijn tijd gingen we in een Tour of Duty-helikopter Afrika in. Nu gaan ze in een van alle gemakken voorzien vliegtuig, waarin ze goed kunnen rusten. Het is op alle fronten vooruit gegaan."

    Lees ook: Marokko klaart klus in Ivoorkust en gaat na twintig jaar weer naar WK

    Poll

    Gaat Marokko hoge ogen gooien tijdens het WK?

    (684 stemmen)

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +78564
    maandag 13 november 2017 om 08:01
    Zo wat is Nordin veel veranderd zeg.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19767
    maandag 13 november 2017 om 12:08
    Nordin?
    Vind ik leuk
    Nashua +6674
    maandag 13 november 2017 om 08:03
    Ze hebben nu ook voetbaltassen en met name schoudertasjes van Louis Vuitton, dat was vroeger van Jako .
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 08:45
    Stink nederland mag ik dat ook zeggen
    Vind ik leuk
    onbemind +206
    maandag 13 november 2017 om 09:40
    Dit is de luxe vooruitgang, geld,luxe en vliegtuigen, maar er zit helaas
    ook een negatieve kant aan. !
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9707
    maandag 13 november 2017 om 09:46
    Lekker hoog niveau weer hier.

    Ik vind het leuk voor Marokko dat ze naar het WK gaan en ik ga ze volgen, net zoals ik de Belgen ga volgen..
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17192
    maandag 13 november 2017 om 22:21
    Ik ga ze ook volgen en supporten!

    Hup Maroc!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Redouan +295
    maandag 13 november 2017 om 10:29
    Vanachter mijn bureau op het werk, fijne maandag. Mijn week begint goed met deze reacties !!! Alleen maar liefde... alain jij bent een held
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9707
    maandag 13 november 2017 om 10:39
    Het is soms zo kansloos wat er hier allemaal voorbij komt, waarom altijd weer die verwensingen, met de vinger wijzen etc.?
    Wees eens blij voor iemand anders en/of gun iemand anders eens iets!
    Wat voor leven moet je zelf wel niet hebben als je alleen maar negatief over anderen kan zijn?

    Ik zou het prachtig vinden als Marokko en de Belgen de WK finale spelen..
    Vind ik leuk
    Redouan +295
    maandag 13 november 2017 om 11:02
    Top gozer top reactie wens je een top dag en alles wat top is in het leven, mijn humeur is top door jou !!
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9707
    maandag 13 november 2017 om 11:23
    Dank vriend, ik wens jou hetzelfde!
    Vind ik leuk
    glasbak +61
    maandag 13 november 2017 om 12:43
    Alain en Redouan gaan jullie elkaar ook nog kussen?
    Volgens het geloof van Redouan is dat verboden.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9707
    maandag 13 november 2017 om 12:46
    #kansloos
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17192
    maandag 13 november 2017 om 22:23
    Gooi jezelf toch weg idioot.
    Vind ik leuk
    AtlétiNEC +386
    maandag 13 november 2017 om 13:12
    Inderdaad, waarom altijd die negatieve sfeer...

    Zelf ben ik voor de fransen, maar ik hoop dat Marokko het ver gaat schoppen
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 13:22
    Iedereen heeft ze mening over Marokkanen of Nederlanders. We weten het nu wel; "alle Marokkanen zijn dieven en alle Nederlanders zijn pedofielen".

    Hou het gewoon bij voetbal op een voetbalforum en ga niet meteen etiketteren.
    Tegenwoordig is men een wereldburger en je bent niet alleen een Belg, Duitser of Spanjaard. Daar zullen we echt aan moeten wennen. Want kom jij iemand tegen in je straat die in het Engels zegt dat je, je sleutels hebt laten vallen ga je niet zeggen je moet Nederlands praten.
    Ook in Nederland als Nederlander pas jij je als wereldburger aan.
    Conslusie wat betreft het voetbal: Nederland heeft een rijke voetbalgeschiedenis met recent nog 2 top WK's en Marokko gaat na 20 jaar eens naar het WK.
    En het Marokkaanse elftal bestaat uit wereldburgers net zoals het Nederlandse elftal. Die wonen en werken in Nederland, Spanje, Duitsland, Frankrijk, Turkije en Engeland.
    Om stappen te maken moet je verder kijken dan je eigen land. Dat hebben Bergkamp, Kluivert, van Basten en de gebroeders de Boer ook moeten doen. Wel is waar andersom dan nu het geval is bij Ziyech maar goed het is, wat het is!
    Ze willen voetballen, hun beroep uitoefenen.

    Max verstappen is geboren in België maar hij komt uit voor zijn vaderland, Nederland. Niemand die je daarover hoort.
    Maar stel nou dat hij voor België zou rijden? Dat zou niks uit mogen maken in principe.
    De keuze voor welk land je kiest is zo moeilijk beste mensen. En dat zie je steeds meer en meer. Misschien een nieuwe regel bedenken dat je om de 3 jaar alsnog kan switchen van land. Doen ze bij andere sporten ook dus waarom niet bij voetbal.



    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 19:05
    mike kraamt onzin maar uit
    Hij gaat kapot dat Marokko Naar wk ga en Nederland niet. Maar Marokkaanse elftal heeft veel blonde Nederlandse dames supporters die gaan kijken
    Is algemeen bekend dat Nederlandse dames van Marokkanen houden dan zo sukkel als zielig Mike
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'In mijn tijd bij Marokko gingen we met een Tour of Duty-helikopter Afrika in'