'In mijn tijd bij Marokko gingen we met een Tour of Duty-helikopter Afrika in'

'In mijn tijd bij Marokko gingen we met een Tour of Duty-helikopter Afrika in'

maandag 13 november 2017 om 07:44

De internationals van Marokko hebben het land zaterdagavond in vervoering gebracht door zich te kwalificeren voor het WK van 2018. Het is voor de Leeuwen van de Atlas de eerste WK-deelname sinds 1998.

Ook voormalig Marokkaans international Nourdin Boukhari is blij met de kwalificatie. De voormalige aanvaller van onder meer Ajax en Sparta stelt vast dat de ploeg zich uitstekend ontwikkeld heeft. "Je ziet dat de inbreng van de Marokkaanse spelers uit Europa dit team wat extra's geeft. Die spelers en ook de trainer zijn door hun ervaringen in Europa tactisch sterk en dat is in Afrika meestal wat minder", laat hij weten aan De Telegraaf.

Bovendien is Marokko een hechter team dan tijdens de interlandcarrière van Boukhari. "De Marokkanen uit Nederland zaten bij elkaar, de Marokkanen uit Frankrijk, de Marokkanen die Arabisch spraken, de Marokkanen die Berbers spraken. Ik heb de indruk dat het Marokkaanse team van nu veel meer een eenheid is. Die eenheid stralen ze wel uit. Het verschil is ook, dat het nu bijna alleen nog maar jongens zijn die in Europa voetballen."

"Maar ook de faciliteiten voor de internationals zijn enorm verbeterd", vervolgt de inmiddels 37-jarige Rotterdammer. "In mijn tijd gingen we in een Tour of Duty-helikopter Afrika in. Nu gaan ze in een van alle gemakken voorzien vliegtuig, waarin ze goed kunnen rusten. Het is op alle fronten vooruit gegaan."

Lees ook: Marokko klaart klus in Ivoorkust en gaat na twintig jaar weer naar WK

Poll

Gaat Marokko hoge ogen gooien tijdens het WK?

(681 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 13 november 2017 om 08:01
Zo wat is Nordin veel veranderd zeg.
Vind ik leuk
Djambo +3502
maandag 13 november 2017 om 08:15
En pas 37 ongelooflijk. Als je dan die fitheid van ufc fighters ziet, die 38 jaar zijn en deze Bouhkari hoort lullen ‘in mijn tijd’ 10 jaar geleden dus dat ie fit was.
Met een echte mentaliteit had ie gewoon tussen die jongens kunnen lopen, niet qua kwaliteit maar qua fitheid. Nu hoor je hem lullen of die 65 is, zo voelt ie zich ook waarschijnlijk.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 08:41
De wereldkampioen sprint is 36 en die voetballer hier voelen zich stokoud als ze pakweg 34 zijn. Italië is de uitzondering.
Vind ik leuk
mcmodd +11388
maandag 13 november 2017 om 12:08
Nordin?
Vind ik leuk
Nashua +5232
maandag 13 november 2017 om 08:03
Ze hebben nu ook voetbaltassen en met name schoudertasjes van Louis Vuitton, dat was vroeger van Jako .
Vind ik leuk
1892 +5572
maandag 13 november 2017 om 08:05
Hopelijk krijgen we niet weer een Marokkanen soap.
Die zijn er het afgelopen jaar genoeg geweest.
Het is bijna Sinterklaastijd dus Sylvana Simons komt ook langzaam uit haar schulp.Dan moeten we ook weer opletten wat we zeggen.Komende weken zullen er dus weer een hoop reacties ongepast bevonden worden.
Want je mag tegenwoordig niet erg veel meer zeggen in Nederland.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 08:14
oke drol
Vind ik leuk
Djambo +3502
maandag 13 november 2017 om 08:17
Nee Sylvana is dit jaar een van de zwarte pieten naast sinterklaas. Die zal dus druk zat zijn.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 08:23
Gelul.
Je mag alles zeggen. Jmoet alleen iets wat dom en racistisch is niet gaan bagatelliseren onder het mom van;
“Het is niet zo bedoeld”,
“Het was maar een geintje”,
“Mensen moeten gewoon niet zulke lange tenen hebben”,
“Dat zeggen ze onderling toch ook?”
Etc,etc.

Anders dan dat zit je wel goed denk ik. Denk gewoon “zou ik willen dat ze dit tegen mijn opa of oma zouden zeggen?”
Oh en stop met die “dan zul je Sylvana hebben” onzin, dat wordt ook oud.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 08:30
Precies dit, men heeft het vaak niet eens door en ze lachen het vaak weg. Ben het 110% een met jouw betoog!
Vind ik leuk
darmianto +7200
maandag 13 november 2017 om 08:47
Ben het er ook mee eens maar wel met een kanttekening, ik las nu alweer berichten over de rellen dat we polariseren door te zeggen dat het Marokkanen waren die de boel op stelten hebben gezet.. in die zin moet je het beestje toch gewoon bij de naam kunnen noemen? Net als dat we het af mogen keuren toen de Russische supporters op kruistocht gingen door Frankrijk.

Ik woonde zelf tot kort geleden in een gekleurde wijk en veel mensen daar keuren dit soort gedrag ook gewoon af maar er zijn er dan ook weer veel bij die snappen dat dit soort groepen het verpesten voor de massa, net als dat een paar honderd hooligans in Rome het verpest hebben voor veel goedwillende Feyenoordsupporters.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:45
Wat vind je dan van de reactie van Djambo hierboven?
Precies wat ik met mijn comment bedoel.

I rest my case.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:35
Heb jij goed gezien! Stakkers zijn het!
Vind ik leuk
Vak-DD +7762
maandag 13 november 2017 om 16:04
Klopt, wij moeten onze tradities allemaal afschaffen als het aan sommige van onze medelanders ligt. Maar als wij dan iets willen afschaffen van hun dan is ons landje te klein. Die Sylvana zet iedereen tegen elkaar op, dat terwijl het redelijk rustig was in Nederland.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 16:05]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:45
De Nederlandse kolonisatie in de landen "van hun" heeft daar alles
"van hun" al afgeschaft.
Alleen heb jij daar op school waarschijnlijk nooit iets over geleerd, anders zou je niet zo een kortzichtige (zeg maar domme) opmerking maken.

Of denk je dat ze in de Caraiben, Suriname, zelfs Afrika Nederlands spreken omdat ze het zo een mooie taal vinden (ja Afrikaans is Nederlands).
Ga toch weg met "onze tradities" joh, ik probeer er juist een paar te vergeten.
Dus ergens benijd ik jouw onwetendheid wel.
Vind ik leuk
Vak-DD +7762
maandag 13 november 2017 om 21:50
Met veel van jouw uitspraken ben ik wel bekend hoor, vooral op geschiedenis gebied. Maar ik heb het nu over het heden en ik val niet steeds terug op een paar honderd jaar geleden, toen types zoals sylvana niet eens leefden ! Wij moeten bijvoorbeeld het sinterklaas feest na vele tientallen jaren ineens afschaffen omdat madam weer even in de picture wil staan omdat ze nergens meer op tv aan de bak komt. Dus kom niet met uitspraken van onwetendheid en dom, want jij hoeft mij niet in een hokje te plaatsen waarin je mensen met een andere mening wilt plaatsen !
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:43
Het is misschien geen onwetendheid, maar als je niet snapt waar zij het over heeft maar wel die kennis hebt is het ook niet dom. Maar gewoon asociaal, want je weigert de context te zien.

Wij hoeven ook niet op een paar honderd jaar geleden terug te vallen want toen hadden wij het goed en mensen als product en speelden we vol op “landje pik” om te komen waar we nu zijn. Zodat lui als jij kunnen zeggen

“Ik leef liever in het heden, waar doen die lui toch moeilijk over?
Vind ik leuk
Vak-DD +7762
dinsdag 14 november 2017 om 14:56
Ik ben dus volgens jou een a-sociaal. Weet je wat a-sociaal is, een kinderfeest verstoren door zo'n kick-out zwarte piet groep die hoofdzakelijk bestaat uit profiteurs. Diezelfde profiteurs die vroeger vooraan stonden als de zwarte pieten snoepgoed uitdeelden. Je hoeft niet elke keer terug te vallen op het slavernij verleden en de geschiedenis. Je kunt ook vooruit kijken en iets positiefs opbouwen. Ik val toch ook niet terug op de Duitse, Franse, Spaanse en Romeinse bezetting van Nederland !
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:33
Kijk en dit is weer een rare (wil bijna weer dom typen) opmerking.
Een (tijdelijke)bezetting vergelijken met het (242 jaar)tot slaaf maken van hele bevolkingsgroepen. Praat eens met verschillende donkere "Medelanders" of ze de effecten van die periode nooit in hun dagelijks leven hebben ervaren.
Ik geef Sylvana geen gelijk, maar jouw kortzichtige reactie geeft (bij mij in iedergeval) aan dat ze wel een punt heeft.
Ik stop deze discussie nu meinerzijds omdat we schijnbaar niet over hetzelfde praten, is het ook niet echt het forum voor.
Fijne dag nog.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 08:45
Stink nederland mag ik dat ook zeggen
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 09:40
Dit is de luxe vooruitgang, geld,luxe en vliegtuigen, maar er zit helaas
ook een negatieve kant aan. !
Vind ik leuk
Alain2708 +2857
maandag 13 november 2017 om 09:46
Lekker hoog niveau weer hier.

Ik vind het leuk voor Marokko dat ze naar het WK gaan en ik ga ze volgen, net zoals ik de Belgen ga volgen..
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:21
Ik ga ze ook volgen en supporten!

Hup Maroc!
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 22:22]
Vind ik leuk
Redouan +226
maandag 13 november 2017 om 10:29
Vanachter mijn bureau op het werk, fijne maandag. Mijn week begint goed met deze reacties !!! Alleen maar liefde... alain jij bent een held
Vind ik leuk
Alain2708 +2857
maandag 13 november 2017 om 10:39
Het is soms zo kansloos wat er hier allemaal voorbij komt, waarom altijd weer die verwensingen, met de vinger wijzen etc.?
Wees eens blij voor iemand anders en/of gun iemand anders eens iets!
Wat voor leven moet je zelf wel niet hebben als je alleen maar negatief over anderen kan zijn?

Ik zou het prachtig vinden als Marokko en de Belgen de WK finale spelen..
Vind ik leuk
Redouan +226
maandag 13 november 2017 om 11:02
Top gozer top reactie wens je een top dag en alles wat top is in het leven, mijn humeur is top door jou !!
Vind ik leuk
Alain2708 +2857
maandag 13 november 2017 om 11:23
Dank vriend, ik wens jou hetzelfde!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:43
Alain en Redouan gaan jullie elkaar ook nog kussen?
Volgens het geloof van Redouan is dat verboden.
Vind ik leuk
Alain2708 +2857
maandag 13 november 2017 om 12:46
#kansloos
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:23
Gooi jezelf toch weg idioot.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 13:12
Inderdaad, waarom altijd die negatieve sfeer...

Zelf ben ik voor de fransen, maar ik hoop dat Marokko het ver gaat schoppen
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 13:22
Iedereen heeft ze mening over Marokkanen of Nederlanders. We weten het nu wel; "alle Marokkanen zijn dieven en alle Nederlanders zijn pedofielen".

Hou het gewoon bij voetbal op een voetbalforum en ga niet meteen etiketteren.
Tegenwoordig is men een wereldburger en je bent niet alleen een Belg, Duitser of Spanjaard. Daar zullen we echt aan moeten wennen. Want kom jij iemand tegen in je straat die in het Engels zegt dat je, je sleutels hebt laten vallen ga je niet zeggen je moet Nederlands praten.
Ook in Nederland als Nederlander pas jij je als wereldburger aan.
Conslusie wat betreft het voetbal: Nederland heeft een rijke voetbalgeschiedenis met recent nog 2 top WK's en Marokko gaat na 20 jaar eens naar het WK.
En het Marokkaanse elftal bestaat uit wereldburgers net zoals het Nederlandse elftal. Die wonen en werken in Nederland, Spanje, Duitsland, Frankrijk, Turkije en Engeland.
Om stappen te maken moet je verder kijken dan je eigen land. Dat hebben Bergkamp, Kluivert, van Basten en de gebroeders de Boer ook moeten doen. Wel is waar andersom dan nu het geval is bij Ziyech maar goed het is, wat het is!
Ze willen voetballen, hun beroep uitoefenen.

Max verstappen is geboren in België maar hij komt uit voor zijn vaderland, Nederland. Niemand die je daarover hoort.
Maar stel nou dat hij voor België zou rijden? Dat zou niks uit mogen maken in principe.
De keuze voor welk land je kiest is zo moeilijk beste mensen. En dat zie je steeds meer en meer. Misschien een nieuwe regel bedenken dat je om de 3 jaar alsnog kan switchen van land. Doen ze bij andere sporten ook dus waarom niet bij voetbal.



Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:05
mike kraamt onzin maar uit
Hij gaat kapot dat Marokko Naar wk ga en Nederland niet. Maar Marokkaanse elftal heeft veel blonde Nederlandse dames supporters die gaan kijken
Is algemeen bekend dat Nederlandse dames van Marokkanen houden dan zo sukkel als zielig Mike
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'In mijn tijd bij Marokko gingen we met een Tour of Duty-helikopter Afrika in'